Skrevet av Emne: Rave Lightshows  (Lest 4978 ganger)

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Rave Lightshows
« på: 01. apr, 2011, 01:43 »
Siden det er flere her som liker raves er det kanskje også noen som liker glowsticks og lightshows?
Har dere tenkt på å begynne med å lage lightshows?

Jeg begynte med dette smått i fjor men leter enda etter noen å drive på med dette ilag med. Hvis du syntes dette ser spennende ut og bor i Bergen må du bare si ifra.. Vi kan treffes i byen og øve/spinne i lag, lære fra hverandre. Jeg er fremdeles nybegynner selv så det gjør ingenting om du også er helt eller ganske ny. Dette er ikke all verdens vanskelig og det tar ikke lange tiden før du blir spurt om å opptre i ulike sammenhenger, å sjonglere er for eksempel mye vanskeligere :)

Her er to filmer til inspirasjon, dette er kanskje det kuleste jeg har sett av spinning til nå!
http://www.mind-spin.co.uk/video/
http://www.youtube.com/watch?v=Pt8Z2HcUe90&feature=related

Så si ifra hvis du er over snittet interessert i glowsticks og vil prøve dette :)
« Siste redigering: 01. apr, 2011, 03:06 av pycnopodia »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #1 på: 05. apr, 2011, 01:00 »
Det så pretty awesome ut x3 rave er også awesome, men jeg er ikke noen spess person som er flink til sånne ting.

Hadde vært gøy å prøvd da x3

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #2 på: 07. apr, 2011, 18:33 »
Det så pretty awesome ut x3 rave er også awesome, men jeg er ikke noen spess person som er flink til sånne ting.

Hadde vært gøy å prøvd da x3

Du blir flink til det hvis du vil, syntes du skal prøve hvis du får sjansen ^.^

Har funnet en liten gjeng med folk som har fattet interesse og begynner å bli flinke, jeg gleder meg til å øve sammen med andre i parken i solvarmen  [smile]

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #3 på: 07. apr, 2011, 21:58 »
hvor var det du holdt til igjen? :p

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #4 på: 07. apr, 2011, 22:35 »
Bergen :)

Reiser kanskje til Oslo neste helg..

Hvis sjefen gir meg fri, jeg blir IKKE glad hvis jeg må traske rundt på det kjøpesenteret istedenfor å være på Sensation. Biter jeg sjefen!!
« Siste redigering: 08. apr, 2011, 01:56 av pycnopodia »

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #5 på: 08. apr, 2011, 17:46 »
Jeg fikk fri! Reiser til Oslo på fredagen, hadde vært knall om vi kunne treffes!  [smile]
Jeg er ikke kjent i Oslo og har ikke så mange venner der lengre.. [puzzled]

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #6 på: 18. apr, 2011, 23:32 »
Siste forsøk på å inspirere/rekruttere  [wink]
http://www.youtube.com/dbsullik#p/a/u/0/GMeSC5pS9DY

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Rave Lightshows
« Svar #7 på: 18. apr, 2011, 23:55 »
hmmmmmmmm...ser faktisk utrolig morro og stilig ut.....Hadde vært awesome å kunne slikt, kanskje til og med kombinere det med de veldig få tricking movesene eg kan..men er ikkje så stor fan av rave though..YOU GOT ME IN!! [wink] Kjeder faktisk lik-skitten av meg så hadde vært gøyt å ha noe mer å gjøre på for tiden. [laugh]

Chuziku

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 174
  • HurrDurr
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Rave Lightshows
« Svar #8 på: 19. apr, 2011, 00:32 »
Satan jeg har ALLTID villet kunen det!!!

Satan satan XD Nå blei jeg DEPPA!!
Jeg er fra Bergen ikke så langt unan byen, men har jo flytta til Buskerud nær Oslo ;^;
Selv om jeg drar til bergen hvert år MINST 1 gang, men det er jo ikke mye :\

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #9 på: 19. apr, 2011, 02:16 »
Malstorm, Wuho! Kjempefint at du vil prøve, jeg håper du vil like det!
Det hadde vært dritfett å kombinere med tricking moves! Glowstringing kan minne litt om kampsport så det går jo helt supert sammen :)
Du kan bruke bensin istedenfor glowsticks, alt av sjonglering tar seg rimelig mye opp med flammer og det går til de fleste genre musikk tror jeg.

