Skrevet av Emne: Folk med peiling på kamera/objektiver  (Lest 5374 ganger)

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Folk med peiling på kamera/objektiver
« på: 24. jan, 2014, 18:06 »
Jeg har et objektiv som jeg ikke veit så mye om eller hvor mye er verdt, jeg tenkte jeg skulle få solgt det siden jeg ikke driver med eller har interesse for å ta bilder og penger trengs xP
Men som sagt veit jeg ikke verdien på det eller nøyaktig hvordan jeg får sjekket det, så da spør jeg dere med peiling hvis vi har noen her =P

Det er, så vidt jeg veit og som det står på det, et Sony Sigma 70-300mm objektiv.

Lagt ved bilder, så hva tror dere?



Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #3 på: 26. jan, 2014, 06:15 »
Bildet hos elkjøp er den gamle versjonen. Artikkelen er skrevet slik at den automatisk blir hentet inn i systemet til f.eks prisjakt.no som en av de nyere modelene. Slik får de det til å se ut som om de er billigst, mens det i virkeligheten er snakk om to "helt" forskjellige produkter. :P

Dette er den nye modelen. Prisen er ikke så veldig mye høyere, men noen hundrelapper er det jo.
http://www.fotovideo.no/foto/Objektiver/Sony/Sigma-70-300mm-F4-5-6-DG-Macro-Sony-A-AF-Macro-Tele-zoom-til-Digital--Norsk-112503-p0000064450

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #4 på: 27. jan, 2014, 00:10 »
Dette er den nye modelen. Prisen er ikke så veldig mye høyere, men noen hundrelapper er det jo.
http://www.fotovideo.no/foto/Objektiver/Sony/Sigma-70-300mm-F4-5-6-DG-Macro-Sony-A-AF-Macro-Tele-zoom-til-Digital--Norsk-112503-p0000064450

Ja det ser ut som det er den, takk takk.
Hva tenker du på pris? Sånn 600 - 800 ish?
Siden det er veldig pent brukt.

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #5 på: 27. jan, 2014, 04:45 »
I veldig pen stand, så tror jeg det fort kan stemme.
Siden du har spurt om å identifisere det, regner jeg med at det ikke kommer med noe spesielt av garantier\kvitteringer\etc? Det trekker jo gjerne verdien ned litt dessverre.

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #6 på: 27. jan, 2014, 11:23 »
I veldig pen stand, så tror jeg det fort kan stemme.
Siden du har spurt om å identifisere det, regner jeg med at det ikke kommer med noe spesielt av garantier\kvitteringer\etc? Det trekker jo gjerne verdien ned litt dessverre.

Ja det er ikke med noe annet enn objektivet, det er en skyggesjerm da (Hvis det er det det kan kalles xD ) men det er det.
Skulle jeg fått solgt det måtte jeg nesten hatt den som ville ha det over hit for å teste det eller no.

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #7 på: 27. jan, 2014, 14:31 »
Har det objektivet selv, og det er et helt greit teleobjektiv. Passer bra for de som er litt nybegynnere på foto og ønsker et enkelt og rimelig objektiv med bra zoom og macro muligheter ^^

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #8 på: 27. jan, 2014, 23:16 »
Ja det er ikke med noe annet enn objektivet, det er en skyggesjerm da (Hvis det er det det kan kalles xD ) men det er det.
Skulle jeg fått solgt det måtte jeg nesten hatt den som ville ha det over hit for å teste det eller no.
Har en kompis som kanskje er interessert. Men han studerer, så måtte sjekke økonomien først. Ellers får du teste ut tek.no sitt bruktmarked. :)

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #9 på: 28. jan, 2014, 00:09 »
Har det objektivet selv, og det er et helt greit teleobjektiv. Passer bra for de som er litt nybegynnere på foto og ønsker et enkelt og rimelig objektiv med bra zoom og macro muligheter ^^

Sweet, høres bra ut.
Har ikke interessen sjøl, eller penger til selve kamra for den del =P

