Skrevet av Emne: Mannisme  (Lest 7467 ganger)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Mannisme
« på: 23. mar, 2016, 17:54 »
Vel... de hadde gode argumenter  8)
https://youtu.be/SBoT9mmtTO8

Wilder

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #1 på: 23. mar, 2016, 19:21 »
Moro så lenge det er for komedie, mye av det som er utvided fra valide argumenter er ting feminismen allerede har pekt ut angående maskulinitet de siste 50 åra.
Andre eksempler er ikke sosialt akseptert at menn gråter, ikke akseptert at menn utforsker sin legning, etc.
Det eneste problemet med manninisme er de som glemmer nyanse og de som tar det til en ekstrem grad.

I bunn og grunn er vi alle bare ute etter det egalitære samfunn :3
« Siste redigering: 24. mar, 2016, 00:10 av Wilder »

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #2 på: 23. mar, 2016, 19:44 »
Moro så lenge det er for komedie, mye av det som faktisk er utvided fra valide argumenter er ting feminismen allerede har pekt ut angående maskulinitet de siste 50 åra.
Andre eksempler er ikke sosialt akseptert at menn gråter, ikke akseptert at menn utforsker sin legning, etc.
Det eneste problemet med manninisme er de som glemmer nyanse og de som tar det til en ekstrem grad.

I bunn og grunn er vi alle bare ute etter det egalitære samfunn :3
De har noen gode argumenter som "Bryst fiksjon" altså "Eyes up here" argumentet, utifra høffelighet som jeg setter pris på. Det er bare det at noe er litt vel overdrevet som er mer komiskt, men oftest er de mer ute etter samfunnsnormer innenfor underholdnings bransjen som er mer en privatsak. Det blir som å kreve at kvinner ikke får lov å lese "Fifty Shades of Grey" fordi det er sexist mot menn som ønsker å bli undertrykt av kvinnfolks sexfikserte verden. Altså jeg bare kommer på noe ifleng her men det er som oftest slikt jeg assosierer med feminisme.

Men ja videoen er mer rettet som en spøk :D. Ikke noe særr eller alvorlig.

Wilder

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #3 på: 23. mar, 2016, 19:55 »
Vel det er godt forståelig at det er slikt man assosierer med feminisme da det er dette som stort sett blir fokus for sensasjonalisme, eksempler på dette er enkelte ekstreme feminister som har hatt suksess med å lokke inn sensasjonsmediene i USA med uttrykk som "everythign is sexist" eller "all men are pigs".
Det som ikke lokker mediene er for eksempel de som i moderat stillhet reiser til India for å mobilisere lokale kvinner og menn i motstand mot et rettssystem som straffer kvinner for å være overfallsoffre og aldri anklager overfallsmenene. Mens en overfallstager blir like hardt straffet som offeret i en sammkjønns situasjon for ikke å snakke om hvis en kvinne er overfallstager mot en mann.

Og jeg elsker en god spøk. ^^

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #4 på: 23. mar, 2016, 19:57 »
Vel det er godt forståelig at det er slikt man assosierer med feminisme da det er dette som stort sett blir fokus for sensasjonalisme, eksempler på dette er enkelte ekstreme feminister som har hatt suksess med å lokke inn sensasjonsmediene i USA med uttrykk som "everythign is sexist" eller "all men are pigs".
Det som ikke lokker mediene er for eksempel de som i moderat stillhet reiser til India for å mobilisere lokale kvinner og menn i motstand mot et rettssystem som straffer kvinner for å være overfallsoffre og aldri anklager overfallsmenene. Mens en overfallstager blir like hardt straffet som offeret i en sammkjønns situasjon for ikke å snakke om hvis en kvinne er overfallstager mot en mann.

Og jeg elsker en god spøk. ^^
Er alt for likhet mellom begge kjønn. Er enig med det du sa.
Hehe samme her :D

Wilder

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #5 på: 24. mar, 2016, 00:14 »
Mhm, det er en av de mange tingene jeg elsker med vårt lille samfunn som Furries. Likestilling er allerede bygd inn da vi allerede er å mange forskjellige arter og typer :3

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #6 på: 24. mar, 2016, 14:28 »
Avark, jeg må rett ut si at jeg er ganske lei av disse trådene dine.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #7 på: 31. mar, 2016, 01:00 »
Avark, jeg må rett ut si at jeg er ganske lei av disse trådene dine.
But Milo is our Lord and Savior :-(
https://youtu.be/eLCfjsyUA3o
« Siste redigering: 01. apr, 2016, 00:33 av Avark »

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #8 på: 01. apr, 2016, 14:09 »
Hvis du var en sann "feminist" ville du ikke kalt deg selv en feminist i første omgang: Du ville kalt deg selv en egalitarian.

"I believe in the equality of both men and women." That's it. Det er ikke noe "but" etterpå.

Og jeg fant videoen virkelig morsom. Så mange rumpeskadet feminister at jeg bare sitter her og griner. :P

Milo Yiannopoulos er awesomesauce. Så mange feminister som blir totalt butthurt over talene hans.

"Mannisme", eller "Meninists" er parodi på feminisme forresten.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Wilder

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #9 på: 02. apr, 2016, 06:51 »

Hvis du var en sann "feminist" ville du ikke kalt deg selv en feminist i første omgang: Du ville kalt deg selv en egalitarian.

Da antar jeg at du ikke ønsker kalle deg selv  furry, eller hva?
La meg gå igjennom dette, for jeg har gjort det et dusin ganger allerede.
Det spiller ingen rolle hva jeg selv sier at jer er eller ikke er. Definerte ideologier og grupper finnes for en grunn. For eksempel furry, eller feminisme.
Du kan si hva du vil om hva du er eller ikke er, men til slutt er det hva du tror eller er som definerer hvilke av disse titlene du kulminerer. (i internet terminologi: tags)
Jeg tror på likeverd, det gjør meg automatisk til en egalitær. Som et resultat av egalitærismen blir jeg derfor også en støtter av feminisme og hva du enn vil kalle de legitime MRA grupper rundt i hverden. Jeg syntes Mennisme var et godt ord så jeg brukte det.
Ja, videoen var veldig morsom, og det er notatverdig at kun en person reagerte negativt hele tiden de holdt på.  [laugh]  Feminister flest har en sans for humor og liker satire og parodi, vi er tross alt bare mennesker.
Jeg bryr meg ikke med Milo, dersom han var virkelig seriøs ville han brukt mindre tid på å være ett netttroll og mer på å gå inn i fruktbar dialog med de feminist gruppene som faktisk ønsker slik.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #10 på: 03. apr, 2016, 14:53 »
Da antar jeg at du ikke ønsker kalle deg selv furry, eller hva?
La meg gå igjennom dette, for jeg har gjort det et dusin ganger allerede.
Det spiller ingen rolle hva jeg selv sier at jeg er eller ikke er. Definerte ideologier og grupper finnes for en grunn. For eksempel furry, eller feminisme.
Du kan si hva du vil om hva du er eller ikke er, men til slutt er det hva du tror eller er som definerer hvilke av disse titlene du kulminerer. (i internet terminologi: tags)
Jeg tror på likeverd, det gjør meg automatisk til en egalitær. Som et resultat av egalitærismen blir jeg derfor også en støtter av feminisme og hva du enn vil kalle de legitime MRA grupper rundt i hverden. Jeg syntes Mennisme var et godt ord så jeg brukte det.
Ja, videoen var veldig morsom, og det er notatverdig at kun en person reagerte negativt hele tiden de holdt på.  [laugh]  Feminister flest har en sans for humor og liker satire og parodi, vi er tross alt bare mennesker.
Jeg bryr meg ikke med Milo, dersom han var virkelig seriøs ville han brukt mindre tid på å være ett netttroll og mer på å gå inn i fruktbar dialog med de feminist gruppene som faktisk ønsker slik.

Furry er ikke en ideologi. Furry er en interesse/hobby og/eller levestil om noen så velger det.

Feminisme som definisjon har jeg ikke noe imot. Er en del spesifikke individer som identifiserer seg som feminister som ødelegger den og dets ideologi. Det er disse menneskene jeg har problemer med. Feminisme betyr praktisk talt "vi tror på likeverd". Er mange feminister der ute som går "vi tror på likeverd, MEN..."

Milo prøver å få til en ordentlig dialog. Har mange eksempler om forsøk på forsøk med en ordentlig samtale og diskusjon om emnet. For øyeblikket er han i Amerika på sin "Dangerous Faggot Tour" og snakker på alle mulige universiteter.

https://www.youtube.com/watch?v=LR-dtdegZaE

^ Eksempel på et forsøk på en samtale fra Milo's side.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #11 på: 03. apr, 2016, 19:30 »
hæ?
The more i learn about people, the more i like my dog.

