Skrevet av Emne: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)  (Lest 13538 ganger)

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Hei!

Er ny her på forumet.
jeg har en datter på snart 12 år som ønsker seg en fursuit. Hun er flink til å tegne og har allerede laget sitt eget design-sheet med karakteren fra alle vinkler + fargekart. Vi vet at det koster litt og min datter har derfor allerede begynt å spare. Hun gjør husarbeid og samler ukepengene sine for å spare og gleder seg villt!

Hun ønsker seg en partial suit (hode, hender, hale og føtter). Vi har et budsjett på 5500 kr.

Noen som kan sette med i kontakt med en flink norsk produsent som tar emot oppdrag?  [w-wink]

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #1 på: 21. nov, 2015, 15:27 »
Er ikke så mange i Norge som gjør commission innen fursuit, en som tar bådde toony og realistisk er stengt også er det 1-2 med realistisk.
Selv med partiel kan det hende at hender og føtter må byttes ut etterhvert som en vokser og noen fjuskepelser kan forsvinne av markedet uten varsel som kan føre med ingenting tilslutt matcher. En annen ting er at budsjettet ofte må stige vist de som lager suiten må bestille fjuskepels fra utlandet som fort blir dyrt(lite utvalg i Norge).



miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #2 på: 24. nov, 2015, 16:24 »
Jeg skjønner. Vi har tenkt litt på saken og lurer på om vi faktisk rett og slett bare skal gjøre det selv. Det vil selvfølgelig ta noe tid, men det kan jo være gøy også!

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #3 på: 26. nov, 2015, 14:50 »
Jeg skjønner. Vi har tenkt litt på saken og lurer på om vi faktisk rett og slett bare skal gjøre det selv. Det vil selvfølgelig ta noe tid, men det kan jo være gøy også!

du trenger en del tålmodighet dersom du skal gjøre det selv.

rererere i'm a tromso dragon. rawr

Rue Redpanda

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
  • Nope.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #4 på: 28. nov, 2015, 02:10 »
Hei sann!
Så kult at datteren din er interesert i furries! Hadde vært gøy å se tegningene hennes, de er sikkert fine!

Når det kommer til norske ''fursuit makers'' er det få. Kun en jeg vet om (Templa) men prisene hennes er nok litt over budsjettet deres.
Man kan også kjøpe brukte drakter på nett. De er billigere siden de er brukt.
Som dere snakket om er alternativet å lage selv! Det er billigere og vil nok bli et morsomt prosjekt for henne :) Om dere bestemmer dere for å lage selv vil jeg anbefale å søke ''Fursuit tutorial'' på Youtube! Masse fine ting å lære der! Det er på engelsk men det går nok bra :)

Masse lykke til med sparing, lage drakt selv eller hva enn dere bestemmer dere for!
Hilsen Rue/Thea

P.s.
Jeg har en drakt selv som jeg ikke bruker lenger. Den har alt med, hode, hansker, drakt, sko/poter og hale!
Body drakten er kanskje litt stor på datteren din men man kan også bare bruke hode, hale, hansker og sko. ''Partial'' som vi kaller det :)
Send meg en melding om dere er interesert!
Without me it's just aweso.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #5 på: 02. des, 2015, 01:36 »
Når jeg tenker meg om har jeg bodyen til en sort og grønn kengurusuit, laget til en person rundt 160 cm. Den mangler hode, hands og føtter, men datteren din kunne fått den gratis, så lenge dere henter den selv.

Om du sender en PM kan jeg ta noen bilder av den.
« Siste redigering: 02. des, 2015, 01:39 av Atrox »

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #6 på: 05. des, 2015, 22:04 »
Tusen takk for alle tilbakemeldinger og tips! Jeg har undersøkt en del på nett og begynt på prosjektet med datteren min. Stakk innom Jysk og kjøpte en skumgummi maddrass. Klippet ut biter og limte de sammen etter mål av hodet til datteren min med en hot glue gun. Det er mye som gjenstår, men det begynner å ligne på noe i hvertfall! Vi har tenkt til å lage tennene og snuten med Fimo. Pels har vi også kjøpt inn, men selve basen må sitte ordentlig først. Har full forståelse for at dette er et svært prosjekt som kommer til å ta en stund. Har drevet med Star Wars costuming tidligere og lagde en Boba Fett kostyme. Tok to år! Sitter på tlf og det er litt knotete å legge opp bilder, men tar det på Mandag! Tusen takk igjen for svar!

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #7 på: 05. des, 2015, 22:24 »
Bare kaster inn denne her, jeg. Ganske lange videoer, men hun tar en god og grundig walkthrough av prosessen når man lager eks. toony hoder. Det er en grunn til at de fleste tutorials følger samme oppskrift, fordi det funker best. Har innsett i ettertid at jeg burde fulgt en slik en nøyere før jeg begynte på mine prosjekter. Har lært den harde måten hva som ikke fungerer for å si det slik ^^'

https://www.youtube.com/watch?v=ntf5o3qYw-4&feature=youtu.be

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #8 på: 05. des, 2015, 22:27 »
Og tusen takk for tilbudene, Rue Redpanda og Atrox!  :)

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #9 på: 05. des, 2015, 22:41 »
Takk for tips Dragon_Pancake! Skal sjekke det ut for sure!

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #10 på: 05. des, 2015, 22:50 »
Her er noen bilder så langt + designet til datteren min [laugh]
« Siste redigering: 05. des, 2015, 22:53 av miknog »

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #11 på: 05. des, 2015, 23:22 »
Wow! ser veldig bra ut så langt!

