Skrevet av Emne: Magic: The Gathering  (Lest 132300 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #25 på: 01. aug, 2010, 20:54 »
Et av mine favorittklipp: and the crowd goes wild!

Alltid artig når man klarer å få til en litt nervepirrende slutt på en runde.

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #26 på: 01. aug, 2010, 20:59 »


 [eek] Det er det første, og trolig mest populære, samlekortspillet laget!

I call sourcecheck?
Rimelig sikker på at samlekortspill har vært rundtomkring lenge før noen fant opp mtg. Men det er rimelig utvilsomt det mest kjente og populære.

Alle dere som har kjøpt femtielleve kort kan forresten glede dere over at dere har betalt product-placement i The Sorcerers Apprentice og bidratt til at Nicholas Cage får masse penger.  [puzzled]
Why wasn't I informed?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #27 på: 01. aug, 2010, 21:32 »
Rimelig sikker på at samlekortspill har vært rundtomkring lenge før noen fant opp mtg. Men det er rimelig utvilsomt det mest kjente og populære.

Det er nok riktig; i følge Wikipedia er det bare "det føtste moderne samlekortspillet". Det første kom i 1904, og jeg tipper det verken hadde pokémons eller magikere. Wikipedia ser ut til å være stum på om det var noen samlekortspill mellom 1904 og 1993.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #28 på: 28. sep, 2010, 01:28 »
Flere nye katter i det nyeste settet, Scars Of Mirrodin. Sikler etter Kemba, Kha Regent for øyeblikket.

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #29 på: 28. sep, 2010, 14:49 »
Hehe miles. Jeg skal kjøpe et "Display" (En pakke med 36 boostere) når det kommer ut til helga!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #30 på: 28. sep, 2010, 16:11 »
Heldigløve! Vel, si i fra hvis du skulle ha noen katter til overs.

Og håper vi kan få spilt noen runder i mot hverandre en gang! Kanskje man kunne hatt et Magic treff en gang... Dog, ville blitt et ganske lite treff.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #31 på: 22. nov, 2010, 01:29 »
Uff, glemte å poste her gitt.

Jeg har vist fra før at jeg er ekstremt nerdete av meg selv, så ting gikk som det gikk og jeg endte opp hekta på Magic.
Det startet med en introrunde hos Reggy/Fangz. Deretter litt småspilling en gang i blant mot Tellos og/eller Miles.

Som nybegynner kunne jeg kjøpe noe som heter "intro deck" som er en begynner deck hvem som helst kan bruke.
Personlig hadde jeg lyst til å lage mitt egent set, så jeg gikk for et "deck builder's toolkit". Kostet en hundrelapp ekstra, men gav meg mange flere kort for penga.

For de av dere som kjører OpenOffice har jeg også laget et lite men greit spreadsheet.
Jeg bruker den for å holde oversikt på decks og for å sjekke at kortene ikke er for ubalanserte (f.eks. for lite/mye land).
Dere kan gjerne bruke spreedsheet og/eller komme med forslag. Skal kanskje sette opp en måler for anbefalt fordeling av land basert på kort senere.
"Blue/Green" og "White/Black" har allerede blitt testet ut mot andre spillet. Bl.a. Tror jeg Tellos elsker Blue/green sine 3 sleep kort ;)
"Red" er bare noe jeg slengte i sammen fra overflødige kort, mens "White/Green" er et forsøk på en AUUUUUUUra deck.


Tillegg: Tilfelle folk lurer. Nei jeg er ikke redd for at folk vet hvordan deckene er bygd opp.
Jeg er en sterk motstander av "Security through Obscurity". En god deck skal være avhengige av spilleren selv og minimalt med "luck of the draw". Jeg foretrekker heller at motstandere kjenner til svakhetene på forhånd, da en god spiller vil uansett finne dem.
« Siste redigering: 22. nov, 2010, 01:34 av Dax Cyro »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #32 på: 22. nov, 2010, 06:51 »
Trenger hjelp!

Atrox, meg og tellos spiller.

Jeg angriper Atrox med en 2/2 6/6 og en 5/2.
Hun har ett liv igjen og ikke nok til å blocke alt uten å ta skade.

MEN

hun har en artifact med en ability som gjør at hun kan ofre en counter for å gi 2 skade til en player.

jeg som angriper har 2 liv igjen.

hun ville da bruke den abilitien for å drepe meg før angrepet mitt drepte henne.

hvem dør først?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #33 på: 22. nov, 2010, 07:31 »
nå har ikke jeg spilt mer enn en rundt med magic (siden jeg kjøpte decken min i forje uke), men no alle det du beskriver Skarpen skjedde med Joon og meg da vi testa ut blå/grønn decken ut og da fikk jeg skaden av Joon's spell før jeg fikk angripe. (dog tapte Joon kampen anyway så (turtle power ftw),) men er i hvertfall det som skjedde mellom oss, hvor vidt andre ting innspillers eller hvor vidt det er feil i forhold til Joon's gamle spillevaner veit jeg ikke :P
 Regner med at proffene gir deg svar som kanskje er bedre enn mitt (å eventuelt mer korrekt)^^,


men selv ble jeg i hvertfall litt interessert i å prøve mer :D Blå/grønn var i hvertfall gøy (å kjøpe forrje intro kitet som kosta 70 kroner per start kit ^^). Så vi får se om jeg ska begynne opp en deck selv etterhvert.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #34 på: 22. nov, 2010, 10:43 »
@Skrapen:
Første inntrykket er at du dør først. Når folk bruker ting samtidig så avvikles det etter LIFO systemet (sist inn, først ut).
Hva var navnet på kortet? Det finnes sikkert andre som har opplevd det samme og har diskuterte det før.

