Skrevet av Emne: Airsoft  (Lest 6267 ganger)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Airsoft
« på: 15. jan, 2014, 00:04 »
Heisann folkens!

Har ikke akkurat gitt noen lyd fra meg i det siste da jeg har vært offer av fenomenet "Ansatt i (hva man på godt Engelsk kaller) Retail Store i Julestria (Og ellers ganske travle tider siden i fjor sommer.". Nå som marerittet er over så har jeg jo noen timer på kveldstid som ikke nødvendigvis må gå med på å hate menneskeheten og nærmere bestemt den konstante floden av "Lørdagskunder" hver eneste dag i uka.

Uansett, nå som dere vet hvorfor jeg poster noe igjen så kan det jo være fint å vite hva jeg poster denne gangen, vanligvis så er det jo mest oppdateringer på musikkfornten (noe jeg også har hatt fint lite av i året som gikk.). Jo, denne gangen gjelder det airsoft. Eller softgun på godt Norsk. Eller ikke så godt Norsk, er ikke så alt for lett å smake på et språk.

Softgun har vært ulovlig i Norge frem til 2001 da Norsk AirSoft Forbund (NAA på Engelsk) fikk presset igjennom noen forslag som gjorde at vi kunne nyte både personlig samling og både ute og inne "leker" eller "små kriger" her til lands. Selvfølgelig med noen reglemang. Som for eksempel at å kjøpe krever at man er 18 eller over og eierskap og bruk krever det samme eller at man er passert 16 og har godkjennelse fra forbundet eller en klubb som er meldt inn i det. For å drive med det må man ha lov av grunn-eier og ha varslet Politiet så de slipper å rykke ut hvis noen mistenker terrorisme i området grunnet at noen f.eks. har en litt høylytt gass rifle.


Så til den faktiske posten. Jeg har selv likt Airsoft siden før jeg egentlig hadde lov til å drive med det. Ekte våpen skremmer meg egentlig litt, men på samme tid er de også spennende, og med realismen Airsoft tilbyr uten det samme faremomentet (og siden det ikke er knyttet opp mot å faktisk være i militæret og bli sendt til utlandet for å være politisk suck-up til USA) så er det jo perfekt. Derfor lurer jeg på om det er noen andre her som har noen form for interesse for temaet. Samler på noe slikt eller deltar på leker, jeg vet dere nede på sørlandet har mye lettere for å finne slikt et sted i "nærområdet" enn meg her i Trøndelag. Er det noen som er med i en klubb og har litt erfaring og punkter å komme med for de som er nye til det og lurer på hva som faktisk trengs for å starte. Eller er det noen som lurer på hva som skal til for å komme igang?

Kanskje du har et kit du vil vise frem eller noen episke moments i en runde å fortelle om. Jeg vet det er mulig å få episke moments innenfor airsoft også, EA klarte jo å lage en hel reklamekampanje ved å la folk spille Battlefield 4, så da bør jo noe som har lettere for å få igang adrenalinet by på noe også!


-----

Jeg kan jo starte med å fortelle litt om det jeg har av utstyr så langt selv om jeg ikke har hatt så lang tid på å samle det opp da økonomien min for det ikke har vært vennlig nok til å avse et par tusenlapper på airsoft før nå nylig.

Jeg har siden slutten av 90-tallet og starten av 2000-tallet vært en FAMAS fanboy, (FAMAS er standard våpenet til den franske hæren.) grunnet at det var automat-våpenet man hadde i Metal Gear Solid, som til den dag i dag er det beste spillet jeg har spillt på Playstation 1. Jeg har derfor hatt lyst på airsoft utgaven (En av de tre elektriske) siden jeg fant ut at de eksisterte. Om ikke for bruk iaf for samleren i meg. Det er tross alt rifla fra et av mine favoritt-spill. Jeg er derfor meget fornøyd med at jeg har klart å skaffe meg en FAMAS.

Har ikke tatt noen bilder enda, men det er en Cybergun lisensiert FAMAS, tror det er CYMA eller JinPeng som har lagd den. Har Swiss Arms Rail system til den og et vertikalt fremre grep fra Swiss Arms, samt et grønn/rødpunkt sikte fra Lancer Tactical.

