Generelt > Dyr og natur

Valpetrening?

<< < (3/4) > >>

Friskusis:
Sånn sett har vi oppdratt katten vår annerledes; han sitter gjerne ved føttene våre å ser på oss med store øyne. Så skal det sies at katten er en gammel kar (17+) og at å lære ham noe nytt ville vært meningsløst. :P Tror derimot at hunden er lettere å trene enn katten, spesielt i slike situasjoner! ^^

Vi har ikke gitt ham restemat enda, selv om vi synes det hadde vært greit om hunden spiste maten i stedet for at vi må kaste den. Kanskje det er bedre som kattemat i dette tilfellet, siden katten er "uhelbredelig"? Med fire eiere er det vanskelig å bli enig om hva som er rett og hva som er galt.

Blackred Paws:
Nå har ikke jeg lest igjennom alt men så litt om biting. Det vil avta når han blir eldre men det du kan gjøre er og la han bite deg så sier du au når han biter for hardt. Gjorde det med mine og det funket, bare la han lekebite men si au for hver gang han gjør det gjærne med en start hvor han biter lenge da sier du au så korter du ned tiden på bitingen så lærer han seg og passe på Eieren sin i tilleg av det.  Mamma har en hund som viser at han blir sint hvis noen slår henne og hun skriker au. og sånn har han vært med alle i huset som skriker au passet på alle som sa det. Men han går ikke til angrep han bare viser tenna så folk trekker seg unna når han synes det er nok.

Friskusis:
Skal gjøre det! Til nå reagerer han med glede over totalt fremmede som kommer forbi også, men håper han kan knytte seg til oss bittelitt ekstra og kanskje bli litt mer beskyttende i forhold til oss som faktisk er eierne hans. :) På den positive siden lekte jeg med ham i rundt en halv time før jeg la meg i går, og han bet ikke en eneste gang! Virker som "terapien" hjelper, hehe...

Blackred Paws:
hvis dere er et par som eier den. Hvorfor ikke slå hverandre forsiktig og en av dere sier au, så kanskje han reagerer på det. Det var sånn vi gjorde det, bare vi slo hverandre sånn som et klapp på skuldra og sa au XD

Friskusis:
Haha, godt forslag! Vi er faktisk en familie på fire, mamma og pappa og meg og lillesøstra mi. :3 Skal muligens flytte ut på hybel til høsten, så jeg vil gjerne være med å bidra til å lære ham ting nå mens han er ung/jeg har tid. ^^;

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning