Skrevet av Emne: Clean Tiger Suit.  (Lest 6987 ganger)

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Clean Tiger Suit.
« på: 07. okt, 2014, 00:19 »
Veldig mye å gjøre i sommer... Skal gjøre ferdig full-suiten, men er litt usikker på hvordan hodet skal bli. Nå er det bare foambase med innslag av elektronikk og slanger til luft, men det utstyret jeg pleide å bruke som dj er solgt eller levert tilbake så jeg kommer til å droppe displayene, lys og kameraet, men da må jeg lage mye større øyne. Har fortsatt en sånn maske jeg brukte før, og jeg tror det er bedere å bruke på raves, så suiten blir bare til cons, lek og morra. Har noen forslag til hvordan jeg kan få laget noen store followme eyes med oval form som passer bra uten at jeg må sy om så mye? Hvor stort må det sorte i øyet være for at man ser utmerket? Avstanden mellom øynene bekymrer meg. Aner ikke hvordan jeg skal finne lilla plast som er litt gjennomsiktig heller,er det noen som vet hvor jeg kan få tak i det? :/ Nesa og tennene er bare cutouts av en maske, så jeg har lyst til å kjøpe eller lage bra deler, men da må jeg sy om sånn at jeg får snute og da vil jeg gjøre den så bra som mulig. Kanskje jeg heller burde vente ganske lenge og kjøpe en ferdig headbase med sånn munn som virker? Jeg bruker alt for mye penger på operasjoner, så budskjettet mitt er ikke stort. Det som er mest slitsomt sånn det er nå, er å gå med en støvsuger på ryggen som bråker og må ha ledning. Vet de fleste har en vifte i toppen, kanskje jeg kan sette de i ørene? Har 2 poter og hale, sko til fotpotene, large softpaws og litt pels som burde rekke til kroppen, men det blir nok en noe spesiell suit siden jeg vil ha den løstsittende uten noe foam. Setter enormt stor pris på forslag, tips og motiverende ord fra alle.
+

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #1 på: 07. okt, 2014, 06:53 »
For å være helt ærlig. Starte fra scratch vil være enklest, og bygge den basert på diverse online guider (f.eks. http://www.matrices.net/foam.asp).
Da sikrer du at du kommer rundt mange av problemstillingene du nevner.

Øyne: Skaff hvit plassnetting og hvit tynn foam. Kutt ut 2 sirkler som tilsvarer hele øyet. Farg inn pupillene og irisen.
Bruk så den vite foamen til å lage en liten tynn kant på utsiden. Sånn her --> |______| (Hvor pupillen ser oppover).
Disse skal så festet til øynene

Lufting: Du har nok laget øynene og munnen for små. Hovedluftingen kommer ved å lage store nok hull for øyene og munn.
Ha gode nok hull der og pass på at resten av masken ikke er for tykk, da klarer du deg fint uten vifter.

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #2 på: 22. okt, 2014, 22:42 »
Den er laget løst basert på den på matrices, youtube og litt ting fra fa. Må nok ta det fra scratch senere uansett siden jeg har lyst til å bytte litt farger, men tipper den blir ganske bra hvis jeg lager kjeve/munn og fikser øynene. Problemet med øynene er at de egentlig skal passe inni det sorte siden den er kort hvit pels rundt, men det burde jeg klare å fikse om jeg syr på mer sort. Øynene holder pelsen på plass, så jeg må nok ha noe i plast, men tror jeg fikk hjelpa jeg trengte til øynene. :D Ganske sikker på at jeg kommer til å ha minst en vifte siden det har blitt ganske god plass i bakhodet, men er litt bekymret for at den skal spise håret mitt. Jeg fikser den litt nå og lager en helt ny eller bestiller en ferdig suit hvis jeg synes det er like gøy å suite som å spille kabal. Er det noen som har en ekstra feline kjeve eller nese?
+

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #3 på: 22. okt, 2014, 23:00 »
hvis du har noe bra concept art så kan det hende det blir lettere.

syns personlig det er lettere å lage ting etter tegninger av hva jeg ønsker resultatet skal se ut som :p

