Skrevet av Emne: 17maidrakt  (Lest 4752 ganger)

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
17maidrakt
« på: 16. mai, 2010, 22:59 »
Ville vanligvis gått med nordlandsbunaden min, men siden den ligger pakket bort flere mil unna i år så har jeg pyntet vaskebjørn istedenfor:) Er kanskje litt blasfemisk å klippe i stykker flagget, men det var til et godt formål.. Ville bare vise et par bilder av 17-mai-vaskebjørn :)

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #1 på: 16. mai, 2010, 23:30 »
Hahaha^^ That's so awesome =3

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #2 på: 17. mai, 2010, 00:35 »
Blasfemi (fra gresk blasphemein, «å snakke stygt om») betegner gudsbespottelse, men også annen nedsettende eller foraktelig tale om det som (av noen) anses hellig.

Gjennom alle tider har de forskjellige religioner og deres talspersoner (prester eller lærde) forsøkt å beskytte seg mot angrep i form av hån og spott. Om noe er blasfemisk vil derfor være avhengig av ens livssynsmessige ståsted. For noen vil enhver kritisk ytring om den egne religionen være å anse som blasfemi. Også ateistiske posisjoner kan derfor oppfattes som blasfemiske. Blasfemianklager kan derfor brukes til å begrense mange former for religionskritikk, særlig satire.


Nei, det er ikke blasfemi.

Ser nå ut som om du er glad i 17 mai? x3

shackie

  • Gjest
Sv: 17maidrakt
« Svar #3 på: 17. mai, 2010, 01:27 »
Det der ser så awesomt ut ..
Meg vil ha! D:

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: 17maidrakt
« Svar #4 på: 17. mai, 2010, 03:56 »
Blasfemi (fra gresk blasphemein, «å snakke stygt om») betegner gudsbespottelse, men også annen nedsettende eller foraktelig tale om det som (av noen) anses hellig.

Gjennom alle tider har de forskjellige religioner og deres talspersoner (prester eller lærde) forsøkt å beskytte seg mot angrep i form av hån og spott. Om noe er blasfemisk vil derfor være avhengig av ens livssynsmessige ståsted. For noen vil enhver kritisk ytring om den egne religionen være å anse som blasfemi. Også ateistiske posisjoner kan derfor oppfattes som blasfemiske. Blasfemianklager kan derfor brukes til å begrense mange former for religionskritikk, særlig satire.


Nei, det er ikke blasfemi.

Ser nå ut som om du er glad i 17 mai? x3

u troll u :P
My personal space, respect it!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #5 på: 17. mai, 2010, 06:53 »
Artig ide egentlig :3
Husk å gå fremst i toget! Kanskje du kommer på nyhetene? =o
« Siste redigering: 17. mai, 2010, 06:55 av Wolftale »

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: 17maidrakt
« Svar #6 på: 17. mai, 2010, 11:07 »
Nei, det er ikke blasfemi.
Try harder!

lol, nei serriøst awsum outfit

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #7 på: 17. mai, 2010, 11:30 »
u troll u :P

NO U! x3

Try harder!

Prøver, jeg prøver :3

Men yess... da var dagen her...
Må si åssen det gikk idag  [razz]

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #8 på: 17. mai, 2010, 13:28 »
Takk for nice kommentarer ;D

Sitat fra min danske kjæreste: "Slik som nordmenn forholder seg til 17 mai og det norske flagg så er det ikke noe problem å bruke uttrykket 'blasfemisk' i henhold til det" ;) Jeg har nå vært ute å vandret med min lille norske vaskebjørn! Det er skikkelig kos og alle smiler, men alt for mange foreldre sier "se der, en bever"! Det kom også noen og ville filme meg for å synge nasjonalsangen, men DET ble litt for drøyt for meg. Gamle kjente som kjenner meg igjen vet ikke helt hvordan de skal forholde seg til det though.. møtte en gammel venninne og hun "så" ikke at jeg hadde vaskebjørndrakt på, det er morsomt med dem som later som ingenting, særlig når jeg også later som ingenting:)

Var ute på byen tidligere en kveld også med vaskebjørn. De fleste elsker vaskebjørn. Dørvakter ser skeptisk på ham og sier "hei funnybear" med en ikke-finn-på-noe-tull-stemme. Men jeg må nok leve med at de aller fleste jeg møter sier "hei bever". Men den beste så langt er en som insisterte på kenguru. Kenguru?

Hva med en furry-fane i toget til neste år?

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: 17maidrakt
« Svar #9 på: 18. mai, 2010, 00:36 »
Jeg er LETT med på furry-fane!! Målsetning å ha en hel flokk med vinkende poter mot kongen om et år? XD
My personal space, respect it!

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #10 på: 18. mai, 2010, 21:11 »
Potevink til kongen til neste år er deal, men kanskje det blir potevink fra Bergen for min del.... Må man 'melde seg på' 17maitoget? Det har jeg aldri tenkt på før...

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #11 på: 23. mai, 2010, 11:22 »
Ville bare dele et bilde fra 17 mai :)

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #12 på: 23. mai, 2010, 22:22 »
Den var awezum!!!

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #13 på: 23. mai, 2010, 22:42 »
Thnx Kotoma :) Kanskje jeg tar å syr meg en heldrakt en dag som er helt min, ikke bare pyntet på ;)

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #14 på: 24. mai, 2010, 01:09 »
hehe, må jo si at jeg er lettere imponert, bra arbeid ^^

fikk man mange kommentarer når man tuslet rundt å feiret 17 mai?

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: 17maidrakt
« Svar #15 på: 24. mai, 2010, 09:21 »
Bare positive tilbakemeldinger! Mange vil vite hvor jeg har fått tak i drakten. Noen får vite det, men ikke alle ;) Det fineste er likevel de som ikke sier noe, men som ser på deg og smiler på en god, glad måte. Siden jeg ikke kjenner så mange her i Bergen så fikk jeg ikke så mange kommentarer fra venner, de får jeg ha til gode. Egentlig syns jeg den fineste måten å gå med drakten på er sammen med folk som kjenner meg og som liker at jeg har den på.