Skrevet av Emne: Andre materialer å lage hode med??  (Lest 6317 ganger)

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Andre materialer å lage hode med??
« på: 25. nov, 2014, 18:30 »
Jeg bare lurer om det er andre materialer man kan bruke isteden for skumgummi, resin eller sånn canvas greie.
For moren min nekter meg å bruke skumgummi for hun mener det er farlig.... Og vet ikke hvor jeg skal få tak i sånn 'canvas greie' og hakke penger til resin xD såååeh....   
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Andre materialer å lage hode med??
« Svar #1 på: 25. nov, 2014, 19:01 »
Farlig med skumgummi. Nå har jeg hørt det og. Vet ikke helt hva som skulle være farlig med det egentlig. Bare å bruke rett skumgummi så.

Hvis du ikke har så mye erfaring eller bare vil eksperimentere litt kan du jo prøve pappmasje. Jeg lagde første hodet mitt av det, dog uten pels.
http://imgur.com/U46OaSb
http://imgur.com/fJfncpo

Pluss og minus med pappmasje:
+billige materialer (avispapis og tapetlim eller mel og vann-blanding)
+man kan endre på formen underveis
+den blir hard når den tørker

-den tåler ikke vann
-den vil ikke holde så lenge
-det kan være vanskelig å få den formen man ønsker
-ting festet med limpistol-lim kan løsne fordi lagene med avispapir løsner under
-lang tørketid
-den krymper litt når den tørker

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Andre materialer å lage hode med??
« Svar #2 på: 25. nov, 2014, 19:07 »
M har skummgummi i madrasser så... er IKKE farlig.

Annet er "expanding foam"
https://www.etsy.com/no-en/listing/204130116/diy-foam-large-cat-head-base-for-animal?ref=sr_gallery_2&ga_search_query=foam+base++fursuit&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Litt usikker på hvor man kan få det men resin og skumgummi er det som brukes mest og er mest trygt. Ikke bra å prøve for mye annet rart.

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Andre materialer å lage hode med??
« Svar #3 på: 25. nov, 2014, 19:31 »

Ikke bra å prøve for mye annet rart.

pfffft det er det eneste jeg har gjort så langt XD

Men om du vil prøve deg på resin går det an å kjøpe noe som heter West System epoxy resin på Fargeriket. Bare pass på å kjøpe Fast fordi Slow bruker en evighet på å stivne. Trur den kostet rundt 500kr og mener det er nok til flere masker. Men du trenger fortsatt noe leire og flytende silikon til formen.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Andre materialer å lage hode med??
« Svar #4 på: 25. nov, 2014, 23:23 »
Annet er "expanding foam"
https://www.etsy.com/no-en/listing/204130116/diy-foam-large-cat-head-base-for-animal?ref=sr_gallery_2&ga_search_query=foam+base++fursuit&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery
Expanding Foam, før det stivner, kan gi fra seg noen gasser som ikke akkurat er gode for helsen... I tillegg er det en del man må være obs på hvis man velger å bruke det.
« Siste redigering: 25. nov, 2014, 23:25 av Pilosus Crinitius »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Andre materialer å lage hode med??
« Svar #5 på: 26. nov, 2014, 09:25 »
Jeg vil si at det enkleste og tryggeste er å bruke foam (ikke madrass foam, for det er helt forferdelig å jobbe med). Tror det farligste med foam er saksen eller kniven du bruker til å kutte med. Foamen kan ikke akkurat gjøre deg noe.

Ellers er det mulig å kjøpe ferdiglagde resin bases eller i noen tilfeller ferdige foam bases, men disse vil jo selvsagt koste litt. Husk at du ikke bare betaler for materialene, men også redskapene du trenger for å kunne gjøre noe som helst. F.eks med resin kan du trenge en del greier som kan koste litt.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Andre materialer å lage hode med??
« Svar #6 på: 26. nov, 2014, 11:02 »
Moren din sparer der for timevis med irritasjon og svidde fingre. Har selv inhalert, med uhell, småbiter av madrass fordi det flyr og setter seg fast over alt. Det er dritt å holde på med.

Expanding Foam, før det stivner, kan gi fra seg noen gasser som ikke akkurat er gode for helsen... I tillegg er det en del man må være obs på hvis man velger å bruke det.

I tillegg til at det er umulig å forme til noe før etter det har stivnet så man må skjære ut formen. Og om du skjærer noe feil så blir det en endeløs ond sirkel. Det er sticky som et helvete når det er vått, og det faller rett ned fordi det er tungt før det stivner. :T

Prøv med vanlig craft foam? Du kan kjøpe A4-plater med det på f.eks Panduro. Jula har meterruller med ordentlig craft foam som du kan male, klippe, lime og bruke sandpapir på.