Skrevet av Emne: Menneskekroppen og psykologi  (Lest 1578 ganger)

Trina

  • Gjest
Menneskekroppen og psykologi
« på: 19. des, 2015, 15:49 »
Har tenkt litt. Og jeg så en sketch av Louis CK som het "Sexual perversions".(ikke at jeg tar alt i den alvorlig)
Men vil si litt at han har noe av rolle mønstre litt riktig. Men ville bare starte opp denne tråden for å høre hva deres syn generelt er?

For å si det slik, i den videoen ble det beskrevet at.
Menn lever i et fengsel av lyst (eller foretrekker det engelske ordet urges utifra et biologisk argument). Mens for kvinner er det en mer, frigjørende, emosjonelt. (Som ikke direkte er forbundet med at det spretter som en biologisk mekanisme. Men er mer idealt at det bygger opp hos kvinner, mens for menn eksisterer det uansett)

Nå som sagt, noe av det er delvis sant, men ikke 100% etter min mening. Det er avhengig av hva det går ut på. Om man er i puberteten og man er noob, så er det forstålig av hvem som går i fella etter sine egne lyster, så der taper menn mer eller mindre, siden kvinner fungerer mer annerledes biologisk. Av et mer emosjonell tilknytning i det stadiet enn å være fysisk tilknyttet. (Det betyr ikke at kvinner direkte ikke kan være perverse. Det er bare at biologisk reagerer de ikke på samme måte)

Men som sagt så er grunnen til at man skaper restriksjoner er rett og slett "Kunnskap" enten om det er bøker, forståelse av menneskelig psykologi. Så er det der mer eller mindre universielt.

Men når det kommer til at man har mangel på kunnskap eller noe slikt så tror jeg at analogien av biologisk fengsel faktisk er en bra måte å oppsumere det på iforhold til det andre utifra om man er mer eller mindre ny i den verden. Selvfølgelig kvinner kan skape seg fantasier og slikt, men det er ikke direkte av at man føler det som en biologisk reaksjon, men mer at det skapes. Kanskje av kjemi eller noe slikt.

Men via kunnskap så kan man leve annerledes, enten om det er ideologisk, psykologisk osv, som funker mer eller mindre på begge parter som skiller seg ut.

Men lurer litt på hva dere syns?

PS: (Cuddles om noen liker det eller ei tror jeg har noe med om man føler seg komfortabel som jeg mener er universielt. Siden jeg hadde ei jente som ikke likte det, eller tror det er mest avhengig av komfortabel sonen bare hos folk generelt. Bare en liten kommentar på den siste delen som jeg såg i videoen :P. Men furs liker vel sikkert det flest.. i think haha :) )
« Siste redigering: 19. des, 2015, 16:00 av Trina »

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Menneskekroppen og psykologi
« Svar #1 på: 26. des, 2015, 06:46 »
Louis CK er en av mine favoritt komikere sammen med George Carlin og Ricky Gervais.

Menn er genetisk, biologisk og fysisk bygget for å ha sex i jevne mellomrom. Når det gjelder kvinner er det litt annerledes. De har fortsatt lystene og den biologiske og fysiske "trengselen", men de lystene er ikke så sterke som hos menn, da hormon nivåene er forskjellige fra hos menn. Er også dette med kjønnsroller og hva som er "forventet" av de forskjellige kjønnene som hjelper til med å lage forskjell mellom kjønnene.

Fra begge kjønnene er det forventet ganske forskjellig av når det gjelder det aller meste, da de er både fysisk og biologisk forskjellige. Det aller meste kommer ned til et genetisk og biologisk nivå.

Problemet når mange havner i puberteten er at de har veldig lite, om ikke noe i det hele tatt, kunnskap om hva som foregår, hva som vil skje framover, etc. Omfattende sex undervisning er dessverre manglende. Da jeg kom i puberteten visste jeg ikke en dritt, så endte med å bruke Google og undersøkte selv, men er veldig mange som ikke vet om ressurser de har tilgjengelig de kan bruke for å skinne litt lys på emnet.

Menn og kvinner forholder seg annerledes til mer eller mindre alt, og forsterkes av blandt annet det sosiale, det nære og samfunnet.

Personlig ser jeg veldig liten forskjell mellom menn og kvinner, men det vil alltid være biologiske, genetiske og fysiske forskjeller.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.