Skrevet av Emne: Piercings  (Lest 96771 ganger)

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #200 på: 05. sep, 2012, 16:13 »
Woop woop! "Opgraderte" fra Snake bites til Monster bites i går! c:

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #201 på: 05. sep, 2012, 21:12 »
Woop woop! "Opgraderte" fra Snake bites til Monster bites i går! c:

Du er slem. <n< Jeg _skal_ også ha det! Bare vent, jeg kommer til å ta deg igjen! >w>

Btw, du er dritfin med det. ~~^..^
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


Piro

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #202 på: 06. sep, 2012, 03:54 »
Erm kjapt spørsmål:

Har endelig fått smykket jeg skal ha i øreflippen (og brukt det en kort periode fra og til), det er 0.14 mm mens det forrige var 0.10 mm eller noe sånt, og har hørt at man egentlig bare skal strekke 0.02mm om gangen. Det som har skjedd er at rundt hullet så er det litt hardere enn resten av øreflippen. Kan dette være grunnet at jeg har strukket for raskt, eventuelt infeksjon e.l.? eller er det bare vanlig å ha det når man stretcher litt / etter man bytter smykke eller lignende. Hjelp settes pris på!

Cheers

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #203 på: 06. sep, 2012, 09:01 »
Er det nye smykket i et annet materiale enn det forrige? Kan hende det er noe du reagerer på, men tviler på at grunnen er at du har stretchet for mye. Prøv å rens det.

Piro

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #204 på: 07. sep, 2012, 00:37 »
Er det nye smykket i et annet materiale enn det forrige? Kan hende det er noe du reagerer på, men tviler på at grunnen er at du har stretchet for mye. Prøv å rens det.

hmm, ok. Ja det forrige var i 316L eller noe sånt, mens det nye er i Ben eller Horn... Tviler jo også på at jeg reagerer på det.

Mulig det også bare har "satt seg fast" i f.eks pute mens jeg har sovet og at det har skapt irritasjoner. Vet ikke :\ Bare det ikke er en "major infection" eller noe sånt ^^

Shade

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 81
    • Vis profil
    • DA
Sv: Piercings
« Svar #205 på: 04. okt, 2012, 23:48 »
har snakebite men har egentlig ikke hatt noe problemer med det. har bare vært nøye med rensing.
livet er hard men også kjempe bra :3

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #206 på: 04. okt, 2012, 23:53 »
Sitat
hmm, ok. Ja det forrige var i 316L eller noe sånt, mens det nye er i Ben eller Horn... Tviler jo også på at jeg reagerer på det.

Du får ikke ben/horn sterilt :/
« Siste redigering: 05. okt, 2012, 13:47 av Zoxeb »

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #207 på: 05. okt, 2012, 00:36 »
I haz industrial in mah ear
fine stanga

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #208 på: 08. jan, 2013, 18:59 »
Woopwoop! Da fikk jeg meg Septum. c:
Men savner Angel bitene(dobbel i overleppa) mine da. ;w;

Catya

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #209 på: 09. jan, 2013, 13:39 »
Jeg vil også ha ring i nesen, men skal ta den på siden, ikke midt på.

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #210 på: 17. jan, 2013, 18:56 »
Har angelbites *elsk* <3. Ønskelig med septum, og cheeks. Tror jeg tar Septum om 300dager, for da har jeg bursdag, og er gammel nok til å ta uten foreldre.~ ^..^
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


Wildcat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 47
  • Also known as Siba the Ocelott.
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #211 på: 10. feb, 2013, 14:58 »
Ser det er flere her som lurer på ang streching av øreflippen, så kommer med noen tips her. Som kan være brukbare. :)

Det som er anbefalt ( Om du ikke har hull i øret fra før. ) Er å ta hull hos piercer på ca 2 mm, er en god start. Resten av prosjektet kan du gjøre hjemme, bare gjør det rent og ikke rush det.

Beste er å bruke spiraler, de sitter bedre og ødlegger ikke huden like mye som andre. IKKE bruk fleshtunnels eller plugs til å utvide med, de er til å "pynte øret" ETTER du er ferdig med å utvide. :)

Og i materaler så ikke bruk organske utvidere eller av bein og andre ting. Bruk HELST glass, men kan også bruke plastikk, hvis du er flink til å rense de. Andre materialer kan være med på å skade øret igjen. Til flesh tunnels og plugger er det anbefalt å bruke titanum eller liknende, fordi de er mest skånsomme mot ørene.

Og når du utvider, så gå kun opp 2 mm i sørrelse, eller så kan huden revne, og såret gror skjeldent fint når det har skjedd. ;P
Og vent gjerne mellom 2-4 uker mellom hver gang du bytter utvider. Dette igjen for å unngå betennelse eller revnet hud.
Rens smykket minst en gang om dagen mens du driver med utvidingsprosessen. Dette fordi det setter seg mye død hud, ( eventuelt sminke, om du bruker det. ) Og annet dritt som ikke er bra for sår.

