Skrevet av Emne: Magic: The Gathering  (Lest 132302 ganger)

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #150 på: 02. feb, 2013, 16:09 »
Jeg har også planeswalkers 2012 og 2013 på Steam om noen er interessert :D er bare å legge meg til, kaller meg (drumroll) Pumzie.

Har også funnet et litt fancy kort, men jeg kommer ikke på noen fancy måte å bruke det ordentlig på. D:
Halp?


Tenker på å ha det i et blå/svart deck.

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #151 på: 02. feb, 2013, 17:43 »
Jeg har også planeswalkers 2012 og 2013 på Steam om noen er interessert :D er bare å legge meg til, kaller meg (drumroll) Pumzie.

Har også funnet et litt fancy kort, men jeg kommer ikke på noen fancy måte å bruke det ordentlig på. D:
Halp?


Tenker på å ha det i et blå/svart deck.
Det er faktisk et utrolig bra kort, med tanke på at det er veldig mye self-mill kort i den blocken.
« Siste redigering: 24. feb, 2013, 13:35 av Pilosus Crinitius »

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #152 på: 02. feb, 2013, 18:16 »
Ja, det kan jeg skjønne. Men får en en fordel fra å caste fra graveyard, annet enn.. vel, den er tilgjengelig så og si hele tiden? o3o

Du må nok exile tre kort hver gang den castes ja, inkludert fra graveyard, men som sagt; dette kortet er designet for self-mill zombie decks, og da vil du alltid ha masse creatures i graveyard uansett.

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #153 på: 02. feb, 2013, 19:11 »
Ja, det kan jeg skjønne. Men får en en fordel fra å caste fra graveyard, annet enn.. vel, den er tilgjengelig så og si hele tiden? o3o

Du må nok exile tre kort hver gang den castes ja, inkludert fra graveyard, men som sagt; dette kortet er designet for self-mill zombie decks, og da vil du alltid ha masse creatures i graveyard uansett.
Jah, fant ut det, derfor jeg sletta posten xD;
Men errh, decket jeg har designet er et milledeck som går MEST ut over motstanderen, men er også en del self-mill.

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #154 på: 24. feb, 2013, 12:57 »
Tenkte å spille Magic på Outland i Trondheim på onsdag, noen som joiner?  :P ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #155 på: 24. feb, 2013, 21:49 »
Jeg har også planeswalkers 2012 og 2013 på Steam om noen er interessert :D er bare å legge meg til, kaller meg (drumroll) Pumzie.

Har også funnet et litt fancy kort, men jeg kommer ikke på noen fancy måte å bruke det ordentlig på. D:
Halp?


Tenker på å ha det i et blå/svart deck.

Har noen forslag til kort som muligens kunne fungere godt i et slikt deck:




Ellers er det en del av flashback kortene fra torment serien som kunne passet inn også. Men orben bør en være litt forsiktig med, det er ganske lett å decke seg selv ut med den.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #156 på: 24. mar, 2013, 22:42 »
Litt sent, men, det er vel ingen i Oslo eller Bærum-området som har en del commons og land til overs?

Skulle hatt noen testdeck til Magic for Dummies panelet på NordicFuzzCon. Skulle få tilsendt noen i fra en venn i England, men han sendte de dessverre meget sent, så er nå usikker på om de kan komme frem i tide. Deckene skal helst være på 30 kort, rundt 10 land, én eller to farger, med ganske enkle kort som illustrerer de grunnleggende reglene i spillet. Helst ingen kompliserte mekanismer som Morph, Haunt, osv.

Så hvis noen har noen kort til overs som de kunne vært villige til å lånt bort (eller kanskje t.o.m. donert!), hadde det vært meget hyggelig. Men det er dessverre bare få dager til vi farer avgårde til eksotiske Stockholm.

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #157 på: 02. mai, 2013, 13:06 »
Har oppdaget MTGVault for en tid tilbake, har foreløpig 5 deck der, noen som vil ta en kikk og kommentere dem?  [w-confused]

 [w-happy]

http://www.mtgvault.com/caeruz/
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #158 på: 15. mai, 2013, 14:30 »
Så, jeg ser på de få M14 spoilers som har kommet ut...

Min mening om et par ting som det angår, spoiler: Slivers har fått armer, ben og ikke minst en normal kropp og et hode med et komplett ansikt, de er plutselig humanoide, men da er de jo ikke slivers lengre, selv om de funker på en sammenlignbar måte (bortsett fra at de nå er oppgradert til å påvirke bare friendlies). Hva f- tenker de med? Jeg føler meg som en WoW spiller som sitter og sutrer om hvordan alt var bedre i feilfyllte Classic og BC. Selv om jeg liker funksjonene dems minst like godt som eldre slivers så mener jeg at de kunne utviklet designet uten å gjøre dem humanoide, de skal ikke være humanoide. Rant, rant, rant! Her er forøvrig begrunnelsen til at de artwise ødela favoritt creature typen min: http://dougbeyermtg.tumblr.com/post/49835902311/slivers-evolved


For å forklare min interesse, da. Det året Tellos skulle flytte til Oslo hadde han med seg Legions theme decket Sliver Shivers og en del mer Magic. Vi spillte litt i løpet av de dagene han var her før han dro nedover og jeg fikk bruke sliver decket. Det var morsomt, jeg likte taktikken med det veldig godt. Jeg hadde ikke et spesiellt mål å nå og det passer meg godt.

