Skrevet av Emne: A Project most Pilose  (Lest 6563 ganger)

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
A Project most Pilose
« på: 14. aug, 2014, 01:54 »
Da var høstens storprosjekt i gang! Blir nok ikke ferdig til EF, nei [laugh]

Neste steg er å finne en byste i noenlunde riktig størelse.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #1 på: 14. aug, 2014, 10:07 »
Har 2 byster fra panduro som er veldig greie, men de er lite hode så jeg må ofte brukke litt skummgumi for å gjøre de litt større. Husker ikke hvor mye de koster nå men de jeg har fikk jeg for 99 kr stk for de var litt øddelagte.



Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #2 på: 14. aug, 2014, 22:58 »
Har 2 byster fra panduro som er veldig greie, men de er lite hode så jeg må ofte brukke litt skummgumi for å gjøre de litt større. Husker ikke hvor mye de koster nå men de jeg har fikk jeg for 99 kr stk for de var litt øddelagte.
Men de er så inmari små, som du sier... Eg skal ha ett med omkrets 60cm, og da er det ikke bare litt eg må legge til heller.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #3 på: 14. nov, 2014, 03:26 »
Ting begynner å ta form!

Hodet er basert på en ducktape dummy fylt med foamrester, og det er dermed knappenålvennlig. Ingenting er limt enda, så ting kan være litt grove i kantene.

Den har blant annet "Follow-me-ører", det vil si det er alltid ett øre som peker mot deg. Forhåpentligvis får eg til "Follow-me-øyne" og [laugh]

*Edit*
Krympet snuten bitelitegranne, den var litt høy. Nå begynner det å nerme seg at eg trenger en balaklava, men har ikke peiling på kor det går an å få tak i noen som er gode.
« Siste redigering: 15. nov, 2014, 20:57 av Pilosus Crinitius »

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #4 på: 20. nov, 2014, 19:07 »
WoW! Du er flink!!! [ureshii]

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: A Project most Pilose
« Svar #5 på: 20. nov, 2014, 19:26 »
Ser bra ut. Interessant du velger å  foame ut kinnfluffet og istendenfor kun pels  :) Blir kult å se ferdig  ^^ <3

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #6 på: 20. nov, 2014, 20:07 »
Ting begynner å ta form!

Hodet er basert på en ducktape dummy fylt med foamrester, og det er dermed knappenålvennlig. Ingenting er limt enda, så ting kan være litt grove i kantene.

Den har blant annet "Follow-me-ører", det vil si det er alltid ett øre som peker mot deg. Forhåpentligvis får eg til "Follow-me-øyne" og [laugh]

*Edit*
Krympet snuten bitelitegranne, den var litt høy. Nå begynner det å nerme seg at eg trenger en balaklava, men har ikke peiling på kor det går an å få tak i noen som er gode.

Du kan også sy en balaclava
Her er en tutorial http://m.youtube.com/watch?v=h5xJDhIetQI
Håper det hjelper og lykke til :)
Hode ble kjempekult :)

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #7 på: 23. nov, 2014, 00:31 »
Takk!

Tror det beste er å sy en selv ja.. De fleste du får kjøpt er ull eller fleece, og det er jo ikke så gunstig med tanke på at man ønsker å få vekk varmen.

Det med kinnsjegget blir interessant. Har sett en sabeltann-tiger suit som har antydning til forlengede kinn, men det blir absolutt noe unikt. Tingen er at hodet er høyere og smalere på en fursuit enn på et faktisk dyr. Med fluff har faktiske gauper et hode som nesten virker sirkelformet, selv om mesteparten av fluffen faktisk sitter på halsen. Denne sirkelformen forsvinner hvis man direkte overfører de naturlige trekkene til anthro! Geometrien på et gaupefjes er utrolig kult og iøyefallende, så eg velger å prioritere den fremfor å lage det så realistisk så mulig.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #8 på: 08. des, 2014, 02:48 »
Progress!

Har en mistanke om at håret kan bli litt voldsomt etter pelse-steget... Men om eg må ta av et par centimeter så skader det egentlig ikke så mye at det er for stort nå.

Det største problemet vil bli foam-støtte på bakhodet. Hodet mitt er ganske stort, og selv om eg lager masken så formstøpt og tett som overhode mulig så er det ikke mye eg kan legge på bak før det blir feile proposjoner.
« Siste redigering: 08. des, 2014, 02:55 av Pilosus Crinitius »

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: A Project most Pilose
« Svar #9 på: 08. des, 2014, 07:38 »
Den ser veldig bra ut:)
Hvis du vil ha hanekam med skommgummi så her er en tutorial:
https://m.youtube.com/watch?v=6p8yZXizkIA

Uten skumgummi men ikke en hanekamm:
https://m.youtube.com/watch?v=0W8m0x8IirQ


Håper det hjelper
Den kommer til å bli kjempebra :)