@Wolftale:
Blå/grønn er veldig morsomt ja :)
Den jeg har satt opp bruker grønn sin hurtige mana med blå sin "draw a card".
Den er turtle power. Svak mot raske deck, men ustoppelig mot lange kamper.

Akkurat nå prøver jeg hvitt/grønn aka "aura deck". Dvs. creatures som blir sterke eller gir bonuser til "enchantment aura" kort.
F.eks. Kor Spiritdancer + Totem-Guide Hartebeest + Aura Gnarlid (the names, goggle it) og masse enchantment aura kort.
Har kombinert dette med litt flyve og trampe (trample) beist :p

PS. Jeg pleier oftest å ha med litt kort hver gang jeg er innom Oslo, just in case.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #35 på: 22. nov, 2010, 17:23 »
Aikho, Tellos, Atrox, Skarpen og Olly satt oppe i hele natt og spilte det spillet!

De må ha storkoset seg.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #36 på: 22. nov, 2010, 17:25 »
He he he  [razz]

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #37 på: 23. nov, 2010, 00:26 »
Aikho, Tellos, Atrox, Skarpen og Olly satt oppe i hele natt og spilte det spillet!

De må ha storkoset seg.

Jeg atrox og tellos spilte mens olly lå på gulvet og sov og aikho halvsov på tastaturet sitt :3

og her er kortet med artifacten


Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #38 på: 23. nov, 2010, 03:15 »
Du ville nok dessverre død der ja, Skarpen. Måtte du hvile i fred. [sad]

Får dessverre ikke spilt så alt for ofte, kanskje et par timer to til tre ganger i måneden. Har bare én halvlokal venn jeg pleier å spille litt med.

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #39 på: 23. nov, 2010, 08:24 »
Vi må få til et meet med mye Magic spilling Miles! Har bygd 4 nye decks nå som jeg er ganske spent på og få prøvd de ut mot dere!

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #40 på: 24. nov, 2010, 03:40 »
Vi må få til et meet med mye Magic spilling Miles!

Ditto!

men i mellomtiden har vi jo MTGO

Magic: The Gathering Online

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #41 på: 25. nov, 2010, 00:51 »
Vi må få til et meet med mye Magic spilling Miles! Har bygd 4 nye decks nå som jeg er ganske spent på og få prøvd de ut mot dere!

Ditto 2! Hadde vært artig. [razz] Kanskje man kunne fått til en slags forumsturnering...

Har dessverre ikke noe sted å invitere folk til for noe slikt (eller for noe særlig annet heller). Det er jo Outland i Oslo, som jo er et greit sted å spille, men der er man jo avhengig av at det er nok ledige bord og litt slikt.

lassenissen

  • Gjest
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #42 på: 25. nov, 2010, 11:36 »
Vi må få til et meet med mye Magic spilling Miles! Har bygd 4 nye decks nå som jeg er ganske spent på og få prøvd de ut mot dere!

Ditto 2! Hadde vært artig. [razz] Kanskje man kunne fått til en slags forumsturnering...

Har dessverre ikke noe sted å invitere folk til for noe slikt (eller for noe særlig annet heller). Det er jo Outland i Oslo, som jo er et greit sted å spille, men der er man jo avhengig av at det er nok ledige bord og litt slikt.

Ditto 3! Selv om jeg er noob da.. men ett sted må man jo begynne. C:
Jeg tenker meg til Outland på lørdagen, ettersom det er da det er turneringer for nybegynnere holdes.

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #43 på: 03. des, 2010, 12:52 »
Aldri prøvd Magic, men har nå lyst te det. Det kjipe e jo at eg ikkje kjenne nogen som spele det, så blir jo litt kjedelig å kjøpe ett deck og ikjke kunne spela mot nogen :P

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #44 på: 03. des, 2010, 15:56 »
Aldri prøvd Magic, men har nå lyst te det. Det kjipe e jo at eg ikkje kjenne nogen som spele det, så blir jo litt kjedelig å kjøpe ett deck og ikjke kunne spela mot nogen :P

det tok meg en hel kveld for å lære det x3
jeg satt på teamviewer å så på en kompis spille MTGO mens han forklarte alt som skjedde :p

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #45 på: 21. des, 2010, 17:22 »
Forresten så er det salg på boosters i fra Dissension, Morningtide, Shadowmoore, og Eventide settene hos Outland i Kirkegata. 20 kroner per. Får håpe jeg får knabbet til meg noen flere før de er utsolgt...

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #46 på: 22. des, 2010, 13:08 »
Skulle gjerne ha kjøpt noen, vis de var lovlige i standard. Men dessverre er ikke de setta lovlige i standard lenger :S

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #47 på: 22. des, 2010, 14:39 »
For oss som ikke deltar i turneringer så har ikke det så mye å si. [razz]

Skullclamp FTW!

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #48 på: 04. jan, 2011, 16:40 »
Skullclamp var helt hinsides sykt! 0.0

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #49 på: 19. jan, 2011, 15:18 »
For oss som ikke deltar i turneringer så har ikke det så mye å si. [razz]

Skullclamp FTW!

Ut ifra den artikkelen så hørtes det mest ut som om du burde brenne alle kopier du har av kortet om du bryr deg om ett fair game fremfor å prøve å få tak i det...