Skrevet av Emne: Er det noe du ikke kan fordra?  (Lest 51436 ganger)

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #125 på: 17. jun, 2016, 11:11 »
Det at kjørelæreren på kjøreskolen min ikke møter på timene mine. og krever alikavel betaling på 1250 kroner. FATT NO DET
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #126 på: 17. jun, 2016, 13:38 »
Det at kjørelæreren på kjøreskolen min ikke møter på timene mine. og krever alikavel betaling på 1250 kroner. FATT NO DET

Wat? Det der er jo ikke greit da. Om det ikke var en misforståelse om nårtid timen var fra din side, så skal du ikke måtte betale

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #127 på: 17. jun, 2016, 18:03 »
The Wilhelm Scream...  >:(

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #128 på: 19. jun, 2016, 08:50 »

Woofi

  • Gjest
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #129 på: 20. jun, 2016, 00:59 »
Hyperakusis.

Og tinitus.

Spesielt tinitus blandet med hyperakusis.
>:(

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #130 på: 21. jun, 2016, 15:00 »
En ting jeg misliker er at vi ikke kan få våpen til å forsvare oss mot løshunder. Siden jeg elsker å gå tur. Men en forbarska hund er det værste jeg vet uten bånd, til og med når jeg har gått fjellturer på vei ned så kom det en hund bak meg å bjeffet før en eier ropte den tilbake "Er temmelig ubehagelig".

Er ok om de er små eller noe, eller i normal størrelse som litt større enn en katt. Men større enn det hater jeg fordi man er mer forsvarløse mot de uten noe å beskytte seg med føler jeg. For å si det slikt når jeg ser en slik hund bli sparket av et mølldyr så sier jeg, godt gjort!. hunder i slike størrelse er det værste jeg vet. "Bjeff bjeff, angrip." tankeløse aggressive beist mer eller mindre. Noen er ok men for det meste værstinger.
Horse kicking dog

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #131 på: 21. jun, 2016, 15:30 »
En ting jeg misliker er at vi ikke kan få våpen til å forsvare oss mot løshunder. Siden jeg elsker å gå tur. Men en forbarska hund er det værste jeg vet uten bånd, til og med når jeg har gått fjellturer på vei ned så kom det en hund bak meg å bjeffet før en eier ropte den tilbake "Er temmelig ubehagelig".

Er ok om de er små eller noe, eller i normal størrelse som litt større enn en katt. Men større enn det hater jeg fordi man er mer forsvarløse mot de uten noe å beskytte seg med føler jeg. For å si det slikt når jeg ser en slik hund bli sparket av et mølldyr så sier jeg, godt gjort!. hunder i slike størrelse er det værste jeg vet. "Bjeff bjeff, angrip." tankeløse aggressive beist mer eller mindre. Noen er ok men for det meste værstinger.
Horse kicking dog

Tror nok det er like greit at du ikke får ta med deg våpen opp i fjellet xD Greit nok, det er båndtvang, men du skal absolutt ikke ta loven i egne hender. Så klart hadde eierne fått en god lærepenge, men tror ikke det er verdt å skyte en hund fordi eierne er idioter.

Ingen her i byen bryr seg om båndtvang. Kjenner noen som har hund som aldri bruker bånd, siden den tydeligvis er så godt trent. Det er strengt i mot loven, og damen og mannen som går tur med hunden kan havne i fengsel for det. Samene i byen har en god del lapphunder som går rundt alene, uten eierne sine og uten bånd. De går løs som katter.

Men så skal det sies at en god del mennesker her skulle ikke hatt hund at all. Det er en mann som har en hund med en veldig vakker manke, og den virker veldig stor for pelsen sin. Den er kjempefin. Når han går tur med den, kveler han den etter halsbåndet, fordi hunden tydeligvis ikke hører etter når eieren sier noe til den. Den "steiler" ved siden av eieren sin fra punkt A til punkt B, mens den klynker og bærer seg. Sånn skal det ikke være. If anything, så blir hunden å gå mer i mot vedkommende, eller høre etter i redsel.

Da vi hadde hund, så var det ikke båndtvang i turløyper osv, så vi tok med hunden vår Aikka uten bånd på skogstur, med mindre det var flere unger med, in case hunden ble litt for "hoppende glad" som de sier, haha. Hun reiv meg ned flere ganger fordi hun var så glad for å være løs i skogen, men jeg brukte bare å le da jeg var så liten.

Nå skal det sies og at de aller fleste tamme hunder som er eid av en familie, BLIR IKKE Å ANGRIPE DEG. Om de går løst og de kommer opp til deg, så er det for det aller meste for å hilse. Om noens familiehund er så aggressiv, så tror jeg ikke de ville fått lov å ha den lenge. For eksempel, om du går langt forran meg i en turløype, og jeg hadde hatt Aikka med meg, og hun hadde løpt opp til deg, så hadde hun ikke angrepet, if anything så hadde hun ignorert deg, eller kommet for å hilse. Hadde du skutt hun da, så hadde jeg anmeldt deg. Hadde jeg hatt hund i dag though så hadde jeg nok hatt på båndet, men i fjellet hadde jeg nok latt båndet være litt løst, i og med at vi ikke går ved siden av en vei hvor biler kjører.



