Skrevet av Emne: Magic: The Gathering  (Lest 132299 ganger)

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #100 på: 18. jan, 2012, 03:01 »
@Skarpen:

Come to think of it, om du fortsatt har 2 DoJ fortsatt, så er jeg interessert. Kan aldri få nok!



@Thread:
Fordi jeg kjeder meg, og har lyst til å skrive noe.

Jeg har da fallt for deck-erketypen "Solar Flare", og har da endelig fått ordnet meg en skikkelig versjon av decket.

Få fatties i graveyard for så å få dem på battlefield med unburial rites, eller alternativt kast dem fra hånden din. Dette samtidig som man prøver å forstyrre motstanderen som best man kan med counterspells og removal.

Endringer, og mer informasjon kommer i morgen. :3

Land:


4x Glacial Fortress
4x Drowned Catacomb
4x Isolated Chapel
3x Swamp
5x Island
6x Plains


Fatty McFatFats:

1x Wurmcoil Engine
1x Elesh Norn, Grand Cenobite
2x Sun Titan
2x Grave Titan


Misc Creatures:

3x Snapcaster Mage
2x Phantasmal Image


Planeswalkere

2x Gideon Jura



Carddraw:

4x Forbidden Alchemy
1x Think Twice


Removal:

2x Doom Blade
1x Go for the throat
3x Day of Judgement
2x Oblivion Ring


Counterspells:

4x Mana Leak
2x Dissipate


Reanimating:

3x Unburial Rites

Catya

  • Gjest
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #101 på: 18. jan, 2012, 04:09 »
Jeg kjøpte en pakke Magic kort som kom i et Spiderman blad (kjøpte det bare for kortene). Spiller ikke, men likte bildene når jeg kjøpte det.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #102 på: 18. jan, 2012, 16:09 »
Leter etter 4x Sinkhole... halp!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #103 på: 18. jan, 2012, 16:31 »
Jeg kjøpte en pakke Magic kort som kom i et Spiderman blad (kjøpte det bare for kortene). Spiller ikke, men likte bildene når jeg kjøpte det.

Magic: The Gathering kort... i et Spider-Man blad? [eek]

Virker veldig urelatert / tilfeldig. Så, hvor mange kort og i fra hvilket sett?

Ble for øvig også interessert i Magic til å begynne med pga. illustrasjonene.

Catya

  • Gjest
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #104 på: 18. jan, 2012, 18:09 »
Er helt sant, kjøpte de for mange år siden. Må bare finne de igjen.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #105 på: 19. jan, 2012, 14:45 »
Fått litt lyst til å lage et flip a coin deck. De to viktigste kortene ville vel vært Krark's Thumb og Chance Encounter.

Kunne inkludert Fiery Gambit, Mana Clash, Planar Chaos, og kanskje Stitch In Time.

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #106 på: 25. feb, 2012, 05:49 »
Hei Magicfolk!

Jeg har nettopp skrevet en.. 890 ord i forhold til et deck jeg kjapt satte sammen fordi jeg og en anne skulle spille tidligere idag. Så for å revitalisere denne tråden, og skape litt diskusjon, så limer jeg inn det her~

(Den siste biten anngående Cockatrice gjelder for folk her inne også.)

-------------

Oh god I love this game! <3 Played since last summer, aproximately.

Since I'm supposed to go to bed, I'm going to write down the deck me and a dude from the local magic community played over ze interwebs. (We were sitting with our decks in front of us. But. Yeah). Just going to point out right away that this is a really fugly version of a deck, that is not really competitive on the highest level. But we both wanted to play, so I threw it together relatively quickly. Anyway, here goes.


The deck I'll be telling you about, is solar flare. A control shell, with a reanimator aspect slapped ontop of it. In other words kill and counter what your opponent does, while getting big things into the graveyard, that you reanimate with unburial rites. (Alternatively you can hardcast the spells. This is something I have to do often, as I don't have that many things to put fatties in the graveyard. I allways intend to put merfolk looters in the main deck, but I'll get back to this later.)

