avstemning

Dersom du har eller har planer om å få deg en fursuit, vil du bruke den offentlig?

Ja
39 (56.5%)
Nei
9 (13%)
Vet ikke
21 (30.4%)

Stemmer totalt: 51

Skrevet av Emne: Offentlig bruk av fursuits  (Lest 13808 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Offentlig bruk av fursuits
« på: 27. mar, 2009, 21:19 »
Det er en del norske rufser nå som har, eller som holder på å få seg, fursuits.

Jeg er da litt nysgjerrig på hvor fritt disse kommer til å brukte sine fursuits, og da hva vi kan vente oss på offentlige furmeets fremover; kommer vi til å ha et par folk som spankulerer fritt rundt i Oslos gater ikledd fursuits på furmeets, eller er dette noe som først og fremst tas frem når det er snakk om furry messer og furmeets hjemme hos noen?

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #1 på: 27. mar, 2009, 23:59 »
Personlig så tror jeg det sikkert kunne ha vært morsomt å tatt en tur i Oslo med suit, men..

Man er avhengig av å kunne ta noen pauser innimellom. Suiting er varmt og slitsomt i lengden, og det er dårlig med "headless lounges" i Oslo.. Og heller ingen særlig egnede "omkledningsrom".. Skifte til fursuit i et parkeringshus er ikke så veldig fristende :P

Så kort fortalt.. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Mest fordi det er upraktisk.
Men på furmeets hjemme hos noen og turer til steder med mer egnede "fasiliteter" så er suiting en mulighet.

Kunne vært gøy å gått i fursuit i dyreparken, men det er det samme problemet der.. Og i tillegg er det ikke sikkert at det ville blitt tillatt.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #2 på: 28. mar, 2009, 00:15 »
Jeg har ikke fursuit eller noe, men personlig er jeg nervøs nok når jeg går i Oslo, om jeg ikke skal gjøre meg selv til Oslos skyteskive i tillegg! b:

Raywolf

  • Gjest
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #3 på: 28. mar, 2009, 00:53 »
--slettet--

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #4 på: 28. mar, 2009, 11:45 »
hale kanskje - suit nei :P
mest pga det Felix sa og at jeg ikke liker å bli omringet av små barn som snørrer på suiten =o

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #5 på: 28. mar, 2009, 12:50 »
Tror jeg kunne brukt det om det er noen steder man kunne ta seg en pause uten å ha fol ketter seg. ^^
Jeg lurer på hvordan Timduru og den gjengen holder ut en tur i Disneyland, turer i byen og sånt. må jo ta mange timer, og er ikke sikker på at de har så mange muligheter til å slappe av. og de blit også omringet av unger som snørrer på de. :P

jeg tror at jeg rett og slett ville trengt en masse trening med fursuit først, men etter en stund så kanskje ja. Need experience først og utholdenhet.
men, jeg kommer nok ikke til å trene på det før jeg får min Full Fursuit. Har jo den partial suiten som jeg og fangz laga, men en fullsuit er litt mer arbeid å bruke, så vil vente på at den kommer. ^^

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #6 på: 29. mar, 2009, 00:37 »
vurderer å kjøpe meg en delevis fursuit for å bruke på laiv.

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #7 på: 29. mar, 2009, 12:00 »
I have suited public before (with handelers) and it was fun. Im plannin ong doing so again next weekend if the weather allows it.

Draco

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
  • Har ikke tegnet ham. DA kunstnern kaller seg Zeezy
    • Vis profil
    • Mitt yndlings sted å være
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #8 på: 29. mar, 2009, 21:48 »
Jeg har ikke noen fursute men tenker på å skaffe en snart. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å gå med den I Oslo.

For som Felix sier "Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Mest fordi det er upraktisk".

Og som MoonTiger[55] sier "personlig er jeg nervøs nok når jeg går i Oslo, om jeg ikke skal gjøre meg selv til Oslos skyteskive i tillegg!".

Men som jeg sa først, jeg er ikke sikker.
Liker all fur, men liker drager bedre

Chet

  • Gjest
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #9 på: 29. mar, 2009, 23:33 »
Jeg vil sikkert komme til å gå i fursuit offentlig når jeg skaffer meg det, men det gjelder på hvor i verden det er. Tror ikke jeg tør å bruke den i store byer fordi jeg føler meg ikke 100% trygg der. [sad]
Så det kommer an på hvor det er rett og slett  [wink]

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #10 på: 30. mar, 2009, 02:11 »
Jeg ville gjerne gått i det. Man kan bli slått ned eller noe sånt uansett (har opplevd det før). Og det er mange som tror at man er kledd ut for barn elelr noe XD Man veit aldri..
Jeg syns det hadde vært gøy hvis vi kunne lagd vår egen parade i Oslo eller noe. Er nok fordi jeg er litt gira og vil finne på noe med folk :D
Og jeg syns det er gøy at folk glor uansett jeg er egentlig ikke utadvent. Men har man masker er det ingen som veit hvem du er  [laugh]
Det er mange steder å skifte da. I oslo har man steder man kan ha tingene sine låst. Gjorde det på konsert en gang  ;D Og mange doer man har i Oslo også XD

