Skrevet av Emne: Barbering Likestilling  (Lest 9677 ganger)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Barbering Likestilling
« på: 14. apr, 2016, 08:56 »
Den støtter jeg for å være ærlig. Det har blitt en ganske grusom trend hos menn å barbere seg som kvinner, eller folk må vel leve som de vil men hater liksom det overfladiske kroppsfikserte folk som jeg beskriver som sosser og andre ting. Men det er ikke det det direkte dreier seg om, spørsmålet er skal kvinner barbere seg eller må de?. Jeg synes det er bra å ta opp fordi det å legge press på forventinger er noe jeg er ok å ignorere, man liker jo den man vil, men ved tanke på den overfladiske modellen av forventninger i samfunnet så skal alle være ditt og datt og spesielt kroppsfikserte overfladiske folk som presser andre til å følge deres tone. Så det burde ikke være noe press hos kvinner heller eller forventinger, slike folk bør vøre fornøyd over folks egne valg og det er idiotisk av overfladiske sosser som skal prøve å skape dårlig påvirkelse til at dette betyr noe. Men det betyr ingenting. Dette er ikke å si at man ikke kan gjøre det, men heller at man har ikke noe med hva privat personer gjør eller tvinge det frem som en norm, er liksom det jeg reagerer på.

Her er linken til artikkelen.
http://www.klikk.no/kvinneguiden/kj_nnsroller/kvinner-og-kroppshar-1606572.ece

Interesert i å høre deres meninger?

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #1 på: 14. apr, 2016, 14:54 »
Det er opp til ennehver person om de barberer eller ikke.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #2 på: 14. apr, 2016, 15:46 »
Det er opp til ennehver person om de barberer eller ikke.

Helt enig. Selv foretrekker jeg faktisk å barbere leggene og armene når jeg drar på furcon.
Kroppshår elsker å holde på både vann og svette. Når man skal svette mye og dusj flere ganger daglig gjør det ting mye lettere for meg. Ut av dusjen, og så vidt jeg rekker å finne håndkledet før jeg er tørt. Samt mye mindre svettelukt blir sittende igjen i kroppen. Praktisk og mye mer behagelig for meg selv.

Avark: Som du tidligere har vist. Problemet ditt er ikke hva samfunnet krever av personer. Problemet ditt er folk som ikke oppfyller dine snerve krav til stil og væremåte. Ingen tvinger deg til hvordan du skal se ut, men det samme gode gjelder alle andre også. Folk flest har ikke problem med de tingene som erger deg.

Faktisk er det ganske mange hemmeligheter menn har når det kommer til å se bra ut.
For starters, er det ganske mange menn (spesielt de er i stillinger som krever at de ser bra ut) som bruker foundation for å dekke over skavanker.

Sondring

  • Gjest
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #3 på: 14. apr, 2016, 16:07 »
... det som får meg til førry er muligheten til å være som jeg vil.
... MFW vi plutselig skal bry oss om noe så simpelt som hvordan er person er barbert.



Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #4 på: 14. apr, 2016, 17:47 »
Jaja...
FurAffinity          DeviantArt


Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #5 på: 14. apr, 2016, 17:52 »
Jeg barberer leggene og armhulene støtt og stadig, ikke fordi jeg ønsker å se bedre ut for andre, men fordi jeg ønsker selv og føle meg mest mulig komfortabel i egen kropp. Hvis man er komfortabel som hårete og man har en god hygiene, så er det ikke noe feil i det. Alt er opp til hva en selv ønsker så lenge det ikke går utover andre.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #6 på: 14. apr, 2016, 20:04 »
Kan ikke du prøve å konsentrere deg på deg selv enn på alle andre? Hva jeg eller noen andre på planeten gjør med sitt kropps hår har ingenting med deg å gjøre!

Om det vi andre gjør ikke gavner deg så er det jævlig synd for deg. End of story.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #7 på: 14. apr, 2016, 20:23 »
Kan ikke du prøve å konsentrere deg på deg selv enn på alle andre? Hva jeg eller noen andre på planeten gjør med sitt kropps hår har ingenting med deg å gjøre!

Om det vi andre gjør ikke gavner deg så er det jævlig synd for deg. End of story.