The deck is three colors, blue white and black.

Here's the deck!

Lands:

3x Drowned Catacpmbs
4x Darkslick Shores
3x Isolated Chapel
4x Glacial Fortress
4x Islands
3x Swamp
5x Plains
Total: 26

Creatures:

1x Elesh Norn, Grand Cenobite
2x Sun Titan
2x Grave Titan
1x Consecrated Sphinx
1x Wurmcoil Engine
2x Fiend Hunter
1x Precursor Golem
Total: 10

Removal:

2x Tribute to Hunger
1x Go for the Throat
1x Doom Bade
2x Day of Judgment
Total 6

Counters:

4x Mana Leak
2x Dissipate
Total: 6

Card Draw:

4x Forbidden Alchemy
Total 4

Planeswalkers:

2x Gideon Jura

Other spells:

3x Unburial Rites
1x Army of the Damned
2x Timely Reinforcements


----

Control the opponent with removal and counter magic, try and get a creature in the graveyard to unburial rites it, or alternatively hardcast it. Grave titan is a force in itself, and sun titan can get things back from the graveyard (Fiend hunter, is the most notable thing in this iteration of the deck. Attacking with sun titan, and using the triggered ability to get back a fiend hunter from the graveyard to eat a defender/big creature). In this version I have win conditions in the form of army of the damned (put 13 2/2 zombie tokens on the battlefield. This coupled with Elesh Norn, who gives your things +2/+2, it can be fun. Though Army of the Damned is a sorcery.), and Gideon Jura.


First of all, the manabase. I, with a few exceptions, copied the manabase from a solar flare deck I found on the internet. There was some lands I didn't have (Nephalia Drownyard), that I would totally include if that was an option.

As for the deck itself, I, as said, threw this together fast. There's a lot of changes I would like to make.

There's definitely changes to be made. And there's a few changes I would do. Or at least cards I would like to have in.

For starters, 3 snapcaster mage. Snapcaster mage is a beautiful card. Using this, you can recast spells from the graveyard as needed.

Secondly, I have two phantasmal images that would be nice to include. Since they cost two mana, they can be fetched with sun titan. One fun thing is if you have two images in the graveyard, and play sun titan. Suddenly you have three titans, and say an extra land or cheap creature in play. Phantasmal image can also deal with annoying legendary creatures. (I'm looking at you, Thrun the last troll!)

Thirdly, I would probably put in one or two white sun's zenith instead of army of the damned. It's instant speed. It makes x ammount of 2/2s. Cast this baby end of your opponents turn, cast ELesh norn, and attack for lots (for example.)

Fourthly, I would add some more card draw somehow, in the form of 2-3 think twice. Because I need it.

Fifthly, seeing as I need to get things into the grave, a card like merfolk looter would be good. Don't know how many, and with what in the deck I'd change it for.

Sixthly, the removal suite is lacking, in my opinion. Too tired to write down the reasons for why, though.

As a closing note for this magicwritepuke, I just want to say that the sideboard I haven't thought about, this is because this isn't the build I*d run if I would take this to a tournament or whatever. And also that I would most definitely build differently, based on the local metagame. This was quickly put together based loosely on a decklist I found online.

<Will continue with points later, if he can find any more. And see what points others have brought up, and discuss them. C:>

Now, I'm going to sleep. And by going to sleep, I mean watch a stream of some sort. Probably Starcraft 2.

EDIT:

Also, anyone wants to play using Cockatrice (lol it has cockinit). It's a free MtG thingymagig for online magic. No need to buy cards or anything. All you have to do is register an account. Yes I know papermagic is more magical and better (according to some, and I agree), but it would be good fun. :) At least in my opinion. Anyone interested?

http://cockatrice.de/index.php?a=download LINKY

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #107 på: 26. feb, 2012, 20:16 »
Fått litt lyst til å lage et flip a coin deck. De to viktigste kortene ville vel vært Krark's Thumb og Chance Encounter.

Kunne inkludert Fiery Gambit, Mana Clash, Planar Chaos, og kanskje Stitch In Time.

