Skrevet av Emne: Vær hilset, pelskledde venner!  (Lest 6517 ganger)

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Vær hilset, pelskledde venner!
« på: 02. jan, 2014, 16:53 »
Hei!

Jeg er ei jente som nylig ble 17 dra nord i Hedmark som tilfeldigvis leste nyheter på NRK sidene, og kom over en artikkel om furries! I min tid online (ca. 6 år) har jeg vært gjennom mange forum, hvor fenomenet furries har dukket opp. Lagde faktisk min første fursona når jeg var 11, og har siden den gang hatt stor glede av å tegne karakterene mine, eller delta i rollespill med dem. Minnes enda da jeg som liten tok strømpebuksa på hodet, malte på værhår og rosa nese og kledde meg i hvitt. Hoppet gården rundt i "kostymet", helt til jeg fikk et ordentlig kostyme i form av en svart katt. :3

Har alltid likt å kle meg ut, på helt hverdagslige dager tok jeg på det hjemmelagde kostymet, bygde en "hule" av stoler og tepper og dro med meg søstra mi inn i leken i samme slengen. Glemmer aldri de fantastiske minnene jeg har om utkledning og lek!

Som sagt så jeg dokumentaren "Frelst av pels", hvor de nevnte denne siden og FA. Har aldri regnet meg selv som en furrie, siden jeg ikke lengre kler meg ut. Har bare en stor mengde karakterer som jeg elsker og forguder! Ellers har jeg for tiden ingen fursona, siden jeg ikke enda har klart å designe "meg". Det er vanskeligere enn jeg trodde. xP Dokumentaren fasinerte meg veldig, og jeg visste ikke at fursuitene kunne bli såpass detaljerte og flotte! Egentlig det som brakte meg inn på dette forumet, siden jeg ble nysgjerrig på hvordan de blir laget osv. Kjente meg også igjen i det Astrid i dokumentaren sa om å være den "utstøtte" og "usosiale" personen, har lenge strevd med å komme inn i kretsen.

Trenger jeg si noe mer da? ;P
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #1 på: 02. jan, 2014, 17:05 »
Hallo der :3 Velkommen til forumet!

Kjenner meg igjen i den typen lek og kostymelaging. Kan enda huske å lage katteører og bruke skjerf og sikkerhetsnål som hale, brukte også å feste et lite saueskinn på magen for å bli en svart og hvit katt. Vi skal ha bilde av det et sted.. jeg var så stolt av kostymet jeg hadde lagd xD

Å lage en fursona er forhåndsvis ekstremt vanskelig... har to så langt fordi jeg ikke kan bestemme meg. Men tror jeg har en main, i det minste! [link!]

^^ håper å se mer av deg her c:

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #2 på: 02. jan, 2014, 17:10 »
Hei og velkommen hit! [w-happy]

Når det gjelder fursonaen din, ta deg god tid med designet, trenger ikke å rushe.

Ett tips er å lete etter inspirasjon, tenk på din smak, eventuelt noe som betyr mye for deg og sånt, gjør design litt lettere syntes jeg personlig hvertfall. :)
FurAffinity          DeviantArt


Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #3 på: 02. jan, 2014, 17:27 »
Takk for en hyggelig velkomster! Tror jeg legger meg til rette på forumet ganske raskt! ;D

Hallo der :3 Velkommen til forumet!

Kjenner meg igjen i den typen lek og kostymelaging. Kan enda huske å lage katteører og bruke skjerf og sikkerhetsnål som hale, brukte også å feste et lite saueskinn på magen for å bli en svart og hvit katt. Vi skal ha bilde av det et sted.. jeg var så stolt av kostymet jeg hadde lagd xD

Å lage en fursona er forhåndsvis ekstremt vanskelig... har to så langt fordi jeg ikke kan bestemme meg. Men tror jeg har en main, i det minste! [link!]

^^ håper å se mer av deg her c:

Du kan tro jeg var stolt over å ha vært så oppfinnsom, at jeg fant en gammel hvit strømpebukse som ører! Brukte til dels også en bomullsdott eller gammel sokk som hale, om det var å finne! Husker også utallige leker jeg hadde hos "dagmammaen" min (mamma var på jobb store deler av dagen da jeg var liten), hvor jeg ofte lekte med barna hennes. Lekene var som regel satt til utkledning, og min personlige favoritt var kaninprinsesse! Har flere bilder hvor vi står oppstilt på rekke og rad, koselig å høre at vi ikke var de eneste... xP

Fantastisk fint design! Elsker at det er et relativt enkelt design, uten alt for mye detaljer. Ønsker noe enkelt selv, som jeg kan tegne uten å måtte finne refs osv. Får se inn i saken når jeg er ferdig med tentamen!

