Skrevet av Emne: Furry Mate  (Lest 10181 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Furry Mate
« på: 23. feb, 2011, 12:11 »
Vet ikke om dette burde vært et annet sted, men hvis Admin finner et bedre underforum så sure.
Well, fikk en twitter invite fra Furry Mate, og måtte selvfølgelig ta en titt på linken;
http://www.FurryMate.com
Ser ut som det blir et furry dating sted, så kanskje det kunne vært noe for enkelte så vil ville seg en make eller no slikt - anyway :p Feel free to skip ^^,

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Furry Mate
« Svar #1 på: 25. feb, 2011, 12:04 »
hmm skal huske den x3 det er morsomt å være giftekniv, men ulempen er at man da blir så latterlig kresen selv x3
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #2 på: 25. feb, 2011, 12:42 »
Ikke akkurat noe for meg, men jeg kan se for meg noen problemer med det da;
 - For stor avstand mellom folk.
 - Ikke akkurat et så kjent nettsted, slik at det kan bli et problem med medlemmer.
 - Du kan bli sittende å vente lenge før det dukker opp en du kan eventuelt date.

Ville heller ha satsa på å bli kjent med folk, enn å gå på dating sider xP
Bare finne et sted, om det er et utested eller nettsted, med folk av den interessen du tenker deg :)

Ildri

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
  • Per aspera ad astra. . .
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #3 på: 25. feb, 2011, 12:59 »
Andre problemer oppstår vel om man tiltrekker seg dem med uærlige hensikter. Som jente i furry-fandomen har jeg merka at det ikke er alle som respekterer grensene mine og som tar seg veldig til rette med den største selvfølge.

Er problemet jeg har på f.eks FurNet, som irc-kanalen er på.
Men ellers, bortsett fra risikoen ved å støte på baksiden av medaljen kan jeg se for meg at noen ville finne det nyttig -- av og til fungerer datingside-modellen, men ikke alltid.

Avstand kan vel forsåvidt overkommes i enkelte tilfeller.
Såvel - det kan bli interessant å se om det slår an, da.
Vola con me, più altamente, - più altamente; per sempre.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #4 på: 25. feb, 2011, 13:10 »
Er nok ganske avgjørende hvem som henger der jah, vet heller ikke hvor vidt det kommer til å bli kjent ( og det fins jo en del furry sider allerede). Men er alltids greit å snuse litt rundt av nysgjerrighet  [cool]


Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #5 på: 25. feb, 2011, 13:12 »
Andre problemer oppstår vel om man tiltrekker seg dem med uærlige hensikter. Som jente i furry-fandomen har jeg merka at det ikke er alle som respekterer grensene mine og som tar seg veldig til rette med den største selvfølge.

Er problemet jeg har på f.eks FurNet, som irc-kanalen er på.
Men ellers, bortsett fra risikoen ved å støte på baksiden av medaljen kan jeg se for meg at noen ville finne det nyttig -- av og til fungerer datingside-modellen, men ikke alltid.

Avstand kan vel forsåvidt overkommes i enkelte tilfeller.
Såvel - det kan bli interessant å se om det slår an, da.


Trur nå det å være jente generelt på nettet er skummelt for å si det sånn.
Det er ikke bare i Furry-fandom folk ikke akkurat respekterer grensene til jenter, og det er ikke akkurat noe nytt fenomen på nettet akkurat.

Avstanden kan overkommes ja, men det er jo forsåvidt kjipt om man må bruke flere tusen på et møte :P

Men jah, blir spennende å se åssen det går med den siden xD
Har generelt sett ikke så stor tro på dating-nettsider xP

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #6 på: 25. feb, 2011, 13:16 »

Har generelt sett ikke så stor tro på dating-nettsider xP
Joon og jeg er bevis på at dating-nettsider funker [laugh]
Dog tror det har litt med flaks på slike sider.

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: Furry Mate
« Svar #7 på: 25. feb, 2011, 14:22 »
den ene søstra mi fant kjærligheten på en dateingside =P nå er dem gift og har barn og lever lykkelig i Oslo x3 akkurat som i eventyerene
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Ildri

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
  • Per aspera ad astra. . .
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #8 på: 25. feb, 2011, 16:18 »
Det er ikke bare i Furry-fandom folk ikke akkurat respekterer grensene til jenter, og det er ikke akkurat noe nytt fenomen på nettet akkurat.

