Skrevet av Emne: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin  (Lest 49205 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« på: 24. mar, 2011, 20:43 »
Trodde jeg hadde laget en tråd om denne serien alt, men det var vel på det gamle forumet...

Uansett: Silver Fang! Også kjent som Ginga Nagareboshi Gin på Japansk. En animeserie som ble dubbet og utgitt her i Norge på sent 80-tallet, tidlig 90-tallet, og som har traumatisert mange barnesinn. Serien omhandler hundevalpen Silver (eller Gin) som blir trent opp til å felle den gale, menneskevonde morderbjørnen Akakabuto.

Definitivt min favorittanime, og mulig en av grunnene til at jeg endte som en en furry. Serien har også en av de tøffeste åpningssekvensene jeg har sett, som du finner her.

Her i Skandinavia er det hovedsakelig to versjoner å få tak på: den usensurerte versjonen, og den originale sensurerte dubbete versjonen som mangler en del scener og episoder. Jeg har enda ikke sett den usensurerte versjonen, men jeg kjøpte hele serien nylig herifra for en rimelig penge. (I underkant av 200 NOK med porto.) Denne er på originalspråket og har norske tekster. Den inneholder også en ny norsk dub, men den er helt forferdelig. Selv likte jeg den originale dubben, men det er vel i stor grad grunnet nostalgi.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #1 på: 24. mar, 2011, 21:45 »
Har sett både Silver Fang, og serien om sønnen hans igjen.
Eneste animen jeg har sett, og kommer neppe til å se no mer..
Men må si at seriene er ganske kule da, har ikke angra på å ha sett de forsåvidt.
Søstra mi er nå også ganske god fan av Silver fang. Hu har kjøpt opp en del DvDer fra serien.
 
Bare for provokasjonen sin skyld, så vil jeg nå si at jeg liker de best på norsk :P
Japansk blir bare litt for far out for meg.. x3

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #2 på: 24. mar, 2011, 21:51 »
Jeg ELSKER den serien! Husker når jeg så dem som liten på... svensk eller nork, husker ikke. Tror
kanskje det var svensk. Har senere sett hele serien, usensurert tror jeg, på youtube på japansk.
Synes den animen er genial, og åpningen er fantastisk.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #3 på: 25. mar, 2011, 12:19 »
har ikke sett den serien  enda jeg, må ses  [smile]
« Siste redigering: 03. apr, 2011, 13:25 av FlameTheReadFox »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #4 på: 25. mar, 2011, 12:54 »
Da venter jeg på å få serien i posten XD Jeg kunne ikke la være å kjøpe den siden
jeg har ønsket å ha den i så mange år XD

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #5 på: 28. mar, 2011, 21:45 »
Har sett både Silver Fang, og serien om sønnen hans igjen.

Har enda ikke sett Ginga Densetsu Weed. Har hatt lyst til å få den på DVD snarere enn å laste den ned, men får se om jeg ikke faller for fristelsen før eller siden. Har første volum på DVD, siden den var på tilbud til 30 kroner en periode.

Da venter jeg på å få serien i posten XD Jeg kunne ikke la være å kjøpe den siden
jeg har ønsket å ha den i så mange år XD

Gratulerer! [razz]

Postet forresten et bilde av min ganske lille Silver Fang samling på Fur Affinity i dag, som dere finner her. Ikke så mye å skryte av, men er jo litt!

