Skrevet av Emne: Julestria?  (Lest 14631 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Julestria?
« på: 18. des, 2007, 05:15 »
Så, kun 6 dager igjen til butikkene jubler over inntektene etter årets julerush.  Lurte på hva folket hadde tenkt å gjøre denne julen? Noen spennende planer?
 Ferdig med julegavene? XD

Selv er det ikke så mye som skjer her hos meg, skal på julemiddag til fredan :) og på lørdan har min søster bursdagen sin : [smile]
 Julen i seg selv er slikt at 24. des blir feiret hos min eldste søster og 2.dag jul hjemme hos også - men familie å kjente  [smile]

Om jeg er ferdig med julegaver :P ja for lenge siden, ved mindre det dukker opp no uventet  [laugh]

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #1 på: 18. des, 2007, 12:24 »
Butikkene jubler over intekten, og de ansatte drar seg sakte hjemover, utslitte og oppbrukte. :P

Skulle ønske jeg hadde mer fri.
Jeg har bare fri på onsdag denne uka. Og jeg jobber torsdag, fredag, lørdag, søndag og på mandagen igjen. O.O
Så, for meg er det ikke tid til noe julestemning. *sukk*
Og etter de 2 fridagene våres, er det på'n igjen, med jobbing ut resten av uka og nesten hele uka etter der igjen.
Etter nyttår kommer jeg til å kreve litt mer fritid.

Julegavene er jeg ferdig med. :P
Hadde planer om å gi noe til noen furs her og der, men jeg har ikke råd til å sende de eller dra noe sted. Så, da ble det mer på familien isteden. Julekort kunne jeg sende til de jeg fikk adresse av derimot. :3

RefleXio

  • Gjest
Sv: Julestria?
« Svar #2 på: 18. des, 2007, 12:45 »
hmm.. merskelig.. tidligere år har det vært sånn at man har "åh herregud, jula e her igjen!! må handle gaver må handle gaver!!!" I år, så e æ ikke serlig forberedt på jula, for å sid et på den måten. Har ikke julestemninga inne heller.  har vøre stress me skole helt fram til nå, så e det juleball i kvell her på skola. Får prøv å hold mæ i bakgrunn så mye som æ kan. like ikke sånne samlinge. Men, mens alle kommer i dress, så ska æ kom i devoldundertøy, alpelue og stokk =P Så bli æ vel å skifte te dress seinere på kvelln, og forsvinn inn i mengdn.

Ska vi se. Juleferien, ja. Starte nu i natt, klokka 12. Tog heim te Bodø klokka 5 i morratidlig. Så ska æ gå og legg mæ. Bli vel handling av julegava den 22. og 23. Ta det på Jokke-metoden, svim rundt i sentrum på lille julaftn og handel julegava =P

Så ska vi vel fær i bakhagen og hent oss et juletre vi kan ha i stua. Pynting av juletre.

Så va det julaften, først ska æ på kjærskegårn og legg en julekrans på grava til farfar. Så bli det vel bare at æ ska bare sett foran vedovn vorres og slapp av i varmen fra flamman. Har faktisk ikke nokke anna julegaveønske enn ka et sånt pelsepledd man får kjøpt på Kid. Deilig og varmt pledd^^
Så håpe æ får et sånt et da^^

I romjula tenkte æ mæ en tur nedover te Trondheim, bare førr å fær å trask i butikkan den korte tia dem e åpen. Har ikke nokke fastsatt dato enda, så vess non andre pelser har løst til å bli med, så kan vi prates om det^^ (Minifurmeet i Trondheim  =P)

Så, ja, har non småplana for jula. Bli vel å hiv innpå endel cognac og sånt, regne æ me. Men, det e en anna sak =P

*sigh* ka e jula nu lenger, anna enn shopping og kjøpesenter? Det e ikke lenger den feiringa av at sola kommer tebake te den nordlige hemisfæren igjen, sånn at vi får lysere daga...

