Skrevet av Emne: Fursuit tips~  (Lest 66698 ganger)

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: Fursuit tips~
« Svar #25 på: 07. okt, 2011, 14:41 »
det er det  svarte du ser igjennom ja :)

Det ligger en del tutorials på youtube, bare søk på "fursuit eyes" så kommer det en del :)

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Fursuit tips~
« Svar #26 på: 07. okt, 2011, 15:48 »
det er det  svarte du ser igjennom ja :)

Det ligger en del tutorials på youtube, bare søk på "fursuit eyes" så kommer det en del :)
Skjønner! c:

Et siste spørsmal... Hva er det svarte? xD Hva er lurt å bruke?
Mow!

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Fursuit tips~
« Svar #27 på: 07. okt, 2011, 16:12 »
Skjønner! c:

Et siste spørsmal... Hva er det svarte? xD Hva er lurt å bruke?

Heya! det finnes mange løsninger til å lage øyner, som vist i bildet ovenfor er noen av måtene.
du kan bruke netting, stoff, eller noe du kan se gjennom uten att andre kan se gjennom suit øynene

 du kan også ha annen farge på nettingen/stoffet og male/tysje en svart prikk i midten som pupil, slik som hodene eg har lagd til no :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Fursuit tips~
« Svar #28 på: 07. okt, 2011, 16:23 »
Heya! det finnes mange løsninger til å lage øyner, som vist i bildet ovenfor er noen av måtene.
du kan bruke netting, stoff, eller noe du kan se gjennom uten att andre kan se gjennom suit øynene

 du kan også ha annen farge på nettingen/stoffet og male/tysje en svart prikk i midten som pupil, slik som hodene eg har lagd til no :3
Netting eller stoff... Får vel se hva jeg finner, men aner ikke hvor jeg skal lete xD Kanskje på Panduro.. Hobby butikk.
Mow!

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Fursuit tips~
« Svar #29 på: 08. okt, 2011, 10:44 »
Heya! det finnes mange løsninger til å lage øyner, som vist i bildet ovenfor er noen av måtene.
du kan bruke netting, stoff, eller noe du kan se gjennom uten att andre kan se gjennom suit øynene

 du kan også ha annen farge på nettingen/stoffet og male/tysje en svart prikk i midten som pupil, slik som hodene eg har lagd til no :3
Netting eller stoff... Får vel se hva jeg finner, men aner ikke hvor jeg skal lete xD Kanskje på Panduro.. Hobby butikk.

Du kan jo prøve de svarte posene man får smykker i?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Fursuit tips~
« Svar #30 på: 29. okt, 2011, 11:33 »
Så denne nå å tenkte kanskje den kunne være til no nytte for folk:
http://www.furaffinity.net/view/6755710/

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Fursuit tips~
« Svar #31 på: 05. des, 2011, 17:12 »
Noen her som vet om noen steder en kan få kjøpt riktig lang pels? Har lenge vært hypp på å lage meg en hale, dels som pilotprosjekt for en fremtidig suit. Den mest langhåra pelsen jeg har klart å finne er en shag fur på Mendel's, på 3 5/8" (~9cm), men jeg skulle ideelt sett hatt noe nærmere 10-15cm, for å få den noe bustete mårhale-looken... :3
Ellers noen med erfaringer med kjøp fra mendel's? Er noe pinefullt å skulle bestille en masse pels basert på et bittelite thumbnail-bilde. :-\

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Fursuit tips~
« Svar #32 på: 05. des, 2011, 18:54 »
Noen her som vet om noen steder en kan få kjøpt riktig lang pels? Har lenge vært hypp på å lage meg en hale, dels som pilotprosjekt for en fremtidig suit. Den mest langhåra pelsen jeg har klart å finne er en shag fur på Mendel's, på 3 5/8" (~9cm), men jeg skulle ideelt sett hatt noe nærmere 10-15cm, for å få den noe bustete mårhale-looken... :3
Ellers noen med erfaringer med kjøp fra mendel's? Er noe pinefullt å skulle bestille en masse pels basert på et bittelite thumbnail-bilde. :-\

Du kan kjøpe en liten prøvelapp av pelsen. Koster ofte ikke noe mer enn 2 usd.
Så har man alltids http://www.nftech.com/index.html

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Fursuit tips~
« Svar #33 på: 05. des, 2011, 20:31 »
Noen her som vet om noen steder en kan få kjøpt riktig lang pels? Har lenge vært hypp på å lage meg en hale, dels som pilotprosjekt for en fremtidig suit. Den mest langhåra pelsen jeg har klart å finne er en shag fur på Mendel's, på 3 5/8" (~9cm), men jeg skulle ideelt sett hatt noe nærmere 10-15cm, for å få den noe bustete mårhale-looken... :3
Ellers noen med erfaringer med kjøp fra mendel's? Er noe pinefullt å skulle bestille en masse pels basert på et bittelite thumbnail-bilde. :-\

Ikke kjøp for lang pels. De har en tendens til å ha ganske lav tetthet.
En fluffy hale får du mer gjennom polstring enn faktisk hårlengde.
For lang pelse vil også gjøre at hårstråene blir for tunge og mister den "fluffy" effekten.
Du skal ha lang nok lengde til at hårene bøyer seg, men uten at det går utover tettheten.

