Skrevet av Emne: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?  (Lest 3169 ganger)

Rawie

  • Gjest
Jeg vil ha hund, pappa vil ha elghund men ikke en altfor dyr en. Som sakt, under 7000 kr kanskje
Siden han sa at en hund for 8000 var kanskje litt mye. :B
Vi har sjekket på finn.no og fant noen fine jämthunder, men de var enten gamle eller altfor dyre.

Ja vi skal ha en valp c:

Jag kan jo likegodt skrive en liste om hvordan den skal være da :
-Ikke shy eller redd.
-Valp.
-Den burde ikke være altfor langt unna, siden da kommer det til å ta en evighet til vi kan hente den. Jeg bor i sør-trøndelag
-Jakthund.



Det tror jeg var alt :3 OOOOGGGG hvis DU har en valp jeg kan kjøpe, eller kanskje få, SII IIFRAA 8D

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #1 på: 02. nov, 2010, 21:50 »
Finn.no

Følg med og sjekk gis bort.


Annet enn finn, se om du finner en kennel i nærområdet. De kan jo komme til å fø en "missfarget" valp som ikke blir "værdt" like mye. -.-
« Siste redigering: 02. nov, 2010, 21:53 av Aikho »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #2 på: 02. nov, 2010, 21:56 »
Finn.no, oppdretter sider, kennel, kan også funke med at enkelte tar i mot hunder og andre dyr fra steder der de ikke hadde det godt før (husker ikke hva det heter).

Skal ikke være så vanskelig å finne fram til noe. Hunder er dyrt, men skal vel være mulig å få tak i no til under 7k.

Regner med at den skal brukes til jakt, siden det er et av kravene.. >.>
Du må nesten dra og se på hunden for å finne ut åssen han/hun oppfører seg by the way. selger/oppdretter/eier kan si noe, men sannheten kan være en annen.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #3 på: 02. nov, 2010, 22:15 »
er kanskje litt optimistisk å få en renrasa jakthund valp til hunder 7000kr IMO.
Men du kan jo ta kontakt med oppdrettere rundt der du bor å spørre om det er mulighet for å få en valp på fôr, da kan prisen bli alt fra redusert til nesten gratis (da med betingelser med f.eks valpekull, krav på å bruke hunden i avl og lignende).
Eventuelt så er det vel finn.no du bør bruke, kanskje også følge med i dyreblader/sider.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #4 på: 03. nov, 2010, 01:28 »
eBay?

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #5 på: 03. nov, 2010, 17:31 »
Hvis dere averterer i lokalavisen kan dere komme over en hund som ikke har papirer eller med litt dårlig stamtavle, disse er temmelig billige. Her kommer også blandingsraser inn. Blandingshunder er veldig spennende da de utvikler seg så unikt i forhold til renrasede. Kan hende du kommer over blandingsraser med store deler av jakthund. Alt avhenger av hvor kresen man er :)

shackie

  • Gjest
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #6 på: 03. nov, 2010, 21:12 »
Jeg har funnet veldig mange .. billige elghunder /valper som er til salgs på finn.no! de jeg så på var svarte, men så er kanskje de jeg så på ikke valper lengre.. well who knows what you'll find n_n  - Jeg bor i trøndelag selv

Rawie

  • Gjest
Sv: Vet noen hvor jeg kan få tak i hund under 7000 kr ?
« Svar #7 på: 04. nov, 2010, 20:22 »
er kanskje litt optimistisk å få en renrasa jakthund valp til hunder 7000kr IMO.
Men du kan jo ta kontakt med oppdrettere rundt der du bor å spørre om det er mulighet for å få en valp på fôr, da kan prisen bli alt fra redusert til nesten gratis (da med betingelser med f.eks valpekull, krav på å bruke hunden i avl og lignende).
Eventuelt så er det vel finn.no du bør bruke, kanskje også følge med i dyreblader/sider.

Hah, vi behøver da ikke å ha en renrasa jakthund ? :3 ja, vi har sett på finn.no og, faren min sa at han skal teke på å kjøpe seg en av de hundene vi fant