Selv har jeg 16 mm flesh tunnels i begge øra, som jeg har tatt selv. Fikk infeksjon i begge for en stund tilbake, pga feil bruk av materialer. Og måtte begynne å utvide på nytt igjen fra 4 mm på begge øra. Noe som ikke var mye artig. Og i ettertid har jeg slitet med betennelse i den ene øreflippen, pga feil material bruk før.

Så vær forsiktig og have fun! Utviding er kjempe gøy å sysle med, bare man gjør det riktig. :)

P.S har dere flere spørsmål ang utviding eller piercinger generlt, så ta gjerne kontakt pr melding her på forumet. :)
« Siste redigering: 10. feb, 2013, 14:59 av Wildcat »

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: Piercings
« Svar #212 på: 13. apr, 2013, 16:46 »
Har i tunga,  den er vel rund 11-12 år gammel nå...

Prøvde med vanlig hull i øra for et par år siden, men det ble for mye for meg å passe på, tror de er åpne ennå, men så mye hassle med øreringer :P

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Piercings
« Svar #213 på: 19. apr, 2013, 08:08 »
Har i tunga,  den er vel rund 11-12 år gammel nå...

Prøvde med vanlig hull i øra for et par år siden, men det ble for mye for meg å passe på, tror de er åpne ennå, men så mye hassle med øreringer :P

Du burde kanskje bytte den ut så den ikke ruster av og du ender opp med å få den i vranghalsen :O

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #214 på: 30. apr, 2013, 11:48 »
Har septum, og angelbites nå. c:
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Piercings
« Svar #215 på: 03. mai, 2013, 19:15 »
Vil ha tungepiercing, men trenger overtaling til det :P

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #216 på: 03. mai, 2013, 19:23 »
Mengden med piercinger har forandret seg en del de siste månedene
har for øyeblikket ingen igjen i leppene, men har septum, begge øreflippene (1,6 mm) og 1,6 mm helix i venstre øret. c:

Miwa

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #217 på: 19. mai, 2013, 12:38 »
Vil ha tungepiercing, men trenger overtaling til det :P

Tungepiercing er den minst smertefulle jeg vet av piercings, er bare litt ubehagelig når du tar den egentlig. Så er ikke den piercingen du trenger å gå å gruve deg for å ta c:

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Piercings
« Svar #218 på: 20. mai, 2013, 16:23 »
Tungepiercing er den minst smertefulle jeg vet av piercings, er bare litt ubehagelig når du tar den egentlig. Så er ikke den piercingen du trenger å gå å gruve deg for å ta c:

Still... jeg er litt pysekatt fordi :P
Tar gjerne piercing om jeg har noen å holde poten til samtidig.

LeonFurpile

  • Gjest
Sv: Piercings
« Svar #219 på: 20. mai, 2013, 16:26 »
Har snakebites [smile] har litt lyst på en industrial også :3

RoxyRypler

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #220 på: 22. jul, 2013, 16:36 »
Jeg har hatt 3 i underleppa og en i tunga, de er ute nå, men har ring i øret.

Jeg vurderer sterkt en ring på/i penishodet. det er så haaawt!   [cool]
Du kan ikke være klok og forelsket samtidig.!

RoxyRypler på Skype :)

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #221 på: 28. jul, 2013, 14:18 »
Liten oppdatering på piercing-fronten, fått meg Venom-bites (2x tunge piercinger horizontalt)
Hvis noen skal pierce tunga, husk på at dere må overleve på yoghurt og suppe en stund. :c
Har også begynt å utvide venstre øreflipp, er på 2,4 mm nå. :3

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #222 på: 18. apr, 2016, 10:31 »
Alltid morsomt å resurrecte gamle ting cx

Fikk meg en side side lip piercing forrige uke ^^ Er currently en stud, men skal bytte ut med en ring så snart såret er leget :)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #223 på: 05. jun, 2016, 23:21 »
Jeg synes øreringer kan se litt pene ut på fiksjonelle dyr, vet ikke om det direkte går under piercings temaet. Men generelle piercings kan jo se litt greit ut. Jeg tenker det er mer opp til personen om en liker det eller ikke ^^, jeg bare tenker det fremhever personligheten i hva en liker innenfor slikt, så om en føler piercings ser fint ut så er det jo bare kjekt.

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Piercings
« Svar #224 på: 06. jun, 2016, 10:38 »
Jeg tok vanlige hull i ørene når jeg var 9-10 år, fikk det som bursdagsgave av foreldrene mine.

Så tok jeg hull i høyre nesebor, men slo meg på nesa en gang sånn at det ble hull i neseveggen med sår som aldri helt har grodd og som plager meg enda (det er en del år siden nå) og det var så hassle å passe på den lille piercingen når jeg skulle vaske ansiktet osv (for jeg ville ikke ha ring men bare en sånn med bøyd stang) for den ble hele tiden dratt ut.

Så tok jeg en piercing i hvert øre, oppe mot toppen, for noen år siden men fikk infeksjoner i begge hullene etter at en frisør klarte å rive i dem når hun skulle gre håret mitt i forbindelse med klipp, selv om jeg klart sa i fra om at hun måtte være OBS på piercingene. *sukker oppgitt* Og da måtte jeg la de gro igjen, men mulig de går an å pierce opp igjen nå?