Skrevet av Emne: Er det noe du er redd for  (Lest 65830 ganger)

Derek

  • Gjest
Er det noe du er redd for
« på: 02. jul, 2014, 00:56 »
Jeg er litt mørkredd. Er kanskje ikke så redd om jeg bor for meg selv et sted som hybel, men når jeg for eksempel bor hos noen og er alene så blir jeg litt mer redd. En slags paranoia jeg har. Gutter skal generelt ikke være redd etter min mening(altså prøve å unngå det), men er naturlig å være redd for noe av og til. Hva med deg?

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #1 på: 02. jul, 2014, 01:23 »
Er redd for edderkopper, høyder, karruseller, altformye fart (som f.eks å hoppe ned et par meter)  og litt trange steder, kvepper helt sykt vis noen plutselig dukker opp helt uventet,  så jeg er ganske pysete xD
« Siste redigering: 02. jul, 2014, 01:27 av W0lfie »

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #2 på: 02. jul, 2014, 12:11 »
Jeg er redd for og få vann over hodet, både det ordtaket mener og det og faktisk få vann over hodet <.< liker ikke dypt vann eller vann generelt. Vil ikke si at jeg akkurat har fobi men er ganske ille til tider. Har blitt mer og mer ukomfortabel når det gjelder spøryter. Er redd for at ting skjer med ting/folk jeg er glad i som jeg ikke kan hindre at skjer, eller det og se på at noe skjer som jeg ikke liker men heller ikke kan stoppe. Er mørkredd, men bare i mitt eget hus, går fint om jeg er ute xD er redd for og starte på videregående, men gleder meg veldig også. Er redd for og få dårlige karakterer. Er redd for og ikke få noen venner på den nye skolen. ecs ecs
Er redd for en del men det er pga angst for fremtiden, eddekopper, tannleger er jeg ikke no redd for x3

Edit: har også en ting når det ringer på døra eller på hustelefonen,  hver gang jeg høres en av lydene blir jeg alltid skikkelig nervøs og får hjerte I halsen, aner ikke hvorfor (kan Være knyttet til sosial angst men jeg vet ikke) eller om noen åpner dra på rommet mitt veldig brått (selv om de sikkert ikke mener og Gjøre det) eeeeellleeer hvis et familie medlem sier navnet mitt >. <
« Siste redigering: 02. jul, 2014, 20:36 av Paxy »

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #3 på: 02. jul, 2014, 12:23 »
jeg er redd for dører og trapper. de altid en idiot og får meg til å falle. x.x; ( får Cabin fever vis jeg er for lenge inne asså 2-3 dager BARE INNE.. )
ellers så er jeg redd for å skade andre, fysisk og psykisk. ønsker ikke andre vondt.
aldri vært redd for døden, dyr, insekter eller noe sånt...

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #4 på: 02. jul, 2014, 13:12 »
Gutter skal generelt ikke være redd etter min mening(altså prøve å unngå det), men er naturlig å være redd for noe av og til.

Å vise frykt/sårbarhet krever mer mot enn å skjule det, så jeg sier meg ganske uenig på det første.
Det handler i stor grad om å erkjenne både dine styrker og svakheter. Du skal være så sterk at du tør å vise dine svakhet.
Det er stor forskjell på å vise frykt og la frykten styre deg.

Selv har jeg lang smørbrød liste av større og mindre frykter.
De mest fysiske er høyde og sprøyter. Som veldig liten stakk en lege meg helt feil, og på barneskolen dyttet noen meg ned en høy bakke så jeg brakk armen. Heldigvis er ingen av dem sterkere enn at jeg kan leve med dem. I dag er det ikke verre enn at jeg ser bort når folk skal stikke skarpe ting i kroppen min, og at jeg blir litt småsvett hvis jeg står nær en kant uten noe mer enn et gelender foran meg. Kort sagt, jeg er redd men beholder kontrollen.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #5 på: 02. jul, 2014, 14:36 »
Jeg har en ekstrem form for araknofobi. Noe som gjør det vanskelig å bruke twitter, youtube eller facebook (eller en annen nettside) SIDEN FOLK POSTER FORBANDA BILDER AV EDDERKOPPER HELE TIDEN og vær gang får jeg panikk. UGH..

