Skrevet av Emne: Dine planer!  (Lest 4450 ganger)

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Dine planer!
« på: 12. mai, 2014, 16:23 »
Hei furs!
jeg har en plan om å spare til en fursuit.
dere som ikke har fursuit, og vil ha, de kan herme litt etter min plan, vis dere vil. ;D
her er planen:

                                                     FURSUIT-PLAN

Hvis jeg sparer og jobber hardt for å tjene penger i ca. 3 år, kan drømmen om en egen fursuit gå i oppfyllelse.

Jeg må spare ca. 18 000. Det høres kanskje umulig ut, men det er det ikke! For å få det til kan jeg:

➢   Ønske meg bare penger til jul og bursdag av alle i familien i tre år. Når de skjønner hvor flink jeg er til å spare, kommer de til å gi meg det.

➢   Tjene penger hjemme, for eksempel for å gå med søppel og hjelpe til med å rydde av bordet. Hvis jeg tjener fem kroner om dagen i et år, er det for eksempel 1825 kroner i året!!! (Dette er bare et eksempel. Noen ganger tjener jeg mer, og noen ganger mindre, men det går fint å tjene 2000 kroner hjemme i året)


ÅR 1
Gaver jul og bursdag: ca.  4000
Tjene penger hjemme: ca. 2000

ÅR 2
Gaver jul og bursdag: ca.  4000
Tjene penger hjemme: ca. 2000

ÅR 3
Gaver jul og bursdag: ca.  4000
Tjene penger hjemme: ca. 2000


Til sammen 18 000 kroner!!!


➢   I tillegg kan jeg tjene penger på for eksempel å selge brukte leker på Vestkanttorget.

➢   Det finnes sikkert andre måter å tjene ekstra penger på som vi kommer på etter hvert.

Om tre år er jeg 13 år. Da er jeg nesten ferdig med å vokse i høyden! Da vet vi hvor stor fusuiten må være.

Tre år kan virke lenge, men det er viktige ting jeg må drive med i de tre årene som kan hjelpe meg med å nå drømmen min:

-   Jeg må jobbe med å lære meg å tegne furries. Det trengs for å designe min egen fursuit.

-   Jeg kan lage et album med bilder av fursuits jeg liker. Det vil hjelpe meg til å vite hva slags jeg vil ha.

-   Jeg må bli ennå bedre kjent i Furries-miljøet. Da kan jeg ha det gøy mens jeg venter, og jeg kan få råd og tips om å kjøpe og designe min egen fursuit.


Mamma og Pappa kan hjelpe meg med disse tingene. Men ikke hele tiden. Når det blir vanskelig å vente, kan jeg ta frem denne planen, og minne meg selv om at det kommer til å gå!


det var slutten av planen!
dere kan også skrive om dere har noen planer dere vil vise frem. (dere kan skrive om alle slags mulige planer.)
 ;)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Dine planer!
« Svar #1 på: 12. mai, 2014, 16:31 »
God plan  [w-cool] Har du bestemt deg hvem du skal kjøpe suit fra  [w-confused]

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Dine planer!
« Svar #2 på: 12. mai, 2014, 17:34 »
Høres ut som en veldig god plan :D  Bare et lite råd fra min egen sparing - ikke bli demotivert om noe ikke går som du planlegger. Av og til kommer det plutselig en bursdag, eller et eller annet som koster peng, men det går fort å komme tilbake i rute om du ikke tenker for mye på tilbakegangen :) 

Og du har sikkert tenkt på dette, men det er veldig få makere som aksepterer kunder under 18 - men det høres jo ut som du har støttende foreldre som evt kan hjelpe med dette :) Personlig ville jeg ikke kjøpt noe før jeg var 15-16, du vokser kanskje ikke så mye mer i høyden, men det skjer noe med bredde og rundt der. Men gå for det! og hadde vært kjekt å se mer tegninger og slikt fra deg og :D

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #3 på: 12. mai, 2014, 18:52 »
hehe, kult å se at du har lagt planer iallefall! :) selv har jeg tenkt på suit, men før det blir suit MÅ jeg bli mer aktiv på meets etc... litt bortkasta å bruke 20k ish på en suit som jeg kanskje ikke engang kommer til å bruke mer en sånn 2-3 ganger..

nå vet ikke jeg hvor gammel du er, og sparing er ikke dumt, men tenk deg om 2-3 ganger FØR du handler en suit, om dette er faktisk det du vil ha! :) husk, det koster å være på cons og meets også ^^

The more i learn about people, the more i like my dog.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Dine planer!
« Svar #4 på: 12. mai, 2014, 19:16 »
hehe, kult å se at du har lagt planer iallefall! :) selv har jeg tenkt på suit, men før det blir suit MÅ jeg bli mer aktiv på meets etc... litt bortkasta å bruke 20k ish på en suit som jeg kanskje ikke engang kommer til å bruke mer en sånn 2-3 ganger..

nå vet ikke jeg hvor gammel du er, og sparing er ikke dumt, men tenk deg om 2-3 ganger FØR du handler en suit, om dette er faktisk det du vil ha! :) husk, det koster å være på cons og meets også ^^



THIS!!!  du er veldig ung enda og kan tenke på om dette er din greie ;)  men bra budsjett og som formicidae sier så er det alltids noe som kommer og man bruker penger på men det går seg til ^^

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Dine planer!
« Svar #5 på: 12. mai, 2014, 21:51 »
SOUNDS LIKE A GOOD PLAN! ^_^ *tommel opp*