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #4 på: 22. okt, 2014, 23:26 »
Jeg liker best å lage det sånn at det blir pawsome. [laugh] Ser ut som det virker å bare sette i større pupiller.
« Siste redigering: 23. okt, 2014, 23:12 av CTL »
+

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #5 på: 03. nov, 2014, 20:46 »
Skal prøve å tegne mer i vinter. Nye øyne så nå ser jeg hvor jeg går, men om det ble søtere er jeg ikke helt sikker på. Laget bare disse fordi jeg måtte spille litt på haloween, men har funnet ut hvordan jeg skal lage de så de blir både søte og flinke på å se. Jeg laget mer lufting i munnen, men en liten time med hodet på er nok grensen uten utvendig lufting. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal utvikle fursonaen, eller om det er best å starte over hvis jeg skal ha de fargene jeg hadde lyst på.. Det som er burgunder skulle egentlig være lilla, det som er lilla skulle være lyst, men jeg fant ikke riktig pels noe steder når jeg kjøpte pels. Nå er det bare 0,5 tommer pels, skjegget er 1,5 tomme tror jeg, og det hvite og sorte er kjempekort. Jeg vil jo ikke bli fryst ut for at suiten ser rar ut for alltid..  :-[ Er det <<lov>> å lage bare en genser så man slipper glidelås, eller er det must med overall? Kan jeg ha lommer hvis jeg har lyst på det, eller blir det sett veldig ned på?
+

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #6 på: 04. nov, 2014, 18:29 »
Tror du burde starte på nytt og få bedre form på det og legge ut WIP's

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #7 på: 26. nov, 2014, 23:47 »
Det er bighead med 2 lag foam, så jeg kan fjerne minst 5 cm over hele hodet hvis noen kan forklare meg litt hva som er feil. Pelsen er ganske lett å ta av siden jeg ikke har limt den på. Skal kjøpe ny headbase og den pelsen jeg ville ha, men frem til da vil jeg jo prøve å gjøre den ikke så ekkel. Synes det ville være litt teit å kaste den fordi den er funskjon før fasjon, det lukter ikke rart av den enda engang. Det hvite ødelegger alt?
+

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #8 på: 27. nov, 2014, 00:09 »
vis hva du har til nå ^^

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #9 på: 27. nov, 2014, 09:59 »
Synes egentlig ikke formen på hodet er så dum, sånn tigermessig. Det kan være lurt å lage øynene først eller en mal du kan bruke sånn at du er sikker på at øynene du vil ha passer i hodet. Hvis du vil ha litt mer plass foran munn og nese kan du prøve å hule ut snuten litt på innsiden. Det kan hjelpe litt på pustingen, selv om det ikke kommer så mye ny luft inn.

Når det kommer til utrykk og selve drakta, synes jeg bare du skal gjøre som du selv vil! Det er få som får til en helt perfekt fursuit på et par forsøk. Det tar gjerne en stund før man får det ordentlig til. Om du vil lage overdelen som en genser gjør du det. Jeg tror de fleste lager drakten som en overall fordi det er enklest/mest praktisk, men det er ingen "lov" som sier at det må være sånn. Jeg brukte bare en vanlig grønn hettejakke til dragen min fordi jeg ikke rakk å sy noe annet ^^'

Oh, btw
Kunne du tatt et bilde av bare foambasen uten pels på?

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Clean Tiger Suit.
« Svar #10 på: 27. jan, 2015, 22:02 »
Tror jeg har bilder av det meste, har ikke hat tid til å begynne på suiten. Jeg laget bare som på matriatics, men med 2 lag skum. Det er hull i foamen, men ble veldig tett før jeg laget noen pustehull til munnen i mellom tennene. Foambasen er ikke veldig spennende. Utskjeringer til litt utstyr, hele kjeven er limt på som en stor u og luftehull på toppen, nakken og på sidene. Må bestille en av noen som kan det for å bli fornøyd, bare gjøre denne ferdig mens jeg sparer. Skal prøve å få tid til å jobbe litt med det fremover, hvis jeg husker det skal jeg legge ut bilder til dere. :)
+