Jeg hadde derimot ingen her oppe å spille med, så min eneste influens i ettertid har vært å låne et eller annet deck av Skarpen mens jeg har vært i Oslo og spille med de da. Nå har jeg da omsider gått til anskaffelse av noen kort selv, det inneholder et morro blått deck Skarpen var generøs nok til å donere sist jeg var nedover, et par starter decks jeg har anskaffet selv og modifisert litt eller maltraktert for annen bruk og jeg tror 5 boostere til sammen, samt hele den resterende sliver samlinga til Tellos og favoritt decket mitt for tiden (dog det har potensialer for å oppgraderes), Premium serie Slivers decket.

Jeg har dog ikke så stor interesse for å dra ned på Outland å spille. Jeg foretrekker å spille kun med folk jeg alt kjenner, man kan vel si at jeg er "redd" for å treffe nye folk på en noen som helst konkuranse relatert måte. Dermed, hvis det er noen her i Trondheim som vil spille lit så har vi nesten altids bordplass her oppe, så bare ta kontakt. :)
« Siste redigering: 15. mai, 2013, 14:32 av Aikho »

InnosRage

  • Gjest
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #159 på: 19. mai, 2013, 21:39 »
(Jeg spiller Magic nå så furs i nær området kan ta en runde med meg hvis dem vil. Gjelder også på steam.)

Vurderer å mekke mer på Simic Decket mitt. Tenker på noe som får opp counters kjapt.
Men ja.. Jeg er enda nybegynner selv om jeg har spilt noen måneder, fikk ikke lært alt sammen enda. x)

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #160 på: 27. mai, 2013, 01:42 »
Nye regler fra 13 Juni!

Hva legendaries og Planeswakers motstanderne har i spill har ikke lenger noe å si for dine egene legendaries og Planeswalkere. Hvis du på en eller annen måte ender opp med mer en en legendary med samme navn eller mer en en Planeswalker med samme type, så velger du hvilken av dem du vil ofre selv (helt til du har en igjen) Du kan derfor ikke drepe motstanderenes legendaries ved å klone dem lengre.

Indestructible ability'en er nå ett stikkord.

Reglene om å spille land er totalrenoverte. Nå har man ett visst antall land man kan legge per runde (som en variabel), og hver gang man ønsker å spille et land så sjekkes denne verdien med antall lands man har spillt så langt i hele runden (en annen variabel). Man kan i utgangspunktet spille ett land per runde, men abilities som sier man kan spille flere land per runde øker denne verdien så lenge abilitien er aktiv. Det nytter derfor ikke lenger å "bounce" kort som lar en spille ekstra lands for å repetere den abilitien. Før så var alle eksta land-spill i en runde direkte knyttet til spesifike abilities, og da fikk man mulighet til å spille ett ekstra land med en gang en ny sånn ability kom på bordet (uansett hvor mange land som var spillt tidligere den runden eller hvor mange sånne abilties som allerede lå på bordet).
« Siste redigering: 27. mai, 2013, 02:04 av Pilosus Crinitius »

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #161 på: 27. mai, 2013, 13:45 »
(Jeg spiller Magic nå så furs i nær området kan ta en runde med meg hvis dem vil. Gjelder også på steam.)

Vurderer å mekke mer på Simic Decket mitt. Tenker på noe som får opp counters kjapt.
Men ja.. Jeg er enda nybegynner selv om jeg har spilt noen måneder, fikk ikke lært alt sammen enda. x)
Syns vi skal spille ilag engang i sommer. >:I

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #162 på: 30. mai, 2013, 00:27 »
Leste feil, regelendringene skjer ikke før 13 Juli.

Ayatomi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 68
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #163 på: 01. jun, 2013, 11:27 »
Noken som joina magic the gathering på desucon i år? Dei som tør får sjå beste kortet mitt  [w-wink]
Kan og ta bilde av dei å poste når eg kjem heim  [w-cool]

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #164 på: 03. jun, 2013, 12:42 »
Noken som joina magic the gathering på desucon i år? Dei som tør får sjå beste kortet mitt  [w-wink]
Kan og ta bilde av dei å poste når eg kjem heim  [w-cool]
Det har vel ikkje nåkke med mørkfargede blomster å gjøre vel?

Ayatomi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 68
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #165 på: 03. jun, 2013, 18:30 »
Noken som joina magic the gathering på desucon i år? Dei som tør får sjå beste kortet mitt  [w-wink]
Kan og ta bilde av dei å poste når eg kjem heim  [w-cool]
Det har vel ikkje nåkke med mørkfargede blomster å gjøre vel?
Kan seie det sann: Human Angel deck :) skal sjå om eg kan laste opp bilde i dag

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #166 på: 08. jan, 2014, 23:50 »
Fant en absolutt fantastisk side til å bygge og teste mtg decker, programmet er avansert nok til at jeg har kunnet playteste deck mot andre spillere uten å måtte bestille kort først.

http://www.mtgdeckbuilder.net/

Har klart å lage en rimelig brutal zombie discard deck i løpet av de siste dagene.

http://www.mtgdeckbuilder.net/Decks/ViewDeck/1071261

Det er ikke engang nødvendig å registrere seg for å bruke programmet, du kan fint bygge og playteste egne og andres decker, men for å lagre deckene må en registrere seg, jeg kan forresten hjelpe andre å fikse på decks om noen trenger tips o.l., Er ikke helt oppdatert på de nyeste settene men kjenner gamle sett rimelig godt. :)

« Siste redigering: 08. jan, 2014, 23:59 av S.Z. »

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #167 på: 09. jan, 2014, 13:13 »
Oooh, interessant. Lager meg bruker og kikker meg litt rundt, jeg.
« Siste redigering: 09. jan, 2014, 17:54 av Atrox »

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #168 på: 23. apr, 2014, 22:57 »
Bumper bare fordi jeg føler at jeg må vise frem, det som nok er det teiteste decket jeg har klart å lage hittil.

http://www.mtgdeckbuilder.net/Decks/ViewDeck/goat-deck-wins-1222967

How it all works:

Win condition:


Med disse lager jeg hæren min:


Dette holder meg i live:


Dette holder decket gående lenge nok til at jeg vinner:


Ellers viser ikke siden Brushland som jeg bruker 4stk av på decklisten, men jeg får den opp når jeg laster opp decket mitt av en eller annen grunn.


Ellers har decket noe enchantment search så jeg får det jeg trenger tidlig nok, og denne jævelen sammen med Trading Post hindrer decket fra å bryte sammen mot enchantment/artifact removal.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #169 på: 26. apr, 2014, 22:52 »
Hahah, fantastisk! Har du fått prøvd det ut i praksis og, eller? :D

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #170 på: 27. apr, 2014, 03:02 »
Har prøvd decket, mot combat damage baserte decker klarer jeg nesten alltid å stalle frem til at jeg i praksis blir udødelig, noe som ikke er særlig vanskelig på grunn av Sterling Grove som både beskytter enchantments og kan ofres for å hente en enchantment fra decket. Kan slite mot andre decks, decker som ikke er creature baserte kan være et problem, men det er mulig jeg klarer å fikse det med en god sideboard. Tror jeg spilte mot et deck som drepte alle dyrene jeg fikk ut tidligere, men jeg vant likevel ved å decke den andre spilleren siden jeg ikke lenger trakk kort pga. Solitary Confinement. (Decket er en del eldre enn det som vises på siden, deleta den og reuploada siden jeg håpte det kom til å fikse problemet med brushland, men det hjalp ikke en dritt.)

Merket at jeg ikke hadde publisha decket, nå burde det gå an å viewe det.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #171 på: 30. apr, 2014, 17:52 »
Eg spelar stort sett bare casual med ein kompis, og etter forrige session har eg ein ting å sei:
Fuck library exhaustion. Dustestrategi.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #172 på: 10. mai, 2014, 23:18 »
Eg spelar stort sett bare casual med ein kompis, og etter forrige session har eg ein ting å sei:
Fuck library exhaustion. Dustestrategi.

Skal vise deg en dustestrategi.

Beste måten til å få folk til å slutte å spille med deg.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #173 på: 10. mai, 2014, 23:53 »

Skal vise deg en dustestrategi.

Beste måten til å få folk til å slutte å spille med deg.
Det er noen spells som sier "can not be countered" da...

Ellers så er det egentlig ikke så gale med varulv tribal. Hvis bare ett spell kan spilles hver tur, så transformerer de jo aldri tilbake.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #174 på: 11. mai, 2014, 00:07 »

Skal vise deg en dustestrategi.

Beste måten til å få folk til å slutte å spille med deg.
Det er noen spells som sier "can not be countered" da...

Ellers så er det egentlig ikke så gale med varulv tribal. Hvis bare ett spell kan spilles hver tur, så transformerer de jo aldri tilbake.


Vel selv slike ting kan stoppes, tror at motspilleren hadde kokt over om du hadde spilt dette kortet i respons.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.