Men for å være ærlig, på sommerne har reinsdyrene blitt forflytta til øya vår her. Da går DE LØST. I gatene og i parkene og i lekeplassene her. Når det er parringstid for dem, så er hannreinen fuckings bananas. Og de kan godt angripe.

DE skulle man heller hatt våpen for. Problemet da er hvis du skyter en rein, så må du betale 10k kroner til samene som eier den xD
« Siste redigering: 21. jun, 2016, 15:33 av Six »

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #132 på: 21. jun, 2016, 15:41 »
En ting jeg misliker er at vi ikke kan få våpen til å forsvare oss mot løshunder. Siden jeg elsker å gå tur. Men en forbarska hund er det værste jeg vet uten bånd, til og med når jeg har gått fjellturer på vei ned så kom det en hund bak meg å bjeffet før en eier ropte den tilbake "Er temmelig ubehagelig".

Er ok om de er små eller noe, eller i normal størrelse som litt større enn en katt. Men større enn det hater jeg fordi man er mer forsvarløse mot de uten noe å beskytte seg med føler jeg. For å si det slikt når jeg ser en slik hund bli sparket av et mølldyr så sier jeg, godt gjort!. hunder i slike størrelse er det værste jeg vet. "Bjeff bjeff, angrip." tankeløse aggressive beist mer eller mindre. Noen er ok men for det meste værstinger.
Horse kicking dog

Er delvis enig i deg på det her. Synes ikke at man skal kunne skyte løshunder er rett reaksjon, men jeg synes det burde være mye strengere regler for båndtvang. Nå har ikke jeg noe imot store hunder, og har aldri opplevd noen som er uprovosert aggresive. Opplevde en dag jeg gikk tur i skogsområdet på øya, at det kom en middels hund løpende langs en sti. Var ikke så lett å vite om den hadde stukket av fordi vi ikke kunne se noen eier. Til slutt kom det et menneske ned samme veien, men da hadde hunden allerede sprunget langt videre.
Selv om du vet at hunden din er verdens snilleste, vet ikke fremmede som møter den i full fart det. Du har heller ingen kontroll på hvilke mennesker det er som tilnærmer seg hunden. Tror ikke folk tenker over hvor lett det kan være å stjele en hund om man bare har gjort litt forarbeid. De aller fleste hunder er veldig tillitsfulle mot alle som gir dem snacks.

Also som Six sier. Rein.. f******* rein. Er rein her også, og de går fritt på store deler av øya. Var en sak for ei uke siden hvor to hunder som stakk av angrep rein. Reineieren skjøt begge hundene, men det kunne sikkert vært unngått om ikke reinen gikk nært bebyggelse. 

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #133 på: 21. jun, 2016, 17:02 »
Sitat
Nå skal det sies og at de aller fleste tamme hunder som er eid av en familie, BLIR IKKE Å ANGRIPE DEG. Om de går løst og de kommer opp til deg, så er det for det aller meste for å hilse. Om noens familiehund er så aggressiv, så tror jeg ikke de ville fått lov å ha den lenge. For eksempel, om du går langt forran meg i en turløype, og jeg hadde hatt Aikka med meg, og hun hadde løpt opp til deg, så hadde hun ikke angrepet, if anything så hadde hun ignorert deg, eller kommet for å hilse. Hadde du skutt hun da, så hadde jeg anmeldt deg. Hadde jeg hatt hund i dag though så hadde jeg nok hatt på båndet, men i fjellet hadde jeg nok latt båndet være litt løst, i og med at vi ikke går ved siden av en vei hvor biler kjører.

Tror på den. Men hunder i noen tilfeller kan være uforutsigbare med mindre man er godt kjent med hundespråket.
Når det kommer til fjellet så er jeg for bånd på store hunder iallfall, har sett noen som har det men ikke alle som gjør meg en smule ukomfortabel siden jeg er veldig glad i fjellturer osv.

Og joa noen hunder er jo koselige som den gjeter hunden som virker ganske hyggelig, etter det jeg kan gjette ganske lydige og flinke hunder tror jeg men også koselige ^^
http://i.amz.mshcdn.com/LlxCPpY2-RhhbWSzZ-R6so-KrpM=/fit-in/1200x9600/http%3A%2F%2Fi.giphy.com%2FxTcnTjDRKvEx3QkTja.gif
(Btw, det den hunden som blir klemt synes jeg er skummel. Selv om gjeter hunder er teknisk sett store så liker jeg dem, fordi de virker lydige og greie, tror det har litt med hunderasen i noen tilfeller men oftest har jeg smålig angst for store hunder)

Men hadde det vært noe slikt så har det ikke direkte vært så ille :P
http://www.tiptopglobe.com/big-photo/petit-brabancon-dog-standard-1.jpg
http://www.thedogtrainingclub.com/images/maltese-portrait.jpg

Hadde det vært slikt har jeg ikke brydd meg så mye, de kan gneldre men det er vel mest trusselen og som oftest kommer vel eierne som oftest så jeg har ikke hatt direkte frykt ifra slikt iforhold til de mer større som er mer bedre på jafs.

Men de trenger ikke å være så små. De kan være litt større enn en katt, Men større enn det er tja :P. Om jeg har fått noe slikt bak meg på den størrelsen så nja så har jeg blitt litt mer nervøs.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/09/05/article-2412464-1BA1E6BB000005DC-510_634x439.jpg
http://ghk.h-cdn.co/assets/cm/15/11/55003ff78e640-ghk-dogs-alaskan-malamute-xl.jpg

Vet at sikkert noen vil hilse men store hunder er liksom ikke noe jeg 100% stoler på utifra instinkt bare.
« Siste redigering: 21. jun, 2016, 17:05 av Avark »

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #134 på: 25. jun, 2016, 18:53 »
Jeg misliker Warner Bros litt om dagene for å være ærlig. Er mest en reaksjon av at jeg nylig bestilte "The Sopranos" TV serien på DVD på platekompaniet.no. Også står det nederst "
Leverandør: Warner Bros???

Bare føler at det blir smålig upassendes. fordi serien er ganske classy på en måte. Det blir som om man bestile Titanic filmen, også står det "Leverandør: Disney"

Det eneste jeg håper på er at det kun er det de er. Leverandører og forhåpentligvis ikke skriver "DELIVERED BY WARNER BROS" på selve serien. Er liksom det jeg misliker med store selskaper som skal ha monopol på slikt innenfor markedet.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #135 på: 25. jun, 2016, 23:33 »
Det å få negative kommentarer på tegninger som jeg lager. Nei. Justin Bieber tegner ikke bedre enn meg.

Som vi Gjør i nord med slike kommentarer. Vi hiver kommentarene til måsen. hahahaha. problem solved.

fatt no det
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Snowtail

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 71
  • Heisann alle sammen
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #136 på: 08. aug, 2016, 11:36 »
Folk som legger meg til på skype også bare er interesert i å prate om seg selv, og hver gang man forteller om noe som skjedde så får man bare "mhm" tilbake..

Og folk *host* Bmw folk *host* Som ikke bruker blinklys!
Og når foreldre åpner posten din.. Derfor jeg ikke kan kjøpe noe og få det sendt hjem..

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #137 på: 08. aug, 2016, 12:53 »
Og når foreldre åpner posten din.. Derfor jeg ikke kan kjøpe noe og få det sendt hjem..

En veldig stor fyfy i min bok, og norsk lov vil støtte deg
"Straffeloven § 145.Den som uberettiget bryter brev eller annet lukket skrift eller på liknende måte skaffer seg adgang til innholdet, eller baner seg adgang til en annens låste gjemmer, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder eller begge deler."

Og siden jeg forventer "Men du bor hos oss og vi er foreldra dine" argumentet:
Loven gir ingen unntak for foreldre. Hilsen barneombudet (http://barneombudet.no/sporsmalsarkiv/rettigheter-13/)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #138 på: 08. aug, 2016, 17:16 »
Og når foreldre åpner posten din.. Derfor jeg ikke kan kjøpe noe og få det sendt hjem..

Skulle sett meg og mamma da jeg kom hjem fra psykolog da jeg var 14. Hun fikk lese hele epikrisen uten lov fra meg fordi jeg var under 18. Da ble det huskestue as.

ANYWAY xP

Jeg hater når jeg får mange dårlige nyheter, og mange ting jeg må få gjort som er super viktige, når jeg stresser og slikt. Det er forferdelig. Det er enda værre at jeg sliter med å kontrolere sinne og sånn når jeg sitter midt i en sånn situasjon. Det går ut over alle som vil kødde med meg via å kile meg eller lage dårlige vitser osv. Jeg hater å føle meg så ute av kontrol når det kommer til følelser. Oh well.

Så fort alt med leilighet og penger er fikset, så slipper jeg å ha det sånn mer :3 whee.

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #139 på: 08. aug, 2016, 17:21 »
Når jeg skal gjøre noe, også sier noen at jeg skal gjøre den tingen, som gjør at jeg ikke vil gjøre den tingen lengre >:v

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #140 på: 08. aug, 2016, 19:05 »
Folk som legger meg til på skype også bare er interesert i å prate om seg selv, og hver gang man forteller om noe som skjedde så får man bare "mhm" tilbake..

Amen!
FurAffinity          DeviantArt


Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #141 på: 09. aug, 2016, 02:41 »
Folk som legger meg til på skype også bare er interesert i å prate om seg selv, og hver gang man forteller om noe som skjedde så får man bare "mhm" tilbake..

Amen!

Kjenner bare folk som det irl jeg. Som regel når folk er sånn over skype så lar så blir de sletta eller aldri snakka til XD lol

Farad

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 46
  • Blep
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #142 på: 10. okt, 2016, 01:19 »
Generelt er det mange jeg ikke kan fordra. Noen kategorier av folk, samt mange enkeltpersoner av ulike grunner. Det er nok slik med de fleste. :3

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #143 på: 10. okt, 2016, 10:36 »
liker ikke å hvere tet i nesen
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den