Skrevet av Emne: trenger hjelp: noen spørsmål.  (Lest 1826 ganger)

saver4

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 38
  • Quadsuiter
    • Vis profil
trenger hjelp: noen spørsmål.
« på: 04. feb, 2011, 23:48 »
jeg skal lage en Quadsuit, og er veeeldig usikker på en del ting:

1. på bakbeina skal jeg bruke sko til potene, hvordan skal jeg sy/lime på pelsen for at det skal se mest naturlig ut? skal jeg fortsette med samme stykke tøy som på resten, eller bruke et nytt osv..?
2. til selve suiten skal jeg bruke et onepiece-prinsipp med glidelås under. hvor mange deler er det lurt å dele pelsen inn i? (den er kort) skal beina ha egne stykker og skal ryggen være delt på midten?
3. planlegger å air-brushe stripene og mellom tærne, men er det noe annet enn ari-brush man kan bruke?
4. suiten skal ha hvit kort pels og manken skal være mørkbrun med lang pels. pelsen skal jeg kjøpe på fabric.com hvor mange yards av hver ville dere kjøpt? (har litt begrenset mengde på konto)
5. hvor sepparat fra resten skal hofte stykket være?
6. vi er usikkre på styltene, noen smarte tips til å lage leddet ved kloven?
7. forbeina skal ha klover, hva skal jeg lage dam av?

takk for alle svar som måtte komme ^-^
legg meg til på MSN? --> sol_holten@hotmail.com ^_^
men husk å si ifra! alle andre vill bli avslått!
█▌│║▌│▌│║█│▌█│

*biip*

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: trenger hjelp: noen spørsmål.
« Svar #1 på: 05. feb, 2011, 01:19 »
Hei saver4. Hvis du har lyst og mulighet ville det vært fint med en liten post i introduksjonsforumet vårt :)

Uheldigvis er det veldig få byggere som har erfaring med quadsuits, men jeg har poket en norsk bygger som jeg vet har forsket litt på feltet.
Hvis personen ikke er for travel vil du få svar i løpet av kort tid :)
Alternativt hvis engelsken din er grei nok, vil jeg anbefale at du prøver å kontakte Beastcub

1: Hva slags dyrerase? Eventuelt har du en reference sheet?
2: Er dette din første suit, eller har du laget fursuits eller lignende kostymer før?
3: Hva mener du med onepiece-prinsippet? At alt (hode, hender, føtter, hale, kropp) kun er en sammensydd del? Eventuelt med en åpen del for ditt ansikt stikker frem?

Litt begrunnelser:
1 vil hjelpe oss med å kunne svare på dine spørmål rundt pels og eventuell fargelegging. Det gamle ordtaket er fortsatt sann: "Et bilder sier mer enn tusen ord".
2 er fordi vi trenger å vite din egen kompetanse før vi begynner å forklare.
3 er en helse og sikkerhetssjekk. Hode, hender og føtter trenger å være separate deler.
Hvis du også inkluderer separat hale vil du ende opp med en suit som er grei å vaske, mulig å få av/på seg og kan fåes av ved hetesjokk.
Siste fordi fursuits er varmebomber hvor du kun har behaglig temperatur ved 30 minus. Det er en heldekkende pelskåpe :p

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: trenger hjelp: noen spørsmål.
« Svar #2 på: 05. feb, 2011, 02:15 »
Du kan sikkert spørre Beastcub, hun virker grei :3

http://www.furaffinity.net/user/beastcub/

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil

saver4

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 38
  • Quadsuiter
    • Vis profil
Sv: trenger hjelp: noen spørsmål.
« Svar #4 på: 05. feb, 2011, 11:50 »
takk for tipsene! skal snakke med Beastcub ^_^

har et bilde her btw-->http://leopard-saver.deviantart.com/#/d38ukm2
nei, jeg har 0 erfaring med fursuits x)

med "one-piece" mente jeg at kroppen er et stykke, "genser og bukse" i ett med sepparat hjelm og stylter :)
hodet skal ha form som en sabeltann tiger, osv : P
« Siste redigering: 05. feb, 2011, 16:37 av saver4 »
legg meg til på MSN? --> sol_holten@hotmail.com ^_^
men husk å si ifra! alle andre vill bli avslått!
█▌│║▌│▌│║█│▌█│

*biip*