Skrevet av Emne: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?  (Lest 5265 ganger)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« på: 23. mai, 2016, 17:26 »
Jeg synes det er ganske naturlig og bra. Synes det er trist at kvinner i dag går enten i tights og kort hår. Langt hår er liksom en flott del av naturen føler jeg. Vet at disse er fiksjonelt(Nederst) men det ser pent ut synes jeg. Jeg vet folk blir lei av trådene mine, men jeg bare elsker å diskutere med slike meninger ^^

Altså nå dømmer jeg ikke kvinners valg av hva de vil ha eller kle seg i. På samme måte så dømmer jeg heller ikke menn om de liker å gå det de gjør. Men føler samfunnet har gått i en slags.. hva skal man si transformering der langt hår ikke er forgudet lenger eller at kvinner ikke før, ikke for å høres frekk ut men går i tights som er mer passendes for menn i middelalderen med skjortel og belte rundt livet. Tror likhet var når menn og kvinner gikk i jeans før som de såg grei ut i, og sånn snekkerbukse. Jeg føler samfunnet går mer bort ifra det idealet som jeg liker, jeg er ikke anti goth, punk eller noe utfordrendes. Dette kan kanskje være skyld i mennene som kanskje har gått i en annen utvikling og mangel på disiplin er kanskje også grunnen.

For å si det slik, det jeg mener er at jeg savner velstelt og et glad smil. Brunt langt hår iforhold til facebook telefonene. Folk vil vel tro det er en maske folk går med og ikke deres egne sanne følelser. Og det er ikke slikt jeg ønsker, jeg ønsker at folk skal være glade for å være slikt mer eller mindre. Men som sagt, det er bra at folk velger selv.

Vet dette er fiksjonelle karakterer. Men jeg bare synes de ser kule ut og velkledd  [w-happy]
http://static.giantbomb.com/uploads/square_small/0/8871/1307137-image009.jpg
http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/c0ce22f6446264425b9e0947f3e2af63/http://i175.photobucket.com/albums/w137/Shnoogums5060/Iris.jpg

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #1 på: 23. mai, 2016, 18:24 »
Det er noe som kalles mote. Den forandrer seg med tiden enten man liker det eller ikke. Mange synes det er mer praktisk og lettere med kort hår, og helt ærlig er jeg enig. Jeg synes ikke det er en dårlig ting at idealer forandrer seg. Vi lever i en verden hvor man har fantastisk stor frihet til å se ut slik man vil. Er det så galt om kvinner vil ha kort hår og menn ha langt? Jeg ser ikke at det skal plage deg hva andre velger å gjøre med utseende sitt.
Jeg liker jo en del tidligere mote også, spesielt viktoriansk og edvardiansk stil, men av praktiske grunner synes jeg der er greit at ting har forandret seg. Tights egner seg mye bedre til trening enn kjole, hatt og korsett.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #2 på: 23. mai, 2016, 18:43 »
Jeg liker jo en del tidligere mote også, spesielt viktoriansk og edvardiansk stil

Jeg synes brunt langt hår sånn i middelalderen som såg litt eventyraktige ut var kult. Mest kjent blant annet Jim Hawkins, sånn langt hår med hestehale, som hadde forbindelse med opplysningstiden og eventyr og som eksisterer i noen spill sjangere også, jeg bare synes det virker litt frigjørendes og kjekt på en måte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ponytail#As_a_man.27s_hairstyle
https://www.youtube.com/watch?v=_46V1hB07H4

Edit: (Jeg mener Jim Hawkins ifra boken, ikke den reviderte Disney filmen kalt "Sjørøverplaneten", selv om det er en bra film i seg selv. Eller han blir egentlig aldri beskrevet utsende messig siden jeg har lest boken og prøvd å finne informasjon, men i filmer og fiksjon er han som generelt portrert enten blond eller en ung fyr med hestehale)
« Siste redigering: 23. mai, 2016, 19:00 av Avark »

TazDingo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 59
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #3 på: 23. mai, 2016, 18:45 »
Samfunnet har jo forandret seg en del, veldig drastisk forandring over kort tid og. Før forventet folk at kvinner hadde langt og menn hadde kort hår. Heldigvis er samfunnet blitt mye mer liberalt og tolerant, så folk kan velge selv hvordan de styler og kler seg, uten å bli pekt ut på gaten av tilfeldige folk pga utseende. Eg hadde langt hår i 3 år, og etter å ha flettet det nesten hver dag ble eg lei og klippet det kort. Det kan være så enkelt som at det er lettere å deale med, men regardless så har folk mer frihet til å velge selv no enn før. Derfor er det flere jenter med kort hår enn før. Det er ingen retningslinjer for hvordan du SKAL se ut lengre.

