Skrevet av Emne: [NFC2] Reiseplaner  (Lest 6830 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
[NFC2] Reiseplaner
« på: 17. sep, 2013, 22:20 »
Fly, buss, tog, bil. Hvordan har du tenkt å reise?

En tråd for å planlegge felles reise fra hvor enn i Norge, til sötabror i Stockholm, Sverige for NordicFuzzCon 2014.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #1 på: 17. sep, 2013, 22:24 »
hvis vi blir mange nok med early/late, hva med å leie en buss som kan kjøre oss fra Oslo til hotellet i ett strekk?

Kanskje! Men hvor mange må vi være for at det blir lønnsomt? Toget fungerte fint i fjor, og man kan få tur-retur billetter for rundt 400-600 SEK. Man kan også få kapret seg bord der som kan brukes til f.eks. brettspilling, hvis man er tidlig nok ute. Usikker om leie av buss vil være mer rimelig eller behagelig.
« Siste redigering: 17. sep, 2013, 22:30 av Miles T.F. Baxxter »

ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NordicFuzzCon] Reiseplaner
« Svar #2 på: 17. sep, 2013, 22:47 »
Jeg bestiller en flybilett senere i fra Kristansand. Må først få registreringa der i orden før noe annet.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #3 på: 18. sep, 2013, 07:01 »
Tror det blir bil neste år også, det gikk veldig greit i år.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #4 på: 18. sep, 2013, 13:04 »
hvis vi blir mange nok med early/late, hva med å leie en buss som kan kjøre oss fra Oslo til hotellet i ett strekk?
Vi er en tre stykker med early/late som kjører fra Egersund, via Oslo. Noen av dere der borte kan jo hive dere på hvis dere har lyst ^^
« Siste redigering: 18. sep, 2013, 13:12 av Pilosus Crinitius »

Gray Fang

  • Gjest
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #5 på: 19. sep, 2013, 06:05 »
Noen som vet hva billigste parkering i nærheten er? Blir nok enten det eller tog avhengig av pris.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #6 på: 19. sep, 2013, 07:12 »
Noen som vet hva billigste parkering i nærheten er? Blir nok enten det eller tog avhengig av pris.
Gratis parkering rett over veien nesten - Må bare få en slik lapp fra NewEinstein eller Trax.
Du kan også betale for å stå innen dørs i parkeringhuset, husker ikke hvor mye det kostet.

Vi sto ute i år, og det var masse ledig plass da - så det var ikke trangt eller noe slikt

Gray Fang

  • Gjest
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #7 på: 19. sep, 2013, 07:50 »
Noen som vet hva billigste parkering i nærheten er? Blir nok enten det eller tog avhengig av pris.
Gratis parkering rett over veien nesten - Må bare få en slik lapp fra NewEinstein eller Trax.
Du kan også betale for å stå innen dørs i parkeringhuset, husker ikke hvor mye det kostet.

Vi sto ute i år, og det var masse ledig plass da - så det var ikke trangt eller noe slikt

Er det noe man skaffer på forhånd eller, regner kansje mediet, litt seint etter man kommer kansje :-P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #8 på: 19. sep, 2013, 08:12 »
Vi fikk lapp ved ankomst, mer korrekt vi spurte etter parkeringsplassen :p

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #9 på: 19. sep, 2013, 16:39 »
hvis vi blir mange nok med early/late, hva med å leie en buss som kan kjøre oss fra Oslo til hotellet i ett strekk?

Kanskje! Men hvor mange må vi være for at det blir lønnsomt? Toget fungerte fint i fjor, og man kan få tur-retur billetter for rundt 400-600 SEK. Man kan også få kapret seg bord der som kan brukes til f.eks. brettspilling, hvis man er tidlig nok ute. Usikker om leie av buss vil være mer rimelig eller behagelig.

Ble for dyrt, t/r med UniBuss 15 pers vil bli over 1500 per pers. Blir vi over 50 kan vi begynne å vurdere det :p

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #10 på: 20. sep, 2013, 16:34 »
Miles, skal vi ta tøffetoget sammen?

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #11 på: 20. sep, 2013, 16:36 »
Miles, skal vi ta tøffetoget sammen?

Jeg blir med på toget i år hvis det blir en gruppe i år også

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #12 på: 20. sep, 2013, 21:08 »
Miles, skal vi ta tøffetoget sammen?

Jeg blir med på toget i år hvis det blir en gruppe i år også

Siterer megselv for å si at jeg kan ta ansvar for billetter og slikt, hvis ikke Miles har veldig lyst til å være billett rev :)

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #13 på: 21. sep, 2013, 21:23 »
Vi skal kjøre. Det var planen i år også. Neste år skal vi prøve å komme oss lengre enn til Karlstad.

