Skrevet av Emne: Dwarf Fortress, noen interesserte?  (Lest 3951 ganger)

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Dwarf Fortress, noen interesserte?
« på: 08. aug, 2010, 21:37 »
HAiihaiiiii på tide med min halvårlige post...

Så nettopp bortpå fortelletråden, og fikk litt lyst til å gjøre noe sånnsåm sammen. Om det er masse DF-spillere her, så kanskje det fantes mulighet for et lite spill over et par år?

For de som ikke kjenner til DF (og det er alltids et par), det er et todimensjonalt spill med dverger som hakker og sliter seg inn i fjellet. På sin ville ferd opplever de mange fantastiske eventyr- neida, ikke helt. Det er blod, gørr og jævelskap av en riktig annen verden. De fleste som leser om spillet skjønner ingenting (og det trenger man heller ikke).

Beste introduksjonen må virkelig være Boatmurdered.

Om det var mange nok her (en sånn en... hvaforno? Trefirefem i alle fall?) kan vi vel få til en del? :)
Hjemmesiden
Magmawikien

Om noen vil laste ned newb-pakke, så er den her -
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=59026.0
Personlig benytter jeg meg bare av DT med oppdatert ini til .12, og vanlig ASCII-tiles.
« Siste redigering: 08. aug, 2010, 21:56 av Scaeh »

Svinepelz

  • Gjest
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #1 på: 08. aug, 2010, 22:57 »
Aaah, DF. Prøvde det en liten stund men synes ikke det var noe serlig :|

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #2 på: 08. aug, 2010, 23:02 »
Aaah, DF. Prøvde det en liten stund men synes ikke det var noe serlig :|
Man må definitivt over en liten bakke før man i det hele tatt kan nyte spillet, ja :D

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #3 på: 09. aug, 2010, 12:16 »
gi meg litt tid på å lese gjennom så kan jeg se om det er noe for meg eller ikke, har ikke prøvd det før :P

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #4 på: 09. aug, 2010, 14:19 »
Veldig interessert! : D

*kort post*

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #5 på: 09. aug, 2010, 17:32 »
Veldig interessert! : D

*kort post*
Hvisatte jeg får en eller to slike meldinger til, så skal det gå an å sette opp en litenneh verdenneh om ikke så lenge. Når folk først ser at systemet funker, kan det hende de hiver seg på. Tenker vi avtaler hva slags kart akkurat her. Vil jo ikke at folk skal dø av skelks første sommeren, lizm.

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #6 på: 14. aug, 2010, 19:11 »
gi meg litt tid på å lese gjennom så kan jeg se om det er noe for meg eller ikke, har ikke prøvd det før :P
Er det av interesse, da? :)
*Håper på en-eller-to-tre-til*

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #7 på: 14. aug, 2010, 23:30 »
Om ingen andre er interessert, så er jeg fortsatt, ihvertfall foreløbig, fortsatt interessert. Og om det så bare blir oss 2, så gjør ikke det noe for min del. DF er elsk uansett. :3

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #8 på: 15. aug, 2010, 00:07 »
Om ingen andre er interessert, så er jeg fortsatt, ihvertfall foreløbig, fortsatt interessert. Og om det så bare blir oss 2, så gjør ikke det noe for min del. DF er elsk uansett. :3
Hehe ja!
Om du vil kan du godt sette i gang et fortress nå. Uansett hvordan du liker det (såfremt ikke arctic terrifying glacier liksom...), så kan vi forsøke oss frem. Bare å lage ny tråd, med regler og alt.
Om du helst vil at jeg skal påbegynne det, kan jeg alltids gjøre det. Mistenker bare at det blir best om du setter det opp først. ;)

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #9 på: 15. aug, 2010, 17:53 »
Om det blir bedre om jeg gjør det, det får vi nå se på. Men kan ihvertfall få laget en verden, smelle sammen en eller annen form for historie og få detta igang. Får se om jeg får gjort det iløpet av idag, eller de neste par dagene. : D

Makenshi

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 112
  • denne tigeren sier "mjau baby"
    • Vis profil
Sv: Dwarf Fortress, noen interesserte?
« Svar #10 på: 18. aug, 2010, 02:45 »
gi meg litt tid på å lese gjennom så kan jeg se om det er noe for meg eller ikke, har ikke prøvd det før :P
Er det av interesse, da? :)
*Håper på en-eller-to-tre-til*
sorry at jeg er så treig, er bare en del stress med jobben siden det er de siste dagene mine der nå, lover at jeg skal få lest ferdig så snart jeg får ræva i gir