Skrevet av Emne: Horrorspill det skummleste du har spillt.  (Lest 21392 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Horrorspill det skummleste du har spillt.
« på: 21. jul, 2010, 21:16 »
Alrightyyyy then!!
Jeg elsker skrekkspill jeg elsker å skremme megselv, selv om jeg blir veldig lett skremt, men det er jo det som er hele poenget.
Så hva er det skummleste mest horible spillet dere har hatt mellom potene?
Bonuspoeng hvis det er firstperson.
Så langt ambefaler jeg:
Penumbra, (grunnen til at jeg har en liten bulk i skjermen og musa mi roflmao)
Fear
Doom?
Silenthill
Resident evil (fra 3 og nedover de nye suger)
Call of Cthulhu dark corners of the earth

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #1 på: 21. jul, 2010, 21:34 »
Dead Space, anbefaler at to personer installerer det og at dere ringer opp hverandre på Skype og spiller samtidig, hjelper også veldig hvis dere begge psyker ned hverandre.
Jeg og Tellos gjør det og det er nesten så vi slipper løs blæra hver gang en necromorph hopper ut av en ventilasjonssjakt i gangen forran oss.

Det er også mulig å bli skremt av Dead Space Extraction på Wii da du har ca. 0 kontroll over kameraet og de har lagt det opp til å bli ekkelt for deg, så selv om du vet at det er en necromorph bak deg, så blir du skremt når kameraet plutselig snur seg og du ser hvor nære ansiktet ditt den egentlig er.

Begge disse spillene har også deler der det er vakuum, altså, uti verdensrommet og EA har gjort de delene veldig bra når det kommer til lyd, du hører nemlig så godt som bare dype gurglende lyder (så fremt de ikke kommer fra innsiden av hjelmen din.) og du hører dermed ikke hylene og brølene fra necromorphen som kommer flytende mot deg i vektløs tilstand før han sitter på hodet ditt og du hører smerteskriket fra karakteren din.

De er ikke de beste spillene i verden, langt der ifra, men de er meget underholdende å spille og selv om de er ganske nærme å være blåkopi av ting vi har sett før så klarer de godt å skremme oss... Iaf meg, jeg tror ikke dere unngår å bli skremt heller, ikke hver gang.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #2 på: 21. jul, 2010, 23:06 »
Fear 1 og 2
Kanskje de spillene som gidde meg mest skjokk gjennom spillene, grusomt... Moro men grusomt! Det er jo et ellers ganske klassisk fps spill.


Penumbra serien
Ekkelt og dyster spill. Spillet lurer deg med ekle bakgrunnslyder og lignende. Man må også åpne skuffer, skap og dører med musen ( dra frem og tilbake, ) noe som gjør dette veldig nervepirrende og stressende om du hører eller vet det er noen som går etter deg. Dette er jo også et fps, men man har ingen konkrete våpen, bare noen verktøy som hammer slegge og hakke.

EDIT: Clocktower (ps1)  ekkelt tredjepersons horror. Har ikke spilt det så mye, men du skal komme deg ut av bygningen du er i. Her er det også en ekkel type med hekkesaks som går etter deg. Du må gjemme deg i skap, under senger osv på rom du kommer over for å få et lite forsprang når han går ut.

Redigert av Administrator, unødig dobbelpost.
« Siste redigering: 21. jul, 2010, 23:54 av Aikho »

MouseClick

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #3 på: 21. jul, 2010, 23:33 »
Ingenting slår Silent Hill 1-3... Skremmer meg like mye hver gang. Ikke tjans at jeg spiller det alene!

Alyxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 244
  • Fat Rat
    • Vis profil
    • Alyxx Game Room
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #4 på: 22. jul, 2010, 15:42 »
Max Payne har visse mareritt-scener som gav meg frysninger. Og et spill som har enormt intens atmosfære er Doom 3. Men der ble jeg ofte mer overrasket enn skremt.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #5 på: 22. jul, 2010, 16:44 »
Max Payne har visse mareritt-scener som gav meg frysninger. Og et spill som har enormt intens atmosfære er Doom 3. Men der ble jeg ofte mer overrasket enn skremt.

Ja marerittene i Max Payne spillene er ekle.

Riddick: Escape From Butcher Bay er også litt ekkelt, ikke akkurat et horror spill, men det har noen ekle plasser. ( fikk pappa til å gjøre den ene delen for meg  XD )

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #6 på: 22. jul, 2010, 23:07 »
Har bare prøvd Black Plague i Penumbra serien syntes det var ganske kult. Dessverre så gikk det jo til slutt opp for meg at jeg egentlig lett kunne dodge fiendene når de kom springende og da slutta det å bli skummelt =\

Dead Space er også veldig bra. Sinnsykt kul lyd i det spillet der. Anbefaler gode høyttalere og høyt volum for det.

Ellers så husker jeg det var en boss i ett av Resident Evil spillene, jeg tror det var 4'ern, som skremte meg skikkelig. Jeg hadde akkurat klatret opp en lang stige fra kloakken og begynt å bevege meg innover i en ett eller annet anlegg da jeg plutselig fikk noen skumle lyder og ett filmklipp sett fra bossen sine øyne der den kom løpende mot stigen og suste opp den i en ekstrem fart. Når jeg fikk kontrollen igjen så hørte jeg ham klatre rundt omkring i taket og veggene, og av og til langet det en arm ut etter meg. Når den da endelig hoppet frem så gjemte jeg meg i inventory screenen i ett kvarter før jeg turde spille videre ^^

Ellers har vi jo Silent Hill serien som nevnt. Vet det er noe jeg glemmer, men kommer ikke på hva det er >.<

FluffyFurry

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
  • Jeg er tilbake baby!
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #7 på: 23. jul, 2010, 06:02 »
hmm.. ikke så let å si, jeg må nesten si Legendary hvis jeg har skrevet det riktig.

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #8 på: 23. jul, 2010, 08:13 »
Jeg ble svært skremt av legene i Bioshock..   [w-sniff]

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #9 på: 24. jul, 2010, 21:45 »
de spillene som har skremt meg mest er:
Call of chuthulu Dark corners of the earth (fytti granskauen jeg skerk som en liten jente av det)
Eternal darkness (woo mer chuthuluness)
Fear 1 første gangen jeg spillte det
S.T.A.L.K.E.R. (spesiselt med de forferdelig blood leeches rundt)
Resident evil 4 (første gangen en spillr det og "zombiene" kommer etter deg i byen, eller når du møter monsteret i innskjøen, brrr var skummelt og hektisk)
X-com (se opp bak deg, det er ett rape monster)

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #10 på: 25. jul, 2010, 15:35 »
Call of chuthulu Dark corners of the earth (fytti granskauen jeg skerk som en liten jente av det)
Eternal darkness (woo mer chuthuluness)

 ;D

Ethvert spill som måler spillfigurens mentale helse, og spiller opp mot det. Fikk meg en støkk første gang jeg skøyt meg selv i ansiktet.

Når det gjelder Eternal Darkness, så kudos til nintendo for innovasjon. "Hei, hvem sitter på fjernkontrollen?"

Første møte med splicerne i Bioshock.. Aaah *panikkslagen skyting*

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #11 på: 26. jul, 2010, 15:52 »
Killing Floor, når et helt lag har dødd, du er den eneste som er igjen og har kitet 70 zombier til neste trader får så å bli over lumpet av en flesh pound 2cm unna deg når du snur deg for å se etter den siste zombien i waven.

Det er faktisk noe av det mest nervepirrende jeg har opplevd i spill, Killing Floor er først og fremst ikke skummelt, men hektisk og stressende, men når du har rent baklengs over en skikkelig mørk åker med 70 zombier etter deg, for så å komme til huset du skal til, du er tom for ammo, 2 zombier igjen og du snur deg, halvveis igjennom turen 180 grader rundt hører du et skrik og oppdager at en av de to resterende zombiene kan drepe deg veldig, veldig fort og også at han står like ved siden av deg. Det nesten så hjertet hopper over et slag :P

Samme med like situasjoner i Left 4 Dead spillene.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #12 på: 26. jul, 2010, 20:58 »
Killing Floor, når et helt lag har dødd, du er den eneste som er igjen og har kitet 70 zombier til neste trader får så å bli over lumpet av en flesh pound 2cm unna deg når du snur deg for å se etter den siste zombien i waven.

Minner meg om en Counter-Strike runde jeg hadde for maaaaange år siden, men kommer aldri til å glemme.
"10 mot 10" fight hvor det var igjen 5 på motstanderlaget og kun meg igjen på mitt lag.
Jeg var i helspenn og forventet døden rundt hvert hjørne, og laget mitt ble mer og mer ekstatisk etterhvert som jeg tok ned motstandere.
Jeg kan se for meg at den siste jeg tok ned hadde en ganske skummel opplevelse. Stakkaren så sine lagkamerater sakte men sikkert falle mens en solklar seire endte i tap.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Condemned
« Svar #13 på: 26. jul, 2010, 22:56 »
Mulig Condemned. Men tror jeg spilte det ferdig i halvveis feberrus, som kan ha påvirket opplevelsen litt. Og alltid litt vanskelig å skille mellom dette å være redd, å skvette, og det å være anspent. Har også gode, skumle minner fra Resident Evil (originalen) og The 7th Guest.

Skulle gjerne ha spilt Dead Space, som flere har nevnt, men virker som det er uspillbart på fullskjerms monitorer. Har sett flere brukere på forum som har klaget over det. Så må kanskje vente noen år til jeg eventuelt får en widescreen monitor.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #14 på: 26. jul, 2010, 23:49 »
Left 4 Dead 1 og 2 kan være skummel til tider. (om du rusher og tilfeldig Hunter hopper på deg fra kloshold, ikke serlig behagelig skrik om lyden er litt høyt)

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #15 på: 27. jul, 2010, 21:44 »
Forbidden siren 1 og 2 og Siren blood curse. Har bare spilt Siren blood curse jeg da XD

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #16 på: 28. jul, 2010, 01:09 »
OOoh eg ser penumbra er nevnt i første post... Den serien er herleg <3
Elske stemninga og klaustrofobien o3o

Og så har ein dead space, men det er meir spennande enn skummelt... Klart, adrenalinet er på topp ganske ofte, men penumbra er mykje skumlare.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #17 på: 28. jul, 2010, 01:19 »
OOoh eg ser penumbra er nevnt i første post... Den serien er herleg <3
Elske stemninga og klaustrofobien o3o

Og så har ein dead space, men det er meir spennande enn skummelt... Klart, adrenalinet er på topp ganske ofte, men penumbra er mykje skumlare.

Enig med det der. Skrekken holder deg på en måte gjennom hele spillet, takker være atmosfæren.

Apropo Penumbra, noen som gleder seg til Amnesia?  http://www.youtube.com/watch?v=M627-obxNzg  ( grøsser av Teaseren >_< )

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #18 på: 28. jul, 2010, 09:05 »
Jeg har en del experience i dette feltet, spill som kan være skumle altså.
Men det skumleste spillet jeg har spillt må da være Dead space HELT KLART!
Du må spille det på det hardeste nivået for å skjønne hvor helt banalt skummelt det er- og du må ha 7.1 surround og med mye lyd på. Dette vil da gjøre slik at du vil få det helt sinnsykt vanskelig og når folket først har lyst til å drepe deg, så blir du fryktelig skremt fordi monstrene lager noe satan til lyder.

Fear 1&2 var litt skummelt første gangen jeg prøvde dem, ble litt skremt i enkelte scener men ikke så veldig etter hvert som jeg skjønte hva som foregikk.

L4D 1 & 2 er jo 100% kosespill som du spiller med kamerater, blir ganske komisk egentlig etter hvert selv når man har det vanskelig når du kommuniserer med kameratene dine så blir det ofte at man ler fordi man lager vitser ut av hver og en av zombiene som prøver å drepe deg. Det samme gjelder ikke killing floor så mye, siden man ikke helt kan bli skremt av noe så komisk som hyle-bitsjer og aliens. :P
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #19 på: 28. jul, 2010, 14:11 »
Dette vil da gjøre slik at du vil få det helt sinnsykt vanskelig og når folket først har lyst til å drepe deg, så blir du fryktelig skremt fordi monstrene lager noe satan til lyder.

Det er jeg veldig enig i, lyden er veldig bra i Dead Space, bare å stå rolig i et rom der necromorphsa ikke kommer inn og høre på ambiance lydene er meget creepy.

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #20 på: 07. aug, 2010, 19:39 »
Silent Hill Homecoming var skuffende dårlig... Aldri spilt så elendig "horror" spill, sånn sett ikke skummelt. Skvatt litt da det kom en hund å hoppa på meg da jeg vandra rundt i helt andre tanker..

Men System Shock er jo litt skummelt.

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #21 på: 08. aug, 2010, 14:16 »

Ethvert spill som måler spillfigurens mentale helse, og spiller opp mot det. Fikk meg en støkk første gang jeg skøyt meg selv i ansiktet.

Når det gjelder Eternal Darkness, så kudos til nintendo for innovasjon. "Hei, hvem sitter på fjernkontrollen?"

Første møte med splicerne i Bioshock.. Aaah *panikkslagen skyting*

ja, men men ville mene at det var sikkelig slemt gjort på eternal darkness med save galskapen, gjorde at jeg måtte spille nesten hele spillet på nytt igjen >_<

lassenissen

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #22 på: 23. aug, 2010, 09:43 »

Skulle gjerne ha spilt Dead Space, som flere har nevnt, men virker som det er uspillbart på fullskjerms monitorer. Har sett flere brukere på forum som har klaget over det. Så må kanskje vente noen år til jeg eventuelt får en widescreen monitor.

Jeg spilte Dead Space på min 1280x1024 skjerm uten noen problemer i det hele tatt.

Det spillet var sykt skummelt, men samtidig hadde det sykt rå action i seg. Digget å bruke alt-fire mod'en til maskingeværet, noe som gjorde at personen satt seg på huk, siktet rett opp, og så foldet geværet seg ut og begynte å rotere mens det sprutet kuler i alle retninger rundt deg. Fikk frysninger når jeg gjorde det i et rom fylt med necros. Tømte rommet på få sekunder. <3
« Siste redigering: 23. aug, 2010, 09:50 av Nonih »

Scruffy

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #23 på: 23. aug, 2010, 16:34 »

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Horrorspill det skummleste du har spillt.
« Svar #24 på: 23. aug, 2010, 21:45 »
Eeeh.. Kall meg en reddhare, men jeg slenger inn Minecraft
www.minecraft.com  Det er et stoooort (evig verden) sandbox spill hvor du skal lage deg ett sted å bo for å beskytte deg mot zombier og andre monster som spawner om natta. Du må også grave deg gruver for å finne miniraler til å lage diverse redskaper som gjør det lettere for deg å overleve. Kan vel kalle det "Lego-survival-horror"

http://www.youtube.com/watch?v=xSuYKgAhrUY&feature=search  <--- Ene sound tracket.

http://gamer.no/artikler/66856/kreativ-moro-med-minecraft/ )