Skrevet av Emne: Lyst til å være med på masterprosjekt? :)  (Lest 3341 ganger)

Hanna A. Holm

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
  • Nysgjerrig antropologstudent og dyreelsker
    • Vis profil
Lyst til å være med på masterprosjekt? :)
« på: 28. sep, 2016, 17:04 »
Hei!


Mitt navn er Hanna Aks Holm. Jeg er 24 år gammel og masterstudent i Sosialantropologi ved NTNU (Norges Teknisk-naturvitenskapelige Universitet).
Jeg skal nå begynne på mitt masterprosjekt og ønsker at masteroppgaven min skal sentrere seg rundt furries, da jeg syntes dette temaet er svært interessant.

Jeg kan kort nevne at Sosialantropologi omfatter studiet av sosiale prosesser, sosial organisasjon og samhandling. Kort og godt studiet av sosial interaksjon mellom individer.

Jeg har da pekt meg ut noen temaer som jeg kunne tenke meg å fokusere på:
Jeg ser for meg at det ville vært spennende å se på klassifikasjonsproblemer som eksisterer rundt furs, samt ‘furryidentitet’. Jeg har en antagelse om de etablerte klassene i samfunnet (som for eksempel klassen «innvandrer») er mer og mer utdatert og hemmende, og at vi i dag har flere og flere individer som ikke klarer å finne tilhørighet i de allerede etablerte klassene i samfunnet. Dette kan føre til feilaktige fordommer.

Mitt mål med denne masteroppgaven er å få frem DERES side av saken. Jeg ønsker å synliggjøre mangfoldet, og at dere skal få mulighet til å få uttrykt deres tanker og meninger rundt temaet  :)

Så er det da slik at vi antropologer er svært glad i deltagende observasjon, det vil si at forskeren deltar i de sosiale prosessene han eller hun studerer. Så basically vil jeg være med på alt det artige dere gjør! (men samtidig samle inn informasjon)
Det jeg ønsker er å kunne komme i kontakt med en eller flere furrygrupper, gjerne i Trondheimsområdet (men er også åpen for andre steder i landet!) og være med på sosiale sammenkomster, gatherings, cons og liknende (alt sosialt med andre ord). Jeg vil prate med dere, bli kjent med dere, utføre intervjuer samt også bare være tilstede. Alt vil være anonymt (om ønskelig) og vil foregå på deres premisser. Jeg tilpasser meg etter dere :)

Selve prosjektet vil begynne etter jul og vil vare i ca. 6 mnd. (Jan. – Juli). Etter dette vil jeg bruke ett år på å skrive masteroppgaven, som skal være ferdig våren 2018.

Håper dette virker interessant!

Hvis du har spørsmål er det bare å ta kontakt!


Mvh

Hanna A. Holm~ [ureshii]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Lyst til å være med på masterprosjekt? :)
« Svar #1 på: 28. sep, 2016, 23:29 »
Hei der og velkommen til forumet.

Vi har en del Trondheimfurs, så forhåpentligvis vil de kontakte deg etterhvert.
Ellers så er fandommen ganske dypt rotet i nettsamfunnet. Mye av den sosiale kontakten våres går over nettet.

Du har sikkert allerede satt deg inn i en del av aspektene, men "just in case" vil jeg også foreslå disse 2 kildene:
http://www.dagbladet.no/2010/03/19/kultur/dyr/norge/nettmote/fredag/10924441/
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/frelst-av-pels-1.11398926

Begge intervjuer av diverse folk fra dette forumet.

Sosialle sammenkomster skjer hele tiden, så etter hvert som du kommer i kontakt med folk vil du garantert bli dratt med.
Her i Oslo har vi resturantbesøk og filmkveld som ganske faste events, men også "furwalks" en sjelden gang i blant.
For con vil jeg sterkt anbefale at du tar en titt på http://furwaycon.com/
Dette er et norsk minicon som ble holdt i sommer rett utenfor Oslo. Forventer en ny runde sommeren 2017.
Denne drives av folk i det lokale miljøet, og er veldig sosialt.

Ellers er også Eurofurence (Berlin) og Nordicfuzzcon (Stockholm) ganske populære valg.
Førstnevnte åpner for høsten 2017 registering i januar 2017.
Sistnevnte åpnet for 2 ukers siden, men er for øyeblikket ganske utsolgt for plasser. 
Dog hvis du har noen lokale bekjente i Stockholm, så ville jeg sterkt anbefalt et besøk.

Er selv aktivt her, og på twitter/telegram (@daxcyro) hvis du ønsker en prat.

Vennlig hilsen
Kjetil Engen

Hanna A. Holm

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
  • Nysgjerrig antropologstudent og dyreelsker
    • Vis profil
Sv: Lyst til å være med på masterprosjekt? :)
« Svar #2 på: 16. nov, 2016, 16:45 »
Hei! Takk for svar! Og beklager for seint svar tilbake.

Jeg skal så absolutt sjekke ut Nordicfuzzcon, det ser ut som et veldig artig/bra con :)

Jeg setter også stor pris på all info du har gitt meg, sånn som for eks. det med "furwalks" og furwaycon. Dette er informasjon som kommer godt med videre :)

Jeg ønsker så absolutt å slå av en prat med deg i fremtiden hvis det passer deg :)

Hilsen Hanna


Fendrax

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 136
  • Kunne jeg levd uten lakris? svaret er nei! ;)
    • Vis profil
    • furaffinity
Sv: Lyst til å være med på masterprosjekt? :)
« Svar #3 på: 16. nov, 2016, 19:25 »
Hey igjen hanna. ser du fant fram te forumet, velkommen og vi kan sikkert ta en prat på ny året.
Livet er hva man gjør den te, ikke la noen ødlegge morroa!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Lyst til å være med på masterprosjekt? :)
« Svar #4 på: 17. nov, 2016, 00:23 »
Jeg hører forsåvidt til i Hamar, så du skal bare pirke borti meg hvis du vil prate med meg og kjæresten også! Vi har forsåvidt mulighet til å stikke innom Oslo kanskje på nyåret også, om det er flere folk der å snakke med samtidig.

Hanna A. Holm

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
  • Nysgjerrig antropologstudent og dyreelsker
    • Vis profil
Sv: Lyst til å være med på masterprosjekt? :)
« Svar #5 på: 05. jan, 2017, 23:29 »
Hadde vært supert om jeg kunne fått til en prat med deg/dere :D skal begynne å planlegge hvor i Norge jeg skal dra osv. nå snart så da kan jeg kanskje si ifra nærmere etterhvert?  [blush]