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #12 på: 09. des, 2015, 09:17 »
Takk for det Chesta! Vi jobber videre på den i kveld og komme til å fortsette å legge opp bilder her!

Ferrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
  • Torsdagsklubben
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #13 på: 09. des, 2015, 10:12 »
Dette tror jeg dere får til kjempebra! Ser iallefall slik ut :)
Ett rødt gjerde, to gjerder, tre fugler, hvitt gjerde.

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #14 på: 09. des, 2015, 17:13 »
Bare hyggelig [w-happy]
Gleder meg til å se mere :)
Bare å spørre hvist det er noe dere lurer på ;)

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #15 på: 10. des, 2015, 08:48 »
Trimmingen gjør meg litt frustrert. Spesielt ved limsømmene blir det vanskelig å kutte. Har uansett byggd opp flere lag med foam nå (kinn, brows, etc.). kommer til å legge på tynne lag med skum til slutt for å glatte over sømmene.Vil ikke haste meg gjennom denne fasen siden det er selve fundamentet. Foreløpig så synes jeg at det ser greit ut, men formen må forbedres mye mer. Munnen åpner seg nå hvis personen som har hodet på seg beveger på munnen. Lim må jeg kjøpe inn også. Har brukt ca. 10 staver til nå  ;D. Dette kommer til å ta tid!

« Siste redigering: 10. des, 2015, 08:50 av miknog »

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #16 på: 10. des, 2015, 08:51 »
Takk, Chesta og Ferrow :) Kom gjerne med input!

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #17 på: 10. des, 2015, 14:55 »
Ojoj! Ser veldig bra ut hittil og virker som ett morsomt prosjekt for deg og datteren :3

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #18 på: 10. des, 2015, 22:42 »
Trimmingen gjør meg litt frustrert. Spesielt ved limsømmene blir det vanskelig å kutte. Har uansett byggd opp flere lag med foam nå (kinn, brows, etc.). kommer til å legge på tynne lag med skum til slutt for å glatte over sømmene.Vil ikke haste meg gjennom denne fasen siden det er selve fundamentet. Foreløpig så synes jeg at det ser greit ut, men formen må forbedres mye mer. Munnen åpner seg nå hvis personen som har hodet på seg beveger på munnen. Lim må jeg kjøpe inn også. Har brukt ca. 10 staver til nå  ;D. Dette kommer til å ta tid!

De flate kantene på snutepartiet bør utbedres ved å lime på noen skumbiter til, om å gjøre å ha minst mulig flate partier, for det syns med en gang pelsen er på.
Ellers ser formen veldig bra ut! *thumbs up* ^.^

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #19 på: 11. des, 2015, 07:23 »
Tips: la datteren din prøve den på underveis og sjekk at hun klarer og se å puste ordentlig

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #20 på: 11. des, 2015, 09:57 »
Takk for gode råd! Ja, det er det jeg prøver å få til nå - Å fjerne alle flate kanter. Hodet er også litt for stort så det må også krympes ned. Skal prøve å være nøye med dette. Hun prøver hodet hele tiden og det passer fint! Munnen beveger seg også med hennes munnbevegelser.

Her er en liten update:

-Lagde eye-templates.
-Trimmet underkjeven slik at den fikk mer rundere kanter.
-Trimmet hodet litt generelt.

To do:
Kinnene og øyenbrynene må formes bedre.
Hodet må formes bedre og gjøres mer symmetrisk.
Kjeven må limes på plass.
Skjære ut tynne lag med skum og lime de over sømmer ag andre ujevne steder.

« Siste redigering: 11. des, 2015, 10:00 av miknog »

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #21 på: 11. des, 2015, 14:54 »
Takk for gode råd! Ja, det er det jeg prøver å få til nå - Å fjerne alle flate kanter. Hodet er også litt for stort så det må også krympes ned. Skal prøve å være nøye med dette. Hun prøver hodet hele tiden og det passer fint! Munnen beveger seg også med hennes munnbevegelser.

Her er en liten update:

-Lagde eye-templates.
-Trimmet underkjeven slik at den fikk mer rundere kanter.
-Trimmet hodet litt generelt.

To do:
Kinnene og øyenbrynene må formes bedre.
Hodet må formes bedre og gjøres mer symmetrisk.
Kjeven må limes på plass.
Skjære ut tynne lag med skum og lime de over sømmer ag andre ujevne steder.



And this people is how parenting is done.

Joke aside. Ser kjempebra ut  :) <3

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #22 på: 11. des, 2015, 15:03 »
Wow imponerende! Så gøy at du og datteren kan drive med et slikt prosjekt sammen :) Gleder meg til flere bilder, ser flott ut så langt!

miknog

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #23 på: 21. des, 2015, 21:47 »
Takk for det!

Veldig koselig med et sånt prosjekt ja! Hun tester hodet hver kveld og danser rundt med det på kvelden  [w-happy]

Nå har hun tegnet templates for ørene og vi har fått de på plass! En del tweaking og trimming igjen for å få det slik det skal se ut, men håper det verste er forbi oss!

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Leter etter fuir-suit produsent som tar emot oppdrager :)
« Svar #24 på: 10. mar, 2016, 04:30 »
Håper at det kommer mer bilder etterhvert som konstruksjonen av fursuiten går ^,..,^ Ser utrolig bra ut!