Skrevet av Emne: Katten vil ikke bruke doen  (Lest 2371 ganger)

Immortal Bat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 91
  • Hei, kropp. Vil du ha litt sjokolade?
    • Vis profil
Katten vil ikke bruke doen
« på: 26. nov, 2010, 15:05 »
Min kjære bror og sambis har en liten bøtteknott som synes det er så kjekt å gjøre fra seg utenfor kattedoen, i stedet for inni. Vi lurer på om han prøver å demonstrere, for han holdt ikke på slik i starten. Han er ikke fullvoksen enda, kan man si, for de små babyfaktene henger litt igjen.

Hovedproblemet er altså at han ikke gidder å bruke dassen (eller det vil si, kun når han skal tisse), tross jevnlig rengjøring. Jeg tenker at når han er blitt såpass stor, nesten voksen, burde han vel vite bedre. Han pleier å få høre det, og vi ser på ham at han blir redd når vi oppdager udåden. Stort sett blir det "fy deg" og "se hva du har gjort" etterfulgt av å løfte ham opp, og ut av rommet, så vi får vasket opp i fred. Er fryktelig glad i ham; han er en skikkelig flott liten herremann, og veldig kosete og morsom. Er det mulig at det er vinteren som gjør det? Kanskje han merker at det våte blir kaldere enn normalt, og derfor velger å gjøre resten på gulvet, som det er varmekabler i?

Det er så vanskelig å vite hvor hardhendt man egentlig kan være. Jeg passer ham for en stund siden, og det gikk jo fint, men han er glad i å straffe meg. Jeg ville ikke ha ham på badet da jeg skulle dusje, og da mjauet han høyt, og la en fin presang utenfor døren. Så da jeg skulle inn igjen, fikk han lov til å sitte utenfor dusjkabinettet, og glo inn. Skjønner ikke helt hva som var så gøy med det, men han er jo gutt...  ;)

Har noen råd her? Takker for svar  :)
« Siste redigering: 26. nov, 2010, 16:42 av Immortal bat »
Min deviantART: http://jenvick.deviantart.com/

After the wreck, I picked myself up, spread my wings, and flew away.

Astrix

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 10
  • Møøø!
    • Vis profil
Sv: Katten vil ikke bruke doen
« Svar #1 på: 26. nov, 2010, 20:14 »
Bruker du nokk kattesand? Min katt hadde samme problemet, og det var rett og slett fordi han hadde for lite kattesang å grave i :)

Immortal Bat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 91
  • Hei, kropp. Vil du ha litt sjokolade?
    • Vis profil
Sv: Katten vil ikke bruke doen
« Svar #2 på: 26. nov, 2010, 22:04 »
Har ganske mye sand oppi. Har hatt feil sand, som ble hard som betong, men den er nå brukt opp. Han holdt ikke på slik i starten, så verken jeg eller de andre forstår hva han tenker på. Har også hatt noen uhell der det har ligget plastposer på gulvet som har falt ned. Da dekorerer han gjerne litt, kan man si. Spørsmålet er om han faktisk er en smule bortskjemt. Elsker å ligge på badegulvet, og om han ikke får det, setter han seg ned utenfor. I hovedsak er det likevel gulvet rett utenfor kassen som får lide. Har fått råd om å skvette sitronsaft der han gjør fra seg, fordi katter visstnok hater lukten, men klisset gjør at det blir litt dumt i lengden. Kanskje det likevel er verdt et forsøk?
Min deviantART: http://jenvick.deviantart.com/

After the wreck, I picked myself up, spread my wings, and flew away.

Astrix

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 10
  • Møøø!
    • Vis profil
Sv: Katten vil ikke bruke doen
« Svar #3 på: 27. nov, 2010, 02:59 »
Ville gitt det en sjangse jafal : ) kan hende når vanen er inne at han vil forsette med det.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Katten vil ikke bruke doen
« Svar #4 på: 27. nov, 2010, 03:30 »
Selv har jeg to kattepuser, to usikkelige små rakkarer! vi bruker ikke kattedo, vi hiver dem ut, rett og slett. men i starten brukte de kattedo, og jeg hadde samme problemet.

Det jeg gjorde var rett og slett og si fysj å fy! og dytte nesa til katten den i bajsen/tisset dems, og kaste dem ut xD etter det slutta de. c:

Immortal Bat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 91
  • Hei, kropp. Vil du ha litt sjokolade?
    • Vis profil
Sv: Katten vil ikke bruke doen
« Svar #5 på: 27. nov, 2010, 10:09 »
Det er sikkert smart å hive ham ut med en gang han gjør det, så han  at det blir vinterkulde på ham dersom han ikke slutter. Jeg vet at min bror gjorde det en gang, men det må vel gjentas litt. Må nok være mer bestemt, og det er jo ikke alltid så lett når han er så kosete og sjarmerende ellers. Litt tåler han nok. Får se om det går :)
Min deviantART: http://jenvick.deviantart.com/

After the wreck, I picked myself up, spread my wings, and flew away.