NEI det er ikke morsomt, vær gang jeg ser en edderkopp eller noen spøker om edderkopper/insekter så stopper hjertet mitt... en dag dør jeg av hjerteinfarkt ._.

Sosial angst er en issue jeg også har. Og jeg er redd for høyder, jeg får typ panikk (kommer ann på høyden og hvor nært kanten jeg er).


Har også en del tragiske triggere, som banking i døra, slamring av dører, skriking og roping og tramping/folk som går opp trappa. Er litt trist siden ingen tar hensyn til det..
« Siste redigering: 02. jul, 2014, 14:41 av Skyee »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #6 på: 02. jul, 2014, 19:43 »
Har et lite snev av araknofobi, får sponk, fnatt av å gå i skogen for så å få spindelvev i hue.. for 3-5 år siden var det så gæli at jeg ikke kunne gå i skogen.. men nå er det gått litt over..

ellers så er jeg redd for døden.. ikke at jeg selv skal dø, men at jeg skal miste familiemedlem. har vært nært med å miste den eldste søstra mi 2 ganger og det har ikke akkurat svekket denne ekkle følelsen  :/ jeg værdsetter dyrene våre like høyt som resten av familien, så når de går bort så er det veldig vanskelig for meg å leve normalt.. kan ta mange måneder før jeg kommer til meg selv.
The more i learn about people, the more i like my dog.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #7 på: 02. jul, 2014, 19:55 »
Jeg er redd for og få vann over hodet, både det ordtaket mener og det og faktisk få vann over hodet <.<
Oh, I have that too. Kan ha noe med at jeg lærte å svømme ganske sent, og at jeg bare ble beordret til å hoppe i vannet enda jeg ikke var komfortabel med det. Jeg var bare 7-8 eller noe, og syns det var ganske ubehagelig. Så jeg lærte det aldri.

Bortsett fra det; jeg er litt redd for å falle. Jeg har ikke høydeskrekk, om jeg er på store høyder og vet jeg ikke kan falle så blir jeg ikke påvirket, men når jeg står på toppen av et fyrtårn med rekkverk til navelen blir jeg litt nervøs. Jeg er ganske høy, så de fleste rekkverk rekker meg til navelen |: Nope. Fuck that.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #8 på: 02. jul, 2014, 19:57 »
Jegg er redd for å dø....Sucks to be me.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #9 på: 02. jul, 2014, 20:06 »
Jeg er redd for og få vann over hodet, både det ordtaket mener og det og faktisk få vann over hodet <.<
Oh, I have that too. Kan ha noe med at jeg lærte å svømme ganske sent, og at jeg bare ble beordret til å hoppe i vannet enda jeg ikke var komfortabel med det. Jeg var bare 7-8 eller noe, og syns det var ganske ubehagelig. Så jeg lærte det aldri.

Bortsett fra det; jeg er litt redd for å falle. Jeg har ikke høydeskrekk, om jeg er på store høyder og vet jeg ikke kan falle så blir jeg ikke påvirket, men når jeg står på toppen av et fyrtårn med rekkverk til navelen blir jeg litt nervøs. Jeg er ganske høy, så de fleste rekkverk rekker meg til navelen |: Nope. Fuck that.

^This. Alt av dette. Vann og høyder. >: Skjønner ikke sånne mennesker som tar hele hodet under vann når de dusjer ogsånt. How???

