avstemning

Skal vi se hva furries foretrekker =3

Windows
25 (75.8%)
Apple
3 (9.1%)
Linux
2 (6.1%)
Annet
3 (9.1%)

Stemmer totalt: 29

Skrevet av Emne: Apple, windows eller linux  (Lest 8433 ganger)

Snowtail

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 71
  • Heisann alle sammen
    • Vis profil
Apple, windows eller linux
« på: 11. nov, 2015, 11:53 »
Det eviglange spørsmålet Apple eller windows... Eller linux

Woofi

  • Gjest
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #1 på: 11. nov, 2015, 11:55 »
Linux er jo såklart best :v

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #2 på: 11. nov, 2015, 12:01 »
linux er fantastisk til kontor bruk som det er laget for men suger til gaming da
Windows 4life btw ^^

NamelessCoyote

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
    • SweetWolf1
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #3 på: 11. nov, 2015, 12:33 »
Har Apple iPad og iPhone, men når det er snakk om pc  foretrekker jeg windows~

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #4 på: 11. nov, 2015, 23:55 »
Windows til spill, Apple til alt annet :3

Seff

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 119
  • [Cynical Foxbot]
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #5 på: 12. nov, 2015, 00:29 »
Windows til å spille spill, Mac til å redigere film og foto, og Linux til koding og über haxing.

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #6 på: 12. nov, 2015, 02:07 »
Bruker Windows fordi Pro Tools ikke funker i Linux.
Meow =^^=

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #7 på: 12. nov, 2015, 11:43 »
Bruker selvfølgelig windows til vanlig bruk og gaming fordi det er lett å navigere xD Bruker jo apple telefon og nettbrett da, det funker jo til det det skal, som er å se på videoer om natten huehehe >w> men ville ikke brukt det til å spille ting på
The raccoons will rule the world! But first we nap

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #8 på: 12. nov, 2015, 11:49 »
Mitt korte svar: Ja.

Mitt lange svar: Kommer an på hva jeg trenger det til. Jeg foretrekker alle 3, men til forskjellige oppgaver. Siden mine kunstneriske ferdighet er ganske begrenset, og min IT kompetanse er ganske dyp så heller jeg mot en kombinasjon av Windows og Linux.

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #9 på: 12. nov, 2015, 15:03 »
Enig med Dax her.

Windows er bra for kontorarbeid og generell daglidagsbruk, Linux er bra for C programering, samt tjenester som trenger å være kustomiserbare og skal kjøre lenge og stabilt (servere og sånn), mens Apple er best for bilde, video og lydredigering.

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #10 på: 12. nov, 2015, 17:32 »
Jeg syntes Windows er mest praktisk i bruk. Det kan ha noe med at jeg har brukt Windows siden jeg var sånn 6 år eller at jeg har en sertifisering på det.
Linux har jeg stor respekt for. Men jeg bruker det veldig lite.
OSX har jeg ikke så veldig mye positivt å si om. Men det er fordi jeg har en del negativ erfaring med OS-et -.-

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #11 på: 23. des, 2015, 15:31 »
Windows, definitivt.

Apple gidder jeg ikke røre og Linux er jeg rett og slett for lat til å lære meg å bruke. :P
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #12 på: 23. des, 2015, 17:32 »
Windows og Linux/Unix

Windows har jeg på gaming PCen min, da Linux/Unix ikke kjører spill så bra. Håper SteamOS blir en goding, så jeg slipper Windows.

Ellers så driver jeg mye med servere på fritiden og har ett par hjemme og da er såklart Linux/Unix best. Kjører alt Unix/Linux basert der.

Apple og de sakene der... Vell.... Jeg spiser epler, jeg leker ikke med de. Jeg liker ikke Apple. ^^

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #13 på: 23. des, 2015, 17:33 »
Linux er jo såklart best :v


Kommer an på. For kontorbruk og gaming foretrekker jeg Windows.
Linux er utmerket for servere, da systemet i seg selv trenger ikke så mye prosessor eller ram bruk.

Lapu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
  • I'll find a way!!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #14 på: 05. jun, 2016, 23:05 »
Liker IOS-en til Apple, men er også veldig glad i microsoft sin Windows. Det jeg liker aller best er så klart Kali Linux.

I will look for you, i will find you .... and i will hug you <3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #15 på: 06. jun, 2016, 06:36 »
Kjører Windows 10 her :3 Men jeg bruker iphone da, så idk.. Men jeg vil nok ikke ha et apple produkt som datamaskinen min.

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #16 på: 06. jun, 2016, 08:55 »
Windows for meg personlig ^^

Fredd

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #17 på: 04. aug, 2016, 20:42 »
Har alltid brukt med Windows, sliter veldig om jeg bruker Mac OS eller Linux :3
Fin ting at det går for det meste i Win 7 eller 10 det går i over alt. Skjønner ikke at folk orker XP, ser veldig gammelt ut og er vanskelig å søke i.

Windows har jo den fordelen med at nesten alt er der, ellers hadde jeg sjekket ut de andre.
« Siste redigering: 05. aug, 2016, 13:56 av Fredd »

yeahsure0

  • Gjest
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #18 på: 04. aug, 2016, 22:21 »
De har alle sine fordeler og ulemper. Det skal mye til å finne et program du ikke kan kjøre med Windows. Du kan også endre så mye du vill på både software og hardware. Derfor er det ofte det beste valget for mange. OS X mener jeg at er litt mer "polert" og det følger ofte med gratis software som du ikke får med Windows. Hvis du har en datamaskin som kjører OS X så er det mest sannsynlig en Mac med god byggekvalitet, sikkerhet og kunde støtte. Når det kommer til Linux så er det ofte ett godt alternativ fordi det er gratis. Ikke mer og si om det. [w-happy]

Jeg personlig kjører Windows fordi jeg er mest kjent med og det gjør alt jeg vil at datamaskinen min skal gjøre.
Som for mesteparten er å spille spill. ^~^

Fredd

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: Apple, windows eller linux
« Svar #19 på: 05. aug, 2016, 14:19 »
De har alle sine fordeler og ulemper. Det skal mye til å finne et program du ikke kan kjøre med Windows. Du kan også endre så mye du vill på både software og hardware. Derfor er det ofte det beste valget for mange. OS X mener jeg at er litt mer "polert" og det følger ofte med gratis software som du ikke får med Windows. Hvis du har en datamaskin som kjører OS X så er det mest sannsynlig en Mac med god byggekvalitet, sikkerhet og kunde støtte. Når det kommer til Linux så er det ofte ett godt alternativ fordi det er gratis. Ikke mer og si om det. [w-happy]

Jeg personlig kjører Windows fordi jeg er mest kjent med og det gjør alt jeg vil at datamaskinen min skal gjøre.
Som for mesteparten er å spille spill. ^~^

Windows er jo kongen av haugen fordi det er få programmer som ikke funker der. Om jeg skal gruppere de 3 ville jeg gått for at:
Windows: Altmulig OS for de som bruker pc'en til mer enn å lese dagbladet.
Mac OS: Enklere og et mer vennlig OS, har mindre å tilby der det appellerer for det meste til folk som ikke er gode på data og ønsker et enkelt UI.
Linux: Her kommer proffene inn, det er ingen grunn til at du skal ha det som vanlig pc bruker, med mindre du er utvikler eller programmerer i operativsystemet, det er noen linux varianter som er mer brukervennlig en andre, men de fleste krever over gjennomsnitt i dataferdigheter. [ureshii]

Her er en meget bra stripe som oppsummerer det å feilsøke i de ulike OS-ene : http://imgur.com/gallery/E0egp