Hei og velkommen hit! [w-happy]

Når det gjelder fursonaen din, ta deg god tid med designet, trenger ikke å rushe.

Ett tips er å lete etter inspirasjon, tenk på din smak, eventuelt noe som betyr mye for deg og sånt, gjør design litt lettere syntes jeg personlig hvertfall. :)

Takk, har flere forskjellige som jeg har designet (hittil har jeg lagd 4 i løpet av 6 år), hvor den hittil nyeste var den jeg følte meg minst knyttet til (var originalt en karakter jeg lagde til et rollespill, som jeg likte veldig godt). Min første fursona som jeg tok vare på i hele 3 år har jeg fremdeles, som en karakter. Du ser ganske tydelig at hun ble laget av en 11 åring. P:

Tok med meg et par bilder, om dere er interessert i å se henne:

1 og 2

Fargene i den første er rette (likte ikke at tegneren jeg fant i den andre brukte så skarpe farger, men jaja!). :3 Føler meg fremdeles til dels knyttet til henne, men mest fordi hun var meg som liten. En perfekt avbildning av lille 11 år gamle meg...  :P Hun var (og er) en ulv/gepard hybrid, siden jeg syntes det passet meg på den tiden... xD
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Kesmon

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 241
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #4 på: 02. jan, 2014, 17:35 »
Vær hilset og velkommen til forumet :)

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #5 på: 02. jan, 2014, 17:41 »
Vær hilset og velkommen til forumet :)

Takker og bukker! ^-^
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #6 på: 02. jan, 2014, 18:50 »
Velkommen til forumet. Håper du finner deg til rette her hos oss.
Ellers må jeg si at jeg likte bildene. Tror du har et godt utgangspunkt :)
Life is boring when you don't know how to live it.

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #7 på: 02. jan, 2014, 19:12 »
Velkommen til forumet. Håper du finner deg til rette her hos oss.
Ellers må jeg si at jeg likte bildene. Tror du har et godt utgangspunkt :)
Takk! Hehe, håper da at jeg har blitt bedre til å designe siden jeg var 11 i det minste... ;P
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #8 på: 02. jan, 2014, 20:41 »
Næææh. Hedmarksfursa vokser i antall :o Ekstremt sakte, men det er da bedre enn ingenting
Selv bor jeg i Stange kommune.

Men velkommen til forumet ^^ Håper du kommer til å like deg her.

Og forresten, tegningene dine er ikke dårlige :C Sjekket dA og det er mye bedre enn det jeg noen gang har laget :P
Er det samme med tegning 1 og 2.

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #9 på: 02. jan, 2014, 20:58 »
Haha, ser ikke mange furries her nei. ;)

Liker meg godt allerede, så dersom ingen har noe imot det blir jeg her en stund. P:
Heh, er ikke så flink som mange av medlemmene her i alle fall! Er mer en teoretiker enn en kunstner, men det er da lov å prøve seg..? Kreativt arbeid er måten jeg kan slappe av, spesielt når jeg trenger å koble av fra hverdagen. c:
Takk, men de to tegningene har jeg ikke tegnet selv. :P Har fått kjøpt dem fra et online forum som jeg er på, er en del god kunstnere der også! Er desverre for beskjeden til å få tak i mange kvalitetsbilder, så karakterene mine har relativt lite tegninger... ^^;
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #10 på: 02. jan, 2014, 22:15 »
Hei og velkommen hit ^^ som sagt ta deg tid når du lager hoved fursonaen (selv om jeg likte veldig godt den ulv/geparden du har) selv hadde jeg en grå og hvit ulv med no sorte markeringer med navn Psycho, hadde denn litt over ett år men var aldri 100% fornøyd så fant meg til og designe en ny ^^ er veldig fornøyd med designet nå, pax er en blanding av ting jeg liker eller ting som betyr mye for meg som f.eks tatovering på armene som favoritt artisten min har og sånt^^ blir interresant og se til når du får bestemt ditt design :3

Shepbrur

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 235
  • Telegram: @Shepbrur
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #11 på: 02. jan, 2014, 22:39 »
Velkommen! :3
Shepbrur - Hotaru - Shepbrur - Hotaru

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #12 på: 03. jan, 2014, 09:39 »
Takk for de mange varme velkomstene! Setter pris på det!