Jaja.. Det e nu fullmåne på julaften og første juledag, så ska ihvertfall ut å ul mot mån da^^

Kos dokker, alle sammen^^

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Julestria?
« Svar #3 på: 18. des, 2007, 13:21 »
Jula er oppskrytt, selv så er det bare en eneste julegave jeg har ordnet, av alle jegveikkehvormange gavene jeg må ordne, blir sikkert å handle på Torsdag når jeg likevel skal på byen...

Jula skal feires slike (eller overleves for de som ikke kan fordra denne feiringen(som meg...)):
24. bli vekt ALT for tidlig av en energisk og spent lillebror.
Så er det å overleve alle de forferdelig dårlige programmene TVn har å by på til det blir middag, tid for å bytte klær.. x.x
Så skal det ryddes og lillebror skal åpne gaver..
Så skal lillebror i seng og det skal ryddes mer
så skal resten åpne gaver og jeg må vel sitte å late som jeg er gla for å få det... heller ubrukelige <insert item name here>

så, på den 25.... da skal alt repeteres, minus en bror, pluss familie på morssiden... :| kjipt... utover det pleier det heldigvis å være ganske rolig...

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Julestria?
« Svar #4 på: 18. des, 2007, 14:24 »
hmm.. merskelig.. tidligere år har det vært sånn at man har "åh herregud, jula e her igjen!! må handle gaver må handle gaver!!!" I år, så e æ ikke serlig forberedt på jula, for å sid et på den måten. Har ikke julestemninga inne heller.  har vøre stress me skole helt fram til nå, så e det juleball i kvell her på skola. Får prøv å hold mæ i bakgrunn så mye som æ kan. like ikke sånne samlinge. Men, mens alle kommer i dress, så ska æ kom i devoldundertøy, alpelue og stokk =P Så bli æ vel å skifte te dress seinere på kvelln, og forsvinn inn i mengdn.

Ska vi se. Juleferien, ja. Starte nu i natt, klokka 12. Tog heim te Bodø klokka 5 i morratidlig. Så ska æ gå og legg mæ. Bli vel handling av julegava den 22. og 23. Ta det på Jokke-metoden, svim rundt i sentrum på lille julaftn og handel julegava =P

Så ska vi vel fær i bakhagen og hent oss et juletre vi kan ha i stua. Pynting av juletre.

Så va det julaften, først ska æ på kjærskegårn og legg en julekrans på grava til farfar. Så bli det vel bare at æ ska bare sett foran vedovn vorres og slapp av i varmen fra flamman. Har faktisk ikke nokke anna julegaveønske enn ka et sånt pelsepledd man får kjøpt på Kid. Deilig og varmt pledd^^
Så håpe æ får et sånt et da^^

I romjula tenkte æ mæ en tur nedover te Trondheim, bare førr å fær å trask i butikkan den korte tia dem e åpen. Har ikke nokke fastsatt dato enda, så vess non andre pelser har løst til å bli med, så kan vi prates om det^^ (Minifurmeet i Trondheim  =P)

Så, ja, har non småplana for jula. Bli vel å hiv innpå endel cognac og sånt, regne æ me. Men, det e en anna sak =P

*sigh* ka e jula nu lenger, anna enn shopping og kjøpesenter? Det e ikke lenger den feiringa av at sola kommer tebake te den nordlige hemisfæren igjen, sånn at vi får lysere daga...

Jaja.. Det e nu fullmåne på julaften og første juledag, så ska ihvertfall ut å ul mot mån da^^

Kos dokker, alle sammen^^

Enig. Julen har nesten bare blitt økonomisk stress nå for tiden. Føles ikke som vi får tid til å nyte den.

RefleXio

  • Gjest
Sv: Julestria?
« Svar #5 på: 18. des, 2007, 14:34 »
MERRY CHRISTMESS TO YA'LL!!
Bare for å få det sagt =P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #6 på: 18. des, 2007, 19:06 »
hmm.. merskelig.. tidligere år har det vært sånn at man har "åh herregud, jula e her igjen!! må handle gaver må handle gaver!!!" I år, så e æ ikke serlig forberedt på jula, for å sid et på den måten. Har ikke julestemninga inne heller.  har vøre stress me skole helt fram til nå, så e det juleball i kvell her på skola. Får prøv å hold mæ i bakgrunn så mye som æ kan. like ikke sånne samlinge. Men, mens alle kommer i dress, så ska æ kom i devoldundertøy, alpelue og stokk =P Så bli æ vel å skifte te dress seinere på kvelln, og forsvinn inn i mengdn.

Ska vi se. Juleferien, ja. Starte nu i natt, klokka 12. Tog heim te Bodø klokka 5 i morratidlig. Så ska æ gå og legg mæ. Bli vel handling av julegava den 22. og 23. Ta det på Jokke-metoden, svim rundt i sentrum på lille julaftn og handel julegava =P

Så ska vi vel fær i bakhagen og hent oss et juletre vi kan ha i stua. Pynting av juletre.

Så va det julaften, først ska æ på kjærskegårn og legg en julekrans på grava til farfar. Så bli det vel bare at æ ska bare sett foran vedovn vorres og slapp av i varmen fra flamman. Har faktisk ikke nokke anna julegaveønske enn ka et sånt pelsepledd man får kjøpt på Kid. Deilig og varmt pledd^^
Så håpe æ får et sånt et da^^

I romjula tenkte æ mæ en tur nedover te Trondheim, bare førr å fær å trask i butikkan den korte tia dem e åpen. Har ikke nokke fastsatt dato enda, så vess non andre pelser har løst til å bli med, så kan vi prates om det^^ (Minifurmeet i Trondheim  =P)

Så, ja, har non småplana for jula. Bli vel å hiv innpå endel cognac og sånt, regne æ me. Men, det e en anna sak =P

*sigh* ka e jula nu lenger, anna enn shopping og kjøpesenter? Det e ikke lenger den feiringa av at sola kommer tebake te den nordlige hemisfæren igjen, sånn at vi får lysere daga...

Jaja.. Det e nu fullmåne på julaften og første juledag, så ska ihvertfall ut å ul mot mån da^^

Kos dokker, alle sammen^^

Enig. Julen har nesten bare blitt økonomisk stress nå for tiden. Føles ikke som vi får tid til å nyte den.
har dessverre blitt slik [sad]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Julestria?
« Svar #7 på: 20. des, 2007, 16:19 »
Er egentlig en tilhenger av julen og julefeiring, men får sjelden feiret helt slik som man helst vil, og ting utspiller seg sjelden ideelt. Har vært mye syk i desember selv (er det fortsatt), som jo er en stor brems for julestemningen.

Blir vel bare til at man feirer med litt familie på julaften, med julemiddag og pakke utdeling/åpning, pluss en julemiddag med den andre familiegrenen 2. juledag. Ikke så spennende, dessverre. Krysser labbene og håper på å kanskje få et par fine presanger, så materialistisk som jeg er. Håper også jeg vil være i form til å kunne få jobbet med studiene.

Kalamu

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 167
  • Helt og holdent fantastisk
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Julestria?
« Svar #8 på: 23. des, 2007, 15:22 »
Skal chillen med familien, ungå ekkel julemat (Waldrofsalat er mer enn velkommen da) og tegne, tegne, tegne

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #9 på: 23. des, 2007, 16:13 »
Det ble mye stress for meg før jula, men nå skal ting være rolige.

Ligger nå på soffaen hos foreldrene mine. Blir her (kanskje flytter jeg meg til en stol for måltider) til 1. juledag. Da er planen å ha litt romjulsfeiring med noen venner. Så får jeg se.. får finne noen å besøke og et nyttårsparty å kræsje. Ellers så vil det være godt med noen dager fred og ro.

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Julestria?
« Svar #10 på: 25. des, 2007, 12:42 »
Roen har visst funnet sted her og, men inspirasjonen min er på opp så jeg kommer nok til å stenge meg inne noen dager.