Ja det er ikke med noe annet enn objektivet, det er en skyggesjerm da (Hvis det er det det kan kalles xD ) men det er det.
Skulle jeg fått solgt det måtte jeg nesten hatt den som ville ha det over hit for å teste det eller no.
Har en kompis som kanskje er interessert. Men han studerer, så måtte sjekke økonomien først. Ellers får du teste ut tek.no sitt bruktmarked. :)

Kult, bare å si ifra hvis han vil ha det da, bor'n langt unna Oslo?
For jeg vil helst at hvem enn som vil ha det får testa det først så døm veit det passer og funker riktig.

Takk for info =)

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #10 på: 28. jan, 2014, 04:36 »
Har det objektivet selv, og det er et helt greit teleobjektiv. Passer bra for de som er litt nybegynnere på foto og ønsker et enkelt og rimelig objektiv med bra zoom og macro muligheter ^^

Sweet, høres bra ut.
Har ikke interessen sjøl, eller penger til selve kamra for den del =P
Hvordan har du skaffet objektivet og ikke kameraet? xP

Ja det er ikke med noe annet enn objektivet, det er en skyggesjerm da (Hvis det er det det kan kalles xD ) men det er det.
Skulle jeg fått solgt det måtte jeg nesten hatt den som ville ha det over hit for å teste det eller no.
Har en kompis som kanskje er interessert. Men han studerer, så måtte sjekke økonomien først. Ellers får du teste ut tek.no sitt bruktmarked. :)

Kult, bare å si ifra hvis han vil ha det da, bor'n langt unna Oslo?
For jeg vil helst at hvem enn som vil ha det får testa det først så døm veit det passer og funker riktig.

Takk for info =)

Han bor i Oslo sentrum.
Og tror gjerne han kunne tenke seg å teste først før han sier ja. Så burde neppe være noe problem :)

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #11 på: 28. jan, 2014, 14:34 »
Har det objektivet selv, og det er et helt greit teleobjektiv. Passer bra for de som er litt nybegynnere på foto og ønsker et enkelt og rimelig objektiv med bra zoom og macro muligheter ^^

Sweet, høres bra ut.
Har ikke interessen sjøl, eller penger til selve kamra for den del =P
Hvordan har du skaffet objektivet og ikke kameraet? xP

Ja det er ikke med noe annet enn objektivet, det er en skyggesjerm da (Hvis det er det det kan kalles xD ) men det er det.
Skulle jeg fått solgt det måtte jeg nesten hatt den som ville ha det over hit for å teste det eller no.
Har en kompis som kanskje er interessert. Men han studerer, så måtte sjekke økonomien først. Ellers får du teste ut tek.no sitt bruktmarked. :)

Kult, bare å si ifra hvis han vil ha det da, bor'n langt unna Oslo?
For jeg vil helst at hvem enn som vil ha det får testa det først så døm veit det passer og funker riktig.

Takk for info =)

Han bor i Oslo sentrum.
Og tror gjerne han kunne tenke seg å teste først før han sier ja. Så burde neppe være noe problem :)

Det er ikke jeg som skaffa det, det var non andre som ikke brukte det lenger og bare gav meg det istede for å faktisk kaste det fordi døm ikke brukte det lenger, og dreiv å rødda ut og kvitta seg med masse ting.

Ok, men hvis han vil ha tak i meg så kan han nå meg på telefon: 41232424

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #12 på: 30. jan, 2014, 14:18 »
Ok, men hvis han vil ha tak i meg så kan han nå meg på telefon: 41232424
Han var interessert. Har gitt han nummeret ditt. :)

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Folk med peiling på kamera/objektiver
« Svar #13 på: 30. jan, 2014, 15:31 »
Ok, men hvis han vil ha tak i meg så kan han nå meg på telefon: 41232424
Han var interessert. Har gitt han nummeret ditt. :)

Sweet, takker og bukker =D