Skrevet av Emne: Warhammer 40k Tabletop  (Lest 9630 ganger)

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Warhammer 40k Tabletop
« på: 21. mar, 2011, 00:09 »
Var litt usikker hvor man skulle poste denne, men hvis det er galt så er det nå bare å flytte denne til hvorhen dere mener den passer best ^^

Innbiller meg at det er/var flere norske pelser som syslet så smått med denne hobbyen og kunne ikke huske å ha kommet over dette temaet på Norpaws. Tenkte det kunne være en god ide å lage en tråd om denne hobbygrenen.
så dere må gjerne poste bilder av arbeid dere har gjort, WIP, komme med kommentarer, spørsmål eller dele av egne erfaringer eller ideer.


Begynner med noen få bilder fra mitt Death Korps of Krieg, en Command HQ squad. er en stund siden jeg malte disse, så synes de er litt shabby, selv om jeg er godt fornøyd med dem ^^






Spike

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 24
  • I'm an F-18, bro.
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #1 på: 21. mar, 2011, 06:03 »
Nice! Holdte på med Warhammer (ikke 40k) for noen år tilbake, fikk bygd opp en relativt god hær av Skaven. Tenkte lenge å begynne med 40k også, men mangel på folk å spille med der jeg bodde gjorde at jeg aldri kom ordentlig i gang. Har en Space Marines Starter Pack liggende og samle støv i skapet. :/
Rehab is for Quitters.

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #2 på: 21. mar, 2011, 07:55 »
Holdt på med denne hobbyen en stund jah, men det har liksom vært av og på. Og jeg har aldri klart å bestemme meg, har units ifra Warhammer, 40k og LOTR. Space Marines, Chaos Space Marines, TAU, Necron, Imperial Guard, Orcs and Goblins, High Elves, Dwarves..jah xD Er amatør på malingen også, og etterhvert mistet jeg tålmodigheten og interessen..xP Hvis jeg skal spille noe nå så er det LOTR, har både Mordor og Minas Tirith hærer. Vet ikke hvordan jeg spiller 40K engang x3

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #3 på: 21. mar, 2011, 22:25 »
Spike: ja, kan være problemfylt å finne folk å spille med litt avhengig av hvor du bor hen. tror det er heller labert med spillere hvor jeg holder til for tiden så jeg er nå egentlig stor fornøyd med å bygge opp min current army.

Jinnai: hehe første du må gjøre er å finne ut hva du foretrekker mest av fantasy, fan fantasy og science fiction fantasy ; ) går aldri bra hvis du skal begynne å samle opp litt av alt. skjønt, jeg skjønner jo svært godt hvordor du har falt for fristelsen, er ikke det ^^ det å male er noe du plukker opp etterhvert som du maler, kommer med tiden som de sier, skjønt hjelper hvis du har et øye for detaljer da.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #4 på: 21. mar, 2011, 23:01 »
en Commisar og en quartermaster med retinue av servitors.

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #5 på: 24. mar, 2011, 07:54 »

Har over 250 pund i Space Marines umontert i et skap somewhere, trenger bare noen å spille og male mannskiten med. Skal viser dere små taktikk jeg =3
Where do you want it, in the head, or the chest?

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #6 på: 24. mar, 2011, 07:57 »
Noen som spiller Dawn of War seriene da? : P

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #7 på: 24. mar, 2011, 19:34 »
jeg gjør! "rekke opp pote"
Er ganske warhammer fan egentli, leser første boka nå, har spillt en del tabletop rpg, og planlegger å være med på en laiv og.
Har desverre ikke spilt sæli minatyr, har bare en figur som jeg malte på Desu. Slo liksom aldri annm i rpg gruppa vår her, blitt mer DnD og Call of cthulhu. Dyrt med minatyrer, men full stålrustning og middelaldervåpen er vell ikke billig det heller.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #8 på: 26. mar, 2011, 01:25 »
har lest meg opp endel på rogue trader og necromundia, samt deathwatch var det vel det het (warhammer 40k rollespill) men er vanskelig å samle folk desverre.

spiller selv Dawn of war 2 innimellom, så hvis det er andre som spiller, la oss slå oss sammen og spille litt hvis folk har lyst og mulighet ^^

ble nylig ferdig med et heavy flamer lag, ble ikke så ueffent.
pluss et halvferdig command team.

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #9 på: 26. mar, 2011, 04:53 »
Noen som spiller Dawn of War seriene da? : P

"ME ME ME!!!"
Har alle spillene thus far XD
Where do you want it, in the head, or the chest?

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #10 på: 03. apr, 2011, 23:27 »
Jeg har mangfoldige tusen kroner i Space Wolves som omtrent aldri har blitt brukt. Er en del år siden jeg spilte en kamp, men jeg kjøper fortsatt mer stuff av og til >.<

Leker litt mer å konvertere noen Wolf Guard for tia. Skal se om jeg ikke kan få tatt noen bilder.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #11 på: 06. apr, 2011, 03:30 »
Jeg har mangfoldige tusen kroner i Space Wolves som omtrent aldri har blitt brukt. Er en del år siden jeg spilte en kamp, men jeg kjøper fortsatt mer stuff av og til >.<

Leker litt mer å konvertere noen Wolf Guard for tia. Skal se om jeg ikke kan få tatt noen bilder.

høres awesome ut ; )

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #12 på: 06. apr, 2011, 09:06 »
Pynter du ikke mattene til figurene dine Awite? :3

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #13 på: 06. apr, 2011, 22:02 »
Jeg har mangfoldige tusen kroner i Space Wolves som omtrent aldri har blitt brukt. Er en del år siden jeg spilte en kamp, men jeg kjøper fortsatt mer stuff av og til >.<

Leker litt mer å konvertere noen Wolf Guard for tia. Skal se om jeg ikke kan få tatt noen bilder.

høres awesome ut ; )

Pictures as promised!