Men for å svare på spørsmålet tråden stiller: Hvis menn og kvinner hadde langt hår igjen, har eg mindre sjanse for å overleve zombie-apocolypsen. Langt hår=Letter for zombier å gripe fatt i deg. Så det blir flere zombier som potensielt kan ete meg  [w-cry]
Grrrr... Grrr? o.o

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #4 på: 23. mai, 2016, 18:51 »

Men for å svare på spørsmålet tråden stiller: Hvis menn og kvinner hadde langt hår igjen, har eg mindre sjanse for å overleve zombie-apocolypsen. Langt hår=Letter for zombier å gripe fatt i deg. Så det blir flere zombier som potensielt kan ete meg  [w-cry]

^This. All the reason you need for short hair xD

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #5 på: 23. mai, 2016, 19:02 »

Men for å svare på spørsmålet tråden stiller: Hvis menn og kvinner hadde langt hår igjen, har eg mindre sjanse for å overleve zombie-apocolypsen. Langt hår=Letter for zombier å gripe fatt i deg. Så det blir flere zombier som potensielt kan ete meg  [w-cry]

^This. All the reason you need for short hair xD

Nja, klær og jakker har likens effekt. Bare ha et sverd og kutt det av deg om de får et tak i deg :P. Men ser litt av vitsen XD. Altså når man først ser en Zombie så er det liksom godt greit å skaffe seg en kniv eller gevær uansett :D. Håret gir deg spirituell styrke og du blir uovervinnelig. Skjegg gjør deg utmattet på brygg (Ok sorry, jeg bare måtte putte inn den vitsen. Bare glem at jeg sa det sånn at det ikke går off topic XD)

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #6 på: 23. mai, 2016, 19:31 »
Folk må få ha det håret dem vil ha. Man kan jo ha sine idealer, eller smak, jeg også har det. Men om man blir sammen med noen er det ikke bare håret man skal leve med.
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #7 på: 23. mai, 2016, 20:00 »
Nesten alle mine kvinnelige venner har langt hår, enten til skuldrene eller lengre. Og deres venner har også langt hår. De aller fleste vil ikke klippe håret fordi de vil ikke se for guttete ut, de tror ikke de blir å se attraktive ut med kort hår, de tror de ikke kommer til å få seg kjæreste med kort hår, og de vil ha langt hår for å kunne flette det, sette det opp pent eller bare ha hestehale etc.

Noen har kort hår though. De vil ha kort hår for å virke mer guttete, kanskje for å få frem personligheten sin mer, fordi de syns det er lettere å stelle med, de vil ikke ha håret i ansiktet når de spiller, tegner, gjør en type sport eller andre ting etc.

Jeg skal gro håret mitt langt. Jeg er litt lei av å ha kort hår/spesiell hår stil, så jeg vil gå mer "normalt" og kanskje mer feminint, fordi jeg har lyst. Jeg blir nok å farge det en eller annen crazyfarge, som grønn eller kanskje rosa, fordi jeg syns det er pene farger, også vil jeg ikke se HELT normal ut da ;D (selv om farga hår er ganske normalt nå om dagen da.. heh)


Når det gjelder mine mannlige venner, så har de egentlig ganske like grunnlag for å ikke ha langt hår som jentene. De vil se attraktive ut, de syns det er praktisk, etc

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #8 på: 24. mai, 2016, 12:38 »
Har langt hår fordi jeg har lyst og fordi mange innenfor transport bransjen har langt hår. Gjerne da på skulder legnde andre ned på ryggen. Jeg har selv langt hår som er nesten på skulderlegnde.

Også. Dersom du klager på dette så er du helt lik min bestemor.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #9 på: 24. mai, 2016, 15:27 »
Jeg hadde langt hår ned til midjen i flere år. Jeg angret ikke på at jeg klipte det til så vidt skulderlengde, fordi å vaske det ble myyyyye lettere, jeg kunne børste det selv om det var vått, jeg kunne bruke produkter for å style håret mye mer og jeg slapp at folk insisterte på å prøve å flette det og lage frisyrer hele tiden. Pluss at jeg var lei av å ha gardiner hengende ned på siden av ansiktet etter så mange år

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #10 på: 24. mai, 2016, 16:51 »
Hva om du for en gangs skyld lot være å lage slike innlegg som dette?

Det er lov å ha egne meninger, men noen ganger er det best å holde dem for seg selv.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #11 på: 24. mai, 2016, 22:59 »
Hva om du for en gangs skyld lot være å lage slike innlegg som dette?

Det er lov å ha egne meninger, men noen ganger er det best å holde dem for seg selv.
Beklager. Jeg er enig. Er viktig å kommunisere med folk heller enn at en har alle svar og fakta. Så det beklager jeg.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hva om menn og kvinner hadde langt hår igjen?
« Svar #12 på: 25. mai, 2016, 12:08 »
Folk må få lov til å kle seg og ha håret som de selv har lyst til å ha. Syntes det er poengløst å lage emner som handler om andre menneskers utseende. Det er overfladisk og en har ikke noe med hvilken stil andre enn en selv har. Jeg har kort hår selv og vil klippe det enda kortere neste gang. Jeg syntes jeg kler der bedre enn langt hår også er det praktisk.