Hver onsdag kl 17 er det en gjeng sjonglører som samles i korskirken i Bergen, du må komme der en uke det passer. Jeg er ikke helt sikker på om det skal være treff der nå i påsken men jeg møter opp likevel og går til parken istedenfor hvis det er stengt.
Det er ikke bare sjonglører som har begynt å komme der, det er også noen musikere som er der regelmessig :)


Zacharias, Nå blir jeg deppa her.. Jeg skulle ønske jeg begynte med dette når jeg var under 20 år.. Og du er 18! Læringskurven er ganske flat, det tar ikke lange tiden før du kan gjøre imponerende opptredener, er aldri for seint å begynne.



Litt terminologi:
Forward - poi spinner ned forran deg og opp bak ryggen
Backwards - poi spinner ned bak ryggen og opp forran deg
anti-spin - poi spinner i motsatt retning av armen (armen går med klokken og poi mot f.eks.)
split-time - spinner hver poi annenhver gang
BTB - behind the back
planes - vinkelen du spinner poiene i, f.eks. langs eller tvers av kroppen

Vil forresten anbefale susp før du gjør noe videre, gjerne en provisorisk. Vil spare deg for mye smerte i starten :)

How to make Sock Poi
http://www.youtube.com/watch?v=jwMOtchpP8A&feature=fvsr

4 Basic Modes
http://www.youtube.com/user/meenik#p/c/AA9A2EFA0E3A2039/4/HfWtSAvsZaE

Crossing
http://www.youtube.com/user/meenik#p/c/AA9A2EFA0E3A2039/6/msa0Rb0YkAE
Tips: Ha god klaring mellom armene når de krysser hverandre, armen som er øverst kan du løfte litt høyere opp og armen som er underst kan du ha ekstra langt ned - dette for å gi bedre plass og mer rom mellom tauene så de ikke vikler seg inn i hverandre.

Forward 2-beat weave
http://www.youtube.com/user/meenik#p/c/AA9A2EFA0E3A2039/7/xm_sw1KePHg

2-beat weave er det samme som crossing i split time.


Jeg gleder meg til vinteren igjen, det blir tidlig mørkt og jeg holder varmen med å snurre på lysene :)
« Siste redigering: 20. apr, 2011, 01:43 av pycnopodia »

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Rave Lightshows
« Svar #10 på: 19. apr, 2011, 12:11 »
Woo! Eg har ikkje tricket på sånn, langt over et år så eg er nokk litt rusten. XD
Er vekke hele denne uken så blir ikkje før neste da.

EDIT:
Nå som eg tenker på det, så hadde det vært awesome å drive med dette i fursuit! må bare spare opp til en da, SKAL ha en én dag!
« Siste redigering: 19. apr, 2011, 16:37 av Malstorm »

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #11 på: 19. apr, 2011, 23:13 »
Woo! Eg har ikkje tricket på sånn, langt over et år så eg er nokk litt rusten. XD
Er vekke hele denne uken så blir ikkje før neste da.

EDIT:
Nå som eg tenker på det, så hadde det vært awesome å drive med dette i fursuit! må bare spare opp til en da, SKAL ha en én dag!

Neste uke blir fett, sikkert enda bedre vær da =)
Jeg har faktisk tenkt litt på hvordan poter kan kombineres med festene til glowstickene, etter å ha sett Skroy-opptredener på youtube får jeg lyst å opptre med noe selv også på convention.. Bidra med litt underholdning og lage god stemning, dette ligger minst et halvår frem i tid men når jeg endelig får råd til fursuit regner jeg med å ha fått tilstrekkelig skills på dette :)
Det største problemet tror jeg vil være at halen kommer i veien..  :P

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Rave Lightshows
« Svar #12 på: 19. apr, 2011, 23:21 »
Awesome, gleder meg!! [smile]
Nice! Hadde hatt stor underholdingsverdi ja! Eg tror mange folk hadde stoppet opp og sett på hvis man hadde opptrådd midt i byen ellerno og på conventions!
Halen kan bli et problem, men hvis den blir hengende rett ned så tror eg det hadde virket

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Rave Lightshows
« Svar #13 på: 19. apr, 2011, 23:46 »
Blir bra!

Ta med en susp hvis du kan, du vil ikke angre :)


Halen kunne hengt rett ned og kanskje vært festet med et lite fiskesnøre til ene benet slik at det ikke snurrer for langt ut fra kroppen når du snurrer rundt. Finner en løsning! Kan jo alltids fursuite en kanin også, de har jo ganske små tuster bak som ikke ville komt i veien.
Hmm, hva med å feste glowstick til halen? xD

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Rave Lightshows
« Svar #14 på: 20. apr, 2011, 00:57 »
Hehehe skal se ka eg får til! [laugh]
Finnes mye man kan gjøre, feste halen til foten er en god løsning, vil ihvertfall ikkje komme i veien. Et par glowstick ringer rundt halen hadde og vært awsome!  [w-cool]