Phase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #11 på: 26. des, 2007, 01:33 »
Hmm.. Er det én ting jeg selv personlig finner litt oppskrytt, er det folks klagesang om hvor mye av julegleden som har druknet i materialistisk press og økonomisk kynisme og alt det der.
Stresset synes jeg rettferdiggjøres av intensjonene bak det, og eventuelle avvik fra kostelige tradisjoner er uunngåelige i det Ola Nordmanns hverdagslige levevis moderniseres.
Når man endelig setter seg ned på julaften, og kun lar hodet fylles med alt det stresset man har vært gjennom, sier det seg selv at man ikke får særlig rom for julestemning. x]
Får man ikke tid til å nyte julen, har man ikke tatt seg tid, mener nå jeg.

(Selvsagt er det klart at flere har omstendighetsmessige grunner til å ikke like, eller å direkte mislike julaften uansett.)
Þat eit kyr ok hræddr maðr sem ekki Þorir at skjalfa

Seeker of the Ineffable Flame

RefleXio

  • Gjest
Sv: Julestria?
« Svar #12 på: 27. des, 2007, 00:21 »
Sia julaftn nu har vøre, så kan vi nu kansje fortsette trådn me å fortell ka vi har fådd i julegavan vorres^^

Fikk nu sjøl en dunge me sjokolade, konfekt og slikt, masse dusjsåpe og deodoranter fra merkelige familiemedlemma, som tante og onkler =P
så fikk æ nu penga til å kjøpe mp3spillern æ ønska mæ^^ ska bli digg å ha musikk på øran^^
fikk også 2 myke plushies^^ dem e så søøt!!
fikk også en del penga, som ska vel brukes på forskjellige ting utigjennom romjula og startn av nyåret.

Og dokker andre pelsa da?

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #13 på: 27. des, 2007, 14:44 »
Hah, jeg skal jobbe meste parten av jula :(

Har fri nyttårsaften, men skal TIDLIG på 1 nyttårsdag ;-;

Phase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #14 på: 28. des, 2007, 02:22 »
Sia julaftn nu har vøre, så kan vi nu kansje fortsette trådn me å fortell ka vi har fådd i julegavan vorres^^

God idé!

Snedig det der med diverse barbersaker, dusjsåper/shampoo og deodorant. x]  Slår aldri feil.
Jeg fikk halvårskort i svømmehall, som jeg akter å utnytte til det fulle. I tillegg fikk jeg endelig de svømmebrillene jeg har hatt lyst på lenge, samt noe vin, godteri og småtterier.
Þat eit kyr ok hræddr maðr sem ekki Þorir at skjalfa

Seeker of the Ineffable Flame

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Julestria?
« Svar #15 på: 28. des, 2007, 04:07 »
Jeg har klart å funnet roen, endelig, ferdig med stresset og jeg slipper å klage på hvor mye de andre stresser.
Jeg har fått et par fine ting.

3 måneder medlemsskap hos Lynda.com
En harddisk på 500GB :D er altid snedig med mere plass, spesiellt til å lagre de lynda tutorial videoene på! ^^
noen t-skjorter
litt godteri
et par gavekort
noen par sokker og noen boksere
termos krus O.o
penger (sikker vinner til hvem som helst)

Jeg åpner den store brune konvolutten som kom i posten i dag og finner den fineste gaven jeg fikk i år, og så lenge jeg kan huske
* Aikho smiler bredt og logrer med den korte bamsehalen sin
Den må jeg ringe å takke Ulv for så fort jeg får kjøpt meg et kontantkort i morra (senere i dag kanskje)
« Siste redigering: 28. des, 2007, 04:13 av Aikho »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Julestria?
« Svar #16 på: 28. des, 2007, 05:41 »
Jobber i butikk i steinkjer som var nyåpnet for året. Sjefen min var ganske optimistisk angående salgstall for jula, men allerede mandagen uka før jul kom han og håndhilste på alle som jobba.. han hadde knust budsjettet for hva som var forventet av butikken. Her bomma jeg 200 millioner kilometer fra temaet :p anyways. Hadde tett skole med film forberedelser frem til uka før jul, jobba alle dagene untagen tirsdag og onsdag, noe som resulterte i en brutal runde juleshopping. (halve slekta har bursdag oppi jula) og først nå noen dager etter jul har jeg tid til å sette meg ned og nyte den ^^ Se om jeg får helbredet noen stressplager før alt setter i gang igjen ^^ Nå må jeg inrømme at jeg liker det litt sånn.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #17 på: 28. des, 2007, 09:33 »
Hmm, til jul jeg fikk hva jeg trengte for en gangs skyll^^!

