Skrevet av Emne: Magic: The Gathering  (Lest 132306 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Magic: The Gathering
« på: 02. jan, 2008, 00:06 »
Er det noen her som spiller eller generelt har noen interesse for kortspillet Magic: The Gathering?

Selv hadde jeg smådilla en periode i ungdomsskolen, og har nå fått litt smådilla igjen. Har filet litt med et nytt deck konsept, nemlig katter med kniver - eller kitties with knives som jeg kaller den. Har nesten litt for mange kattekort, fant jeg ut. Mye jeg må utelate om jeg skal holde meg til 60 kort.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #1 på: 02. jan, 2008, 00:19 »
Jeg har aldri spilt magic før, men har hatt lyst til å lære det. Høres litt morsomt ut. ^^

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #2 på: 02. jan, 2008, 03:34 »
Det var ganske populært rundt hvor jeg gikk på skole også. men jeg var for opptatt og nerde med og eie c klassen i full skole krig >:3

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #3 på: 02. jan, 2008, 13:47 »
Jeg har aldri spilt magic før, men har hatt lyst til å lære det. Høres litt morsomt ut. ^^

Jeg vil anbefale å kjøpe en ferdiglaget deck i så fall, og å lære seg ut i fra den. De selges på Outland for ca. 120 kroner pr. stykk, og de har hatt noen på EB Games for 80 kroner pr. stykk. Så kan vi ha en duell.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #4 på: 02. jan, 2008, 14:13 »
For noen år siden blei to venner av meg og jeg hekta på spillet. vi kunne ikke skikkelig reglene og var meget færske, men alikevell samlet vi sammen en imponerende mengde kort. Mit beste deck konsept var vel beasts'n elves ^^ tror jeg har den decken enda.

Phase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #5 på: 02. jan, 2008, 15:22 »
Ah, Magic ja. Holder ikke så mye på med det selv, men har en nær venn som er en kjempedyktig og erfaren spiller.  Kitties with knives? Heh, ja, likte hele Mirrodin-blocken selv.. Skjønt mer pga artifactene fremfor Leonins(selv om de uten tvil er fascinerende antropomorfer).  Har du skaffet deg noe fra Lorwyn, Miles?
Þat eit kyr ok hræddr maðr sem ekki Þorir at skjalfa

Seeker of the Ineffable Flame

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #6 på: 02. jan, 2008, 18:11 »
Har du skaffet deg noe fra Lorwyn, Miles?

Njæi, ikke egentlig. Er ikke så begeistret for tegningene i det settet, selv om det er noen kort (eller trylleformularer) derfra jeg gjerne skulle hatt. En venn av meg har også en svært irritende alve-basert deck fra det settet.

Ergrer meg litt over at jeg gikk glipp av Onslaught-blocken. Mye morsomt der, særlig om jeg skulle prøvd å lagd en zombie deck. Skulle også ha anskaffet mer Urza mens jeg hadde sjansen. Annet enn disse to litt eldre blockene er jeg blant de nyere hovedsaklig interessert i Mirrodin, Ravnica og Time Spiral blockene.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #7 på: 02. jan, 2008, 19:02 »
Jeg har aldri spilt magic før, men har hatt lyst til å lære det. Høres litt morsomt ut. ^^

Jeg vil anbefale å kjøpe en ferdiglaget deck i så fall, og å lære seg ut i fra den. De selges på Outland for ca. 120 kroner pr. stykk, og de har hatt noen på EB Games for 80 kroner pr. stykk. Så kan vi ha en duell.

Høres bra ut.
Jeg tror jeg skal kjøpe litt så fort jeg får penger.
Får noen kroner snart. en som skal betale meg i kveld. men, jeg vet ikke hvor lang tid det tar fra han har betalt til jeg får det.
Jeg har fri nå på lørdag. Så, kanskje, hvist jeg kommer meg til Oslo, kan du gi meg en liten guide på hvordan man spiller det? :P

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #8 på: 02. jan, 2008, 21:50 »
Høres bra ut.
Jeg tror jeg skal kjøpe litt så fort jeg får penger.
Får noen kroner snart. en som skal betale meg i kveld. men, jeg vet ikke hvor lang tid det tar fra han har betalt til jeg får det.
Jeg har fri nå på lørdag. Så, kanskje, hvist jeg kommer meg til Oslo, kan du gi meg en liten guide på hvordan man spiller det? :P

Kunne vært mulig! Kanskje kombinert med noe annet. Men ville måtte se hvordan formen er litt nærmere dagen. (Sliter fortsatt med dette viruset.) Og du får holde meg oppdatert du også.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #9 på: 02. jan, 2008, 22:11 »
Kunne vært mulig! Kanskje kombinert med noe annet. Men ville måtte se hvordan formen er litt nærmere dagen. (Sliter fortsatt med dette viruset.) Og du får holde meg oppdatert du også.

håper du blir kvitt viruset snart. Høres ikke morsomt ut å ha.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #10 på: 08. jan, 2008, 17:59 »
Forresten, det finnes en serie med videoer på YouTube som går i gjennom noen av basisreglene for Magic: The Gathering, laget av folkene bak spillet. Her er en link til den første, og de andre bør ikke være så vanskelige å finne selv (bare søk etter neste del).

Learn To Play Magic: The Gathering part 1

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #11 på: 08. jan, 2008, 22:42 »
Ooh! Nice!

