Skrevet av Emne: Finner ikke bra falsk pels  (Lest 5114 ganger)

Buki

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Finner ikke bra falsk pels
« på: 25. jul, 2016, 02:25 »
Hei, eg holde på å lage eit Fursuit hode av fursona'n min. Problemet er at eg ikke finner ein nettside som selger bra og litt billigere falsk pels. Eg håpte at noen kunne sende noen linka, trenger lang hvit pels :) Håper at det er noen bra websider eller noen butikker i nærheten av enten Ålesund eller Trondheim.
Takk på forhand ~Buki

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #1 på: 25. jul, 2016, 07:36 »
Har ikke noen linker da jeg vil sterkt advare mot billig fuskepels.
Prisen på fuskepelse er nesten utelukket knyttet til hvor tett de har plassert hårene.
Jo billigere fuskepelsen er, jo lettere blir det å se gjennom den. Spesielt på lys pels.

Litt ekstra viktig hvis du ønsker å ha et hode som skal holde en stund :)

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #2 på: 25. jul, 2016, 11:45 »
De eneste nettsidene jeg har funnet etter et kjapt søk som selger fuskepels er Stoff&Stil samt Rainbow Tekstil, men må nesten bare google tenker jeg. :)

Buki

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #3 på: 25. jul, 2016, 12:56 »
Takker for svar begge to  :)

Buki

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #4 på: 25. jul, 2016, 19:15 »
Når eg tenkte på billigere meinte eg shipping osv x3 glømte å si det

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #5 på: 26. jul, 2016, 10:11 »
Når eg tenkte på billigere meinte eg shipping osv x3 glømte å si det

Ahh, da ville jeg fulgt Daemonatrixxx sine tips, og se om de har pelsen du ser etter :)

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #6 på: 26. jul, 2016, 14:26 »
Jeg har fått stoffprøver fra begge stedene jeg foreslo for å selv sjekke pelsene, noe som kan være med på å gi deg en pekepinn på hvordan kvaliteten er.

Bitene var vel kanskje 10X10 cm eller noe, og det eneste jeg gjorde var å sende de en frankert returkonvolutt med navn og adresse samt en liste over hvilke stoff jeg ønsket prøver på. Mener de hadde en grense på 5 prøver...

http://www.rainbowtekstil.no/
https://www.stoffogstil.no/


Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #7 på: 27. jul, 2016, 20:09 »
Stoff og stil er veldig gode på vanlige tekstiler, men tror ikke de er veldig bra på fuskepels. Den pelsen jeg brukte på ulven min var ganske tynn og "tørr" og ble fort bustete. Fungerer sikkert fint til et førstegangs prosjekt, men det roper ikke kvalitet akkurat. Vet ikke sikkert om det kom fra S&S, men siden alt anna tekstil ble bestilt derfra er det nok mye sannsynlig. Lureste ville som sagt være å bestille prøvelapper først. Det er en liten utgift, sammenlignet med å få pelsen du vil ha
« Siste redigering: 27. jul, 2016, 20:11 av Dragon_Pancake »

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #8 på: 28. jul, 2016, 19:01 »
https://www.fabric.com/

Fabric har pels av veldig god kvalitet, er der pelsen til min fursuit er fra, veldig myk og grei å børste. rask levering og har ikke hatt noen problemer med nettsiden dems.

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #9 på: 28. jul, 2016, 22:40 »
Ohhhh... DER var det mange fine farger! *sikler*

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #10 på: 29. jul, 2016, 10:23 »
De to store på pels er vel fabric.com og fursuitsupplies.com
Der får du i allefall god pels, spesielt fursuitsupplies siden de retter seg mot furries og deres behov xP Eneste er jo at de koster litt, og du betaler gjerne like mye i frakt som selve pelsen.
Hva som finnes ellers i Europa vet jeg ikke sikkert. Er en som heter fauxfur.com tror de holder til i Nederland. Den dyre pelsen deres er veldig fin, men de litt billigere virker som dårligere kvalitet i forhold til andre steder.
Norske sider er jo eks stoff&stil og rainbowtekstil, men litt avhengig av hva slags utrykk du vil ha på suiten, ville jeg heller valgt fra USA.
Du kan jo også se om du finner noe pels i lokale stoffbutikker. Da kan du se og kjenne kvaliteten før du kjøper + at du slipper frakt

Buki

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Finner ikke bra falsk pels
« Svar #11 på: 30. jul, 2016, 08:24 »
Takker  :D Eg og OrbzFirefly spleisa for 1 1/2 fra fabric. Skjønner ikke heilt hvordan man skal hente den elns. Veldig forvirrende.