Skrevet av Emne: [Photoshop & Digital Tegning] Exodai sitt lille kunstverksted  (Lest 28732 ganger)

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: [Photoshop] Exodai sitt lille kunst verksted
« Svar #25 på: 17. mar, 2013, 17:44 »
laget en liten redline :3 pass på at den foten på andre siden ikke kommer ut fra brystet, da jeg hadde problemer med dette selv xD
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Photoshop] Exodai sitt lille kunst verksted
« Svar #26 på: 24. mar, 2013, 01:53 »
Da var nytt bilde på plass!

15 timer, 30 layers or so (har mista tellinga) og et stk stivt håndledd!

Her har vi fursonaen min igjen. (føler meg litt ego av å bare tegne meg selv, men med mitt ferdighetsnivå tør jeg ikke å ta sjansen på requests. :) )

En fin og varm sommerdag står jeg og speider utover havet på denne fabelaktige klippen!

Kritikk og deres mening om bildet hadde vært super fint, ettersom dette hjelper meg for framtidige prosjekter!  [w-happy]

« Siste redigering: 24. mar, 2013, 03:41 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: [Photoshop] Exodai sitt lille kunstverksted
« Svar #27 på: 29. mar, 2013, 00:30 »
Du har blitt så utrolig flink til å forstå former og skygger :D Elsker måten du lagde snuten på. Bakgrunner takler du også veldig bra :D (problem hos mange er at de ignorerer bakgrunner og til slutt tegner de fantastiske ting, men dårlige bakgrunner).

Et lite gjentagene problem er ser er vinkelen på bakbeina, de ser fortsatt litt "spagetthi-arm" ut, her er et tutorial for å se på strukturen i ulve/hunde bein :D http://profelisaurata.deviantart.com/art/Wolf-Tutorial-Page-5-and-6-161463768

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Photoshop] Exodai sitt lille kunstverksted
« Svar #28 på: 29. mar, 2013, 01:02 »
Tusen takk for kritikken igjen Formicidae, uten din ekspertise hadde jeg nok ikke kommet så langt som jeg er idag!  [w-happy]
Hyggelig å høre at en professionell artist liker noe som jeg har lagd. xD

Skal studere den tutorialen og sketche raskt et par forskjellige vinkler av beina for å få det sikkelig inn. >.<

Hadde vært kjekt hvis flere personer hadde kanskje kommet med innspill, men min tegning skremmer sikkert de fleste bort.
« Siste redigering: 29. mar, 2013, 01:05 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: [Photoshop] Exodai sitt lille kunstverksted
« Svar #29 på: 29. mar, 2013, 02:14 »
skremmer de bort med hvor fort du forbedrer deg kanskje :P 
men kanskje du hadde trkt flere folk om du endret tittelen også, for nå står det fortsatt kun photoshop. Sp kanskje photoshop & Tegning er mer passende :D 

og eg er langt i fra proffesjonell :D Husker de mange årene eg drev å diltet etter alle de eg synes var fantastiske, og lærte en del og (selv om eg var irriterende til tider x3 ). Om du fortsetter å forbedre deg så er du nok sammen med meg, og kanskje forbi og snart :D   (de første 2 årene tegnet eg 6t + dagen og forbedret meg ganske fort, men forbedringer sakker av og det er lett å bli de-motivert (såkalt art-dump), så de siste 4årene har eg tegnet sakte, men har og forbedret meg litt etter litt ^~^)

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
*bump*

Vil bare skjekke om du lever ennda :D for det var veldig kjekt å se deg tegne. (men ikke noe press altså )

 [w-happy]

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
*bump*

Vil bare skjekke om du lever ennda :D for det var veldig kjekt å se deg tegne. (men ikke noe press altså )

 [w-happy]

Haha, ja jeg er i live enda, har ikke hatt så mye tid i det siste for å tegne, men jeg har lagd et par sketcher samt en bursdagsgave til Smiling Wolf.
Jeg har kun fokusert på å poste mine beste tegninger her, men siden du lurer på framgangen min så bare poster jeg dem her. Kjør på med kritikken!  [w-happy]



(Skal prøve meg på en hel anthro body på neste tegning.)
FurAffinity          DeviantArt


Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Yay ^~^

Du har komt til den vanskelige delen nå x3 proporsjoner or anatomi.
Hoved kritikken er vel at eg tror øynene er litt høyt oppe, og litt små. ^~^

tegner du i layers btw? For om du ser litt på videoen til hun her; http://www.youtube.com/watch?v=_n623otNAFs  (0.30-0.45) så viser hun hvordan hun tegner opp linjene og får hjelp til å plassere hår og andre ting riktig i forhold til hverandre. Men ja, refereanser og tålmodighet :D   Eg ser ofte på speedpaints fra andre når eg trenger inspirasjon, eller sitter fast med teknikkene mine :D Sår sånne g lærte å skyggelegge

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Takk for kritikken, skal ha i det i bakhuet til neste gang!