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #11 på: 30. mar, 2009, 10:09 »
If you suit alone you are also quite stupid as accidents can occur! I always suit public with servial handelers and people to keep other people off me in case of violence (never experienced that luckely). Public suiting at a furmeet is a good idea. Never go alone.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #12 på: 30. mar, 2009, 10:11 »
If you suit alone you are also quite stupid as accidents can occur! I always suit public with servial handelers and people to keep other people off me in case of violence (never experienced that luckely). Public suiting at a furmeet is a good idea. Never go alone.
Good points

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #13 på: 30. mar, 2009, 16:10 »
Og mange doer man har i Oslo også XD

Som er så store at man kan gå seg vill i dem har jeg hørt. : o

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #14 på: 31. mar, 2009, 01:10 »
Og mange doer man har i Oslo også XD

Som er så store at man kan gå seg vill i dem har jeg hørt. : o
... den var vel ikke rettet mot meg, var den vel? ¬_¬

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #15 på: 31. mar, 2009, 05:07 »
Ditt syn i Fursuit kan være ganske variert; http://community.livejournal.com/mcmascots/52892.html
 Så kunne vært interessant å sett hvor langt tid det hadde tatt før dere hadde funnet en do, klart å betalt 10 kroner (eller er det dyrere?) for så  å komme seg lett inn på do ^^
 Veit ikke hvor let de er å få av seg, men virker som hjelp til å få den på seg gjorde det litt lettere :P så da gjelder det sikkert å få den av seg også

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #16 på: 05. apr, 2009, 19:06 »
The public fursuiting event was a huge succes! You can see pictures and read comments about the event on my fa: http://www.furaffinity.net/user/honeyhusky/

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #17 på: 05. apr, 2009, 20:51 »
And here is a little video of some of the action :) http://www.youtube.com/watch?v=69eVp47n9Lw

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #18 på: 06. apr, 2009, 00:44 »
Awww, veldig søtt! Den videon fikk meg til å rødme, flire, og se bort fra skjermen et par ganger. [razz] Du er veldig ekspressiv på en litt tegnefilmaktig måte med drakten på, men mange blir kanskje slik når de har på en fursuit.

Så, ser ut som du er for offentlig fursuit bruk, så lenge omstendighetene er riktige - og det er kanskje slik de fleste her føler det.
« Siste redigering: 06. apr, 2009, 00:49 av Miles T.F. Baxxter »

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #19 på: 06. apr, 2009, 16:22 »
Thank you :) You need to be good at using your body when fursuiting since you dont speak you have to let your body talk for you :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #20 på: 02. des, 2009, 19:50 »
Jeg er da litt nysgjerrig på hvor fritt disse kommer til å brukte sine fursuits, og da hva vi kan vente oss på offentlige furmeets fremover; kommer vi til å ha et par folk som spankulerer fritt rundt i Oslos gater ikledd fursuits på furmeets, eller er dette noe som først og fremst tas frem når det er snakk om furry messer og furmeets hjemme hos noen?

En liten gruppe med noen handlers er ingen dum ide.
Har ingen suit ennå, men stiller gjerne opp som handler/fotograf hvis noen treng.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #21 på: 02. des, 2009, 23:49 »
uhm, ikke så lurt her... jeg ble slått og slikt. til og med dratt inn i et bursdags selskap, fikk for mange klemmer fra venner, og mange tok på meg xD lo av meg, og kalte meg bamse. så neitakk, utenom om jeg er sammen med noen, eller at det er halloween.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #22 på: 03. des, 2009, 00:03 »
uhm, ikke så lurt her... jeg ble slått og slikt. til og med dratt inn i et bursdags selskap, fikk for mange klemmer fra venner, og mange tok på meg xD lo av meg, og kalte meg bamse. så neitakk, utenom om jeg er sammen med noen, eller at det er halloween.

Er nok derfor de fleste kun gjør det offentlig når man er på conventions og sånt.
Og, er en gyllen regel, alltid ha med deg noen som kan steppe inn og hjelpe om det skulel skje noe.  Om du er den eneste fursuiteren, burde du ha med deg ihvertfall 2 hjelpere. kan jo funke med en, men lønenr seg å vere forsiktig.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #23 på: 03. des, 2009, 10:53 »
jeg hadde med meg... minst.. 4 personer. to eldre, og to under min alder.

men alikevell så slo de meg xDD
jeg tok faktisk av hodet å sa la meg være. så ble de redd og sprang haha.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Offentlig bruk av fursuits
« Svar #24 på: 03. des, 2009, 11:28 »
jeg hadde med meg... minst.. 4 personer. to eldre, og to under min alder.

men alikevell så slo de meg xDD
jeg tok faktisk av hodet å sa la meg være. så ble de redd og sprang haha.


hmm.. Noen burde steppet inn og hjulpet deg da.
Men, du får ikek l det stoppe deg fra å fursuite i mer kontrollerte miljøer da. Som på conventions og arrangementer med det.