Skjønner virkelig ikke hva developerne tenker på av og til når de designer kort... Er det virkelig noen som synes at å kaste Mana Clash i første runde og det ender opp med å avslutte spillet hadde vært en bra kamp? Det skal en del til for at det skjer selvfølgelig, men det er fullt mulig. Jeg tror jeg hadde pakket sammen kortene mine, takket for meg og funnet noe annet å gjøre resten av den kvelden der om jeg hadde opplevd det. Jeg hadde nok heller aldri spilt mot en deck av den typen igjen etter mitt første møte med en, uansett hvordan det gikk.

Kan se ut som om vi har ganske motstridende smak når det gjelder decks, Miles.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #108 på: 26. feb, 2012, 22:09 »
Kan se ut som om vi har ganske motstridende smak når det gjelder decks, Miles.

Det er dessverre styrken og svakheten til Magic.
Det finnes uhyrlige mange kombinasjoner, og ingen måter du kan "total gardere deg" (Begge bra),
men den samme bredden gjør at litt for mange spillestiler blir blandet.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #109 på: 26. feb, 2012, 23:26 »
Er det virkelig noen som synes at å kaste Mana Clash i første runde og det ender opp med å avslutte spillet hadde vært en bra kamp?

Faktisk! I hvert fall de første gangene det skjedde. Tror jeg hadde ledd meg skakk, uavhengig om det var meg eller min motspiller som døde på den måten. Men ville sikkert fjernet kortet fra decket hvis det skjedde for ofte.

Jeg har en viss fascinasjon for kaotiske kort, og har et kaos deck (som jeg har nevnt før, og som jeg må fikse på) hvor poenget er å tukle mest mulig med spillereglene. Bytte permanenter, trekke fra hverandres kortstokk, osv. Mye moro. Problemet er bare at kaos koster mye mana, og at noen spillere blir irriterte hvis de må legge om strategien sin og spille annerledes. Er jo ikke noe moro hvis man dør før man har fått gjort noe særlig, eller hvis motspillere blir sinte og rage quitter...

Men de aller fleste av deckene mine er både relativt normale (har et sopp deck, et grafting deck, et flanking deck, et counterspell deck, osv.) og ikke særlig IMBA OP. Tror Skarpen, Dax og Tellos klarer å vinne over de fleste av de.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #110 på: 29. feb, 2012, 02:24 »
Hvis noen lurer på hva de skal kjøpe til meg til jul eller bursdagen min: denne.

Roxy Wolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 28
  • avatar av iKero-chu™ Fursona = female RL = male
    • Vis profil
    • Facebook
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #111 på: 01. apr, 2012, 19:57 »
noen som vet om en måte å spille magic the gathering online?? helst gratis ;)

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #112 på: 02. apr, 2012, 15:52 »
noen som vet om en måte å spille magic the gathering online?? helst gratis ;)

Beklager kort post, men, cockatrice.de. Ypperlig alternativ til MtG:O

Roxy Wolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 28
  • avatar av iKero-chu™ Fursona = female RL = male
    • Vis profil
    • Facebook
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #113 på: 03. apr, 2012, 21:16 »
noen som vet om en måte å spille magic the gathering online?? helst gratis ;)

Beklager kort post, men, cockatrice.de. Ypperlig alternativ til MtG:O

takker  [w-happy]

Wire

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #114 på: 27. apr, 2012, 01:32 »
Jeg har et deck og kan reglene (mostly). ^^'
Beep beep I'm a jeep.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #115 på: 13. jun, 2012, 23:11 »
Ekkorndecket mitt er borte, igjen. [sad]

Lurer på om jeg bare har forlagt det her hjemme, eller glemt det igjen hos noen andre. I verste fall, mistet det.

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #116 på: 15. jun, 2012, 02:11 »
Har nettop interresert meg litt for MTG, og har konstruert min første deck. Jeg har basert den på Grøn og Hvit, ettersom de utfyller hverandre ganske godt.

