Skrevet av Emne: Søvnproblemer  (Lest 5537 ganger)

TwoSocks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 113
    • Vis profil
    • Jckf.no
Søvnproblemer
« på: 16. nov, 2009, 03:38 »
Helt siden ungdomsskolen har jeg hatt søvnproblemer. Jeg får ikke sove før tidligst klokka 5 om natta, og å snu døgnet riktig fungerer ikke (tro meg). Om jeg skal klare å komme meg på jobb om dagene må jeg være oppe hele natta. Det tar på og fører til at jeg sovner når jeg kommer hjem, noe som ikke akkurat hjelper på døgnrytmen.

Er det flere som har (hatt) problemer med slike ting? Evt. hva gjorde du for å bli kvitt problemet?

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Søvnproblemer
« Svar #1 på: 16. nov, 2009, 04:09 »
Jeg har samme problemet og har ikke blitt kvitt det.
Med et par dager med døgning og tidlig soving, så kan jeg nesten rette det ut, men så skeiver det ut dagen etter uansett... Døgnet på jorda er for kort, jeg vil heller ha noe som er rund 32-36 timer, det passer rytmen min bedre :P

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Søvnproblemer
« Svar #2 på: 16. nov, 2009, 12:59 »
hadde det i sommer... døgna, og la meg i passelig tid dagen etterpå, så gikk det fint.

... selv om jeg snudde alt helt på tryni igjenn dagen etterpå |D

Azeliah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 164
  • Time to run, kid!
    • Vis profil
Sv: Søvnproblemer
« Svar #3 på: 16. nov, 2009, 13:29 »
Jeg har problemet lige for tiden. Min vinterdepressive tilstand er begyndt at blive hård mod mig. Jeg kan ikke sove før kl 2-3 om natten og jeg får fravær pga. det.
"It's too bad that stupidity isn't painful." -Anton Szandor LaVey

In math, I see beauty. In complexity, I see simplicity. In chaos, I see order. You might miss that which is beautiful, but if you do see it, then embrace it.

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Søvnproblemer
« Svar #4 på: 17. nov, 2009, 15:03 »
Hehe, Jeg tror du vet at jeg har hatt det samme problemet, Jeg har alt for mye å gjøre frem til klokken fem-seks tiden så sovner jeg :P

Jeg har derimot ikke noe problem når det gjelder å ha denne rare døgnrytmen men det skal sies at jeg kan lett rette opp på den hvis jeg vil. (Tipper jeg kommer til å gjøre det like før jeg får meg jobb)
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Olly "Naali" TF

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 150
  • Fjellrev, om du lurte.
    • Vis profil
Sv: Søvnproblemer
« Svar #5 på: 17. nov, 2009, 20:56 »
Kan ikke så mye om søvn men,

virker som du har problemer med døgnrytmen, var jeg deg så ville jeg prøvd og spøre legen om dette, kanskje høre om Melatonin tableter
Melatonin er kroppens naturlige søvn hormon, og tabletene består av dette hormonet "Nesten som og ha i seg C vitamin, om du har lite av det ^^;"

Selv plagdes jeg av søvn tidligere, og har brukt Melatonin. Må ikke ta dem lengre, men har dem liggende rundt likevell  [laugh]

Anbefaller at du tar kontakt med fastelege og hører om du kanskje burde prøve melatonin og se om det hjelper.
Jeg er nok mer sjeldent her en jeg er som fjellrev xD

TwoSocks

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 113
    • Vis profil
    • Jckf.no
Sv: Søvnproblemer
« Svar #6 på: 17. nov, 2009, 22:40 »
Vet av Melatonin da jeg driver en community rundt drømming =) Har tenkt å spørre om det.