Skrevet av Emne: Furrysak i Dagbladet FREDAG?  (Lest 87076 ganger)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #50 på: 08. feb, 2010, 19:28 »
Fenris: Det er Ziggy_wolf jeg har prata med.

Fått det med meg.. Han sa det selv inne på et annet sted..
Men forsatt litt dumt så klart... Men mistenker ikke akkurat han for å gå overstreken..

Synes det er greit å ha en viss kontroll når dette skal ut for første (og kanskje siste gang?)..
Dette er tross alt noe som er helt nytt for majoriteten her i Norge..

No mer i skjul gidder jeg ikke å leve i enn det jeg allerede gjør, for å si det på en kanskje noe ekstrem måte

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #51 på: 08. feb, 2010, 20:56 »
Fenris: Det er Ziggy_wolf jeg har prata med.

Fått det med meg.. Han sa det selv inne på et annet sted..
Men forsatt litt dumt så klart... Men mistenker ikke akkurat han for å gå overstreken..

Synes det er greit å ha en viss kontroll når dette skal ut for første (og kanskje siste gang?)..
Dette er tross alt noe som er helt nytt for majoriteten her i Norge..

No mer i skjul gidder jeg ikke å leve i enn det jeg allerede gjør, for å si det på en kanskje noe ekstrem måte

vel, vi er ikke ute etter å henge noen her Fenris.
Alle kunne fallt for fristelsen, og Ziggy var kanskje ikke klar over hva noen av oss hadde snakket om da han evt tilbød seg.
Jeg tror han er klar over det nå. ^^ Så tror ikke vi trenger å tenke mer på det for nå.

Og, jeg tviler det vil bli siste gangen media vil snakke om furries. :3
En gjeng som spretter rundt i suits og som blir stadig mer synlig i Norge er dømt til å tiltrekke seg oppmerksomhet en dag. :P
Så vi må bare passe på at førsteintrykket blir bra.
Førsteintrykket er det som har mest impakt på folk. :)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #52 på: 08. feb, 2010, 21:17 »
vel, vi er ikke ute etter å henge noen her Fenris.
Alle kunne fallt for fristelsen, og Ziggy var kanskje ikke klar over hva noen av oss hadde snakket om da han evt tilbød seg.
Jeg tror han er klar over det nå. ^^ Så tror ikke vi trenger å tenke mer på det for nå.

Og, jeg tviler det vil bli siste gangen media vil snakke om furries. :3
En gjeng som spretter rundt i suits og som blir stadig mer synlig i Norge er dømt til å tiltrekke seg oppmerksomhet en dag. :P
Så vi må bare passe på at førsteintrykket blir bra.
Førsteintrykket er det som har mest impakt på folk. :)

Nåja, overreagerer kanskje noe i denne saken... må vel beklage for det...
men nå er det også første gang Norge skal få høre om dette også, så da er det greit at man forholder kontroll på en måte.. Og ikke akkurat la hvem som helst gå på egenhånd for å snakke....
Selv om det er om noe annet, så vil journalisten vite at man tilhører en gruppe som skal (muligens) bli omtalt i media, så kan fort en ting lede til en annen ting..

Flere ganger kan det vel hende at det blir... Får bare håpe det ikke blir slik at media skal drive å leite etter oss heller, noe som jeg ikke akkurat trur kommer til å skje heller men .. hehe..
Men inntil videre så håper jeg at ingen flere driver å kontakter på egenhånd.. Man må nesten bli enige om hvem som skal være med også..

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #53 på: 08. feb, 2010, 21:31 »
Nåja, overreagerer kanskje noe i denne saken... må vel beklage for det...
men nå er det også første gang Norge skal få høre om dette også, så da er det greit at man forholder kontroll på en måte.. Og ikke akkurat la hvem som helst gå på egenhånd for å snakke....
Selv om det er om noe annet, så vil journalisten vite at man tilhører en gruppe som skal (muligens) bli omtalt i media, så kan fort en ting lede til en annen ting..

Flere ganger kan det vel hende at det blir... Får bare håpe det ikke blir slik at media skal drive å leite etter oss heller, noe som jeg ikke akkurat trur kommer til å skje heller men .. hehe..
Men inntil videre så håper jeg at ingen flere driver å kontakter på egenhånd.. Man må nesten bli enige om hvem som skal være med også..


Yep. ^^
Blir spennende å se hvem som får komme.
Vi får bare ta det med ro og ikke skape mer drama enn nødvendig. :P 
Ting kommer til å ordne seg. Vi har en ærlig og smart reporter, vi planlegger hvem som passer best til å intervjues og bli tatt bilde av og forbereder oss på evt økt aktivitet rundt norske furries.
Jeg tror det kommer til å gå bra. :3

Og håper ingen flere tar kontakt også. Men i verste fall så vet allerede reporteren om situasjonen, og vi må bare stole på at han venter på oss. :)

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #54 på: 08. feb, 2010, 22:25 »
Jeg har snakket med Ziggy og han bare ønsket å få litt greie på hva Martin er ute etter før saken begynte å spre seg. Jeg tilbød meg å være med når han skal møte Martin og Ziggy takket ja til det. Med mindre du har noe i mot det, Martin, så blir jeg altså med. Jeg stoler på Ziggy til at han klarer seg på egen hånd, men det kan være bra for oss å være to, så er det lettere å huske på hva som ble sagt, og vi har litt mere å si.

Glutexo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #55 på: 08. feb, 2010, 23:01 »
Eg trur ikkje det er nokon god ide å hava masse bilete av fursuitar. Er vel viktig nok til å nemna, men å fokusera mykje på det kan gjera mykje skade. Det er noko av det som skræmer folk mest med furry, og å leggja mykje vekt på det kan gjera stor skade. Om det er masse bilete av fursuitar trur folk at det berre er det det handlar om, og folk som kan vera interesserte held seg unna.
« Siste redigering: 08. feb, 2010, 23:02 av Glutexo »

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #56 på: 08. feb, 2010, 23:20 »
Men inntil videre så håper jeg at ingen flere driver å kontakter på egenhånd.. Man må nesten bli enige om hvem som skal være med også..

Og håper ingen flere tar kontakt også. Men i verste fall så vet allerede reporteren om situasjonen, og vi må bare stole på at han venter på oss. :)

Hvis noen har lyst til å snakke med ham så er det da helt og holden opp til dem selv å bestemme det. Syns heller dere burde jobbe for å få ett samarbeid hvor dere kan få oversikten over faktaene som artikkelen vil bygges på og ha muligheten til å kommentere dem, enn å prøve å kontrollere alle kildene han har til fakta. Dere er tross alt bare ett fåtall av forum posterne som diskuterer dette her mellom dere selv nå, og forumet her representerer heller ikke hele den norske fandomen. Om han ønsker kan han finne andre kilder å spørre hvis han leter.

Der hørtes jeg kanskje forferdelig negativ ut, men jeg syns bare folk overreagerer litt. Norske medier er ikke de samme som er i utlandet, og en god journalist vil klare å lage en balansert artikkel. Det vil nok stå en ting eller to dere helst skulle sett at ikke stod der, men så finnes det også en god del rare ting der ute i fandomen også da. En kan ikke bare lukke øynene og late som om det ikke er der. Så lenge artikkelen tydelig presiserer at det er langt fra normen så burde det være overlevbart.

Jeg vurderer å la meg intervjue, men har ikke bestemt meg enda. Jeg har vært i fandomen i over 10 år og er ett par år eldre enn en stor porsjon av posterne våre, så jeg regner med at jeg har ett litt annet perspektiv på den enn i hvert fall noen av dere. Tror og jeg skulle klart å unngå å ødelegge ryktet vårt for all fremtid... hehe. Spørs om jeg hadde turt å stille opp med navn og bilde dog. Dere kan godkjenne meg som intervjuobjekt eller ikke om dere vil, men den endelige avgjørelsen er min egen =)
« Siste redigering: 09. feb, 2010, 16:58 av VVolfsong »

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #57 på: 08. feb, 2010, 23:41 »
Ser at alle kanskje ikke har fått med det jeg posta i den andre tråden.
Setter pris på å ha deg med Kal. Ser nå at jeg muligens forhastet meg litt, men alt jeg var ute etter var litt mer konkret informasjon.
Dessuten kan jeg kun snakke på vegne av meg selv, men vit at jeg legger deres interesser til grun når jeg gjør dette og har vært i lignende situasjoner før, så jeg vet hva jeg begir meg ut på. Så jeg håper dette kan være første skrittet i å etablere en rell dialog.
« Siste redigering: 08. feb, 2010, 23:44 av Ziggy_wolf »

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #58 på: 09. feb, 2010, 08:53 »
Men inntil videre så håper jeg at ingen flere driver å kontakter på egenhånd.. Man må nesten bli enige om hvem som skal være med også..

Og håper ingen flere tar kontakt også. Men i verste fall så vet allerede reporteren om situasjonen, og vi må bare stole på at han venter på oss. :)

Hvis noen har lyst til å snakke med ham så er det da helt og holden opp til dem selv å bestemme det. Syns heller dere burde jobbe for å få ett samarbeid hvor dere kan få oversikten over faktaene som artikkelen vil bygges på og ha muligheten til å kommentere dem, enn å prøve å kontrollere alle kildene han har til fakta. Dere er tross alt bare ett fåtall av forum posterne som diskuterer dette her mellom dere selv nå, og forumet her representerer heller ikke hele den norske fandomen. Om han ønsker kan han finne andre kilder å spørre hvis han leter.

Der hørtes jeg kanskje forferdelig negativ ut, men jeg syns bare folk overreagerer litt. Norske medier er ikke de samme som er i utlandet, og en god journalist vil klare å lage en balansert artikkel. Det vil nok stå en ting eller to dere helst skulle sett at ikke stod der, men så finnes det også en god del rare ting der ute i fandomen også da. En kan ikke bare lukke øynene og late som om det ikke er der. Så lenge artikkelen tydelig presiserer at det ikke er langt fra normen så burde det være overlevbart.

Jeg vurderer å la meg intervjue, men har ikke bestemt meg enda. Jeg har vært i fandomen i over 10 år og er ett par år eldre enn en stor porsjon av posterne våre, så jeg regner med at jeg har ett litt annet perspektiv på den enn i hvert fall noen av dere. Tror og jeg skulle klart å unngå å ødelegge ryktet vårt for all fremtid... hehe. Spørs om jeg hadde turt å stille opp med navn og bilde dog. Dere kan godkjenne meg som intervjuobjekt eller ikke om dere vil, men den endelige avgjørelsen er min egen =)
Hør hør. Her har du støtte, VV.

Synes dette er ganske interessant emne. En forent front mot media, med det delvis for øye å kontrollére informasjonsflyt, er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Særlig fra en mindretallsgruppe, være det samer eller andre, kan det være i fellesskapets interesse at useriøse uttrykk og meninger ikke får det aller frieste av spillerom. Dette kan dog gå på akkord med den individualistiske liberalismen (storeOrd) vi har blitt oppfostret på. Det er derfor å vente at noen vil reagere, og gjerne motsette seg denne tankegangen.

På den annen side kunne det, i det lange løp, vært til det beste om nordmenn generelt fikk et veldig forsiktig førsteinntrykk av furries. Å la dette inntrykket bygge seg opp, gjerne over et lengre løp og tilhørende, smått begrenset, publisitet, kan fostre mye godt. Ta gjerne naturister til eksempel, hvor praksis er særdeles lite tolerert i det offentlige rom. :D Mener ikke at disse kan sammenlignes med furries, men at ens inntrykk av disse ikke har blitt stigmatisert til en motbydelig stereotyp.

Pizza på Peppes er ikke noe interessant å skulle skrive om, og det hersker tvil om at journalisten skulle ønske å skrive av andres referat; hva en del mennesker mener er best etter sensur. I så måte kan man heller tenke seg at det er i journalistens interesse å ha mer å ta av, for deretter å kunne filtrere informasjonen selv. Det er jo gjerne det som er praksis - man trykker ikke ALT som sies. Kort fortalt tror jeg man kan skape et konspiratorisk (og langt fra uskyldig) inntrykk, skulle det være for åpenlyst at man prøver å begrense informasjon.

krushdbug

  • Gjest
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #59 på: 09. feb, 2010, 17:27 »
Du må gjerne bli med, Kal! Ser frem til å treffe dere og diskutere saken litt nærmere.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #60 på: 10. feb, 2010, 19:21 »
Her er en full raport om hvordan det gikk:


Jeg og Kal ankom Chatau Neuff ca 15:45, tokk oss en røyk.
Ca 15:55 ringte jeg jurnalisten (Martin) for å spørre hvor vi skulle møtes.
Vi bestemte oss for å ta det nede i et hjørne i kafeen ved entreen.

På spørsmål om hvorfor han ville skrive om oss svarte han: " ingen
andre i Norge har skrevet en artikkel om fandomen før. Man bomper
stadig borti de på nettet, men det er sjelden man møter de på gata.
Dette kunne også være interesant for leserne"

Han gjorde det helt klart at at dette ikke ville være noen
reklamekampanje for fandommen. Men det ble nevnt at dette kunne være
fordelaktig for begge parter ved å synliggjøre fandommen i Norge og
derav trekke flere folk.
Og jurnalisten blir den første som dekker dete i Norge, og får da noe
historisk å vise til i portfolioen sin.

Det ble også pratet en del rundt tidligere artikkler han hadde skrevet
om andre subkulturer som b.l.a naturalister ( nudister)
Og om hvordan han da mente han hadde vinklet det på en objektiv og
saklig måte. Det ble spurt om hva vi drev med ellers.
Jeg snakket litt løst om laiv, og jurnalisten nevnte at han hadde vært med på det før.
Kal snakket litt om dataspill og fursuitlaging.
 
Artikklen vil være hovedoppslaget på DB fredag  ca 6 sider ble det
anntydet. Og vill sansynligvis komme ut i Mars.
Jurnalusten sa han ville følge et par stykker som var representative
for fandomet, og ønsket å intervjue så mange som mulig og så
trekke ut 3-4 som han kunne følge videre inn i artikkelen. Han ville
ungå en såkalt vanityfair artikkel og forsøke å sette oss i et
objektivt lys. Han sa klart i fra at han ønsket å ungå en mobbe /
sjokk artikkel, da dette ville gå gå dårlig utover begge parter.
Dette blir mer som en "flua på veggen " artikkel, hva vi driver med
rett og slett. Eventuelt å følge noen på et con, men han pressiserte
at det var først og fremst Norske personer han var interesert i å dekke.

Yiff
Det kan dukke opp snakk om yiff / sexualitet, men dette vill ikke være
hovedfokuset. Om man kom inn på personer som ønsket å stå frem med slikt eller
eventuelle avvik ville det bli gjort klart at dette da var et avvik.
 
Bildebruk.
 Han ønsket minst 3-4 som kunne stå fram med navn og bilde.
Eventuelt noen fursuitere.
Om en illustrasjon blir tatt med var det  snakk om kanskje 1-2. For å
vise hva furryartwork er.
 
Rundt slutten av møtet ble det spurt om man kunne ha et større
furmeet der deltakere kunne intervjues/ stilles spørsmål. Eventuelt
ta noen bilder.  [w-wink]
« Siste redigering: 10. feb, 2010, 19:37 av Ziggy_wolf »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #61 på: 10. feb, 2010, 20:50 »
Takker for rapporten. Var også nysgjerrig på hvordan det gikk.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #62 på: 11. feb, 2010, 19:05 »
Wow, det var veldig informerande :) takk for det

Trur dette kan bli veldig interressant å sjå i avisa

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #63 på: 11. feb, 2010, 21:52 »
bra info du ga. jeg tror dette blir bra og spende gleder meg til å lese det [ureshii]

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #64 på: 11. feb, 2010, 22:47 »
det siste av det du skrev (noe om furmeet 8D *wagwag*) likte jeg :B

bare fordi det er fur meet, og jeg har så sykt lyst til å møte andre furries. <3

må lese resten nå loal *lese*

EDIT:

du kan bruke så mange bilder du bare vill som jeg har tegnet :D
link i sigg.

Likte dette 8DD kjempespent på artikkelen!
« Siste redigering: 11. feb, 2010, 22:53 av wolfglow »

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #65 på: 11. feb, 2010, 22:53 »
Ja, Fredag vil ha saken. Er fast frilanser, dvs. har to faste spalter (Tekno og Gullrekka) og gjør jevnlig saker for Fredag ellers. Snakket med redaktøren om furry-sak i dag og har diskutert dette med henne tidligere også. Så fremt noen av dere er med, gir hun grønt lys.

  [w-dizzy] Jeg har visst bltt meldt frivilling til å bli med på interjugreier, uten at jeg helt er sikker på hvordan det skal foregå , jeg får sikkert lese mer igjennom det som har blitt sagt på forumet her. Svanen kan sikkert bli snakket til også, det vil vel være naturlig og ta sammen, vil jeg tro. Men jeg og svanen må være av det anonyme slaget, som en (av to) furry "familier" med barn i Norge, og den eneste med barn i skolealder er det greit å ikke bli "lett gjenkjent".

Jeg kan kanskje gi ett litt mer historisk perspektiv på furry i norge, ettersom jeg vel var første i Norge som snublet over dette, og har vært aktiv i fandomen siden 1994 (selv om jeg er langt mindre aktiv nå enn jeg var da, p.g.a ting nevnt i forrige avsnitt).

Uansett kan det være greit for furry å bli "eksponert", slik at potensielle furries finner oss dersom de leter, jeg bare håper det ikke vil få noen særlige negative konsekvenser. En del har sett CSI, og vil gjøre seg sine tanker nesten uansett hvor godt og balansert en slik artikkel blir.

Men, det blir spennende å se hvordan det går...

krushdbug

  • Gjest
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #66 på: 15. feb, 2010, 11:48 »
[Ok, ny uke og ny giv! Det er kanskje på tide å høre litt nærmere hvem som konkret kan tenke seg å intervjues og cirka dato for furmeeten vi prata om. Om de som kunne tenke seg å stille opp i saken kunne skrevet det her under med info om alder, kjønn og litt om dere selv er det bra. Hadde vært fint om dere samtidig også sender meg kontaktinfo på mail eller pm.]

[Kal og Ziggy: Har dere snakket noe mer med folk? Når var det suiten din skulle være klar, Kal?]

[Sayh: Hadde vært fint med litt historisk bakgrunn på dette. Kan du møtes i Oslo-området, eller foretrekker du et telefonintervju?]

krushdbug

  • Gjest
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #67 på: 15. feb, 2010, 11:49 »
[Og hei og hå, klammene er tilbake. Jeg skjønner ingenting.]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #68 på: 15. feb, 2010, 13:03 »
Jeg skal mase på de andre til å gi deg et svar, krushdbug :)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #69 på: 15. feb, 2010, 14:35 »
Har ikke hørt noe konkret fra noen enda, Har ikke hørt fra Kal, men mener han nevnte noe at den skulle være ferdig til EF.
Annyway, skulle det være noe så har du nummeret mitt.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #70 på: 15. feb, 2010, 21:26 »
Heihei Krushdbug.
Fangz har en fursuit som han har sagt han er villig til å bli tatt bilder av i.
Og, det ser ut til at flest har lyst/tid til å ha et furmeet den siste helgen i februar.
Men, vi har ikke helt bestemt oss for hvor man skal ha det enda. hehe
Valget står mellom to leiligheter.
Sier ifra så fort vi vet mer. Håper det skjer så fort som mulig, siden jeg kunne tenkt meg å vite det selv. :3

Og, jeg har nevnt for de andre at jeg og fangz er villige til å intervjues før eller etter furmeetet, men har ikke hørt noe om hva de andre synes om det enda.
Om de synes det er greit kunne du kommet en tur opp til gjøvik på en onsdag eller noe for en kopp kaffe og hyggelig prat.
Eller kopp te, om du ikke drikker kaffe.
Jeg er villig til å stå frem med navn, men helst ikke bilde, siden jeg jobber ganske public. Men det kan diskuteres. ^^
Men, venter som sagt på svar fra resten. Håper jeg får bumpet spørsmålet mitt litt her. :P

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #71 på: 15. feb, 2010, 22:57 »
Vel, vi kan vel også si at vi har ikke hatt problemer med å skaffe folk.
Det ligger mer i at vi ønsker å gi deg et represantivt utvalg.

Reg: Kontakt meg hvis dere får avtalt et tidspunkt. Er det etter 15.30 eller en helg skal jeg klare å få satt av litt tid også.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #72 på: 17. feb, 2010, 01:46 »
Hei Martin!

Jeg er villig til å bli intervjuet, evt. bidra på andre måter, men ønsker å forbli anonym - så altså ikke bruk av ekte navn eller bilder. Regner med at det vil gjøre meg mindre attraktiv enn andre intervjukandidater her.

Jeg er 25 år, en polarrev av guttekjønnet, og har vært en fur i ca. 11 år nå. Jeg startet Norwegian Paws forumet tilbake i 2004, som nok er det største norske nettsamfunnet for furs. Har organisert og vært med på flere furmeets med andre medlemmer her på forumet, hovedsakelig i Oslo, og har vært på Eurofurence én gang.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #73 på: 17. feb, 2010, 12:06 »
Når det gjelder meg selv
Min introduksjon
Kort om hvordan jeg ble kjent med Furry Fandommen

Dog disse dekker hovedsaklig furry delen.
Utenom det er jeg en 27 år gammel gutt. Har vært med på et par treff organisert via forumet og skal til USA i sommer for å sjekke ut Anthrocon.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furrysak i Dagbladet FREDAG?
« Svar #74 på: 18. feb, 2010, 09:39 »
For vell slenge meg på for å gjøre det litt mer offisielt.
Har tenkt meg på en con i løpet av dette eller neste år, men akkorat nå har jeg fryktlig mye å gjøre på grunn av grafisk studiene.
Solgte mitt første bilde i 2001, og har hatt et par salg siden, forventer å starte opp salg i gjenn når ting løsner litt.
Jeg har forøvrig eget design/tegnestudio.

Kort om meg
http://norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=94.0

Har vært i fandommen i ca 14 år, tegnet furries siden jeg var rundt 10
http://norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=742.0