Generelt > Spill

Magic: The Gathering

<< < (3/39) > >>

Miles T.F. Baxxter:
Forresten, det finnes en serie med videoer på YouTube som går i gjennom noen av basisreglene for Magic: The Gathering, laget av folkene bak spillet. Her er en link til den første, og de andre bør ikke være så vanskelige å finne selv (bare søk etter neste del).

Learn To Play Magic: The Gathering part 1

Regandor:
Ooh! Nice!

Jeg spilte litt med en kamerat som var på besøk. Han skulle lære meg, og jeg kjønte ikke så mye enda. Men, jeg hadde litt flaks.
La oss bare si at jeg satt fortsatt med 20 liv da han tapte. :P

Phase:
Hmm noe liknende skjedde meg, Regandor.. ^^  Vi spilte tre stykker, alle-mot-alle, (og jeg hadde tungMirrodin artifact deck(med Skullclamp!!),) og hadde nettopp såvidt lært reglene.. Brukte riktignok laaang tid på hver runde, men vant over begge de andre[takket være det ubalanserte decket].

VVolfsong:
Har spilt magic en del selv tidligere, men jeg spiller mest drafts. Det koster rett og slett for mye penger å prøve å opprettholde en decent deck når det hele tia kommer ut nyere og bedre kort.

I tilfelle folk ikke er kjent med drafts så spilles de slik: Alle sammen kjøper seg 3 booster packs og åpner den ene. Så plukke de ut ett kort de vil beholde før de sender resten av kortene til personen ved siden av seg (med klokka). Dette fortsetter til alle kortene fra den boosteren er tatt. Deretter åpnes neste booster, men korta sendes andre veien. Samme med siste boosteren, men med klokka igjen. Når alle 3 boosterne er brukt opp setter alle opp en deck på 40 kort med de kortene de trakk. Basic land kort er tilgjengelige for alle å ta fra en haug. Alle kan ta så mange de vil, men decken skal være 40 kort akkuratt.

Jeg foretrekker denne måten å spille på fordi det forhindrer at en person kommer med den ultimate blå decken (åh som jeg hater deg blå!) og overkjører alle andre fordi han eller hun har brukt mest penger på kort. Her stiller alle likt når de starter =)

Alyxx:
Aldri vært interessert i Magic, men det har tydeligvis vært populært en stund nå.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning