Skrevet av Emne: Parkour  (Lest 5090 ganger)

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Parkour
« på: 01. jul, 2010, 21:50 »
En video jeg fant, sykt flinke folk her. Hvis vidoen allerede er på siden, bare si ifra ^^

http://reb3kka.blogg.no/1253519558_video_sprettballmenne.html

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Parkour
« Svar #1 på: 01. jul, 2010, 22:49 »
Flere jeg kjenner ville gått mentale og sagt at det er Free Running i den videoen fordi Parkour skal være fra A til B så fort som mulig mens Free Running er mer triksing, jeg sier nå at begge er veldig likt drifting og begrunnelsen bak å gjøre det ble best forklart av en av de store innen Drifting i Japan, "I drift not because it is the fastest way around the corner, but the most exciting" For meg er begge navnene det samme, i mine øyne det samme som å kalle Gabber for Hardcore Techno eller Schranz for Hard Techno, det er det samme bare at det har utviklet seg litt og folk har blandet betydningene.

Nå, uansett hva andre folk mener om navnet, stilig video, bra "find", drev halvhjertet med det selv på ungdomskolen, så, awesome.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Parkour
« Svar #2 på: 01. jul, 2010, 22:57 »
Jeg å en venn av meg skulle prøve parkour litt en gang. Vi fant ut at dette er en veldig vond "sport" om jeg kan kalle det det. Begge tryna da vi skulle hoppe fra et gjærde til et anna xD  Men det var moro så lenge det varte da!

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Parkour
« Svar #3 på: 01. jul, 2010, 23:03 »
Flere jeg kjenner ville gått mentale og sagt at det er Free Running i den videoen fordi Parkour skal være fra A til B så fort som mulig mens Free Running er mer triksing, jeg sier nå at begge er veldig likt drifting og begrunnelsen bak å gjøre det ble best forklart av en av de store innen Drifting i Japan, "I drift not because it is the fastest way around the corner, but the most exciting" For meg er begge navnene det samme, i mine øyne det samme som å kalle Gabber for Hardcore Techno eller Schranz for Hard Techno, det er det samme bare at det har utviklet seg litt og folk har blandet betydningene.

Nå, uansett hva andre folk mener om navnet, stilig video, bra "find", drev halvhjertet med det selv på ungdomskolen, så, awesome.

Er enig med deg der, syns Free Running og Parkour er nokså likt hverandre. Men kanskje folk som er hekta på de forskjellige sportene hville sagt annerledes:)?

Du drev på me Parkour? Stilig! Syns det er dritt tøft, veldig lyst til å lære det selv, men forløpig er kondis = 0 hos meg :P Må få meg litt i aktivitet ^^

Jeg å en venn av meg skulle prøve parkour litt en gang. Vi fant ut at dette er en veldig vond "sport" om jeg kan kalle det det. Begge tryna da vi skulle hoppe fra et gjærde til et anna xD  Men det var moro så lenge det varte da!

Kan tenke meg man tryner noen ganger hvis man skal holde på med en sånn sport ja ^^

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Parkour
« Svar #4 på: 01. jul, 2010, 23:41 »
Ey Rayne! Bur ikkje du i Stavanger-området eller noko slikt?
I Stavanger er det ei gruppe med folk som driv med parkour, og ein venn av meg er med og trene ganske ofte med dei... Han har dradd med meg av og til (bare oss to +ein venn og to) og eg syns det er konge!
Also: du treng ikkje så mykje kondis, bare var med på ei trening, så lære du mykje^^

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Parkour
« Svar #5 på: 02. jul, 2010, 23:43 »
Flere jeg kjenner ville gått mentale og sagt at det er Free Running i den videoen fordi Parkour skal være fra A til B så fort som mulig mens Free Running er mer triksing, jeg sier nå at begge er veldig likt drifting og begrunnelsen bak å gjøre det ble best forklart av en av de store innen Drifting i Japan, "I drift not because it is the fastest way around the corner, but the most exciting" For meg er begge navnene det samme, i mine øyne det samme som å kalle Gabber for Hardcore Techno eller Schranz for Hard Techno, det er det samme bare at det har utviklet seg litt og folk har blandet betydningene.

Nå, uansett hva andre folk mener om navnet, stilig video, bra "find", drev halvhjertet med det selv på ungdomskolen, så, awesome.

Er enig med deg der, syns Free Running og Parkour er nokså likt hverandre. Men kanskje folk som er hekta på de forskjellige sportene hville sagt annerledes:)?

Du drev på me Parkour? Stilig! Syns det er dritt tøft, veldig lyst til å lære det selv, men forløpig er kondis = 0 hos meg :P Må få meg litt i aktivitet ^^

Jeg å en venn av meg skulle prøve parkour litt en gang. Vi fant ut at dette er en veldig vond "sport" om jeg kan kalle det det. Begge tryna da vi skulle hoppe fra et gjærde til et anna xD  Men det var moro så lenge det varte da!

Kan tenke meg man tryner noen ganger hvis man skal holde på med en sånn sport ja ^^

Vi hadde begge elendig kondis, men vi var bestemt på at vi skulle hoppe rundt om kring xD

YlvaWolfie

  • Gjest
Sv: Parkour
« Svar #6 på: 03. jul, 2010, 00:51 »
Det morsomme med den videoen er at de gjør nesten akkurat det samme som min 13 år gamle kusine fra USA gjør bare som turning i en gymsal, da. Eksen min drev med Parkour, men så ble han skadet. SUPRISE.