Skrevet av Emne: Magic: The Gathering  (Lest 132294 ganger)

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #125 på: 27. jul, 2012, 11:55 »
Jeg skal begynne å spille Magic, og jeg skal bli best. >:c ..foreløpig skjønner jeg ikke så mye da, men det kommer seg sikkert
Det er noen tutorial videoer på Youtube som på en grei måte beskriver regler og hvordan spillet spilles. Ellers er det bare øvelse gjør mester ;3 Formatet som er greiest for oss beginnere er "Draft", ettersom alle stiller med like stor sjanse for å bygge et bra deck. Hvis du spiller med drevne spillere lærer du deg også kjapt hvordan bra comboer er satt opp.

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #126 på: 29. jul, 2012, 02:05 »
Skal om 1 uke flytte til Oslo!

Da blir det nokk noe Magic spilling på meg på Outland framover (og med dere vis dere har lyst).

Har masssssse kort å komme med. Meste er common uncommon fra nyere sett fra 2 år siden men har også endel rares fra gamlere tider etter bytter.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #127 på: 29. jul, 2012, 16:18 »
Whoo, supert! Hadde vært artig å hatt flere rufser å spilt i mot. Dog, er ganske sikker på at dine decks er bedre enn de fleste av mine...

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #128 på: 29. jul, 2012, 18:28 »
Alle decksa mine utenom de som er av formatet "Commander" er utdaterte. Kommer nokk til å oppdatere "Standard" decksa mine etterhvert.

Piro

  • Gjest
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #129 på: 29. jul, 2012, 21:54 »
vurdert å starte før.

Plutselig satt et par kamerater med svære bokser på bordet. Reason to start is stronk.

så.. har ikke satt meg inn i alle versjoner, men tror det er det som er likt magic the gathering 2013.


Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #130 på: 29. jul, 2012, 22:46 »
vurdert å starte før.

Plutselig satt et par kamerater med svære bokser på bordet. Reason to start is stronk.

så.. har ikke satt meg inn i alle versjoner, men tror det er det som er likt magic the gathering 2013.


Base set er ofte basert på de mest standarde abilities'ene og gameplay. Mellom hvert base set er det derimot en blokk, som består av tre relaterte temabaserte set. Hver blokk er ofte basert rundt sine spesielle abilities i tillegg til standardabilitiene, og dette legger til et ekstra lag med strategi.

Den forrige blokken var basert rundt Gotisk horror, og den inneholder mye av ting som vampyrer, zombier, varulver, engler, og sjeler. En av spesialabilitiene i denne blokken er blant annet creatures som kommer sterkere tilbake fra graven (undying), creatures som kan skifte form (transform), og creatures som kan sammarbeide (soulbond).

Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #131 på: 30. jul, 2012, 09:45 »
Skal om 1 uke flytte til Oslo!

Da blir det nokk noe Magic spilling på meg på Outland framover (og med dere vis dere har lyst).

Har masssssse kort å komme med. Meste er common uncommon fra nyere sett fra 2 år siden men har også endel rares fra gamlere tider etter bytter.

W00t! :D 1,3 år sida sist vi spilte, nå skal du slås ned i støvlene!
Eller ... nei. Kanskje jeg kan slå deg såvidt ned i et par sandaler, men der går nok grensen. Moro blir det iallefall! :-p

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #132 på: 04. aug, 2012, 20:21 »
W00t! :D 1,3 år sida sist vi spilte, nå skal du slås ned i støvlene!
Eller ... nei. Kanskje jeg kan slå deg såvidt ned i et par sandaler, men der går nok grensen. Moro blir det iallefall! :-p

Hehe gleder meg til å se deg slå meg :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #133 på: 05. aug, 2012, 03:39 »
Forresten, noen her som hadde vært interessert i et lite treff til uken i tigerstaden for å ta noen runder med Magi: Forsamlingen?
« Siste redigering: 05. aug, 2012, 03:43 av Miles T.F. Baxxter »

dixon94

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #134 på: 05. aug, 2012, 18:16 »
Jeg har nylig prøvd en versjon på steam, sikkert en del forskjell fra det egentlige kortspillet, men jeg er ivertfall kjent med konseptet og lærer meg lett kortspill

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #135 på: 06. aug, 2012, 01:37 »
Magic på Outland i Oslo førstkommende onsdag! Altså 8. august. Tidspunkt for start fortsatt uklart, men tipper det vil bli rundt 14:00 - 15:00. Går sikkert greit å møtes litt senere også.

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #136 på: 11. aug, 2012, 16:48 »
Bare så det er sagt!

Foreløbig så er det mulig for alle som kommer innom Tønsberg, og har lyst, til å spille Magic med meg!

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #137 på: 14. jan, 2013, 16:50 »
Så fikk jeg plutselig lyst til å spille Magic igjen  :D

Men som jeg skrev tidligere så er jeg ikke på noe særlig høyt nivå, i hvert fall ikke etter å ikke ha spilt det på noen år...

Noe som vet hvor jeg bør begynne når det gjelder nye kort? Skal jeg gå på Gatecrash når det kommer f.eks.??
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #138 på: 14. jan, 2013, 17:13 »
Tja, du kan jo vurdere en slik en! Da får du vel diverse, og en del land. Og du kan se på hvilke ferdiglagde decks som er tilgjengelig, og så bygge videre på ett av de med egne kort.