Fikk klæar, en masse klær, meste gensere, en bukse og ett belte.
Deodorant og dusjsåpe.
Sko (Dæven, det eneste jeg virkelig trengte...Mine var gått ut for ett år sia...STORE HØL OVERALLT.)
Fin lommebok fra dama.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Gaveliste
« Svar #18 på: 29. des, 2007, 14:49 »
Dette er hva jeg fikk:

  • Penger fra familie.
  • Gavekort på to kinobilletter fra familie.
  • Romanen "Making Money" av Terry Pratchett fra to venner. Hadde dessverre fått den samme til bursdagen min.
  • Et sertifikat på at 200 kondomer var blitt donert på mine vegne til et u-land fra en venn av meg.
  • En Nintendo Wii fra min eldre bror og foreldre. Pluss ekstra håndkontroll med Wii Play, ekstra AV-kabel for bedre bildekvalitet, og et bordtennis spill. Var nok den største og mest spennende gaven jeg fikk. Dessverre er ikke Wii-spill så billige for tiden, men gleder meg til å få anskaffet og prøvd noen.

Ellers bestilte jeg en Cowon D2 multimedia spiller gjennom en amerikansk furry venn av meg som ankom på torsdag. Totalprisen med frakt ville være ca. 250-270 USD, men han sa jeg bare trengte gi him 200 USD for den, og at resten var hans julegave til meg. Veldig snilt av ham.

Er nysgjerrig på hva denne brune konvolutten inneholdt, Aikho!

Og to andre rufser - av den norske varianten - har visst også julegaver til meg, så blir spennende å se hva det er når jeg får de. Dumt de ikke var her på julaften, men men.

Phase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Gaveliste
« Svar #19 på: 30. des, 2007, 23:12 »
  • Et sertifikat på at 200 kondomer var blitt donert på mine vegne til et u-land fra en venn av meg.

Hmm, stilig. ^^    En bekjent familie av meg bestemte seg for ikke å gi hverandre julegaver internt, men heller gi 10 000,- til opprettelsen av en skole i et land(husker ikke hvor).
Þat eit kyr ok hræddr maðr sem ekki Þorir at skjalfa

Seeker of the Ineffable Flame

FoxInABox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
  • merf~
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #20 på: 31. des, 2007, 01:25 »
Jeg Blir alltid så deppa av å handle gaver, redd for at mottakern ikke vil like den [sad] kunne godt tenkt meg å la være fra i år ..
..mulig det blir mitt nyttårsfortsett.

Jobba litt i romjula .. har alldri sett verre jobb skulk, hehe, 5 av 7 borte = 5 timer overtid på meg den dagen $v$ nice

Men men, det er over nå, og det er så klart ikke jul uten mat, famillie og pussle spill ^^ Så jeg koser meg..

Til jul fikk jeg blandt annet: Godt fora jakkegenser, plakat med snute bilder av hunder og seff: Twist ^^p

@Miles T.F. Baxxter: Skaff deg Zelda:Twilight Princess, Super Mario Galaxy og SSX Blur ;D og siden du kan spille GC spill på Wii'n Starfox: Assult, Spyro: New Beginning (GC) og oppfølgern Spyro: Eternal Nigth (Wii), når deg gjelder spill du kan kjøpe via wii shop gidder jeg ikke ambefale en hel masse, så: Sin and punishment (N64)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Julestria?
« Svar #21 på: 02. jan, 2008, 13:53 »
Mange takk for rådene FoxInABox. Har faktisk alt en GameCube, dog har ikke spillene du nevner. Har lyst på Zelda: Twilight Princess, men vil helst ha GameCube versjonen da spillet var i hovedsak lagd for det systemet. Du kan lese litt om forskjellene her.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Julestria?
« Svar #22 på: 02. jan, 2008, 14:00 »
Bwhahaha! Jeg kan få en gamecube og Zelda Twilight Princess når jeg vil ha det. Han låner meg den helt sikkert^^