Disse tre karene er mine Wolf Guards som skal lede Grey Hunter squadsa. De nye SW modellene er så detaljerte at jeg fant ut jeg måtte gjøre noe drastisk for at de skulle skille seg ut fra mengden. Litt surfing på nettet og jeg kom frem til at chaos warriors fra Fantasy kunne fungere veldig bra som Space Wolves. Jeg sier meg enig =)

De to med green stuff på seg ble laga først og lider noe av eksperimentering og for lite/mye kutting med kniv her og der, mens siste mann ble laga så sent som i dag uten behov for å ty til green stuff i det hele tatt. Chest og back piecene kommer fra chaos warriors som nevnt, og så har de alle sammen combi melta våpen. Jeg bestilte en haug av dem fra Bitzbox på nettet da jeg suger på å konvertere combi weapons. De stammer orignialt fra en Space Marine Commander sprue mener jeg.

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #14 på: 07. apr, 2011, 09:17 »
Tenker at hvis jeg skal begynne igjen med dette så må jeg ha meg en 40k army, da av...Grey Knights! 8D Fuck, de nye figurene var awesome xD

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #15 på: 07. apr, 2011, 16:46 »
Pynter du ikke mattene til figurene dine Awite? :3

såklart gjør jeg det, men første prioriteten er å sette dem sammen, så få dem malt. base pynten tar jeg etterhvert. har et par som har ganske fin pynt etter min mening, skal poste et par når jeg får ladet opp kameraet ; )


har vel alltid digget grey knight modellene selv, selv om de nye er very sweet indeed. var enten grey knights eller DkoK jeg endte opp til slutt å velge mellom :p driver enda til dags dato å leker med tanken på å samle litt på noen grey knights.. blitt enda enda vanskeligere å la være nå som de nye er kommet hehe.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #16 på: 07. apr, 2011, 16:55 »
Pictures as promised!

Disse tre karene er mine Wolf Guards som skal lede Grey Hunter squadsa. De nye SW modellene er så detaljerte at jeg fant ut jeg måtte gjøre noe drastisk for at de skulle skille seg ut fra mengden. Litt surfing på nettet og jeg kom frem til at chaos warriors fra Fantasy kunne fungere veldig bra som Space Wolves. Jeg sier meg enig =)

De to med green stuff på seg ble laga først og lider noe av eksperimentering og for lite/mye kutting med kniv her og der, mens siste mann ble laga så sent som i dag uten behov for å ty til green stuff i det hele tatt. Chest og back piecene kommer fra chaos warriors som nevnt, og så har de alle sammen combi melta våpen. Jeg bestilte en haug av dem fra Bitzbox på nettet da jeg suger på å konvertere combi weapons. De stammer orignialt fra en Space Marine Commander sprue mener jeg.

hehe, fungerte jo finfint vvolfsong. var ganske overasket selv over hvor godt chaos warriors chassissen fungerte for Space wolfs.

nå sitter jeg bare her å har litt dårlig damvittighet for at det kanskje er min skyld at du har begynt å bruke penger på dette igjen xD

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #17 på: 07. apr, 2011, 22:01 »
Ja ikke snakk, denne hobbyen er kun for dem med god income xD tror det ligger på topp 10 listen over dyreste hobbyer du kan ha x3

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #18 på: 08. apr, 2011, 00:42 »
Ja ikke snakk, denne hobbyen er kun for dem med god income xD tror det ligger på topp 10 listen over dyreste hobbyer du kan ha x3

urk.. ja. ikke snakk om det xp
du maste noe om manglende pynting på mattene mine så her har du noe. : 3

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #19 på: 10. mai, 2011, 00:01 »
Fant en forseglet eske med space marine scouts på et loppemarked som jeg tenkte jeg kunne gi bort. Noen her som har lyst på den? Kan evt. tatt den med på EF, så slipper man å styre med posten.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #20 på: 10. mai, 2011, 15:19 »
"Kremt" interesert ;D

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #21 på: 11. mai, 2011, 12:52 »
Fant en forseglet eske med space marine scouts på et loppemarked som jeg tenkte jeg kunne gi bort. Noen her som har lyst på den? Kan evt. tatt den med på EF, så slipper man å styre med posten.

ah, sweet miles ^^
synd jeg var borte eller så hadde jeg vært interesert først forhåpentligvis : p

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #22 på: 13. mai, 2011, 22:47 »
ah, sweet miles ^^
synd jeg var borte eller så hadde jeg vært interesert først forhåpentligvis : p

Beklager! Du kan eventuelt få den neste. [wink] Ga de til Ziggy når jeg møtte ham i Sandvika på onsdag. Håper han får brukt de da, og at han maler de alle rosa.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #23 på: 15. mai, 2011, 20:18 »
ah, sweet miles ^^
synd jeg var borte eller så hadde jeg vært interesert først forhåpentligvis : p

Beklager! Du kan eventuelt få den neste. [wink] Ga de til Ziggy når jeg møtte ham i Sandvika på onsdag. Håper han får brukt de da, og at han maler de alle rosa.

NEI xD ikke rosa, hva som helst bare ikke rosa!!  [ureshii]

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Warhammer 40k Tabletop
« Svar #24 på: 03. jun, 2011, 08:45 »
så ja, har malt litt i det siste. en god del mer enn det jeg har tatt bilder av vel å merke. er bare litt irritert over kameraet som ikke helt greier å vise (synes jeg selv da) kvaliteten i real life.