Må bare få tatt noen bedre bilder jeg kan dele. :3

Forøvrig er planen å skaffe en gass-dreven SigSauer P226, har ikke helt bestemt meg for hvilken utgave og produsent enda, dog, men det blir trolig ikke før litt senere i år. Frem til da får den fjær-drevne uten rail være god nok, siden jeg ikke akkurat trenger noen hurtige oppfølgende skudd tatt det nåværende bruksområdet (før jeg kommer i kontakt med noen å spille med) i betraktning.

Delta Shepherd

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • THE ALMIGHTY GOD DELTA!
    • Vis profil
Sv: Airsoft
« Svar #1 på: 26. mar, 2014, 03:05 »
Driver selv med airsoft, og var på mitt første spill for 2 uker siden. Har vært interessert i airsoft i et par år, og har spart opp penger/utstyr gjennom åra.
Kjøpte en haug med utstyr for noen måneder siden, og har satt sammen en type "swat" loadout.
Kjøper som regel ting fra statene, ettersom at prisen er MYE lavere :3 Anbefaler www.evike.com

Siden jeg er 16 år, så må jeg spille med verge :/ men er bare 6 måneder, så kan jeg søke om disposisjon fra politiet ^^
Var VELDIG uheldig på første spill, m4'en fikk en feil. Så der sitter jeg med fiender rundt meg, så jeg trakk fram pistolen. Fikk "drept" 2 av dem, men ble tatt ut selv.
På meste spill skal jeg prøve å få filmet noe, er ganske mye morro som skjer rundt deg når du spiller x3

Av våpen så har jeg:
WE g39c (gass)
ASG mp5a5
SRC m4 R.I.S
2x KJW m92fs (gass)

Steam: Frostgauge
Skype: Stian900
FA: http://www.furaffinity.net/user/deltashep/

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Airsoft
« Svar #2 på: 26. mar, 2014, 08:53 »
Åh... de selger MP40, MG42 og P38... nå ble jeg faktisk litt fristet til å kjøpe :P
Life is boring when you don't know how to live it.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Airsoft
« Svar #3 på: 26. mar, 2014, 12:22 »
Holdt på med Airsoft en stund selv, men hatt en lang pause. Har en Tokyo Marui M4 RIS, ARES WA2000 og en Western Arms Berettea 92FS GBB.

Delta Shepherd

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • THE ALMIGHTY GOD DELTA!
    • Vis profil
Sv: Airsoft
« Svar #4 på: 28. mar, 2014, 06:24 »
Holdt på med Airsoft en stund selv, men hatt en lang pause. Har en Tokyo Marui M4 RIS, ARES WA2000 og en Western Arms Berettea 92FS GBB.
Kanskje tørke vekk støvet fra våpna og begynne igjen ? :P
Jeg spiller i "Scorpions Airsoft Klubb" ^^
Steam: Frostgauge
Skype: Stian900
FA: http://www.furaffinity.net/user/deltashep/

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Airsoft
« Svar #5 på: 06. jun, 2014, 21:00 »
Jeg tenker å starte med Airsoft, men det blir nokk ikke før Delta flytter hitover, eller vi flytter ditover -.- Jeg, Rayne og Delta planlegger å lage en liten furry Squad sjø :)


Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Airsoft
« Svar #6 på: 06. jun, 2014, 22:57 »
så mange hobbier, så lite tid og ikke minst cash ;I
The more i learn about people, the more i like my dog.

Lapu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
  • I'll find a way!!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Airsoft
« Svar #7 på: 05. jun, 2016, 22:42 »
Skal snart joine en airsoft klubb i nærheten av der eg bur (en time kjøring). Hallingdal Airsoft Klubb (H.A.K) på Nes.

Gleder meg noe vilt til og starte og spille.  [w-happy]

I will look for you, i will find you .... and i will hug you <3

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Airsoft
« Svar #8 på: 29. sep, 2016, 22:22 »
Noen her som er interesert i denne sporten? Jeg driver ett internasjonalt community for Airsoft intereserte furries! Vi har nå en underkant av 50 medlemmer, og holder på å bygge nettside of forum, sosial platform, markedsplass og hele pakka! Send meg en PM om man er interesert i å bli med!