Layers bruker jeg selvfølgelig, alt for mange ville jeg nesten ha sagt, haha. En gjennomsnittelig tegning inneholder minst 20 layers hos meg. x)
Til å plassere ting bruker jeg enkelt og greit et separat layer eller lasso tool med free transform for å endre størrelse.
Har også en egen skjerm som jeg bruker til referansebilder, men jeg tror jeg flytter alt for mye på hodet så referencinga blir litt feil.

Se på speedpaints ja, skal få gjort det et par ganger og i såfall! [w-happy]

Har forresten mer på gang, om ikke så lenge bør det komme opp en full body anthro wuff!
FurAffinity          DeviantArt


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
And here it is!

Alt for mange timer samt en reference brukt, men jeg føler på at jeg er fornøyd.
Kjør på med kritikk som vanlig! [w-happy]

FurAffinity          DeviantArt


TazDingo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 59
    • Vis profil
Så gjennom tegningene dine, og eg må si eg ble blown away av denne! Du har forbedret deg fort. Sykt bra  [wink]
Grrrr... Grrr? o.o

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Så gjennom tegningene dine, og eg må si eg ble blown away av denne! Du har forbedret deg fort. Sykt bra  [wink]

Tusen takk, hyggelig å høre at folk ser en framgang! [w-happy]
FurAffinity          DeviantArt


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Begynner å bli en stund siden jeg postet her, men jeg lever fortsatt!

Har nesten bare doodla i det siste pga. jeg har vært litt opptatt med skole og slikt.
Men nå har jeg mer fritid og har begynt å tegne sikkelig igjen!

Lagde en fin konfirmasjonsgave til Paxy, tok meg rundt 4 dager og 60 layers or so. xD

Kritikk hadde vært flott! [w-happy]


FurAffinity          DeviantArt


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Stund sida jeg posta her gitt!
Lemper av et par bilder jeg har lagd i mellomtiden. :P




FurAffinity          DeviantArt


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Kaster inn noe mer her :P



Hadde vært veldig fint om noen sa sin mening eller ga konstruktiv kritikk, ser ut som om jeg skremmer bort alle herifra. :-\
FurAffinity          DeviantArt


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Har visst glemt å poste her, tegnet lite i det siste pga. mangel av tid og artblock, men prøver å få ut det jeg kan. :)

Dette er related til en RP historie mellom med og Paxy, har ikke noe å gjøre med vold.


En ny karakter som jeg tegnet fra en drøm. ^^
FurAffinity          DeviantArt


Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Lenge sida jeg har posta her gitt!

Vært lite tid til å tegne dessverre, bruker alt for lang tid på dem. >.<

Har i det siste lekt meg litt med å modifisere gratis linearts, jobber blant annet med en oppdatert version av Exodai. c:

Endte opp med dette etter et par timers lek i Photoshop:



Creds til Sugarpoultry for linearten som bildet er basert på.
« Siste redigering: 20. mai, 2015, 00:28 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


JadePusen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 214
  • Eier av CatbeanCreations
    • Vis profil
    • CatbeanCreations
ooo looks nice
Liker at bakgrunnen er ut av fokus, drar mer fokus til karakteren. Tror om du la på litt backlight så hadde det sett dypere ut, men det ser veldig kult ut allerede  ;D

Har samme problemet med sånn tid og sånn, sliter med inspirasjon også. Tror det er bare å ta den tiden en trenger, så kommer det vel etterhvert  [laugh]
Telegram: @jadepus

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
ooo looks nice
Liker at bakgrunnen er ut av fokus, drar mer fokus til karakteren. Tror om du la på litt backlight så hadde det sett dypere ut, men det ser veldig kult ut allerede  ;D

Har samme problemet med sånn tid og sånn, sliter med inspirasjon også. Tror det er bare å ta den tiden en trenger, så kommer det vel etterhvert  [laugh]

Hehe, ja enig, syns det er mye morsommere å redigere enn å tegne så ender ofte opp med å finne diverse linearts uten copyright og gjør noe heller ut av den.

Det er en smule backlight allerede, prøvde med mer men det så ikke så bra ut, hadde shadingen på karakteren vært bedre så hadde det nok sett dypere ut men må fortsatt trene litt på det. :P

Glad å høre at du liker den. c:
FurAffinity          DeviantArt


Woofi

  • Gjest
Ser bra ut! :3