Håper jeg kan bruke litt tid på å tegne når jeg sitter på bussen, rett å slett doodle litt å se hva jeg kan få til med gråblyant. Fargene kan komme senere digitalt. P: Håper virkelig jeg finner "meg" snart...
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #13 på: 03. jan, 2014, 14:42 »
Velkommen til forumet! C: håper du vil trives her ^^ btw tegningene dine var sinnsykt bra c:
« Siste redigering: 03. jan, 2014, 14:45 av W0lfie »

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #14 på: 03. jan, 2014, 21:35 »
Velkommen til forumet! C: håper du vil trives her ^^ btw tegningene dine var sinnsykt bra c:

Tusen takk! ^o^ Heh, det er vel egentlig bare en hobby... Tegner ikke så ofte. :3
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #15 på: 03. jan, 2014, 23:36 »
Velkommen ^^

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #16 på: 04. jan, 2014, 09:54 »
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Blackred Paws

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 214
  • Min musikk side :) https://soundcloud.com/blackred
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #17 på: 04. jan, 2014, 22:12 »
Velkommen hit til oss på Norpaws :) håper du vil trives her :)
 
husky1992 (FA)
Stein Horten (Facebook)
Blackred Paws (Soundcloud, Twitter, Battle.net)

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #18 på: 05. jan, 2014, 15:42 »
Velkommen til forumet! Enten om du regner deg selv som furry eller ikke tror jeg du kommer til å finne mange spennede personer her som deler samme interesse som deg :3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #19 på: 06. jan, 2014, 08:19 »
En forsinket velkomsthilsen fra meg :)

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #20 på: 08. jan, 2014, 14:06 »
Takk for alle velkomster! Sene eller ei, setter pris på alle sammen! :)

Beklager for at jeg selv svarte sent, hadde nettopp siste tentamen for første termin og har vært travelt opptatt med det... ;)
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #21 på: 08. jan, 2014, 18:28 »
Så NRK innslaget var ikke sterkt nok til å skremme folk vekk, altså.

Velkommen :)

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #22 på: 11. jan, 2014, 10:49 »
Ble faktisk mer interessert av å se den, mye informasjon der som jeg ofte har lurt på. ;o Gøy å se at flere av deltagerne i filmen tar del på siden også! Takk for velkomsten. :)
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #23 på: 12. jan, 2014, 21:25 »
Heihei!

Jeg må si, jeg kjenner meg igjen det med stoler+tepper. xD
Jeg kunne holde på med å lage slike "huler dagen lang, helt ti vi sefølgelig måtte fjerne den igjen da xD.

Som fler har nevnt, er det vanskelig å lage en sona(Har ganske mange karakterer selv, som ikke er de mest kreative.)
Men når du først finner ut av det kan det være veldig gøy!

Velkommen til forumet ^w^

Friskusis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Vær hilset, pelskledde venner!
« Svar #24 på: 20. jan, 2014, 17:22 »
Heihei!

Jeg må si, jeg kjenner meg igjen det med stoler+tepper. xD
Jeg kunne holde på med å lage slike "huler dagen lang, helt ti vi sefølgelig måtte fjerne den igjen da xD.

Som fler har nevnt, er det vanskelig å lage en sona(Har ganske mange karakterer selv, som ikke er de mest kreative.)
Men når du først finner ut av det kan det være veldig gøy!

Velkommen til forumet ^w^

Haha, definitivt min favorittaktivitet på fritida! ;D Mitt store mål var å lage den så stor som mulig, så jeg kunne sove over inni der... xD
Har prøvd et par ganger, fått til noen ganske greie karakterer men aldri en som jeg føler passer meg 100%. Jaja, det er vel bare å forsøke helt til jeg finner noe jeg kan identifisere meg selv i.

Takk! Beklager for sent svar, har som sagt tidligere hvert veldig travel med skole. D:
dA
Før du sjekker ut dA min... Be warned, jeg er absolutt ikke god til å tegne! eue