Min egen, hvor mesteparten av pelsen er ca 3-4, er ekstremt fluffy. Selve formen er derimot skapt av masse skumgummi.
Under ser du hvordan den ser ut.
« Siste redigering: 05. des, 2011, 20:33 av Dax Cyro »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Fursuit tips~
« Svar #34 på: 05. des, 2011, 20:40 »
Noen her som vet om noen steder en kan få kjøpt riktig lang pels? Har lenge vært hypp på å lage meg en hale, dels som pilotprosjekt for en fremtidig suit. Den mest langhåra pelsen jeg har klart å finne er en shag fur på Mendel's, på 3 5/8" (~9cm), men jeg skulle ideelt sett hatt noe nærmere 10-15cm, for å få den noe bustete mårhale-looken... :3
Ellers noen med erfaringer med kjøp fra mendel's? Er noe pinefullt å skulle bestille en masse pels basert på et bittelite thumbnail-bilde. :-\

Ikke kjøp for lang pels. De har en tendens til å ha ganske lav tetthet.
En fluffy hale får du mer gjennom polstring enn faktisk hårlengde.
For lang pelse vil også gjøre at hårstråene blir for tunge og mister den "fluffy" effekten.
Du skal ha lang nok lengde til at hårene bøyer seg, men uten at det går utover tettheten.

Min egen, hvor mesteparten av pelsen er ca 3-4, er ekstremt fluffy. Selve formen er derimot skapt av masse skumgummi.
Under ser du hvordan den ser ut.
Kommer alltids an på kvaliteten uansett, og lengden varierer etter behovet man har til hvilket dyr. det fins også måter som f.eks hair extensions for å få lengre hår.
Emerald har det på hodet/manen sin :3


Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Fursuit tips~
« Svar #35 på: 06. des, 2011, 13:00 »
Fine halen... :3 Når jeg ser pelsen i form, og ikke liggende flatt, må jeg si at den lengden helt klart kan fungere. På grunn av størrelsesordenen er det vel uansett litt vanskelig å beholde realismen i halen når den skaleres opp til min størrelse, heh. En idé ville være å finne en langhåra, stiv/stri pelstype, og legge den med hårene i et "slakt" spiralmønster, nær vinkelrett på lengden av halen, så de ikke blir liggende flatt langsmed halen, hvis det gir noen som helst mening. Pelstettheten er ikke så farlig da, så lenge det er litt underpels, og det ikke blir for bart nede ved basen, tenker jeg.

Jeg prøver å fa til noe à la dette:


Takk for tips folkens, jeg har bedt om å få tilsendt prøvelapper, så får jeg se hvor stive hårene er, og da hvor langt jeg kan presse formen på halen. Var litt merkelig å be om prøver fra leverandøren til Fox og BBC, men jeg sendte dem en forespørsel uansett, hehe  :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Fursuit tips~
« Svar #36 på: 16. mar, 2012, 21:02 »
btw, nyttig link; http://www.beetlecatoriginals.com/tutorials/
Kaster inn denne også; https://www.stanwinstonschool.com/videos Disse clipene koster peng.
og denne; http://www.ustream.tv/channel/creature-cam På siden har Q en del opptak om hvordan ho gjør ting. Antar det kanskje kommer fler med tiden.

Legger til denne også, Q har anbefalt denne for å komme inn i karakter for folk som sliter litt med dette. Selv er jeg litt skeptisk på om jeg ville brukt så mye penger på det;
https://www.stanwinstonschool.com/videos/creatures-inside-out-special-character-performance
« Siste redigering: 20. okt, 2012, 10:26 av Wolftale »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Fursuit tips~
« Svar #37 på: 15. jan, 2013, 13:05 »
Vel, om du vil ha lang, god kvalitetspels som er realistisk, så har du jo NFT pels. Men der betaler du for kvaliteten, for
det er dyrt.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Fursuit tips~
« Svar #38 på: 11. okt, 2014, 12:33 »
vil bare nevne at beste er å prøve en fursuit før man kjøper. =)
fursuits er veldig varme å ha på seg. >3< noen fursuits pleier ikke ha så åpent i øya og munnen så det blir ordenlig ventilasjon.
personlig: er det som å ha på seg en vandrende bastue, du blir ikke kvitt den. o.o; cirka over 28 grader på kroppen og 35 på hode.
huske på at handler og masse drikke til stede vis du suiter blandt folk =)

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Fursuit tips~
« Svar #39 på: 12. mai, 2016, 02:44 »
Lenge siden det har blitt postet her, men jeg kom over en link med en del nyttig informasjon. Følte ikke det var nødvendig å starte en ny tråd for det, når en del linker allerede var postet her.
Ganske mye og står på engelsk, men er noen kjekke hurtig-navigeringlinker for lett tilgang i toppen

Shal’s More-Or-Less Comprehensive Fursuit Guide

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Fursuit tips~
« Svar #40 på: 14. mai, 2016, 19:58 »
Ah, den var kjekk! Lagt til i bokmerker for lesing senere :)