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #6 på: 28. mar, 2011, 22:27 »
holder på å se igjennom serien for tiden, må si jeg er mektig imponert ^^

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #7 på: 29. mar, 2011, 13:10 »
Da har jeg fått serien i posten. Jeg er glad orginalspråket japansk er der, for jeg
hadde ikke overlevd å hørt dette på norsk XD

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #8 på: 29. mar, 2011, 21:00 »
Det er fantastisk å se serien igjen, og utrolig morsomt å bare titte innom hvor dårlig de har dubbet i hverfall
disse DVDene. De har bare lagt norske stemmer over de japanske, så du kan høre orginalstemmene i bakgrunnen XD

Tror første gang jeg så serien så jeg den på svensk, men i hvertfall for meg er japansk det eneste språket som
funker XD Alt annet høres bare teit ut.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #9 på: 29. mar, 2011, 21:41 »
Ja, som nevnt så er den nye norske dubben helt forferdelig, men jeg liker fortsatt den gamle norske. Vet ikke hvor lett det er å finne den på DVD nå lenger, men den er tilgjengelig på YouTube her. Og av en eller annen grunn så er det helt andre (og definitivt bedre) skuespillere som har stemmene fra og med volum to. Usikker hvorfor de "oppgraderte", men tipper penger eller tidsbegrensninger var involvert.

Ser frem til å endelig få sett serien usensurert selv! Håper jeg kan begynne på den innen et par uker.

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #10 på: 29. mar, 2011, 22:59 »
Har sett alt av ginga serien  ^3^ og elsker den <3 Tror jeg så den for første gang på barneskolen. Kunne se den om og om igjen!
Tegnestilen min er tungt inspirert av den serien der x3

Synes silver fang er bedre enn ginga densetsu weed. Mest fordi gdw har en elending tegnestil og vel.. silverfang er jo faktisk et vakkert barndomsminne :P.. 

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #11 på: 30. mar, 2011, 00:17 »
Synes silver fang er bedre enn ginga densetsu weed. Mest fordi gdw har en elending tegnestil og vel.. silverfang er jo faktisk et vakkert barndomsminne :P.. 

Vil vel si det samme selv, selv om jeg aldri fikk se hele Silver Fang i barndommen min x3
Men så hele Silver Fang i fjor, sammen med GDW etter det.
Er enig i at GDW var litt mer enklere tegnestil kan man si, i forhold til Silver Fang.
Men det var ikke helt elendig heller for den sakensskyld x3

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #12 på: 31. mar, 2011, 13:00 »
Skal du kjøpe eller laste ned? Jeg har hatt 2 versjoner av norsk, men mista en av hver ... Så da vet du hvor det går hen. Det er mange torrents å finne, lett hvis du har utorrent.
En eller annen gang skal jeg få kjøpt hele serien usensurert med tekst.

Jeg har alt serien på DVD, som nevnt, og for tiden kan man kjøpe den usensurerte versjonen for noe under 200 kroner her, som også nevnt. Men jeg må fortsatt få tak på GDW!

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #13 på: 09. apr, 2011, 07:43 »
Slemme Miles som anebefalte denne serien.. nå trenger jeg bare høre enkelte soundtracks fra serien og jeg kjenner tårene presser seg på.. sukk.. oh well, er vistnok mandig å inrømme at ting kan gjøre intrykk på deg   [laugh]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #14 på: 29. apr, 2011, 01:26 »
Ah, musikken til serien er fantastisk! Dumt soundtracket bare er tilgjengelig på vinyl. Krysser labbene for en remastret CD-utgivelse en gang i fremtiden.

Og fikk min lille commission av Silver / Gin i posten i dag, tegnet og malt av Henrieke. Se vedlegg, eller se her for en litt større versjon. Har ønsket meg noe slikt en stund nå, så er artig å endelig ha det i labbene! Angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte et større stykke Silver Fang fan art når jeg hadde anledning noen år tilbake, men dette er en fin erstatning. Blir forhåpentligvis ikke mitt siste Silver Fang bestillingsverk heller.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #15 på: 15. mai, 2011, 18:29 »
Etter litt leting har jeg klart å finne en ramme til den også! Firkanten i rammen skulle helst vært litt større, siden det er noe som forsvinner; bildet er 8.5 x 8.5 cm, mens rammefirkanten er 7 x 7 cm. Så ikke ideelt, men det er vel tolerabelt.