Denne decken har en treg start, men når man har fått litt mana på bordet er det flere kort som drastisk hjelper til å øke mana-poolen. På grunn av denne trege starten er det også en del kort som hjelper til med å restore liv i midt- og sluttspill, samt en hel del kort som ødelegger motspillerens enchantment og artifacts. Når nok mana er på bordet er ideen at offensen til grøn kombineres med defensen og egenskapene til hvit, og kombinasjonen er forhåpentligvis god nok til å overkjøre motstanderen.

Det skal bli spennende å se hvor godt strategien funker i praksis. Decken har 64 kort, men det skulle ikke gjøre så stor forskjell.

Lands:
13x Plains
13x Forest

Creatures W:
1x Cathedral Sanctifier
1x Midnight Duelist
1x Angelic Wall
1x Alabaster Mage
1x Angel of Jubilation
1x Aegis Angel
1x Archangel

Creatures G:
1x Wandering Wolf
1x Brindle Boar
1x Trusted forcemage
2x Borderland Ranger
1x Giant Spider
1x Flowering Lumberknot
1x Wildwood Geist
1x Wolfir Silverheart
1x Greater Basilisk
1x Vastwood Gorger
1x Pathbreaker Wurm

Misc. W:
1x Lifelink
1x Demystify
2x Cursebreak
1x Mighty Leap
1x Guardians' Pledge
1x Angel's Mercy
1x Defy Death

Misc. G:
1x Abdurant Growth
1x Growth
1x Joint Assault
1x Natural End
1x Lair Delve
1x Wild Defiance
1x Rain of Thorns

Artifacts:
2x Angelic Armaments
1x Manalith
1x Moonsilver Spear
« Siste redigering: 15. jun, 2012, 02:18 av pilosus »

Fenrisulvr

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #117 på: 15. jun, 2012, 16:20 »
Har ikke spilt mtg på mange år. Sist jeg spilte var vel time spirals. Er gjerne med om noen vil ta en match i oslo-området. Bare håper jeg finner igjen deckene mine [puzzled]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #118 på: 16. jun, 2012, 19:34 »
Si i fra hvis du tilfeldigvis finner ekkorndecket mitt, Fenrisulvr!

Men ja, kan jo være mulig! Får spilt så alt for sjelden. Skulle gjerne hatt en slags furry "turnering" en gang også, for moro skyld. Er bare det å ta seg bryet med å organisere det, og finne ut hvordan det skal gjøres.

DalmarWolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
    • DalmarWolf
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #119 på: 14. jul, 2012, 10:39 »
Har spilt og sammlet MTG i rundt 20 år... har fortiden ingen å spille med desverre [w-cry]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #120 på: 17. jul, 2012, 01:25 »
Du får komme deg til tigerstaden oftere! Er bord på Outland butikkene hvor flere ofte spiller, og det er fullt mulig å avtale Magic-treff med andre rufser som bor i- eller ikke langt unna Oslo.

DalmarWolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
    • DalmarWolf
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #121 på: 17. jul, 2012, 22:33 »
Ja... jeg har vurdert det... hva slags rules pleier dere å bruke for deck building, alt untatt unhinged og unglued er lov? :P

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #122 på: 17. jul, 2012, 22:58 »
Jeg har spilt det en del, men har egentlig enda ikke fått kjøpt/bygget meg et eget dekk. :)
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #123 på: 20. jul, 2012, 13:28 »
Ja... jeg har vurdert det... hva slags rules pleier dere å bruke for deck building, alt untatt unhinged og unglued er lov? :P

Ja, noe slikt! Men hvis man har et deck som er alt for kraftig, kan det jo bli kjedelig for de andre. Kanskje greit å ha en håndfull ulike deck, med varierende styrke og taktikk.

Kanskje man skulle begynt med FFNM - Furry Friday Night Magic.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #124 på: 27. jul, 2012, 11:12 »
Jeg skal begynne å spille Magic, og jeg skal bli best. >:c ..foreløpig skjønner jeg ikke så mye da, men det kommer seg sikkert