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #6 på: 13. mai, 2014, 15:37 »
God plan  [w-cool] Har du bestemt deg hvem du skal kjøpe suit fra  [w-confused]
ja da! [cool]

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #7 på: 13. mai, 2014, 15:38 »
Høres ut som en veldig god plan :D  Bare et lite råd fra min egen sparing - ikke bli demotivert om noe ikke går som du planlegger. Av og til kommer det plutselig en bursdag, eller et eller annet som koster peng, men det går fort å komme tilbake i rute om du ikke tenker for mye på tilbakegangen :) 

Og du har sikkert tenkt på dette, men det er veldig få makere som aksepterer kunder under 18 - men det høres jo ut som du har støttende foreldre som evt kan hjelpe med dette :) Personlig ville jeg ikke kjøpt noe før jeg var 15-16, du vokser kanskje ikke så mye mer i høyden, men det skjer noe med bredde og rundt der. Men gå for det! og hadde vært kjekt å se mer tegninger og slikt fra deg og :D
har tengt over det! [cool]

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #8 på: 13. mai, 2014, 15:41 »
hehe, kult å se at du har lagt planer iallefall! :) selv har jeg tenkt på suit, men før det blir suit MÅ jeg bli mer aktiv på meets etc... litt bortkasta å bruke 20k ish på en suit som jeg kanskje ikke engang kommer til å bruke mer en sånn 2-3 ganger..

nå vet ikke jeg hvor gammel du er, og sparing er ikke dumt, men tenk deg om 2-3 ganger FØR du handler en suit, om dette er faktisk det du vil ha! :) husk, det koster å være på cons og meets også ^^


det er ikke jeg som betaler!  [cool]
og jeg er ti år!  [ureshii]

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #9 på: 13. mai, 2014, 15:43 »
hehe, kult å se at du har lagt planer iallefall! :) selv har jeg tenkt på suit, men før det blir suit MÅ jeg bli mer aktiv på meets etc... litt bortkasta å bruke 20k ish på en suit som jeg kanskje ikke engang kommer til å bruke mer en sånn 2-3 ganger..

nå vet ikke jeg hvor gammel du er, og sparing er ikke dumt, men tenk deg om 2-3 ganger FØR du handler en suit, om dette er faktisk det du vil ha! :) husk, det koster å være på cons og meets også ^^



THIS!!!  du er veldig ung enda og kan tenke på om dette er din greie ;)  men bra budsjett og som formicidae sier så er det alltids noe som kommer og man bruker penger på men det går seg til ^^
jeg er mer interessert en du tror!  [cool]

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #10 på: 13. mai, 2014, 15:46 »
SOUNDS LIKE A GOOD PLAN! ^_^ *tommel opp*
THANKS! [ureshii]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Dine planer!
« Svar #11 på: 13. mai, 2014, 16:49 »
Ser ut som dere har laget dere en ganske god plan der :)
Si fra hvis du eller foreldrene trenger noe hjelp/tips fra meg og Tora.
-   Jeg kan lage et album med bilder av fursuits jeg liker. Det vil hjelpe meg til å vite hva slags jeg vil ha.

Album med bilder av fursuit kan hjelpe mye med inspirasjon og design. Har selv min gamle mappe hvor jeg gjorde det samme.

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #12 på: 13. mai, 2014, 17:13 »
Ser ut som dere har laget dere en ganske god plan der :)
Si fra hvis du eller foreldrene trenger noe hjelp/tips fra meg og Tora.
-   Jeg kan lage et album med bilder av fursuits jeg liker. Det vil hjelpe meg til å vite hva slags jeg vil ha.

Album med bilder av fursuit kan hjelpe mye med inspirasjon og design. Har selv min gamle mappe hvor jeg gjorde det samme.
takk! [ureshii]

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #13 på: 14. mai, 2014, 15:24 »
Hei, dette er Mammaen til Kimba :)

Takk for kjempegode innspill!!! Det hjelper veldig å ha en plan når man er så opptatt av noe at det styrer hele livet. Sånn er det nok for jenta vår :)

MEN, det er ikke riktig at hun ikke skal betale selv. Spareplanen er hennes egen. Hun tenkte nok mest på andre kostnader, men de er det jo ikke så mange av foreløpig. Billett til Desucon betalte riktignok vi. Dette er jo Kimbas store interesse, på samme måte som andre barn driver med ballspill eller turn - så litt må vi jo støtte opp  ;)

Igjen tusen takk for at dere er så inkluderende. Sånn jeg kjenner jenta mi, kommer denne interessen til å vare lenge.

Hilsen Mammaen til Kimba :D
« Siste redigering: 14. mai, 2014, 15:26 av kimba »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #14 på: 14. mai, 2014, 18:50 »
Bare hyggelig ^^
The more i learn about people, the more i like my dog.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Dine planer!
« Svar #15 på: 15. mai, 2014, 00:24 »
God plan ^^
Har en spareplan selv, men ser at du er flinkere til å spare enn meg i hvertfall. Min spareplan går mer slik:
1 (vanskelig) Spare tjenestetillegg for to måneder -> Kjøpe
2 (lett) Gå ferdig førstegangstjenesten -> Få pengene for det -> Kjøpe
Har egentlig aldri vert flink til å spare, og ikke fikk jeg så mye heller når jeg var mindre. Både familien og slekta er ganske så stor, så det har vert vanskelig å tjene opp mer enn 2000 i året på bursdag og Jul til sammen.