Jeg spilte litt med en kamerat som var på besøk. Han skulle lære meg, og jeg kjønte ikke så mye enda. Men, jeg hadde litt flaks.
La oss bare si at jeg satt fortsatt med 20 liv da han tapte. :P

Phase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #12 på: 09. jan, 2008, 19:09 »
Hmm noe liknende skjedde meg, Regandor.. ^^  Vi spilte tre stykker, alle-mot-alle, (og jeg hadde tungMirrodin artifact deck(med Skullclamp!!),) og hadde nettopp såvidt lært reglene.. Brukte riktignok laaang tid på hver runde, men vant over begge de andre[takket være det ubalanserte decket].
Þat eit kyr ok hræddr maðr sem ekki Þorir at skjalfa

Seeker of the Ineffable Flame

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #13 på: 10. jan, 2008, 00:44 »
Har spilt magic en del selv tidligere, men jeg spiller mest drafts. Det koster rett og slett for mye penger å prøve å opprettholde en decent deck når det hele tia kommer ut nyere og bedre kort.

I tilfelle folk ikke er kjent med drafts så spilles de slik: Alle sammen kjøper seg 3 booster packs og åpner den ene. Så plukke de ut ett kort de vil beholde før de sender resten av kortene til personen ved siden av seg (med klokka). Dette fortsetter til alle kortene fra den boosteren er tatt. Deretter åpnes neste booster, men korta sendes andre veien. Samme med siste boosteren, men med klokka igjen. Når alle 3 boosterne er brukt opp setter alle opp en deck på 40 kort med de kortene de trakk. Basic land kort er tilgjengelige for alle å ta fra en haug. Alle kan ta så mange de vil, men decken skal være 40 kort akkuratt.

Jeg foretrekker denne måten å spille på fordi det forhindrer at en person kommer med den ultimate blå decken (åh som jeg hater deg blå!) og overkjører alle andre fordi han eller hun har brukt mest penger på kort. Her stiller alle likt når de starter =)

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #14 på: 10. jan, 2008, 05:53 »
Aldri vært interessert i Magic, men det har tydeligvis vært populært en stund nå.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #15 på: 04. mai, 2008, 23:05 »
Noen som har noen favoritt kort?

En av mine favoritter er nok Raksha, Golden Cub. Kan gjøre en liten hær med katter om til en betydelig dødeligere hær. Synes ikke bildet er så ille heller. Men forferdelig dyrt å få ut, og syv mana for et 3/4 creature med Vigilance er ikke så imponerende.

Yawgmoth's Will er også en favoritt. Med noen Dark Rituals i sin  graveyard burde man kunne gjøre en god del ugang.

Den siste jeg kan nevne for nå er Fungal Behemoth. Kan bli temmelig enorm i en Simic/Graft deck, og motstandere vil begynne å bli litt urolige når man kan angripe med f.eks. 12/12 creatures. (Som du i tillegg kan gi en hel rekke ekstra abilities ved hjelp av andre Graft creatures.)

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #16 på: 05. mai, 2008, 01:13 »
Noen som har noen favoritt kort?

Fleetfoot Panther er konge. Kult bilde, ekstremt billig for en så kraftig creature, og den kan spilles some en instant og brukes til å redde andre creatures fra å dø. Fantastiske tingen ^^

Er ett par andre green/white kort som jeg og liker som jeg bruker i samme dekken, Ancient Spider og Llanowar Knight f.eks., men det er uten tvil Fleetfoot Panther som er favoritten. Er en fyr på FA som har tegnet bildet. Husker ikke hvem dog, men jeg har sett galleriet hans der ett sted.
« Siste redigering: 05. mai, 2008, 01:29 av VVolfsong »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #17 på: 05. mai, 2008, 13:59 »
Oooh, Fleetfoot Panther var ikke dum. Kunne nesten erstattet Razor Barrier i min katte deck. Dog, fordelen med den sistnevnte er jo at du jo kan bruke den offensivt ved å mer eller mindre gjøre en av dine creatures unblockable - litt avhengig av hvor mange farger din motstander spiller med. Men skulle gjerne hatt et par eksemplarer av denne panteren. Du har vel ingen til overs?

Ellers er det jo Firemane Lion. Én mana billigere, kan brukes i mono-hvite deck, men så får du jo bare en 2/2.

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #18 på: 09. mai, 2008, 22:44 »
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #19 på: 16. jul, 2010, 14:10 »
Har nettopp fått i stand en betaversjon av et ekkorn deck!

Usikker om hvorvidt den fungerer så bra, og har ikke fått testet den ut på noen enda. Skulle gjerne hatt flere ekkorn kort, da det er en del jeg ikke har, men de fleste går dessverre for en dyr penge på eBay.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #20 på: 18. jul, 2010, 20:16 »
Jeg pleier å spille det hos en venn, med hans kort, så jeg vet litt hva det går ut på. Det er morsomt.

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #21 på: 18. jul, 2010, 23:23 »
magic ja, hadde noen kort liggenede her som jeg fant etter flyttingen, men spillte det bare litt i militæret sammen med en dude jeg ble kjent med, virket sånn bob bob men ikke helt min ting

Narm

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 344
  • Det er relativt realistisk.
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #22 på: 19. jul, 2010, 08:35 »
Magic.... det har jeg aldri hørt om....  :o men har spilt en del andre kort spill son som yo gi oh og duelmaster 
-Sett inn morsom signatur her-
http://www.furaffinity.net/user/narmenia/

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #23 på: 19. jul, 2010, 12:59 »
Magic.... det har jeg aldri hørt om....  :o

 [eek] Det er det første, og trolig mest populære, moderne samlekortspillet laget!
« Siste redigering: 01. aug, 2010, 21:33 av Miles T.F. Baxxter »

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #24 på: 28. jul, 2010, 01:00 »
Eg spelar litt magic, men det er ei stund sidan nå... Men det er konge! :D

Also: Miles, me ungar veitt eigentleg ikkje om slike kule ting til å begynna med, me blir opplært til at pokémon is the shit.