Skrevet av Emne: Vegetarianer  (Lest 7988 ganger)

Hanna A. Holm

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
  • Nysgjerrig antropologstudent og dyreelsker
    • Vis profil
Vegetarianer
« på: 14. des, 2016, 13:56 »
Hei! Vet ikke helt om det her er riktig sted å spørre, men er det mange vegetariere/veganere her i miljøet?

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #1 på: 14. des, 2016, 16:31 »
Er ikke vegetarianer, men ønsker å prøve bli det etterhvert [eek] Er utrolig kresen på mat, så må aller først lære meg å spise frukt og grønt, tar et lite steg om gangen  [ureshii]

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #2 på: 14. des, 2016, 17:07 »
Jeg er ikke veganer/vegetarianer.

Er ikke det at jeg ikke bryr meg om dyr og sånn, fordi dyr er kule. Men klarer liksom ikke helt å bry meg hva jeg tar inn i kroppen så sant det er bra for meg. Så en god mikstur av kjøtt, grønt, frukt osv er bare godt.

Tror kanskje ikke dette er helt riktig plass for dette emnet though? Men i et aspekt så kan det jo være det... idk :'D

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Vegetarianer
« Svar #3 på: 14. des, 2016, 22:52 »
Er noen vegetarianere og veganere i fandommen ja ^^ Er vel "flexitarianer" selv, hvor jeg spiser alternativer til kjøtt osv når muligheten er der. Lager også mye vegansk mat med kjæresten, og er veldig mye godt man kan lage :D

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Vegetarianer
« Svar #4 på: 15. des, 2016, 13:51 »
Har lenge vurdert å bli vegetarianer, og tror fint jeg kunne klart det også fordi jeg er veldig glad i grønnsaker, linser og bønner og sånt. Men baaaaaconnnnn da >.< Er også veldig glad i kjøtt og sånt også ^^'

For meg ville det vært for min egen helse sin del, og for miljøet sin del da. Det er ikke nok ressurser i verden til å opprettholde det kjøttkonsumet man har i dag. Ikke liker jeg masseproduserte dyr heller

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #5 på: 15. des, 2016, 18:05 »
Har lenge vurdert å bli vegetarianer, og tror fint jeg kunne klart det også fordi jeg er veldig glad i grønnsaker, linser og bønner og sånt. Men baaaaaconnnnn da >.< Er også veldig glad i kjøtt og sånt også ^^'

For meg ville det vært for min egen helse sin del, og for miljøet sin del da. Det er ikke nok ressurser i verden til å opprettholde det kjøttkonsumet man har i dag. Ikke liker jeg masseproduserte dyr heller

Du har jo vegan bacon da, eller?



har kanskje ikke det i norge, idk. Så ikke like godt ut som nammenamm bacon.




edit:
Er vist mange typer bacon som ikke kommer fra noe levende:


mulig noe du kan lage selv, men vet ikke hvordan det fungerer ^^

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Vegetarianer
« Svar #6 på: 16. des, 2016, 07:38 »
Selv er ikke jeg vegeterianer, men maken min er, så prøver å bli flink til å lage vegeterianske retter! Har og redusert kjøtt intaket mitt, begynte å bruke spinat litt mer istedet, og prøvde ut noe som ble veeeldig godt! :)

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #7 på: 16. des, 2016, 15:39 »
Har all respekt for vegetarianere og veganere, men jeg personlig kunne nok ikke klart å leve som det.

Jeg er ALTFOR kjøttsulten til å la være å spise kjøtt over en lengre periode.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #8 på: 23. des, 2016, 23:01 »
Har vært vegetarianer i 13 år ^^ kan prate masse og lenge om dette temaet.

btw eggplant bacon er dritgodt xD er som grilla squash med krydderier

Catya

  • Gjest
Sv: Vegetarianer
« Svar #9 på: 09. jan, 2017, 20:55 »
Jeg er Vegetarianer. Var Veganer i over et år, men sluttet med det.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #10 på: 26. feb, 2017, 17:17 »
Har aldri vært vegeterianer, aldri prøvd det og kommer aldri til å bli det.

Hva nå enn folk liker å spise/liker ikke å spise bryr jeg meg ikke noe om så lenge de ikke prøver å dytte det på andre.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Vegetarianer
« Svar #11 på: 28. apr, 2017, 15:54 »
Kommer vel aldri til å bli vegetarianer siden jeg kan være picky, pluss produktene på begge sider har sine mørke sider, men om man har insight i hvor maten kommer fra kan man i hvertfall supporte produksjon som bryr seg om velferden til både dyr og mennesker.

Gud bedre det er vanskelig å skrive noe konstriktift på norsk etter 3 år i England xAx

Dunsu

  • Nykommer
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Vegetarianer
« Svar #12 på: 07. des, 2021, 22:13 »
Jeg var vegetarianer i en lang tid før.