Også er jeg veldig redd for å være alene/ensom, bli forlatt. Som kan føre til at jeg kan ha perioder hvor jeg blir veldig clingy.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #10 på: 02. jul, 2014, 21:01 »
^ Det dere skriver angående vann.. når jeg var 8 år så husker jeg at vi hadde akkurat lagt båten til kaiet.. og jeg hoppa ut av båten som jeg alltid har gjort. Jeg har vært oppfødt med vann, som en Nordlening så er vann en naturlig del av livet mitt iallefall :p aanywho, jeg skulle bare løpe opp fra kaiet.. det ente med at jeg snubbla og datt neddi vannet.. det er til dags dato den værste følelsen jeg noen gang hadde hatt.. jeg var ikke noe flink svømmer, og med tanke på at det var kaldt ute så var jeg ganske så OK påkledd, den følelsen å febrislk komme seg opp av vannet, men tyngden av våte klær gjorde det umulig og jeg bare sank til bunnen, akkurat DEN følelsen er noe av det værste jeg har opplevd, men den beste følelsen er når pappas arm kom til reddning og dro meg opp, det som jeg trodde var en evighet i vann var knappe 20 sekunder. Trodde at jeg skulle ha vannskrekk etter den dagen, men det ble bevist feil når i år igjen vi skulle ha svømming i forsvaret.. vi starta ganske så enkelt, svømme 200M, den er grei. så bandt de hendene våre også skulle vi svømme over (de hadde alltid noen ute for å redde oss om vi ikke skulle greie å komme oss opp igjen). jeg kom meg over, men det var litt ekkelt, så bandt de hendene og føttene sammen, her fikk jeg nesten litt panikk, men så tenkte jeg på pappa, og jeg svømte som en full vannymfe til den andre siden.. så kan ikke si at jeg er redd for vann lengere, MEN jeg respekterer så absolutt vann, og vannets krefter!
The more i learn about people, the more i like my dog.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #11 på: 02. jul, 2014, 21:29 »
Jeg er redd for og få vann over hodet, både det ordtaket mener og det og faktisk få vann over hodet <.<
Oh, I have that too. Kan ha noe med at jeg lærte å svømme ganske sent, og at jeg bare ble beordret til å hoppe i vannet enda jeg ikke var komfortabel med det. Jeg var bare 7-8 eller noe, og syns det var ganske ubehagelig. Så jeg lærte det aldri.

Bortsett fra det; jeg er litt redd for å falle. Jeg har ikke høydeskrekk, om jeg er på store høyder og vet jeg ikke kan falle så blir jeg ikke påvirket, men når jeg står på toppen av et fyrtårn med rekkverk til navelen blir jeg litt nervøs. Jeg er ganske høy, så de fleste rekkverk rekker meg til navelen |: Nope. Fuck that.

^This. Alt av dette. Vann og høyder. >: Skjønner ikke sånne mennesker som tar hele hodet under vann når de dusjer ogsånt. How???

Også er jeg veldig redd for å være alene/ensom, bli forlatt. Som kan føre til at jeg kan ha perioder hvor jeg blir veldig clingy.
Jeg har bare problemer med å dykke. Svømming og dusjing er ok, men å hoppe og dukke under vannet. Nooooooooooope, I'm out.

Naww, du er aldri alene på nettet *creepy smiley*

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #12 på: 03. jul, 2014, 00:09 »
Jeg tar alltid hele hodet under vann når jeg dusjer??

Hm. Jeg er redd for sinte menn. Og bier.

Derek

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #13 på: 03. jul, 2014, 00:37 »
Takker for at dere deler dette med meg. Det hjelper veldig mye på å få det ut på en måte.

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #14 på: 03. jul, 2014, 18:09 »
Vel jeg kan vel helt ærlig si at jeg er redd for fremtiden :P jeg liker ikke tanken på å bli eldre og få mer ansvar etc. redd for å ta valg for fremtiden min generelt, sitter på rommet og utvikler tørsteproblemer fordi jeg er arbeidsløs og ikke noe skole å på. har så-vidt startet på lappen, hater å avtale timer eller ringe frisører ! gå på jobb intervju. jeg fortsetter å utsette ting fordi jeg er redd de :P generelt redd for fremtiden. 