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #139 på: 14. jan, 2013, 17:26 »
Tja, du kan jo vurdere en slik en! Da får du vel diverse, og en del land. Og du kan se på hvilke ferdiglagde decks som er tilgjengelig, og så bygge videre på ett av de med egne kort.

Nice! Takk! Har de det på Outland i Oslo kanskje??  ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #140 på: 16. jan, 2013, 10:05 »
Da gikk jeg til innkjøpt av starte kiten + 3 booster packs fra Innistrad  ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #141 på: 16. jan, 2013, 13:18 »
Har spilt og sammlet MTG i rundt 20 år... har fortiden ingen å spille med desverre [w-cry]

Jeg kunne trengt en læremester, jeg  ;D ;)
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #142 på: 17. jan, 2013, 00:33 »
Return to Ravniva (RtR) og Gatecrash er kanskje ikke veldens beste starter sets, men Innistrad blocken er ett veldig greit sted å begynne.

Gimmicken med den nåværende RtR blokken er at det er forskjellige multifargede "guild"-er som har mange multifargede kort, og hver guild har sin spesielle og unike ability. Derfor kan det lett bli litt rotete ved mindre man satser på å lage en guild-spesifik deck, siden det er vanskeligere å blande kort fra forskjellige guilder.

Innistrad blokken bygger derimot mer på ett "tribal"-t tema, og sentrerer seg rundt spesielle raser som vampyrer, varulver, zombier og mer. Det er to gimmicker: tosidede kort i Innistrad og Dark Ascension, og mirakelkort i Avacyn Restored. I motsetning til RtR blokken, så er det ganske få kort i Innistrad blokken som baserer seg på disse gimmickene.

Balansemessig er Innistrad og Dark Ascension veldig varierte og spennende, mens Avacyn Restored derimot holder en utrolig gjevn balanse.

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #143 på: 17. jan, 2013, 20:49 »
Aha, takk for infoen  ;D Kjøpte meg 3 booster packs med Innistrad-kort på Gamezone, tenker å  begynne på et deck... Ellers fikk jeg tak i et event deck fra RtR ("Wrack and Rage") viker som et sykt bra deck  [eek] Svakheten med decket er kanskje når du sloss mot større creatures eller noe som ødelegger svake creatures...
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #144 på: 18. jan, 2013, 00:32 »
Aha, takk for infoen  ;D Kjøpte meg 3 booster packs med Innistrad-kort på Gamezone, tenker å  begynne på et deck... Ellers fikk jeg tak i et event deck fra RtR ("Wrack and Rage") viker som et sykt bra deck  [eek] Svakheten med decket er kanskje når du sloss mot større creatures eller noe som ødelegger svake creatures...
Wrack and Rage er et ganske greit klassiskt "Aggro" deck, og så lenge du greier å få igjennom nok skade før motstanderen greier å bygge opp forsvar, skulle saken være gjort. Den decken er spesiellt er rettet mot humans og spesielt hvite (greit siden masse hvite kort har flying), men med litt justeringer kunne den bli enda mer omfattende. Hvis motstanderen greier å bygge forsvar i tide, derimot, da vil enhvær aggrodeck slite.

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #145 på: 18. jan, 2013, 19:19 »
Ok  :)

Men jeg lurer på en ting... Et grønn-hvit kort (eller andre kort med to eller flere farger) får det begge abilities til et kort som gir abilities til både grønne og hvite kort (eller andre farger)??

F.eks. hvis jeg spiller "Shield of the oversoul" på "Seedcradle Witch" får da "Seedcradle Witch" både +1/+1 og indestructable OG +1/+1 (igjen) og flying??
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #146 på: 19. jan, 2013, 03:05 »
Ok  :)

Men jeg lurer på en ting... Et grønn-hvit kort (eller andre kort med to eller flere farger) får det begge abilities til et kort som gir abilities til både grønne og hvite kort (eller andre farger)??

F.eks. hvis jeg spiller "Shield of the oversoul" på "Seedcradle Witch" får da "Seedcradle Witch" både +1/+1 og indestructable OG +1/+1 (igjen) og flying??

Jepp :)

Ho får begge abilitiene.

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #147 på: 19. jan, 2013, 15:02 »
Nice!  ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Piro

  • Gjest
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #148 på: 23. jan, 2013, 00:20 »
Har begynt med litt online planeswalkers 2013.

Skal begynne med the "real" deal etterhvert, men tenkte jeg kunne starte der og få et inntrykk i decks, cards, osv. Så jeg kanskje får noen ideer om hva jeg skal bygge.
Om noen er punch på å ta en runde online (for now), send meg en melding ;)

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Magic: The Gathering
« Svar #149 på: 24. jan, 2013, 12:46 »
Har begynt med litt online planeswalkers 2013.

Skal begynne med the "real" deal etterhvert, men tenkte jeg kunne starte der og få et inntrykk i decks, cards, osv. Så jeg kanskje får noen ideer om hva jeg skal bygge.
Om noen er punch på å ta en runde online (for now), send meg en melding ;)

Interessert, jeg!  ;D Skal jeg adde deg på Steam???  ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf