avstemning

Kommer du til å se Mass Effect: The Movie på kino?

Såklart! Skal se på premieren sammen med alle de andre ME fans!
2 (22.2%)
Ja, men venter til den kommer ut på DVD :)
0 (0%)
Kanskje :/
2 (22.2%)
Nei, Sci-Fi blir for drøyt for meg.
0 (0%)
Høh?!? Mass Effect?
5 (55.6%)

Stemmer totalt: 7

Skrevet av Emne: Nyheter for dere Mass Effect fans  (Lest 7392 ganger)

MouseClick

  • Gjest
Nyheter for dere Mass Effect fans
« på: 26. mai, 2010, 00:19 »
Etter 3 år, 2 spill, 2(snart 3) bøker og fire tegneserier, kommer endelig Commander Shepard opp på lerretet i den planlagte Mass Effect: The Movie!

Filmen kommer til å ha Shepard i hovedrollen og historien vil være det samme som i spillene (Aner jeg en slutt etter spill nr.3?).
Filmen vil bli laget av skaperene bak "The Dark Knight" og "Spiderman" og vil bli destribuert av Warner Bros. og i tilegg jeg kan tenke meg at filmen kommer ut i slutten av 2012/2013.

Link til Info på IGN: http://movies.ign.com/articles/109/1092495p1.html
« Siste redigering: 26. mai, 2010, 14:47 av MouseClick »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Utropstegn!
« Svar #1 på: 26. mai, 2010, 00:58 »
Det finnes ikke akkurat så mange god filmer basert på spill så langt (bare én som jeg kan komme på), så deler dessverre ikke din entusiasme. Men får vel krysse potene.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: nyheter
« Svar #2 på: 26. mai, 2010, 01:03 »
Caps.... auu øra mine. Kunne du endre tittelen til lower case? Vi leser det for det :)

Men for å være ærlig så er jeg aldri fan av "games made into movie" eller "movies made into games".
Det finnes noen få som har fått det til, men mange som har endt opp feil. Henviser bla. til Doom filmen.
Mass Effect fungerer MYE bedre på spill fronten, spesielt pga. rpg og reputation systemet :)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Fantastiske nyheter for dere Mass Effect fans!
« Svar #3 på: 26. mai, 2010, 01:24 »
Svarte "Høh?!? Mass Effect?" fordi det ikke var noe alternativ for oss som vet hva Mass Effect er, hater det, men liker Sci-Fi.

To grunner til at jeg tror den blir en megaflopp, 1: Filmer basert på spill har til nå vært ræva, 2: Mass Effect har til nå vært ræva.
Må helt ærlig si at dette ikke akkurat bringer meg noen grunn til å vurdere kino i 2013. Hvis den blir lagd ferdig kommer jeg trolig til å se den via en venns DVD/BD når de tvinger meg til det.

Det er så mange andre spill som har bedre og mer interesante historier som ville gjort seg mye bedre på et lerrett, siden Mass Effect er en RPG. Spill jeg mener det heller skulle vert gjort et forsøk på må være noe dradd ut av Metal Gear/Metal Gear Solid universet (Men ikke direkte filmatisering av et av spillene, det ville bli teit). Lubin sitter her og sier at Wii spillet Disaster: Day of Crisis ville kunne gjort seg bra som film, evt. noe basert på det univærset og ikke bare filmatisering av det.

Beklager, men jeg er ikke optimistisk til dette, nei.

Og forresten, jeg er veldig enig med Dax, skriv tittelen på tråden skikkelig, ALL CAPS er motbydelig, overflødige ! også.
« Siste redigering: 26. mai, 2010, 01:33 av Aikho »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Som de andre sier, er greit å ikke ta helt av med utropstegn og caps lock, med mindre forumet brenner eller noe slikt.

Hva er dårlig med Mass Effect spillene, Aikho? Har riktignok bare spilt det første selv. Helhetlig var det litt skuffende, med mye meningsløs grinding og spillmekanisk clunk, men synes handlingen og samtalene var meget tilfredsstillende. De andre elementene veide det dog ned for meg, så føler ikke at jeg ka si at det var et bra spill, punktum.