Wilder

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #12 på: 04. apr, 2016, 17:23 »
Furry er ikke en ideologi. Furry er en interesse/hobby og/eller levestil om noen så velger det.

Feminisme som definisjon har jeg ikke noe imot. Er en del spesifikke individer som identifiserer seg som feminister som ødelegger den og dets ideologi. Det er disse menneskene jeg har problemer med. Feminisme betyr praktisk talt "vi tror på likeverd". Er mange feminister der ute som går "vi tror på likeverd, MEN..."

Milo prøver å få til en ordentlig dialog. Har mange eksempler om forsøk på forsøk med en ordentlig samtale og diskusjon om emnet. For øyeblikket er han i Amerika på sin "Dangerous Faggot Tour" og snakker på alle mulige universiteter.

https://www.youtube.com/watch?v=LR-dtdegZaE

^ Eksempel på et forsøk på en samtale fra Milo's side.


Du sier du ikke har noe imot feminisme, og det er bra. Men det er vel forståelig urovekkende at det første som falt deg inn å si til en feminist, er at vi ikke burde kalle oss selv det.
Dette er hva jeg har måttet forklare for alt for mange i det siste, heldigvis utenfor Furry samfunnet.


Der furry er relevant spiller det ingen rolle om det er en ideologi eller ikke. Det er en definisjon, som summerer og forklarer et spesifikt felt av interesser og livstiler innenfor en gruppe. Og likt som ideologier, dersom du møter kvalifikasjonene som Furry forklarer, er du furry enten du selv erklærer det eller ikke. Samme holder sant med ting utenfor dette. Dersom du jobber med regnskap er du regnskapsfører om du så kaller deg selv 'kongen av penger'. Dette er rett og slett hvordan ord fungerer.


Angående den videoen, det klippet er gammelt, og er absolutt ikke en diskusjon eller samtale. I en samtale snakker man sammen, slik vi gjør nå. The big Questions er et helt annet opplegg, der to snakker til en tredjeperson og unngår direkte samtale, veldig likt hvordan to brudne venner i småskolen oppfører seg.
Dette derimot er et godt eksempel på en samtale, i form av et intervju angående et emne som interesserer meg.
https://www.youtube.com/watch?v=WaMccosnRMc&ab_channel=DavidPakmanShow

Men nå synes jeg vi burde kunne la dette gå, denne tråden burde vært ferdig fem innlegg siden.
« Siste redigering: 04. apr, 2016, 17:25 av Wilder »

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #13 på: 12. apr, 2016, 00:25 »
Vel føler det er overdrevet mye hat for feminister som er normale mennesker. Finnes noen gale, men tror jeg såg en video med et skilt som sier "Kvinner provoserer voldtekt" fordi de ikke går med nok klær, en fundamentalistisk kristen i USA tror jeg og kvinnen var helt bedrøvet. Så jeg synes det går altfor langt noen ganger, og det faktumet at det å legge skylden på offeret for sitt eget feil i det tilfelle av gjerningspersonen er helt totalt ansvarsløst og helt forkastelig synes jeg som jeg ikke har noe sympati for, i det tilfelle av å forsvare forgriperen fra slikt er ikke greit etter min mening.
« Siste redigering: 12. apr, 2016, 00:28 av Avark »

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Mannisme
« Svar #14 på: 12. apr, 2016, 16:17 »
Vel føler det er overdrevet mye hat for feminister som er normale mennesker. Finnes noen gale, men tror jeg såg en video med et skilt som sier "Kvinner provoserer voldtekt" fordi de ikke går med nok klær, en fundamentalistisk kristen i USA tror jeg og kvinnen var helt bedrøvet. Så jeg synes det går altfor langt noen ganger, og det faktumet at det å legge skylden på offeret for sitt eget feil i det tilfelle av gjerningspersonen er helt totalt ansvarsløst og helt forkastelig synes jeg som jeg ikke har noe sympati for, i det tilfelle av å forsvare forgriperen fra slikt er ikke greit etter min mening.

Alle grupper uansett hvilken gruppe de tilhører vil ha unike og/eller ekstreme mennesker.

Når det gjelder voldtekt og overgrep/angrep på andre mennesker vil jeg som regel ikke anklage offeret. Det kommer helt ann på situasjonen. Når det gjelder å forsvare forgriperen vil jeg som regel ikke forsvare dem.

Det er en del feminister som sier "teach men not to rape, not women to defend themselves/avoid being victims". Fordi kvinner kan ikke ta noen kurs i karate/selv-forsvar, åpenbart.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.