Jeg har egentlig vanskeligheter med å forstå hvorfor det skal være så himla vanskelig å omgås jenter, egentlig. Kjenner til at man må kjempe hardere for respekten ofte - i furry-fandom og andre steder, men om noen kunne forklart årsaken ville jeg satt stor pris på det.
Liker nemlig å tro at de fleste ikke har dårlige hensikter sånn i utgangspunktet (eller at de sosiale egenskapene deres er uutvikla), men kan hende jeg er litt naiv her. :>

Uansett, for å si det sånn, tror at det er noe i det Wolftale sier, at det komme an på tilfeldigheter av og til. Noen ganger går det, andre ganger ikke. Omstendigheter spiller inn her som alle andre steder der relasjoner dannes, derimot tror jeg at mange har en skeptisk holdning fordi formålet med oppholdet er fastsatt fra starten av, noe som kan sette et visst press, eller å fremme unaturlig atferd hos enkelte.

Når det gjelder avstander, skjønner jeg den økonomiske siden ved det... særlig om man må fly til andre kontinenter. Men som sagt, mange faktorer som settes i gang her.

Lurer på hvordan det kommer til å gå enda, jeg! ^v^
Vola con me, più altamente, - più altamente; per sempre.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #9 på: 25. feb, 2011, 16:43 »
Jeg sier ikke at datingsider ikke funker.. Jeg sier bare at jeg har liten tro på det. :P
Det har vel mer ved åssen jeg selv liker å ha det, å ha litt mer kontroll på hvem som får komme i kontakt med meg og lignende. x)

Tilfeldigheter spiller inn overalt, den er jeg enig med.
 Det var nesten bare en tilfeldighet at jeg fikk den kjæresten jeg fikk også xP (igjennom her).

For å gjette litt på hvorfor jenter kan føle at folk er respektløse på nett mot dem;
Jeg vil tro, bare ved et villt guess, at grunnen til at det er slik med jenter på nett, er fordi de aller fleste er anonyme her på nettet.
Det gjør at folk oppfører seg helt annerledes enn hva de gjør ellers. Noen har den hensikt å være rett og slett et rasshøl, mens andre ikke akkurat mener noe ved det selv om noen tar seg nær av det.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furry Mate
« Svar #10 på: 25. feb, 2011, 17:26 »
Jeg har egentlig vanskeligheter med å forstå hvorfor det skal være så himla vanskelig å omgås jenter, egentlig.

Mitt svar: Folk er forskjellige og at de har forskjellige syn på seg selv og andre.
Høres ut som vi har ganske likt problem.

Selv kan jeg bli kjent med hvem som helst og raskt bygge opp tilliten deres.
Det er så naturlig at jeg ikke tenker på det en gang. Jeg bare går bort til en tilfeldig person, snakker med han/henne og plutselig er vi bekjente.
Husker spesielt en kollega som foretrakk å jobbe selvstendig pga. vanskeligheter med å stole på andre. Mange omtalte han som "vanskelig".
En måned med meg og han stakk på møter mens han lot meg passe på sakene.
Jeg hadde derimot gitt høyrehånda for å kunne bruke den samme selvtilliten for å sjekke opp jenter.
Men jeg føler meg for selvkritisk og føler at jeg har en fobi for å virke krevende.
Av den grunn har jeg f.eks. aldri tørt å kysse ei jente. Kjenner og har kjent mange søte jenter, men fobien og selvkritikken har oftest kommet i veien.

Litt mer selvtillitt og et "nei faen, hu der skal bli min" øyeblikk kan være det eneste du trenger :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Just call me doctor love
« Svar #11 på: 25. feb, 2011, 18:39 »
Kanskje vi skulle arrangert et speed dating treff for de single rufsene her. [razz]

Uansett, kan jo bli en interessant og nyttig nettside! Vi har jo alt Pounced da, for de som er utålmodige.

