Skrevet av Emne: Gaupa i Norden  (Lest 3779 ganger)

Jayme

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
  • Gaupa i Norden
    • Vis profil
    • BlackMysticA på DA
Gaupa i Norden
« på: 05. mai, 2016, 18:23 »
Heia,
Siden dette forumet er for både furries og therians, tror jeg at jeg -som therian- er på riktig plass her  [w-happy].
Her kommer det en wall of text:  [w-cool]

Jeg er nå 28 år,  er opprinnelig nederlansk og har bodd i Trondheim i 3.5 år.  Ifjor flyttet jeg til Tromsø, hvor jeg nå tar doktorgrad i (sesongs) biologi på Universitet i Tromsø. I fritida er jeg i hovedsak digital kunstner (se her: blackmystica.deviantart.com) men spiller også musikk (keyboard) og holder nå på med å lage en skulptur. I tillegg er jeg aktiv i turlivet og driver med kampsport (shotokan karate). Jeg er glad i alle slags metal, liker  soundtrack og hører av og til på klassisk.

Anyway, litt mer om min theriantropy. Så langt tilbake jeg kan huske, visste jeg at sjelen min ikke er menneskelig. Jeg var (og er) et rovdyr og det hadde skapt noe problemer i barndomtida haha.. At det finnes flere therians som meg, lærte for første gang da jeg var 18 år. Da bodde jeg omtrent på therianforumet Werelist og prøvde å lære meg om meg selv og andre som erfarer det samme. Det har gått mange år før jeg endelig har funnet ut hva og hvem jeg virkelig er, og minst like viktig: hvor jeg hører hjemme. I denne tida bodde jeg i Nederland, og det lille landet med altfor mange mennesker og altfor lite natur, gjorde meg helt sprø. Etter et lite opphold i Sverige og Danmark oppdaget jeg at Scandinavia er den plassen jeg hører til. Da jeg fikk en sjanse til å flytte til Norge for min masteroppgave, tok jeg den med en gang. Snø, skog og fjell er rett og slett hjemmet mitt.

I theriantropy relaterte erfaringer og aktiviteter er jeg en hungaupe, men i mine mer spirituelle erfaringene tar jeg som regel form av en svart genderfluid eller han- siderian. En siderian et enormt kattedyr som ligner på en hybrid mellom en tiger og en Orientalsk katt (se avatar). Man kan kalle dem for mine ‘fantasidyr’ men jeg erfarer dem og deres (min…) verden mye dypere og mer spirituelt enn vanlige fantasiforfattere gjør det. Jeg er langt fra ferdig med å utforske min theriantropy og spiritualitet - og min reise har sikkert til å by på mye mer spennende.

Grunnen til at jeg havnet på dette forumet er at jeg alltid har følt meg en weirdo pga therianthropy . Som regel bryr jeg meg ikke om det. Men det er likevel theriantropy som står i veien for å finne en make eller leve i Nederland med familien min. Jeg har alltid vært et enslig kattedyr- det er forsåvidt greit - men også som kattedyr vil jeg være sikker på at det finnes flere av ‘min’ art. Jeg føler at jeg er for mye omringet av mennesker og jeg har rett og slett fått et sterkere behov for å treffe (helst i realiteten) andre som tenker litt mer som meg; andre furries eller therians i nærmiljøet. Det hadde vært supert om det er flere av dere som bor i Troms sånn at vi kan treffes en gang :)
Finn meg på DeviantArt - http://blackmystica.deviantart.com/

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #1 på: 05. mai, 2016, 19:07 »
Heisann og velkommen hit ^w^

Så kult at du bor i Tromsø! Jeg holder til ute i Kaldfjorden selv, men er også en del i byen. Vi er ikke så mange her da, en par 7-8 stk kanskje. Alltids kjekt med nye ansikter ^^ Har du Skype eller Telegram? Vil gjerne bli bedre kjent om du har lyst til å slå av en prat

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #2 på: 05. mai, 2016, 19:38 »
Velkommen hit, og spennende intro! Håper du finner deg til rette her og noen å møte på der oppe i nord :3

teimo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #3 på: 05. mai, 2016, 21:02 »
Velkommen! Kjenner veldig lite til teriantropi, men finner filosofien din rundt det fascinerene. Håper du kommer deg godt til rette her, og jeg håper også at du finner deg i godt kompani ikke bare blant andre teriantroper men kanskje også noen av oss "furries". Uavhengi av identitet så tror jeg det er mye overlap i hva vi verdsetter. :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #4 på: 06. mai, 2016, 00:58 »
Hei og velkommen.
Vi har flere i miljøet som er therians og otherkins. Noe av dem furries, andre ikke :)

Seff

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 119
  • [Cynical Foxbot]
    • Vis profil
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #5 på: 06. mai, 2016, 02:18 »
[Velkommen]

TwinDrags

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #6 på: 06. mai, 2016, 10:02 »
Look no further! Er en dra'essa (Mammalians-dragon hybrid) som bor i Tromsø (Tromsdalen) ^^

Leser meg litt og litt opp på Therians og Otherkins fra tid til annen selv, føler at jeg har en miks av forskjellige dyr, fant nå nylig at av min therianthropi/otherkin "rase", at det er en miks av alt osv osv X3 (Tatt meg 7-8 år -w- )