Vi kommer til å dra med oss i allefall en, muligens to furries i bilen. *OVO*

Begynner jeg å føle meg dårlig ett par dager før connet, booker vi togbiletter OvO

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #14 på: 21. sep, 2013, 22:28 »
Blir enten tog eller fly. Skal se an hva som blir minst stress.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #15 på: 23. sep, 2013, 15:10 »
Siterer megselv for å si at jeg kan ta ansvar for billetter og slikt, hvis ikke Miles har veldig lyst til å være billett rev :)

Det hadde vært supert! Så har jeg litt mindre på min tallerken - og så slipper å krangle med SJ.se.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #16 på: 28. sep, 2013, 15:01 »
Togtider:

07:32 Oslo S - 13:20 Stockholm C

13:49 Stockholm C - 14:15 Handen stn

Gray Fang

  • Gjest
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #17 på: 28. sep, 2013, 18:27 »
Vi fikk lapp ved ankomst, mer korrekt vi spurte etter parkeringsplassen :p

oki så dere ankom og spurte ved hotellet da eller?
Er noen man kan høre med om detta på forhånd eller, liker å ha sånt ferdig ^^ lite info om det på websiden.

men kommer til å prøve kjøre, så kan jo muligens ta med en eller to, avhenging av åssen bil har da, leter etter ny for tia.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #18 på: 06. okt, 2013, 22:14 »
Togtider:

07:32 Oslo S - 13:20 Stockholm C

13:49 Stockholm C - 14:15 Handen stn

Ingen andre som skal ta tog? Fint hvis de som skal være med melder sin interesse ettervert så vi kan få bestilt ikke så lenge etter at billettene legges ut. Billettene legges ut mot slutten av November.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #19 på: 06. okt, 2013, 23:38 »
Ingen andre som skal ta tog? Fint hvis de som skal være med melder sin interesse ettervert så vi kan få bestilt ikke så lenge etter at billettene legges ut. Billettene legges ut mot slutten av November.

Så vidt jeg vet så er det i alle fall meg, deg, Damian, Ziggy Wolf, og Tarquil som har togplaner. Blir sikkert noen til etter at man får dratt i noen haler og når folk begynner å planlegge mer nærmere datoen.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #20 på: 07. okt, 2013, 00:09 »
Så vidt jeg vet så er det i alle fall meg, deg, Damian, Ziggy Wolf, og Tarquil som har togplaner. Blir sikkert noen til etter at man får dratt i noen haler og når folk begynner å planlegge mer nærmere datoen.
Tenkte selv å hive meg på noen som kjører som sagt, men har ikke heeelt bestemt meg enda. Tog ser ut til å blir billigere ved mindre vi får en til i bilen fra Egersund så det er fremdeles absolutt en mulighet.

Tog med mellomstopp i Oslo har også bedre ankomsttid sammenlignet med å kjøre hele strekningen i ett sett med bil.
« Siste redigering: 07. okt, 2013, 00:12 av Pilosus Crinitius »

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #21 på: 03. des, 2013, 16:10 »
Ingen andre som skal ta tog? Fint hvis de som skal være med melder sin interesse ettervert så vi kan få bestilt ikke så lenge etter at billettene legges ut. Billettene legges ut mot slutten av November.

Så vidt jeg vet så er det i alle fall meg, deg, Damian, Ziggy Wolf, og Tarquil som har togplaner. Blir sikkert noen til etter at man får dratt i noen haler og når folk begynner å planlegge mer nærmere datoen.

Tog blir ca 430 kr for 2. klasse eller ca 550 kr for 1. klasse (som jeg helst vil ha, lang tur) Planlegger å kjøpe før jul så gi lyd dere som skal være med.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #22 på: 03. des, 2013, 16:26 »
Ingen andre som skal ta tog? Fint hvis de som skal være med melder sin interesse ettervert så vi kan få bestilt ikke så lenge etter at billettene legges ut. Billettene legges ut mot slutten av November.

Så vidt jeg vet så er det i alle fall meg, deg, Damian, Ziggy Wolf, og Tarquil som har togplaner. Blir sikkert noen til etter at man får dratt i noen haler og når folk begynner å planlegge mer nærmere datoen.

Tog blir ca 430 kr for 2. klasse eller ca 550 kr for 1. klasse (som jeg helst vil ha, lang tur) Planlegger å kjøpe før jul så gi lyd dere som skal være med.
Er det med tur-retur?

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #23 på: 03. des, 2013, 16:34 »
Ingen andre som skal ta tog? Fint hvis de som skal være med melder sin interesse ettervert så vi kan få bestilt ikke så lenge etter at billettene legges ut. Billettene legges ut mot slutten av November.

Så vidt jeg vet så er det i alle fall meg, deg, Damian, Ziggy Wolf, og Tarquil som har togplaner. Blir sikkert noen til etter at man får dratt i noen haler og når folk begynner å planlegge mer nærmere datoen.

Tog blir ca 430 kr for 2. klasse eller ca 550 kr for 1. klasse (som jeg helst vil ha, lang tur) Planlegger å kjøpe før jul så gi lyd dere som skal være med.
Er det med tur-retur?

Ja

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [NFC2] Reiseplaner
« Svar #24 på: 04. des, 2013, 00:29 »
Er interessert, som nevnt! Må bare finne ut om jeg drar tilbake sammen med resten, eller senere. Jeg må også få sjekket med Trax hva 1. klasse egentlig innebærer...

Hadde vært greit med ett eller to fellesbord også, som sist.