Har ikke lyst til å bli gammel, hater bursdager >.< og jeg er seriøst redd for dette

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #15 på: 04. jul, 2014, 17:59 »
Bli gammel og dø alene.

Og jeg har en seriøs frykt for ostepop. Synes det er så sykt kvalmt at jeg ikke takler å gå forbi snackshylla på butikken en gang.

Plus en ekstrem frykt for å bli gravid. Gjør ingenting at andre er gravide, men tanken på å bli det selv gjør meg utrolig redd.
« Siste redigering: 04. jul, 2014, 18:02 av Paya »

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #16 på: 04. jul, 2014, 18:28 »
Hva jeg er redd for avhenger om jeg er på min ADHD medikasjon eller ikke.
Men jeg er blant annet redd for stefaren min (don't ask how and why) men han er så kald og snakker aldri til meg, prøver unngå å se han så mye som mulig pga dette.

Jeg er også alltid redd for at noen skal bulke eller skrape bilen min når jeg parkerer på trange plasser. (høres tåpelig ut men er ille til tider >.>)

Blir også alltid redd hva andre folk tenker om meg, tenker hele tiden at noen syns noe negativt om meg eller at jeg ikke når opp til mål.

Siste er at jeg ikke takler å gå alene til butikken, må alltid ha med en venn eller familie, har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Og dette er kun for butikker. Ender opp med å være veldig ubehagelig og føler meg klein om jeg går alene.
FurAffinity          DeviantArt


Broadway

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 191
  • Keka~
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #17 på: 04. jul, 2014, 22:30 »
Nei jeg har Scoleciphobi da, fear of magotts. Det var så ille at fikk sammenbrudd ved å se en på et tidspunkt, men så kjempa jeg med det lenge og i dag er det overkommelig (jeg har til og med dissekert en). Fortsatt ikke glad i dem på noen slags måte, men jeg takler dem i det minste :3
~Wahuu
Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

Derek

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #18 på: 04. jul, 2014, 22:36 »
Vel jeg kan vel helt ærlig si at jeg er redd for fremtiden :P jeg liker ikke tanken på å bli eldre og få mer ansvar etc. redd for å ta valg for fremtiden min generelt, sitter på rommet og utvikler tørsteproblemer fordi jeg er arbeidsløs og ikke noe skole å på. har så-vidt startet på lappen, hater å avtale timer eller ringe frisører ! gå på jobb intervju. jeg fortsetter å utsette ting fordi jeg er redd de :P generelt redd for fremtiden. 

Har ikke lyst til å bli gammel, hater bursdager >.< og jeg er seriøst redd for dette
Om jeg blir så gammel at jeg ikke kan gå så kan jeg liksom godt dø :P
Er bare ubrukelig uansett om jeg ikke kan stå selv osv. Men er ikke noe jeg særlig tenker over. Men kan se at ikke alle liker å tenke fremover :) Jeg er litt glad for at vi ikke er i fortiden eller fremtiden, men i nåtiden ^^

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #19 på: 05. jul, 2014, 17:07 »
Fikk en ny fear etter besøk på sykehuset for noen dager siden.

Opprasjoner.

Spesifikt siden jeg har diabetes og hun nevnte muligheten for bukspyttkjertel-transplantasjon. Hva om det går feil? Hva om kroppen min protesterer? Hva om jeg dør? Hva om det blir vanskeligere å leve med enn hva det er nå?

shit..

Temin

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #20 på: 07. sep, 2014, 02:28 »
Jag är också rädd för stora vatten. Det är en av anledningarna till att jag bor i Jämtland. Långt ifrån båda kusterna och flera hundra meter ovanför havet. Jag förstår inte hur folk kan klaga på, och bli förvånade över, översvämningar av vattendrag när de själva valt att bosätta sig på samma höjd som dem.

Min vattenrädsla till trots så studerar jag till båtmaskinist. Sjösjuk blir jag i alla fall inte.

Mörker är mysigt :) Jag bor ensam i ett eget hus utan angränsande tomter. Skog och åker åt alla håll.