Fant min egen make over nettet, men riktignok gjennom en annen bekjent og ikke i gjennom noe nettsted. Synes selv det er litt enklere å treffe likesinnede på nettet, og å være åpen. Særlig hvis man har "sære krav" så kan det være vrient å finne den rette ute på byen, mens på nettet kan man lettere peile seg inn til andre som deler noe av det samme (f.eks. at de er furs). Avstand kan jo sevfølgelig bli et leit problem, men det er ikke uoverkommelig.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Just call me doctor love
« Svar #12 på: 25. feb, 2011, 18:46 »
Kanskje vi skulle arrangert et speed dating treff for de single rufsene her. [razz]

Tror de fleste klarer å finne sin make best selv  [wink]

men er utrolig hvor mange dating sider det fins  [eek]

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Just call me doctor love
« Svar #13 på: 26. feb, 2011, 14:11 »
men er utrolig hvor mange dating sider det fins  [eek]

No shit? x3
Blir jo omtrent spamma med dating sider via ads mens man loker rundt på nett jo :P
Match ditt, og match datt. Er glad jeg har Flash og add blocker x3
men hjelper ikke når selv MSN har reklame... >_>

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: Furry Mate
« Svar #14 på: 07. mar, 2011, 20:02 »
Uansett korr tvilsom æ e te sånne sia, synes æ nå de e ett hyggelig initiativ. :3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #15 på: 07. mar, 2011, 23:58 »
WAHHH SKUMMELT.

jeg tror ikke jeg hadde turt å bruke en side som det anyway.

:c

renawolf Ookami

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • Deviant
Sv: Furry Mate
« Svar #16 på: 08. mar, 2011, 20:39 »
satser eller på noen her nede eller i nærheten. mange søtte her nede. :P
\(^∀^)メ(^∀^)ノ
    \(>o<)/       ∑(O_O;)
〜(m~-~)ノ ~(((怨    (ToT)
ぁけぉめ☆m(_ _)mことょろ\(^0^)/

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #17 på: 15. mar, 2011, 09:03 »

ja why not, kunne være artig og se hva som skjer :p
Where do you want it, in the head, or the chest?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furry Mate
« Svar #18 på: 16. mar, 2011, 23:22 »
Er dette en betalingstjeneste? [puzzled]

Fikk et nyhetsbrev i fra de hvor de annonserte at man kunne delta i en konkurranse for å vinne et gratis livsstidsmedlemskap. I så fall tror jeg jeg får holde meg til Pounced.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #19 på: 16. mar, 2011, 23:53 »
Er dette en betalingstjeneste? [puzzled]

Fikk et nyhetsbrev i fra de hvor de annonserte at man kunne delta i en konkurranse for å vinne et gratis livsstidsmedlemskap. I så fall tror jeg jeg får holde meg til Pounced.

Vet ikke helt, men virker rart at det skal være betalingstjeneste :s
Hvis de som driver nettstedet er ute etter penger, så har de valgt litt feil fandom for å gjøre det vil jeg si xD

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #20 på: 17. mar, 2011, 07:11 »
hvis det er betalingsting, så spørs det om det blir no suksess jah, men dog.. furries kaster penger på det meste har jeg på følelsen av til tider.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #21 på: 17. mar, 2011, 20:46 »
hvis det er betalingsting, så spørs det om det blir no suksess jah, men dog.. furries kaster penger på det meste har jeg på følelsen av til tider.

kast penger på meg også!
så får dere se hva som skjer da >:3

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furry Mate
« Svar #22 på: 17. mar, 2011, 21:25 »
Kan du skaffe oss maker hvis vi kaster penger på deg, Skarpen? [eek]

Og et direkte sitat i fra nyhetsbrevet deres jeg fikk:

Contest Time!!!

Do you want a FREE lifetime membership to FurryMate.com? This is your chance.

To enter simply post on our Facebook wall the reason why you should be the one chosen for free lifetime membership in under 250 words. The contest ends next Sunday March 20th, so post up today for your chance to win! We will announce the winner in our next email.


Som jo virker rart hvis dette er en gratis tjeneste. Men kanskje man kan betale for å få litt ekstra webplass til bilder og slikt, som på LiveJournal, og det er et slikt medlemskap man kan vinne. Får vel se hva nettsidene deres sier når de faktisk har åpnet.

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #23 på: 18. mar, 2011, 05:40 »
hvis det er betalingsting, så spørs det om det blir no suksess jah, men dog.. furries kaster penger på det meste har jeg på følelsen av til tider.

kast penger på meg også!
så får dere se hva som skjer da >:3

Hva for jeg for hvor mye? :p
Where do you want it, in the head, or the chest?

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Furry Mate
« Svar #24 på: 18. mar, 2011, 20:14 »
hvis det er betalingsting, så spørs det om det blir no suksess jah, men dog.. furries kaster penger på det meste har jeg på følelsen av til tider.

kast penger på meg også!
så får dere se hva som skjer da >:3

Hva for jeg for hvor mye? :p

Det er en overaskelse! kommer an på om det dekker evt reise eller ikke?