Angående ting som ikke er furry relatert, kan man vel si at 70% av forumet er ikke-furry relatert.
Hendelser som det er ekle.. Dog har i hvertfall jeg fått den følelsen av å blande seg inn nødvendigvis ikke gjør saken no lettere.. Om mennesker er kyniske? Kanskje, men tror også det ligger i at vi er usikre på hva som vil skje hvis vi hjelper.
Det har vært flere saker i media hvor folk har stått å sett på at folk blir banket opp, men ingen bryr seg, hvorfor? "Noen andre kan ta seg av det" "Vil de banke meg opp også?" "Det er ikke min sak/ansvar"
Tror kanskje de tankene er de som sverver i hodet på folk.. men veit ikke. Veit i hvertfall at jeg skygger unna med en gang jeg får følelsen av noe slikt er i ferden med å skje - Feigt eller smart? Dunno.
Den første saken er litt merkelig, normalt sett ville folk som kjenner en holde seg i nærheten.. Så, hva kunne du gjort? Hvis han ikke snakker med folk han kom med, ville han da snakket med deg? Dog, kanskje prøvd å få tak i en taxi eller lignende til fyren kunne vært en ide.
Når det kommer til narkomane er jeg alltid ekstremt skeptisk og holder meg minst 5 meter i diameter unna (opplært til at slik folk er skumle

). Men man kunne snakket rolig med dem, eventuelt ring til politet (dog dette kan kanskje sees på som ekstremt).
Uansett, i de to første sakene ville jeg aldri gjort noe alene.
Det du gjorde mot mobberen av den psykisk utviklingshemmende er IMO, noe av det beste man kan gjør i en slik situasjon. Ikke fordi du nødvendigvis er en fighter, men fordi at folk som mobber svakere folk ofte ikke er så tøffe som folk tror at de er.
Det er også, når jeg ser i meg selv, lettere å vite hva man skulle gjort i etter tid. Ting som kanskje kunne vært utrolig smart å gjøre, men som blir holdt tilbake fordi en er så usikker på situasjon. Kan innrømme at jeg hadde gjort det samme som deg på de to første tilfellene, bare lat vær å gjøre noe og lukket ørene.. Den tredje hadde jeg nok grepet inn i, i hvertfall prøvd men kanskje ikke akkurat på samme måte som deg.