NamelessCoyote

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
    • SweetWolf1
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #21 på: 07. sep, 2014, 10:05 »
Edderkopper og det og ende opp helt alene.
Er heller ikke særlig komfortabel rundt høye folk.. så syntes jeg har satt meg selv fint i det når typen er sånn nesten 2m høy xD

renawolf Ookami

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • Deviant
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #22 på: 12. sep, 2014, 23:34 »
Jeg er mest redd for mental lockdown syndrom. det vill si at en mister alt av syn,hørsel,andre sanser og er lam nakken ned. Man er fin mentalt, men kan bare sitte i sine tanker aldri kunne gjøre noe annet en å leve og bruke hjernen. Skjer dette meg så blir det dødshjelp fort som ****.
Metallica synger om dette i sangen "one"
\(^∀^)メ(^∀^)ノ
    \(>o<)/       ∑(O_O;)
〜(m~-~)ノ ~(((怨    (ToT)
ぁけぉめ☆m(_ _)mことょろ\(^0^)/

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #23 på: 13. sep, 2014, 10:50 »
Har et lite snev av araknofobi, får sponk, fnatt av å gå i skogen for så å få spindelvev i hue.. for 3-5 år siden var det så gæli at jeg ikke kunne gå i skogen.. men nå er det gått litt over..
^ Ditto. Jeg har araknofobi og fobi mot flått (hva nå enn det kalles profesjonelt sett),
Jeg hæler dem ikke. Edderkopper går GREIT om de er på motsatt side av rommet som meg, men å få dem på meg tåler jeg ikke.
Flått er noe annet, derimot. Når jeg går skogsturer så begynner jeg automatisk å klø og innbiller meg at det kribler overalt, det er så fælt. Aldri blitt bitt av en flått før, men jeg syns de er så heslige. x:

Ellers har jeg sosial angst og frykt for å ende opp alene. De to går veldig fint hånd i hånd, siden jeg sliter noe sinnssykt med å starte og opprettholde en samtale.
Sosial angst av den form at jeg sliter veldig med telefoner, ta kontakt med folk, holde en samtale... Det hender seg at jeg bare fryser om noen snakker til meg, og sier bare "ja", og "nei".
UGH, jeg hater det.
På nettet går det /bedre/, men jeg sliter likevel med å ta initiativ til å snakke til folk fml.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Er det noe du er redd for
« Svar #24 på: 13. sep, 2014, 12:43 »
Mange fobier ute og går her. Det er ikke meningen å være teit, men jeg tror mange har misforstått begrepet "fobi". Det betyr ikke at man er litt redd for en ting eller ikke tørr å ta på saken.

Sitat fra: wikipedia
En fobi (fra phóbos, som betyr «frykt» eller «sykelig frykt») er en irrasjonell, intens og vedvarende frykt for visse situasjoner, aktiviteter, gjenstander, dyr eller mennesker. Det viktigste symptomet på denne lidelsen er et overdrevent og urimelig ønske om å unngå det fryktede stimulus. Når frykten er utenfor egen kontroll, og hvis frykten forstyrrer dagliglivet, kan kriteriene for en diagnose på en av angstlidelsene være oppfylt.

Eksempel: Er så mange på jobben min som sier de har slangefobi. Etter et par minutter holder de en slange. Jeg kan telle på én hånd de jeg har møtt som virkelig har hatt fobi. En person brøt ut i styrtgråt og sluttet ikke å gråte før hun forlot parken. En annen startet med eksponeringstid hos oss. Hun kom ikke inn i parken før andre besøk, og hun måtte komme flere ganger før hun turte å se på alle dyrene, samt foringsshowet.

Again, jeg skjønner at folk er redd for ting, jeg vil bare opplyse folk som bruker feil ord om en ellers ganske ufarlig type dyr(i hvert fall i Norge). Og her snakker jeg omedderkopper selvom eksempelet ikke var om det.
« Siste redigering: 13. sep, 2014, 12:45 av Atrox »