Skrevet av Emne: Ny fursuit  (Lest 5426 ganger)

DarkSunshine92

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Ny fursuit
« på: 03. apr, 2015, 11:33 »
Hei!
Jeg er ny på forumet, men regner med det ikke har noe å si. Jeg har tenkt å lage min aller første fursuit. Men jeg lurer da på, er det noen som kan hjelpe meg med å fortelle hva jeg trenger? Og eventuelt hvilken type pels som er best å bruke?  [w-happy]
Hadde vært kjekt med en liste over ting jeg trenger.

Jeg vet jeg trenger pels, noe til poteputene (Pawpads), nese, øyne, klør, hode generelt.

På forhånd, takk!

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #1 på: 03. apr, 2015, 11:42 »
Skummgummi(slik en bruker i sengmadrasser og møbler) akn en finne enten på Stoff og stil eller på møbel butikker. Pels kan og få på stoff og Stil, men lite utvalg, ikke den beste kvalitet og den er dyr. Du har Rainbow tekstil som selger en del pels som mange amerikanske bruker til sine fursuits.

Men før det hele så ta en titt på http://www.matrices.net/fursuiting.asp sine tips til å lage fursuits før du setter igang med å klippe og lime.
vis det er noe du lurer på så bare spør, driver selv å lager foam-bases  [ureshii].



DarkSunshine92

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #2 på: 03. apr, 2015, 11:46 »
Takk :)

Tenkte på å kjøpe pels fra utlandet, men kan jo kanskje fort bli dyrt å få det hit til Norge?

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #3 på: 03. apr, 2015, 12:11 »
Det er nok veldig dyrt ja. Har så langt ikke bestilt fra utlande så jeg har ikke mye erfaring i det. attpå til har valutaen i dollar steget så frakt har blitt dyrere.
Derfor er det viktig å planlegge i god tid på hva du trenger og hvor mye det kommer til å koste. Det er lurt å ha litt ekstra for sikekrhets skyld.



Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #4 på: 03. apr, 2015, 12:45 »
Jeg kjøpte min pels fra fursuitsupplies det tok litt tid ,men jeg synes pelsen er ganske bra [w-happy]
Til hode kommer det ann på om du lager resin mask eller skummgummihode.

Noen andre ting er:
*bukcram eller noe annet stoff å se gjennom med
*sysaker ,symaskin eller du kan sy forhånd vist du velger å sy
*balaclava (vist du vill)
*gaffateip eller andre typer teip til laging av malen til hodet
*limpistol med lim
*maling/farger til øynene eller du kan klippe ut fargen du vil ha i papir å bruke bukcram som pupiller med mindre du skal ha tearduks istedenfor
* lurt å ha en ref også
*isoporhode kan være greit så du har noe å jobbe med hode på (lurt å ha en som er ganske lik som ditt hode istørrelse/form.
*fimo/andre leire ting til tenner og klør vist du vil ha det
*mosegummi/fun foam ting (tror det heter det) eller plast skål eller andre papir ting til å ha rundt buckrammen i øynene
Hmmm.........  Legger til mer vist jeg kommer på  [ureshii]

Håper det hjalp
Vist du vil kan du se innom mitt innlegg first fursuit wip for tips siden jeg holder også på med min første så kanskje det hjelper :)
Bare spør vist du lurer på noe mer

DarkSunshine92

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #5 på: 03. apr, 2015, 16:29 »
Tusen takk :D Dette hjelper mye!
Er det dyrt å kjøpe fra fursuitsupplies? Sånn i forhold til frakt og eventuelt toll?

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #6 på: 03. apr, 2015, 16:32 »
Tusen takk :D Dette hjelper mye!
Er det dyrt å kjøpe fra fursuitsupplies? Sånn i forhold til frakt og eventuelt toll?

Ikke helt sikker med toll og frakt , men det står sikkert på siden demmes. Når vi handlet der tror jeg det kostet rundt 1000kr med frakt og toll og det var 4meter med pels.

http://fursuitsupplies.com
« Siste redigering: 03. apr, 2015, 16:34 av Chesta »

DarkSunshine92

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #7 på: 03. apr, 2015, 16:47 »
Ikke helt sikker med toll og frakt , men det står sikkert på siden demmes. Når vi handlet der tror jeg det kostet rundt 1000kr med frakt og toll og det var 4meter med pels.

http://fursuitsupplies.com

Aha! Også lurer jeg på, når det kommer til pelsen, hvor lang/kort bør den være? Min fursuit skal være av en katt :)

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #8 på: 03. apr, 2015, 17:18 »
Ikke helt sikker med toll og frakt , men det står sikkert på siden demmes. Når vi handlet der tror jeg det kostet rundt 1000kr med frakt og toll og det var 4meter med pels.


http://fursuitsupplies.com

Aha! Også lurer jeg på, når det kommer til pelsen, hvor lang/kort bør den være? Min fursuit skal være av en katt :)

Du kan prøve å studere en katt eller et bilde av en katt og se hvor lang pelsen skal være. Er ikke helt sikker så. Jeg tror jeg hadde 2 inch pile fur og min er en ulv hund hybrid.

DarkSunshine92

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #9 på: 03. apr, 2015, 17:22 »
Du kan prøve å studere en katt eller et bilde av en katt og se hvor lang pelsen skal være. Er ikke helt sikker så. Jeg tror jeg hadde 2 inch pile fur og min er en ulv hund hybrid.

Kult :D Dette er min fursona:
http://darksunshine92.deviantart.com/art/DS-Reference-Sheet-306936326

Har lenge hatt lyst til å lage fursuit av enden henne eller en av mine andre karakterer :)
Trur jeg må ha middels lang pels, men får nok bare bestille det som ser ok ut, og håpe på det beste :P

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Ny fursuit
« Svar #10 på: 03. apr, 2015, 17:32 »
Du kan prøve å studere en katt eller et bilde av en katt og se hvor lang pelsen skal være. Er ikke helt sikker så. Jeg tror jeg hadde 2 inch pile fur og min er en ulv hund hybrid.

Kult :D Dette er min fursona:
http://darksunshine92.deviantart.com/art/DS-Reference-Sheet-306936326

Har lenge hatt lyst til å lage fursuit av enden henne eller en av mine andre karakterer :)
Trur jeg må ha middels lang pels, men får nok bare bestille det som ser ok ut, og håpe på det beste :P

Den var fin :)
Det blir nokk bra