Skrevet av Emne: Leilighetjakt  (Lest 4034 ganger)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Leilighetjakt
« på: 07. des, 2017, 20:43 »
Jeg og min forlovede har sittet å søkt etter leilighet minst 10 timer daglig, og fått nei på absolutt alle utenom ca en som er lite sjans på at vi kan få oss.

Dermed tenkte jeg at det er begynt å bli krise (vi må ut før første januar) og tenkte jeg kunne snu meg mot furry forumet.

Hvis noen har en leilighet eller kjenner noen med en leilighet ledig i jula/før 1 januar, send meg gjerne en melding.

Vi har en liten katt, vi røyker (ute, høhø) og vi er to, såklart. Vi har ikke bil men klarer å gå, så hvis leiligheten er litt i "gokk" så går det OK så sant det er mulighet for buss et par ganger daglig. Jeg lever på arbeidsavklaringspenger som da betyr at vi ikke farer som rikmenn. Min forlovede er ikke norsk og får derfor ikke jobb, derfor må vi prøve å finne oss noe som ikke koster mer enn 6000kr i måneden. Depositum kan fikses uansett.

xoxo boiz.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #1 på: 07. des, 2017, 22:03 »
hvor i landet er det du leter etter plass? :)
The more i learn about people, the more i like my dog.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #2 på: 08. des, 2017, 01:19 »
noe som vi kan dra å se på xD

Vi bor i Hamar nå, så alt vi kan reise med toget for å kikke på. Men helst i hamar fortsatt. Gjerne også noe som er gåtur/busstur til dagligvarebutikk/sykehus pga vi ikke har bil :B

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #3 på: 10. des, 2017, 23:19 »
Tida render stadig ut og uansett om jeg bruker hele dagen hver dag på å finne en plass å bo, er det alltid noen tullete ting som gjør at vi ikke kan bo der (feks, bilder av leiligheten har hund i seg, men vi får ikke ha katt. Eller at leiligheten bare er for jenter.. idioti)

Vi har kanskje tre uker igjen å lete på før jeg blir sendt på motell alene, katten vår blir sendt til en annen familie/drar med min forlovede til søstra si (der har de to katter og en dum hund som de ikke har trent, katten vår har en viss angst for høye lyder og skarpe bevegelser, så kan ikke se på det som noe annet enn traumatisk for katten).

Hvis noen her kjenner noen som tilfeldigvis har ei leilighet ledig, så tar vi den gjerne. Eneste vi egentlig spørr om er å ha lov til å ha katt, og alt for oss selv (bad/kjøkken etc) i og med at jeg har en heftig angst, og "hjemme" er normalt sett mitt "safespace", hvor jeg da får pause fra alle andre. Røykinga vår er ikke noe problem, for vi klarer å gå oss en tur hver gang vi skal røyke, så inne/rett utenfor trenger vi ikke å røyke i det hele tatt.

Tror jeg snart blir gal.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #4 på: 11. des, 2017, 03:42 »
Ikke kult

Lykke til

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #5 på: 11. des, 2017, 23:26 »
Da har huseier vært så grei å gi meg en ekstra måned å søke leilighet på \o/ Hurra for oss!

Ellers ser vi litt inn i en måte å kanskje flytte sammen til min forlovedes hjemland, i og med at hans mor han en leilighet stående som hun ikke bruker da hun bor med sin forlovede. Dermed har vi en leilighet stående klar for oss egentlig. Eneste vi må finne ut er om norwegian lar oss ha katt med i kabinen i og med at hun er veldig redd av seg, og mest sannsynelig ikke takler å være i storage alene, også skal vi finne ut hvordan det fungerer med flyttebyrå hele veien til ungarn.

Ellers, forutenom det ser vi enda etter leilighet, om det ikke fungerer med Ungarn.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #6 på: 15. des, 2017, 16:44 »
Da har vi fått leilighet, endelig! \o/

:')

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Leilighetjakt
« Svar #7 på: 15. des, 2017, 18:30 »
Gratulerer!
Hvor da?

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #8 på: 15. des, 2017, 18:43 »
Gratulerer!
Hvor da?

Sand :) i Nord-odal

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Leilighetjakt
« Svar #9 på: 16. des, 2017, 20:50 »
GRATULERER!  ;D