Mer eller mindre.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #8 på: 21. apr, 2016, 12:15 »
Har rett og slett kastet barbersaker fordi jeg trenger ikke det. Ja jeg har skjegg og det er jeg stolt av. Your problem not mine
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #9 på: 21. mai, 2016, 01:59 »
Sorry for å vekke litt liv i noe som har blitt diskutert... men dette er noe jeg ikke ser hver dag. Nam :)
http://astmaogallergi.blogg.no/1460215398_09042016.html

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #10 på: 22. mai, 2016, 01:20 »
Sorry for å vekke litt liv i noe som har blitt diskutert... men dette er noe jeg ikke ser hver dag. Nam :)
http://astmaogallergi.blogg.no/1460215398_09042016.html
And your point will be what? Jeg har skjegg og jeg blir ikke å barbere det. Dersom du ikke liker at folk har skjegg så er det ditt problem. Jeg velger å ha skjegg fordi jeg har lyst. My life. My body. My decision.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #11 på: 22. mai, 2016, 08:17 »
To shave or not to shave, that is the question.

Personlig barberer jeg meg ikke ofte. Liker å føle meg mannlig med skjegget mitt. Dog nå utover til neste vinter er det bedre å ha mindre skog i ansiktet. :P

Når det gjelder hva andre gjør med kroppen sin: I don't give a shit, som de sier på godt norsk. Så lenge du ikke slenger det i ansiktet på folk og prøver å overbevise andre om at ditt syn er "riktig" så er det a-ok for meg.

Dog kvinner med hår på puppene sine var interessant.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #12 på: 22. mai, 2016, 14:10 »
^skjegg er flott! :D Jeg elsker skjegget til kjæresten. Han selv syns han ser ut som en hobo med det, men jeg syns det er gøy å ta på og kose med :3 hihi. Jeg er kanskje litt rar da.

Min personlige mening er at folk skal få lov å gjøre hva de vil med kroppshåret sitt. Selv syns jeg det er ekkelt om både damer og menn har masse hår under armene da, siden selv blir jeg veldig svett der, og jeg kan bare tenke meg at en skog av hår kan jo bare spre svette og drit... men som sagt syns jeg at alle skal få lov å gjøre som de vil, uansett hva jeg syns. Men om noen har MYE hår under armene, så vil jeg ikke at de skal ha armen sin rundt meg. Men det er også det eneste!

Ellers om folk har masse hår på leggene, armene, magen, brystet bryr ikke meg at all. Det skal man få lov å ha. Det er kun i armhulene hvor man blir veldig svett som plager meg personlig.

Når det kommer til å fjerne hår på meg selv, så blir det armhulene og leggene for det meste. Ellers har jeg bare små, søte, myke blonde hår :3 Så de er ikke så stort problem.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #13 på: 22. mai, 2016, 15:56 »
Hår under armhulene på menn er naturlig. Eller det å ha hår er normalt. Men skjegg har praktiske ulemper og jeg føler det eksisterer som en form for latskap hos noen som ikke vil ta ut matsmuler (Ikke for å fornerme folk som liker skjegg), men det er ganske greit å få det fjernet siden det har praktiske gode grunner mens det å fjerne andre deler så kan man liksom godt kalle seg for Sandra. Føler det å barbere armhuler hos menn er smålig sossete. Men det er bare min mening. Folk får lov til å ha den livsstilen og meninger som de vil uansett ^^

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #14 på: 22. mai, 2016, 17:35 »
Det har ikke mye praktiske grunner å fjerne skjegg. De -kan- komme matsmuler der, men det er bare å spise litt forsiktig og evt. børste det bort etter måltid.

Ellers har Six et poeng i at mye hår under armhulene fort samler opp mye svette. Det fungerer ikke veldig bra med deodorant når man har en hel skog å komme gjennom. Har man mye hår under armene så er det lurt å i hvertfall trimme det ned (dersom man ikke ønsker å fjerne alt).

Både kvinner og menn har naturlig hår under armene. Hvorfor i alle dager skulle menn kalle seg Sandra dersom de barberer seg under armene?

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #15 på: 22. mai, 2016, 18:00 »
Hår under armhulene på menn er naturlig. Eller det å ha hår er normalt. Men skjegg har praktiske ulemper og jeg føler det eksisterer som en form for latskap hos noen som ikke vil ta ut matsmuler (Ikke for å fornerme folk som liker skjegg), men det er ganske greit å få det fjernet siden det har praktiske gode grunner mens det å fjerne andre deler så kan man liksom godt kalle seg for Sandra. Føler det å barbere armhuler hos menn er smålig sossete. Men det er bare min mening. Folk får lov til å ha den livsstilen og meninger som de vil uansett ^^
Jeg syns du bommer veldig når du sammenlikner hår i armhulene med skjegg. Er mange som liker skjegg fordi det ser bra ut. Jeg gjør det, min samboer gjør det, så jeg barberer meg skjelden glatt i ansiktet. Det er absolutt ikke latskap, det må trimmes og vedlikeholdes for å se bra ut, garantert mer jobb enn å bare glattbarbere seg. Alt trenger ikke ha en praktisk årsak, så det argumentet er ganske dumt.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #16 på: 22. mai, 2016, 20:04 »
Hår under armhulene på menn er naturlig. Eller det å ha hår er normalt. Men skjegg har praktiske ulemper og jeg føler det eksisterer som en form for latskap hos noen som ikke vil ta ut matsmuler (Ikke for å fornerme folk som liker skjegg), men det er ganske greit å få det fjernet siden det har praktiske gode grunner mens det å fjerne andre deler så kan man liksom godt kalle seg for Sandra. Føler det å barbere armhuler hos menn er smålig sossete. Men det er bare min mening. Folk får lov til å ha den livsstilen og meninger som de vil uansett ^^
Jeg syns du bommer veldig når du sammenlikner hår i armhulene med skjegg. Er mange som liker skjegg fordi det ser bra ut. Jeg gjør det, min samboer gjør det, så jeg barberer meg skjelden glatt i ansiktet. Det er absolutt ikke latskap, det må trimmes og vedlikeholdes for å se bra ut, garantert mer jobb enn å bare glattbarbere seg. Alt trenger ikke ha en praktisk årsak, så det argumentet er ganske dumt.

Godt poeng, men vi lever ikke på 1800 tallet lenger. Teppe er kjekt men ikke noe mer enn det. Dessuten kler folk ikke skjegg uansett i dag. På samme måte som det å bruke en fedora, med mindre det skal være til en sketsj eller noe. Siden hatter kunne være nyttige når man jobbet lenge i solen, og skjegg fordi barbermaskin ikke var en ting enda så det var lettere å kutte seg med en kniv og slikt, så noen bare valgte å stusse skjegg på den måten.

Regner med at det er typisk slikt stil i dag. En Jan Thomas hårsveis med skjegg  [w-confused]
http://buzzit.no/wp-content/uploads/2016/03/3176-skjegg.jpg

Altså feil tidsalder mer eller mindre.
« Siste redigering: 22. mai, 2016, 20:06 av Avark »

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #17 på: 22. mai, 2016, 20:12 »
Jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå med denne "diskusjonen" din :l Det du sier og snakker om er vel helt opp til en hver å avgjøre om er fint eller ikke. Å si at folk ikke kler skjegg eller fedora kan gjerne være din mening, men du snakker som om det er et faktum og at andre ikke burde synes det er fint. Det gir ikke mening. Useriøst.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #18 på: 22. mai, 2016, 20:19 »
Jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå med denne "diskusjonen" din :l Det du sier og snakker om er vel helt opp til en hver å avgjøre om er fint eller ikke. Å si at folk ikke kler skjegg eller fedora kan gjerne være din mening, men du snakker som om det er et faktum og at andre ikke burde synes det er fint. Det gir ikke mening. Useriøst.
Jeg bare ser ikke praktiske grunner til å ha det? På samme måte som om hipstere skulle bruke lesebriller selv om de ikke trenger det. Neida, jeg synes det er flott at folk liker det de liker. Jeg bare ser ikke direkte grunnen på en måte.
https://www.quora.com/Why-do-people-wear-glasses-frames-without-lenses-in-them

Edit: Jeg kan si noe som folk kanskje kan være uenige i. For eksempel synes jeg langt hår er fint. Enten om man er mann eller kvinne fordi det er en del av naturen. Så på en måte kan det føles litt slitsomt å ha så langt hår(Som noen kanskje kan argumentere imot). Men jeg antar at man føler seg litt mer spirituelt med omgivelsene eller at man svetter mer slikt at det holder kroppen sunt med langt hår. Som jeg kanskje ikke vet er 100% sant, men hatt og skjegg... ser jeg mer som et påheng enn å fungere. Altså jeg prøver ikke å si at folk er teite eller idioter om de har skjegg, altså om du liker det så kjempe flott. Jeg bare sier at jeg ser ikke hele appealen i det.
« Siste redigering: 22. mai, 2016, 20:24 av Avark »

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #19 på: 22. mai, 2016, 20:29 »
Jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå med denne "diskusjonen" din :l Det du sier og snakker om er vel helt opp til en hver å avgjøre om er fint eller ikke. Å si at folk ikke kler skjegg eller fedora kan gjerne være din mening, men du snakker som om det er et faktum og at andre ikke burde synes det er fint. Det gir ikke mening. Useriøst.
Jeg bare ser ikke praktiske grunner til å ha det? På samme måte som om hipstere skulle bruke lesebriller selv om de ikke trenger det. Neida, jeg synes det er flott at folk liker det de liker. Jeg bare ser ikke direkte grunnen på en måte.

Nei, det er ingen verdens praktisk grunn til å ha det. På lik linje som at det ikke har noen praktisk betydning å ha på smykker, bruke hårvoks, se en film, høre på musikk, spillet et spill, spise godteri, gå turer, snakke tull, og tusenvis av andre ting. Det er helt opp til en hver hva de ønsker, og man behøver ikke å finne en personlig grunn til hvorfor andre er som de er. Tenk heller på deg selv og hva du kan gjøre for at andre kan trives rundt deg :)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #20 på: 22. mai, 2016, 20:37 »
Jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå med denne "diskusjonen" din :l Det du sier og snakker om er vel helt opp til en hver å avgjøre om er fint eller ikke. Å si at folk ikke kler skjegg eller fedora kan gjerne være din mening, men du snakker som om det er et faktum og at andre ikke burde synes det er fint. Det gir ikke mening. Useriøst.
Jeg bare ser ikke praktiske grunner til å ha det? På samme måte som om hipstere skulle bruke lesebriller selv om de ikke trenger det. Neida, jeg synes det er flott at folk liker det de liker. Jeg bare ser ikke direkte grunnen på en måte.

Nei, det er ingen verdens praktisk grunn til å ha det. På lik linje som at det ikke har noen praktisk betydning å ha på smykker, bruke hårvoks, se en film, høre på musikk, spillet et spill, spise godteri, gå turer, snakke tull, og tusenvis av andre ting. Det er helt opp til en hver hva de ønsker, og man behøver ikke å finne en personlig grunn til hvorfor andre er som de er. Tenk heller på deg selv og hva du kan gjøre for at andre kan trives rundt deg :)

Det skal jeg ^^. Det viktigste er jo å være hyggelig uansett. Men tenk... hva om vi var genetisk med indianere istedetfor... Rent himelsk!. No beard + genetics OwO
http://www.dinside.no/guru/hvorfor-har-ikke-indianere-skjegg
http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse/tema/420745/tittel/indianere-og-skjegg
« Siste redigering: 22. mai, 2016, 20:41 av Avark »

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #21 på: 22. mai, 2016, 20:51 »
Jeg elsker skjegg. Kjæresten min liker skjegg. Shoo.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #22 på: 22. mai, 2016, 20:56 »
Avark, jeg håper du innser at du kan ikke argumentere på den måten. Bare fordi du mener at folk ikke kler skjegg betyr ikke det at flertallet tar feil, og ingen kler skjegg. Jeg kler skjegg, min samboer syns jeg kler skjegg. De aller fleste kameratene mine har skjegg, og deres samboere liker skjegg. Folk på gaten har skjegg. Det har ingenting med årstallet å gjøre, folk har gått med og uten skjegg så lenge mennesket har eksistert. Skjegg er tidløst.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #23 på: 22. mai, 2016, 21:00 »
Det finnes ingenting bedre enn et flott og velstelt skjegg.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Barbering Likestilling
« Svar #24 på: 22. mai, 2016, 22:13 »
Vel ok. Det er et skjegg jeg kunne gått gå for. Og det er et Henrik Ibsen skjegg   [w-happy]
Fordi han såg skummel kul ut.
https://gfx.nrk.no/D-vy4sQ32u-t3DJDfTWFrgNZDqcu9OZiuTfFIIe09hbQ
http://image.slidesharecdn.com/realismen-1210684322336099-9/95/realismen-8-728.jpg?cb=1210659104

Men om noen liker skjegg. Så synes jeg uansett det er flott :)
« Siste redigering: 22. mai, 2016, 22:18 av Avark »