Skrevet av Emne: Svensk ulv  (Lest 2295 ganger)

Susitar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
    • Blogg: Ulv i människokläder
Svensk ulv
« på: 10. feb, 2014, 18:17 »
Hei!
Jag ser mig inte själv som en furry, men registrerade mig här ändå för att få tillgång till Otherkin & Therian-forumet. Men bli inte oroliga, jag respekterar furry-kulturen och kan uppskatta viss konst etc. Jag anser mig inte bara tycka om tillräckligt mycket av det för att vara ett "fan". Men vem tycker inte om Lövenes konge liksom? Förutom teriantropi som ibland verkar överlappa med furry, så är jag också en del av pet play-communityt, där det också finns en del furries. Så, tänk på mig som inte riktigt en furry, men nästan. :P

Jag är en therian, en ulv. Bor i Stockholm, är 24 år gammal, studerar biologi, hun. Jag är känd på internet under några olika namn: Susitar, Lanina, Lykantrophona, Onagraceae. Jag är intresserad av biologi, språk, religionshistoria.  Mina fritidsintressen är bland annat sång, dans och tv-spel. Jag tycker om sci-fi (speciellt Star Trek), musikaler och animerat i olika former.

Jag känner Aikho (*vinkar*), och det var nog genom han som jag först hörde talas om detta forum. Men det var lääääänge sen vi sågs.

Jag håper att min svenska med några norska ord här och där är något som andra här förstår, och att jag inte bryter mot några regler när jag skriver på svenska.

Weir

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Svensk ulv
« Svar #1 på: 10. feb, 2014, 18:49 »
Velkommen til Norwegian Paws! Er sikkert ikke noe problem å skrive svensk på forumet. :)

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Svensk ulv
« Svar #2 på: 11. feb, 2014, 06:31 »
hello hvelkomen hit
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

CaldCat

  • Gjest
Sv: Svensk ulv
« Svar #3 på: 13. feb, 2014, 11:50 »
Hei på deg! Er ganske sikker på at vi har møttes på Werelist tidligere, faktisk :3 Velkommen til NorPaws!

Jeg vil påstå at de aller fleste her skjønner svensk ganske bra, så det skal ikke bli noe problem. Håper du vil trives her!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Svensk ulv
« Svar #4 på: 13. feb, 2014, 12:06 »
Velkommen Susitar.

Jupp, det er både likheter og ulikheter mellom furries, otherkin og therianere.
Hvor forskjellige avhenger personen :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Velkommen Susitar!
« Svar #5 på: 14. feb, 2014, 04:15 »
Hei og velkommen til forumet, Susitar! Håper du trives her og at vi får se mer til deg fremover. Litt svensk burde nok gå greit, og du kjenner kanskje til Svenska Tassar forumet?

Ah, jeg husker da therian og furry var det samme. Synes fortsatt det er litt snodig å ha et skarpt skille i mellom de to, personlig.

Susitar

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
    • Blogg: Ulv i människokläder
Sv: Svensk ulv
« Svar #6 på: 16. feb, 2014, 12:39 »
Hei og velkommen til forumet, Susitar! Håper du trives her og at vi får se mer til deg fremover. Litt svensk burde nok gå greit, og du kjenner kanskje til Svenska Tassar forumet?

Ah, jeg husker da therian og furry var det samme. Synes fortsatt det er litt snodig å ha et skarpt skille i mellom de to, personlig.

Nei, kände icke till det forumet. Enda svenska furry-forumet jag visste om var Swefur, och där vill de absolut inte prata om therian/otherkin-saker, såvida man inte gör narr av oss.

Hei på deg! Er ganske sikker på at vi har møttes på Werelist tidligere, faktisk :3


Jag tror det också. :)


Tack alla!

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Svensk ulv
« Svar #7 på: 16. feb, 2014, 22:27 »
veeeeeeelkommen :3