Og forresten, det er visst noen planer om å lage en film basert på Asteroids.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Hva er dårlig med Mass Effect spillene, Aikho?

Du summerte opp det som hadde med spill delen å gjøre ganske fint egentlig. Utover det synes jeg handlingen var ganske lite gripende, det var til å begyne med det eneste som fikk meg til å forstette, men den ble ikke noe fyldigere eller mer interesant, så jeg gav opp, det er ikke noen nytelse å tvinge seg igjennom spill. Oppfølgeren kommer jeg ikke til å prøve i det heletatt og filmen vil jeg ikke se. Den eneste Sheppard for meg er i Stargate Atlantis.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Storyen i eneren var faktisk ganske ok, men du måtte gankse langt ut i det før ting begynte å få mening.
Jeg ventet selv en stund og måtte lese en del review før jeg skaffet den.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Fantastiske nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #7 på: 26. mai, 2010, 09:21 »
Meh, skal garantert se den, men gleder meg mer til Hobitten

MouseClick

  • Gjest
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #8 på: 26. mai, 2010, 15:08 »
Sorry for CAPS :/ Var i litt mye lykkerus etter nyheten  [laugh] Beklager hvis det jeg skrev ikke forklarte så mye av filmen, derfor la jeg ved link.
Jeg forstår også utrolig godt at dere er skeptiske til filmen (Om den kommer i det hele tatt), men jeg i alle fall velger å være optimistisk når det kommer til akkurat denne filmen :D

Phear

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 52
    • Vis profil
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #9 på: 26. mai, 2010, 15:36 »
Hmm I thought mass effect 1 was great. Played through it like 3 times?

I LOVED mass effect 2 (though it's not an RPG anymore it's a great action game with level-upable powers ^^). Sure the story suffered a weee bit because ME2 is like just a "transition" between ME1 & ME3. But the presentation & dialogue of Me2 was some of the best I've ever seen in a game.

However, I always get scared about games->movies because really it usually suuuuucks. So will expect it to suck, will be pleasantly suprised if it doesn't suck. =D

Now GIEF Mass effect 3! xD
« Siste redigering: 26. mai, 2010, 19:15 av Phear »
Do de do

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #10 på: 26. mai, 2010, 19:14 »
Jeg syns det alltid er litt spennende å se at spill blir filmer. Prince of persia ser jo ganske bra ut. Men har noen tvil med Tekken filmen som skal komme. Men man får se  om filmen blir bra. Noen av spill filmene må da bli bra. Hehe

MouseClick

  • Gjest
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #11 på: 26. mai, 2010, 21:26 »
Det er no ganske gode regissører som skal lage den, så jeg har et lite håp. I tilegg tror ikke jeg at Bioware vil tillate at denne filmen blir dårlig  [laugh]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #12 på: 26. mai, 2010, 21:36 »
Har de bestemt seg for hvem som skal regissere enda?

Og Phear, vi foretrekker at våre brukere skriver sine innlegg på norsk med mindre de poster i underforumet For the Norwegian-impaired.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #13 på: 26. mai, 2010, 23:24 »
OMFG! Nesten lika stor nyhet for meg som bioshock-filmen som kjem i 2012 <3 ^^

MouseClick

  • Gjest
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #14 på: 26. mai, 2010, 23:41 »
OMFG! Nesten lika stor nyhet for meg som bioshock-filmen som kjem i 2012 <3 ^^
Kommer det Biosjock film også?! :O Voldsomt med spill-filmer for tiden da!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #15 på: 26. mai, 2010, 23:45 »
OMFG! Nesten lika stor nyhet for meg som bioshock-filmen som kjem i 2012 <3 ^^
Kommer det Biosjock film også?! :O Voldsomt med spill-filmer for tiden da!

Og det kommer visst en ny Blood Rayne film snart!

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Nyheter for dere Mass Effect fans
« Svar #16 på: 26. mai, 2010, 23:49 »
Men spørs om det blir kvalitets-filmar, dog...