Velkommen, håper på å treffes! Tenkte kanskje å ordne et nytt furmeet i Tromsø snart nok btw ^^

[ Psst, gratulerer med vel overstått den 27e ^^ Hadde burdag i går selv ^^ ]
« Siste redigering: 06. mai, 2016, 10:05 av TwinDrags »

Jayme

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
  • Gaupa i Norden
    • Vis profil
    • BlackMysticA på DA
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #7 på: 06. mai, 2016, 10:30 »
Vi har flere i miljøet som er therians og otherkins. Noe av dem furries, andre ikke :)

Ja, jeg tror at therians og furries har mye til felles og at men ikke er utelukkende enten furry eller therian. Jeg har for eksempel laget en enkel fursuit også, og har kjempelyst til å lage en - mer seriøs versjon- til. For meg er det også spennende å bli mer kjent med furry miljøet :)
Anyway det virker som om therian diskusjonen på forumet er litt død Oo
Finn meg på DeviantArt - http://blackmystica.deviantart.com/

Jayme

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
  • Gaupa i Norden
    • Vis profil
    • BlackMysticA på DA
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #8 på: 06. mai, 2016, 10:34 »
Velkommen, håper på å treffes! Tenkte kanskje å ordne et nytt furmeet i Tromsø snart nok btw ^^
[ Psst, gratulerer med vel overstått den 27e ^^ Hadde burdag i går selv ^^ ]

Takk for det hehe - og gratulerer med bursdagen din også. Ja, det høres spennende ut - det må vi gjøre! Har i hvert fall sett en annen Tromsø-drage her, så det viser seg å være flere her enn jeg trodde. Kanskje kan vi treffes neste helg eller noe sånt.
Finn meg på DeviantArt - http://blackmystica.deviantart.com/

Jayme

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
  • Gaupa i Norden
    • Vis profil
    • BlackMysticA på DA
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #9 på: 06. mai, 2016, 10:36 »
Så kult at du bor i Tromsø! Jeg holder til ute i Kaldfjorden selv, men er også en del i byen. Vi er ikke så mange her da, en par 7-8 stk kanskje. Alltids kjekt med nye ansikter ^^ Har du Skype eller Telegram? Vil gjerne bli bedre kjent om du har lyst til å slå av en prat

Jeg tenkte å treffes en gang i byen, sammen med noen andre fra forumet. Høres det ut som en idé? Jeg er ofte ganske opptatt så har ikke mye tid til webcam samtaler på skype, men kan alltid chatte litt da :)
Finn meg på DeviantArt - http://blackmystica.deviantart.com/

TwinDrags

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #10 på: 06. mai, 2016, 10:38 »
Jepp, dessverre, har sett der selv, men ikke orket å blåse liv i noen av trådene pga det hadde vært stille så lenge X3

Og joda, er mange tromsø-drager her, og litt andre raser, men ca halvparten i Troms er drager av de jeg kjenner ^w^

For meg er det uansett, men enten neste helg eller 20-22 ordne noe? Men sender deg en liten PM nå~

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #11 på: 07. mai, 2016, 13:49 »
næmmen sjå der ja. enda en furry som bor i tromsø. kor bra. har ei søster som går på afrika studie med peace and conflict på universitete i tromsø. selv så bor jeg 10 minutter unna UNN. (dueveien. nært høyblokka på håpet)

selv så er jeg lærling hos remiks.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #12 på: 07. mai, 2016, 14:51 »
Velkommen velkommen <3

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #13 på: 07. mai, 2016, 18:38 »
Velkommen hit ^^

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #14 på: 08. mai, 2016, 11:13 »
Velkommen skal du være!  ;D

Og det er artig å se noen blåse litt liv i dette med therian-trådene igjen med å introdusere seg på denne måten!

Jeg føler selv at jeg ikke er helt menneskelig, men har enda ikke klart helt å komme til bunns i "hva" eller "hvem" jeg egentlig er, til tross for at jeg etter litt gransking kan gjenkjenne ulike tegn helt fra barnsben av som tilsier at jeg kan være delt i minst to...

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #15 på: 08. mai, 2016, 20:08 »
Velkommen velkommen =) <3

Jayme

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
  • Gaupa i Norden
    • Vis profil
    • BlackMysticA på DA
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #16 på: 08. mai, 2016, 23:20 »
Og det er artig å se noen blåse litt liv i dette med therian-trådene igjen med å introdusere seg på denne måten!

Ja det er spennende å utforske og det tar lang tid å finne ut hvem og hva du virkelig er. Har selv alltid vært sikker om at jeg ikke er menneskelig. Fra bardommen av var det klart at jeg var et annet dyr. Nå vet 100% sikker at jeg et kattedyr, men om det kun er gaupe vet jeg ikke enda. Anyway er veldig nysgjerrig å høre mer om deg og hva du har funnet ut så langt. Og forhåpentligvis kan vi få opp therian-diskusjonene igjen. Seriøs theriantropi synes å være et ganske sjeldent fenomen (og det er ikke alltid lett å leve med det heller) og det er fint å kunne snakke om det med noe i nærmiljøet (relativt da hehe).
Finn meg på DeviantArt - http://blackmystica.deviantart.com/

Sankyu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Gaupa i Norden
« Svar #17 på: 09. mai, 2016, 23:48 »
Velkommen skal du være :)