(Har litt lyst til å kjøpe flere rammer av den samme sorten og få andre tegnere til å tegne noe innenfor en grense på 7 x 7 cm. Kanskje jeg kunne hatt andre karakterer i fra serien, eller flere tegninger av Silver for den saks skyld. Men, bør vel spare pengene.)

I andre Silver Fang nyheter, så så jeg nylig første episode, usensurert. Hadde bare sett den sensurerte, dubbede versjonen. For det meste var den det samme, med unntak av to nye scener. En av de er når Riki blir tvangsforet menneskekjøtt, som var en ganske brutal scene! [eek]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #16 på: 16. des, 2011, 14:42 »
Så en imponerende tegning av en voksen Silver hos Burr, Skarpen og Tellos for et par dager siden, tegnet av urealistisk. Ble litt småsjalu! Få jeg har sett som klarer å kopiere den originale stilen. Legger ved et par bilder jeg tok av den.

Har fortsatt ikke fått jobbet meg i gjennom den usensurerte versjonen av Silver Fang jeg har på DVD. Men, har bursdag denne helgen, så tenkte jeg kunne treat myself og jobbe meg i gjennom noen flere episoder da.

Med kake og brus. [cool]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #17 på: 16. des, 2011, 14:44 »
Men, har bursdag denne helgen, så tenkte jeg kunne treat myself og jobbe meg i gjennom noen flere episoder da.

Med kake og brus. [cool]

GRATULERER MED DAGEN :D

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #18 på: 16. des, 2011, 14:48 »
GRATULERER MED DAGEN :D

Bursdagen min er ikke før til søndagen. Men takk. [razz]

</off-topic>

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #19 på: 20. jan, 2012, 17:28 »
Klarte å bli ferdig med den usensurerte DVD-boksen før 2012! [razz]

Var en håndfull scener som jeg noterte meg at ikke var med i den dubbede versjonen, og i mot slutten var det store deler som manglet i den versjonen jeg tidligere hadde sett. Men jeg savnet egentlig de norske stemmene; de japanske var ofte vanskelig å skille fra hverandre, og hadde ikke den samme karakteren eller innlevelsen når de snakket, og det ble da litt vanskeligere å bli like revet med. Men kan også ha noe med å gjøre at jeg først så den dubbede serien når jeg var rundt, tja, 7 - 10 år eller noe.

Men uansett, fortsatt en fantastisk serie! Skule ønske mangaen hadde blitt oversatt til engelsk (eller eventuelt norsk).

Venter nå også på ett stykk Silver Fang commission jeg har bestilt, men begynner å bli nervøs siden den ikke har ankommet enda...

Miwa

  • Gjest
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #20 på: 22. jan, 2012, 02:49 »
Husket selv at jeg brukte å se Silver Fang sammen med en vennine da jeg var rundt 6 år. Så også den sensurerte versonen først da, og det ble nok bare de første episodene da. Prøvde på nytt med den usensurerte da jeg var 16, så med en gang en hel rekke scener som ikke var med i den jeg så fra jeg var liten. Kom heller ikke så langt med å se på den da, har virkelig ingen anelse hvorfor siden jeg likte dem godt.
Tror også jeg husker å ha lest første volum av manga serien.

En ting er sikkert, og det er at neste anime som skal bli sett er nok den  [ureshii]

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #21 på: 22. jan, 2012, 17:27 »
jeg elsker den serien den er pawsome
tsuna ^^

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #22 på: 23. jan, 2012, 23:44 »
Jepp, den er fantastisk! [smile]

Må få jobbet meg i gjennon den svenske også. Og må prøve å få tak på den originale danske dubben, men er redd den er utgått nå.

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #23 på: 25. jan, 2012, 12:48 »
Hmm, dette ser ut som noe jeg burde se... Prokrastinasjonsmateriale for noen måneders forsømte plikter  [smile]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #24 på: 28. mar, 2012, 14:56 »
OMG, en Gin / Silver fursuit! *besvimer*

... dog ser ut til at den bare har to arr, og ikke tree.